Karnawał w Wenecji i Dolomity w jednej podróży. Część 11. Wenecja, Muzeum Correr
Karnawał w Wenecji i Dolomitach podczas jednej wycieczki. Czę ś ć.1. Wenecja >>>
Karnawał w Wenecji i Dolomitach podczas jednej wycieczki. Czę ś ć.2. Vicenza >>>
Karnawał w Wenecji i Dolomitach podczas jednej wycieczki. Czę ś ć.3. Pescul >>>
Karnawał w Wenecji i Dolomitach podczas jednej wycieczki. Czę ś ć.4. Pescul >>>
Karnawał w Wenecji i Dolomitach podczas jednej wycieczki. Czę ś ć.5. Pescul >>>
Karnawał w Wenecji i Dolomitach podczas jednej wycieczki. Czę ś ć.6. Fedare >>>
Karnawał w Wenecji i Dolomitach podczas jednej wycieczki. Czę ś ć.7. Otoczenie Pescul >>>
Karnawał w Wenecji i Dolomitach podczas jednej wycieczki. Czę ś ć.8. Brescia >>>
Karnawał w Wenecji i Dolomitach podczas jednej wycieczki. Czę ś ć.9. Brescia,
Muzeum Santa Giulia >>>
Karnawał w Wenecji i Dolomitach podczas jednej wycieczki. Czę ś ć.10. Pał ac Doż ó w >>>
26.02. 17. Komó rka muzealna.
Od Pał acu Doż ó w do Muzeum Correr na tym samym placu przeszliś my przez niewyobraż alny tł um. Powodem jest akcja „Lot orł a” o godzinie 12:00. Wię cej o nim w nastę pnym artykule.
Correr to XIX-wieczny wenecki mecenas sztuki, któ ry przekazał miastu swoją kolekcję .
Skrzydlaty lew przy wejś ciu:
Okazał a się kawiarnia wewną trz muzeum.
Stoł y przy oknach był y zaję te. Ale potrzebna był a chwila wytchnienia po cię ż kich kosztach zł ota (w Pał acu Doż ó w).
Najpierw badane są sale pał acu kró lewskiego. Styl empirowy, czasy zł ej pamię ci Napoleona o Wenecji.
Francuzi splą drowali Wenecję (jak niegdyś Wenecja - Konstantynopol). Ale pał ac został zbudowany. Po Francuzach rzą dzili Austriacy, a wystró j wnę trz sal pochodzi z epoki Habsburgó w.
Luksusowa sala balowa:
Nastę pnie - pokoje austriackiej cesarzowej Elż biety, znanej jako Sisi (Sisi), ż ony Franciszka Jó zefa (dla Wł ochó w Francesco Giuseppe). W latach 1856-1857 i 1861-1862 mieszkał a w tym pał acu Sisi.
Jej sekretarka pracuje w Wenecji, z rzeź bami w drewnie, polichromowanymi intarsjami i malowanymi lustrami.
Wenecja sł ynie ze szkł a Murano. Murano to jedna z wysp Wenecji, gdzie nadal pracują dmuchacze szkł a.
Elegancki stó ł :
Biblioteka:
Co za wkł adka!
Muzeum Correr mieś ci jedną z najważ niejszych wł oskich kolekcji ceramiki renesansowej. Odzwierciedlają się gusta weneckiej szlachty zł otej, czyli XVI wieku.
Po lewej – „Spotkanie Eneasza z ojcem”, po prawej – „Orzeł porywa Ganimedesa”:
Wyglą da na to, ż e ktoś tutaj utoną ł :
I tutaj też :
Piazza San Marco jest doskonale widoczny z okien muzeum. Imprezuj, czego potrzebujesz:
Sala sł ynnego wł oskiego rzeź biarza Antonio Canovy. „Orfeusz” i „Eurydyka” wystę pował w latach 1775-1776, gdy miał.17-18 lat.
A to już pó ź ne dzieł o – „Wł oska Wenus”. Canova pokazał swoją pracę przy ś wiecach. Pod wpł ywem ś wiatł a i cieni na przezroczystej marmurowej powierzchni przejś cia mię dzy poszczegó lnymi czę ś ciami posą gó w zmię kł y. Był też proces „ostatniego dotknię cia” – unikalne nał oż enie patyny Canovy na powierzchnię rzeź by.
Najciekawszą rzeczą w muzeum jest galeria sztuki. Co powiedzieć ? Fascynują ce jest teraz patrzeć na zdję cia,
zwracaj uwagę na szczegó ł y, poznaj historię malarstwa.
„Anioł y muzyki”, XIV lub XV wiek:
„Chrystus na kolumnie”, XV lub XVI wiek:
Madonna z Bambino. Co się po prostu nie dzieje!
Bartolomeo Montagna, Madonna z Dziecią tkiem ze ś w. Jó zefa”. Jak na nią patrzą …
Wię cej Madonny (mię dzy ś w. Mikoł ajem a ś w. Lorenzo). Obraz jest zniszczony, ale manierę artysty widać . I nie mogę uwierzyć , ż e XV wiek.
To takż e XV wiek. „Ś w. Antoniego Padewskiego”. Niezwykł e tł o nieba. A sama rama jest dzieł em sztuki:
To, co przycią gnę ł o wó wczas szczegó lną uwagę w muzeum, okazał o się arcydzieł ami. Mó wimy o siedmiu artystach z XV-XVI wieku (renesans), nazwiska dwó ch z nich był y znajome,
i jeszcze dwa - nawet bardzo dobre.
Adoracja Trzech Kró li jest jedną z kreatywnych kopii wykonanych przez Pietera Bruegla Mł odszego z obrazu jego ojca, Pietera Bruegla Starszego. Jak zawsze rozpoznawalne są krajobrazy mał ych flamandzkich miasteczek i tę tnią ce w nich ż ycie ludowe. A Maryja z Dziecią tkiem jest w samym rogu obrazu. Niespodzianką jest to, ż e już w XVI wieku był y ruiny.
Cosme (Cosimo) Tura, „Pieta”, 1460 Realizm na granicy surrealizmu:
Dwa obrazy Giovanniego Belliniego:
Có ż , to mó j ulubiony wł oski artysta – Antonello da Messina. „Pieta z trzema anioł ami” (1476), nawet mocno zniszczona, jakoś od razu przykuł a uwagę . Niezwykł a, wyrazista kompozycja. A w tle Sycylia, Mesyna:
A najsł ynniejszym obrazem Muzeum Correr jest Vittore Carpaccio, „Dwó ch Wenecjan” (ok. 1495).
Przez dł ugi czas obraz nosił nazwę „Dwie kurtyzany”, ale potem został y one „zrehabilitowane” na podstawie dokł adnie przestudiowanych szczegó ł ó w. Teraz te Wenecjanki są szanowanymi mę ż atkami. Ś wiadczy o tym w szczegó lnoś ci samica pawia (symbol zgody) i psy (symbol wiernoś ci).
Kontynuacja okazał a się jeszcze ciekawsza. Jeś li przyjrzysz się uważ nie, obraz wydaje się być ucię ty zaró wno po lewej, jak i na gó rze. Jest wazon, jest ł odyga, ale nie ma kwiatu. A w latach 90. w Los Angeles autorytatywny badacz wł oskiego renesansu przypuszczał , ż e mentalnie przywią zuje „Wenecjan” do obrazu „Polowanie w lagunie” przechowywanego w USA.
Dopasowanie był o idealne. Hipotezę potwierdził y wszystkie rodzaje analiz.
Ale nawet po tym pozostał y pytania. Dotyczą już polowań w lagunie. Dlaczego w ł ukach nie ma strzał ? Dlaczego ptaki nie boją się myś liwych?
Ale atrakcyjnoś ć dolnej czę ś ci obrazu jest inna. W kontemplacji, któ rej oddają się panie. Powiedział bym, ż e medytują :
Tak. . . Ż ycie czasami rozwija się w nieoczekiwanych kierunkach. Jeś li teraz poprosisz Google o „Carpaccio” i „Bellini”, to przede wszystkim wyda: carpaccio to danie z cienko pokrojonej surowej woł owiny, a bellini to koktajl szampań ski. : ( Nawiasem mó wią c, podczas tej podró ż y mieliś my jedno i drugie.
Olga i Bellini:
Karnawał w Wenecji i Dolomitach podczas jednej wycieczki. Czę ś ć.12. Wenecja >>>