DO IRON CITY PO ZWIĄZEK (Zakończenie)
Najgł ę bszy i najpotę ż niejszy kamienioł om. Najwię kszy zegar kwiatowy. Najdł uż sza linia kolei miejskiej. Najdł uż sze miasto w Europie. Wszystko to i wiele wię cej - Krivoy Rog.
Co zaskakują ce, nikogo nie dziwi wczesny wzrost w hotelu Tsentralnaya. A ś niadanie gotowe w restauracji. A kawa jest tak przyjemna do picia przy stoliku na zewną trz. Otoczony kwiatami i zielonymi pachną cymi tujami. Có ż , został o trochę czasu. Co wię cej, transport jeszcze nie dotarł .
Chociaż nie, wydaje się , ż e się zbliż a. Kilka minut na lą dowanie i pozdrowienia i moż esz ruszać w drogę . Punkt odbioru znajduje się na parkingu w pobliż u miejscowego Biał ego Domu. W samym centrum Krzywego Rogu. Hotel "Central" ró wnież znajduje się w centrum. Ale twoja okolica. Ale przedostanie się z jednego oś rodka do drugiego to cał a przygoda. Oczywiś cie dla zwiedzają cych. Miejscowi od dawna są przyzwyczajeni.
Odległ oś ć to trochę okoł o dwó ch dziesią tek kilometró w. A krajobrazy za oknem wyraź nie nie są miejskie. Autostrada okresowo przypomina drogę w dż ungli. A potem bloki miejskie znó w unoszą się za oknem. Mó wią c o nich. Dla Krivoy Rog prosta numeracja jest w porzą dku rzeczy. Tak mó wią - mieszkam w 173. dzielnicy lub w 129. , lub w innym miejscu. Nawiasem mó wią c, Central Hotel znajduje się ró wnież na terenie 44. kwartał u.
Wreszcie dotarł . House of Power przypomina nieco budynek Pentagonu. Ale otoczona jest obfitą roś linnoś cią . Tutaj, na ogromnej skale, czeka na kogoś ten sam kozacki Rog ze swoim koniem. Prawdopodobnie wspią ł em się , aby uzyskać lepszy widok.
Po drugiej stronie ulicy znajduje się sł ynny zegar kwiatowy. Mó wią , ż e są najwię ksze na ś wiecie. Ś rednica tarczy wynosi dwadzieś cia dwa metry. Dł ugoś ć wskazó wki godzinowej to osiem, a wskazó wka minutowa to dwanaś cie i pó ł metra. Do stworzenia wzoru uż yto 22 tysią ce kwiató w sześ ciu rodzajó w. Strzał ki wykonane są w formie aż urowych pudeł , któ re poruszają się po kolei jednoszynowej. A cał y mechanizm jest oś wietlony w ciemnoś ci. W budynku zegara znajduje się sala 3D. I jest bardzo popularny wś ró d goś ci i mieszkań có w miasta.
A przed gł ó wnym wejś ciem do administracji znajduje się duż a fontanna. Nie proste. Zorientowany na ś wiatł o. Zorientowany na gł ó wne miasta ś wiata. I z dystansem do nich. Wyglą da na podpowiedź dla urzę dnika. Aby wiedzieć , gdzie biec.
Tymczasem na stronę podjeż dż ają motocykliś ci. I powstaje prawdziwa krotka. Któ ry uroczyś cie wychodzi na ulice miasta. Ponieważ poż ą dany cel jest w pewnej odległ oś ci. Czyli kolejne trzy tuziny kilometró w z ogonem.
W Punkcie Kontrolnym Zakł adu Gó rniczo-Przetwó rczego Ingulets nastę puje przeniesienie na transport technologiczny. Samochody zagraniczne nie są dozwolone na terytorium. Tak wię c samochody i motocykle trafiają na parking.
Autobus zmiany biegó w, lub po prostu autobus zmiany biegó w, to zamknię te nadwozie zamontowane na podwoziu cię ż aró wki KrAZ. Wewną trz znajdują się wygodne fotele z zagł ó wkami, telefon do komunikacji z kierowcą oraz… klimatyzacja. Bardzo wygodny i wygodny. O droż noś ci takiego transportu nie trzeba mó wić . Ł atwiej powiedzieć , gdzie nie moż e prowadzić .
Autobus wjeż dż a na terytorium przedsię biorstwa. Kilka minut jazdy i zatrzymaj się . Przed rozpoczę ciem wycieczki odbywa się obowią zkowa odprawa bezpieczeń stwa. Zgodnie z zasadą – nie idź tam, nie dotykaj. Ponadto ten sam obowią zkowy sprzę t. Polega na kurtce z elementami odblaskowymi, goglach i rę kawicach oraz kasku. Sł uż y ró wnież jako swego rodzaju wyró ż nienie. Pracownicy noszą pomarań czowe kaski, starsi pracownicy noszą biał e, a goś cie i prasa oczywiś cie noszą ż ó ł te.
Teraz moż esz przejś ć do gł ó wnego obiektu. Droga nie trwa dł ugo. Najwyż ej dziesię ć do pię tnastu minut. I postó j na placu technologicznym w pobliż u kamienioł omu. Na któ rych pracują ce maszyny są już ustawione. Nie, nie tak - SAMOCHODY!
Bo gł ó wnymi eksponatami są dwie wywrotki BELAZ i Caterpillar. Wysokoś ć obu gigantó w wynosi okoł o sześ ciu metró w. Masa przewoż onego ł adunku to okoł o pó ł torej setki ton. Moc silnika to okoł o tysią ca koni mechanicznych. A lista jest dł uga.
Moż esz w peł ni poczuć wymiary, wspinają c się na platformę , na któ rej znajduje się kabina kierowcy. Chociaż tutaj nazywa się to operatorem. Poziom drugiego pię tra w rozmiarze. I poziom statku kosmicznego pod wzglę dem wyposaż enia. Wszystkie procesy są zautomatyzowane. Wszystko jest pod kontrolą inteligentnej elektroniki. Osoba musi tylko cieszyć się procesem komunikowania się z tym mechanizmem.
I ł ą czy ich szczegó lny zwią zek. Ponieważ każ dy samochó d, opró cz numeru osobistego, ma ró wnież swoją nazwę . W tym przypadku goś ci są gospodarzami BELAZ Podvig i Caterpillar Perseus.
Nie chcesz zostawić tych gigantó w. Ale to, co nas czeka, jest jeszcze bardziej imponują ce. Spotkanie z Jego Wysokoś cią kamienioł omem. Wydawał oby się , ż e jest coś takiego - wykopali dziurę w ziemi. Ale wtedy znajdujesz się na jego krawę dzi. To robi wraż enie. Gł ę bokoś ć czterysta dwadzieś cia sześ ć metró w. Dł ugoś ć wynosi sześ ć , a szerokoś ć dwa i pó ł kilometra. Prace prowadzone są na dwudziestu siedmiu horyzontach. I to jeszcze nie koniec. Wedł ug projektu kamienioł om powinien osią gną ć gł ę bokoś ć dziewię ciuset dziesię ciu metró w. Chociaż nawet teraz kamienioł om Ingulets jest najwię kszym w Europie.
Aby uł atwić goś ciom oglą danie cał ego tego splendoru, wyposaż ono go w taras widokowy. Kafelki, stal nierdzewna, ogromne przeszklenia. Wszystko dla wygody turystó w. Wewną trz znajduje się niewielka wystawa skał . Ale co najważ niejsze, jest to otwarta przestrzeń .
Jak dział a ta wielka farma? W pierwszej kolejnoś ci, po pracach inwentaryzacyjnych, gleba i skał a pł onna są usuwane i wywoż one na skł adowisko. Wtedy bombowce zabierają się do roboty. Za pomocą wiertarek wierci się w skale szereg otworó w. Nastę pnie są wypeł nione pł ynnymi materiał ami wybuchowymi. I podważ ają . Zadaniem jest zapobieganie duż ym fragmentom.
Potem wielka koparka ł aduje rudę do tych samych samochodó w. Któ re są zabierane do kruszarni. Jest ich trzech. Znajdują się one tutaj w kamienioł omie na ró ż nych gł ę bokoś ciach. Po wstę pnym zmieleniu przez przenoś nik pó ł produkt unosi się na powierzchnię w celu dalszej obró bki. Nawiasem mó wią c, na wyż szych poziomach eksport realizowany jest przez pocią gi przemysł owe. W grę wchodzą wię c trzy rodzaje transportu. Każ dy ma swoją rolę do odegrania.
Centrum kontroli tej farmy znajduje się tutaj, obok platformy obserwacyjnej. Kilka duż ych ekranó w na ś cianach, na któ rych transmitowany jest obraz z wielu kamer wideo, pozwala na wyraź ną kontrolę procesu. Plus interaktywne wykresy. Oraz zł oż one automatyczne systemy sterowania.
A na zewną trz znajduje się japoń ski ogró d skalny. Na szczę ś cie nie trzeba dla nich daleko jechać . I przytulne ł awki. Wszystko dla osoby.
Tymczasem wydano polecenie lą dowania. Czeka nas wycieczka do innego, fundamentalnie innego obiektu. Rezerwat krajobrazowy „Vizirka” znajduje się kilka kilometró w od kamienioł omu. Dawno, dawno temu wydobywano tu ró wnież rudę . Ale wtedy woda zalał a kamienioł om, tworzą c pię kne jezioro. A ludzie posadzili zbocza drzewami i krzewami, wylali piaszczystą plaż ę . I poł oż yli ró wniarkę . Okazał o się , ż e jest to wspaniał y teren rekreacyjny.
Po wszystkim, co widział eś , mił o jest coś przeką sić . Dobrze, ż e ten punkt w przedsię biorstwie jest dobrze przemyś lany. Ogromna jadalnia przywita każ dego. A jeś li nie ma czasu dla osoby, do dyspozycji jest dobry bufet. Obowią zkowe mleko na szkodliwoś ć z pyszną buł ką . Co moż e być lepszego.
A potem znowu na przesiadkę i powró t do miasta. Do jednego z jego zakamarkó w nad rzeką . Na stromym brzegu stoi biał a altana. A w pobliż u ś nież nobiał e nimfy wykonują swó j urzekają cy taniec. Sprawy zmierzają ku wieczorowi. Ale miasto nie ujawnił o jeszcze poł owy swoich tajemnic. Nastanie nowy dzień i nowe doś wiadczenia.