DO ŻELAZNEGO MIASTA PO ZACHWYCENIE
Najgł ę bszy i najpotę ż niejszy kamienioł om. Najwię kszy zegar kwiatowy. Najdł uż sza linia kolei miejskiej. Najdł uż sze miasto w Europie. Wszystko to i wiele wię cej - Krivoy Rog.
Kierowcy wpadają w panikę na samą wzmiankę o mieś cie. Takich koszmarnych dró g trzeba jeszcze szukać przy wejś ciach. I to pomimo tego, ż e bezpoś rednio w Krzywym Rogu peł no jest prawdziwych autostrad. Najważ niejsze jest pokonanie tej bardzo niewidocznej granicy. Moż e to zrobiony celowo? Aby przeciwnicy nie mogli się przedostać...
Dla fanó w kolei ze stolicy najwygodniej jest skorzystać z pocią gu marki Kryvorizhzhya. Ponadto istnieją dwa przejazdy i codzienne „Intercity”. Ale bilety należ y kupić z wyprzedzeniem. W dniu wyjazdu jest to prawie niemoż liwe.
Co dziwne, wiele autobusó w ratuje sytuację . Wię kszoś ć drogi z Kijowa prowadzi po doś ć wygodnych drogach. A pozostał y segment dziury sł uż y tylko do obudzenia pasaż eró w.
I, co najważ niejsze, istnieje bardzo wygodna usł uga online do sprzedaż y biletó w inBus. ua (https://inbus. ua/). Jedną z jego gł ó wnych zalet jest to, ż e należ y do ukraiń skiej firmy CoDrive. Dostarcza oprogramowanie dla dworcó w autobusowych, za pomocą któ rych realizowana jest sprzedaż biletó w i wysył anie tras autobusowych. W zwią zku z tym tylko ta strona posiada wył ą czne prawa partneró w na dworcu autobusowym.
Dlatego bilety sprzedawane są wył ą cznie z gwarancją dostę pnoś ci miejsc i wejś cia do autobusu. Dodatkowo wszyscy pasaż erowie są ubezpieczeni. A cena biletu obejmuje wszystkie obowią zkowe podatki, opł aty i należ noś ci, w tym opł atę za dworzec autobusowy.
Cał y proces zakupu biletó w na stronie inBus. ua (https://inbus. ua/) zajmuje kilka minut. I nie ma potrzeby nigdzie jechać i tracić czasu i nerwó w. Obecnie wię kszoś ć tras obejmuje regiony Kijó w, Czernihó w, Mikoł ajó w, Dniepropietrowsk, Zaporoż e, Donieck i Lwó w. I po prostu ogromna liczba lotó w zagranicznych.
Bez wzglę du na to, jak i z któ rej strony podró ż ują goś cie, wszę dzie spotykają się z kopalniami, kamienioł omami i wysypiskami. W koń cu Krivoy Rog stoi na rudzie ż elaza i jest otoczony ze wszystkich stron przez zł oż a rudy. Na wschodzie to zbiornik Czervony, na zachodzie - Tarapakovskiy, Kandybinskiy i Likhmanovskiy, na pó ł nocy Saksaganskiy, a na poł udniu kontynuacja zbiornika Likhmanovskiy.
Przygody zaczynają się już na dworcach kolejowych. Nie ma znaczenia, któ ry. Ponieważ w każ dym razie zwykle trwa to bardzo dł ugo. Niezwykł e. Ale mimo wczesnego poranka hotel „Central” już czeka na swoich goś ci. Ona jest naprawdę centralna. Oczywiś cie we wł asnym są siedztwie. Czterdzieś ci cztery. Któ ry znajduje się na terenie dzielnicy Pokrovsky miasta. Jest ich tylko siedem - Dolgintsevsky, Inguletsky, Metallurgical, Pokrovsky, Saksagansky, Ternovsky i Central City.
Hotel znajduje się przy ulicy Musorgskiego. Któ ry w swej istocie jest pię knym bulwarem. W tym momencie rozlewa się na rozległ y obszar. Z jednej strony hotel, z drugiej Centralny Pał ac Kultury. Ponownie należ y do Centralnego Zakł adu Gó rniczo-Przetwó rczego. Po drugiej stronie ulicy znajduje się hipermarket. Ponadto kilka oddział ó w bankó w i rozproszenie ró ż nych sklepó w.
Mimo bardzo szacownego wieku to miejsce wypoczynku jest bardzo przytulne i wygodne. I jasne jest, ż e istnieje prawdziwy wł aś ciciel. Na parterze znajduje się filia „Nowa Poszta”, salon fryzjerski, kwiaciarnia, kawiarnia i restauracja. Dają gwarantowany zysk. Powyż ej znajdują się pokoje noclegowe. Pokoje są nowocześ nie urzą dzone i bardzo funkcjonalne. Oczywiś cie jest klimatyzacja i telewizor. Jeś li się znudzisz, moż esz pojechać do bilarda. Cieszę się , ż e ś niadanie zapewniamy bez wzglę du na porę dnia.
Tymczasem pod wejś cie podjeż dż a autobus. Czas na wycieczkę . Nietypowo pierwszym obiektem jest kopalnia. Raczej zakł ad szkoleniowo-produkcyjny. Szkoli się tu robotnikó w podziemnych. I zabaw ciekawskich turystó w!
To jak w prawdziwej kopalni. Tylko znacznie czyś ciej i na gł ę bokoś ci zaledwie kilku metró w. Na począ tku obowią zkowa odprawa. Potem dwie strome kondygnacje schodó w w dó ł . I. . . Idziesz do skł adu rudy. Jest to miejsce pod ziemią , w któ rym wydobytą rudę ż elaza przygotowuje się do wydobycia na powierzchnię . Na wł asne oczy moż esz zobaczyć , jak to jest grabione. Wcią garka dział a. Ale procesowi towarzyszy spora iloś ć hał asu.
Ale to nic w poró wnaniu z pracą perforatoró w. Wyglą dają jak gigantyczne mł oty pneumatyczne. I waż ą pię ć dziesią t kilogramó w. Wspierany przez specjalny przystanek. Chociaż , jak mó wią , byli tak dobrzy ludzie, ż e trzymali ich w ramionach.
W obecnoś ci produkcji krajowej i chiń skiej. Jak mogł oby być bez nich! To prawda, ż e nasi rzemieś lnicy finalizują chiń ski cud zgodnie z naszymi wymaganiami. Zainstaluj uchwyty antywibracyjne. Pomaga. Ale nie w stu procentach. A wiertacze z biegiem lat zapadają na chorobę zawodową . Kiedy palce dosł ownie skrę cają się i tracą wraż liwoś ć .
W pobliż u znajduje się kompleks pó ł automatyczny. To zupeł nie inna liga. Ustaw się i moż esz odejś ć i spokojnie obserwować proces. Maszyna pracował a po swojemu - ruszaj się i znowu odpoczywaj. Pię kno!! !
Istnieje ró wnież podziemna kolejka jednoszynowa. Do sufitu przymocowany jest ż elazny profil belki. I poruszają się po nim wiszą ce przyczepy. Ale gł ó wna praca jest wykonywana przez pocią gi gó rskie. Niezwykł e dla niewtajemniczonych. Wysokoś ć poniż ej wzrostu czł owieka. Lokomotywa elektryczna z potę ż nym ż elaznym dachem. Jeś li nastą pi zapaś ć , osoba ta pozostanie przy ż yciu. Wszystkie maszyny są tak skonstruowane, aby sł uż ył y przez dziesię ciolecia. Ś wiadczą o tym tabliczki po bokach.
Na zewną trz jest gorą co. Chociaż nie jest daleko. Dziesię ć minut i przystanek w Komitecie Wykonawczym Okrę gu Pokrowskiego. Przed nim elegancki plac i pię ciometrowa brą zowa statua Matki Boskiej. Mistrz rozszerzył wizję koś cioł a wstawienniczego i uwspó ł cześ nił pomnik.
„Okł adka ś wiecił a jak sł oń ce, jak kosmiczny ogień . To znaczy w tej kompozycji przedstawił em tę wizję blasku sł oń ca, takiego kosmicznego ognia. Wyrosł a ponad zgromadzonych ludzi” – powiedział rzeź biarz Vladimir Tokar
Za kilkadziesią t metró w pomnik ż oł nierzy internacjonalistó w. Został otwarty w 2014 roku. Ż oł nierz i jego ranny towarzysz. Na tle gigantycznych gł azó w. I granitowe tabliczki z imionami zmarł ych.
Za placem widać portyk i fasadę ś wią tyni sztuki. Akademicki Teatr Muzyczny i Plastyczny Krivoy Rog „Akademia Ruchu” otworzył swoje podwoje w 1994 roku. Chociaż jego historia zaczę ł a się znacznie wcześ niej.
W 1974 r. rozpoczę ł o swoją dział alnoś ć niezależ ne eksperymentalne studio Teatr Dwó ch A pod kierunkiem Aleksandra i Antoniny Belskich. Nazywano go teatrem nowych form - reż yserii filozoficznej i metafory plastycznej. I moż emy ś miał o powiedzieć , ż e Akademia Teatru Muzycznego i Plastycznego Akademii Ruchu ma siedemnaś cie lat, a Teatr Belski 37!
Przez te wszystkie lata jej liderzy otrzymali wiele nagró d na najbardziej prestiż owych festiwalach i konkursach. Teatr był uczestnikiem 11 mię dzynarodowych i 4 ś wiatowych festiwali. Swoją sztukę prezentował m. in. na XII Ś wiatowym Festiwalu Mł odzież y i Studentó w w Moskwie (1985) oraz mię dzynarodowym festiwalu „Karawana Ś wiata” w Leningradzie (1989). Gazety nie tylko na Ukrainie, ale takż e we Francji, Danii, Niemczech i na Ł otwie pisał y o wyją tkowej sztuce teatralnej.
Dzisiaj jest to teatr miejski. A miasto dba o swoje potomstwo. Dobiega koń ca renowacja dawnego domu kultury, a obecnie wł asnego budynku teatralnego. Ale pró by i wystę py nie został y przerwane ani na chwilę . A teraz na scenie rozgrywa się pantomima ruchu. Wł aś nie na wypadek, gdy cisza jest cenniejsza niż zł oto.
A kilkaset metró w dalej zupeł nie inne ż ycie. Droga prowadzi do tamy zbiornika Kresovskoye. Wł asne morze Krzywego Rogu. Został stworzony przez ludzi na staroż ytnej rzece Saksagan. Co w tł umaczeniu z ję zyka tureckiego oznacza czterdzieś ci. Moż esz zobaczyć wiele tych ptakó w latają cych nad spokojnymi wodami.
Stroma ś cież ka prowadzi do wą wozu poroś nię tego drzewami i krzewami. Stą d wyraź nie widać otwó r wentylacyjny w zaporze, z któ rego wypł ywa woda. Co ciekawe, na odcinku kopalni Saksagan – Czernogorce rzeka Saksagan pł ynie podziemnym kolektorem. Podczas budowy kamienioł omó w koryto rzeki został o w kilku miejscach sztucznie zmienione. A teraz rozważ ana jest kolejna tura.
Tymczasem wydeptana ś cież ka prowadzi do kł adki przez rzekę . A z drugiej strony od razu zaczyna się wspinaczka. I już ze szczytu wzgó rza otwiera się zapierają cy dech w piersiach obraz. Tam na dole, wś ró d kamiennych zboczy, znajduje się bł ę kitne jezioro. Dawny mał y kamienioł om stał się jednym z najbardziej lubianych przez mieszkań có w miasta terenó w rekreacyjnych. Czysta woda, sł oń ce i zielona trawa. Czego chcieć wię cej.
I bardzo blisko przystankó w komunikacji miejskiej. Jakieś dwadzieś cia minut spokojnego spaceru i znowu miasto. Niesamowita transformacja!
(Zakoń czenie nastę puje)