Jedź do Świętego Mikołaja
Prowadzenie samochodu zimą po oblodzonej drodze wymaga pewnych umieję tnoś ci. Jednak gdy samochó d bokiem wjeż dż a w zakrę t, wznoszą c wysoki sł up ś nież nego pył u, taki obraz jest naprawdę zniewalają cy i hipnotyzują cy. Sam chciał bym to powtó rzyć . Ł ą czą c przyjemne z poż ytecznym, moż na zdobyć umieję tnoś ci „zimowej” jazdy na specjalnych torach w Laponii. Zwykle kł adzie się je na zamarznię tych jeziorach.
Z doś wiadczonym instruktorem poczujesz się pewnie nawet wtedy, gdy maszyna zmieni linię prostą w zjeż dż alnię boczną lub „odwija”. Ł atwo jest nauczyć się podstawowej techniki: hamować „jak narty”, ustawiają c samochó d bokiem i kierują c go dokł adnie w zakrę t. W koń cu opony na lodzie i ubitym ś niegu mają lepszą przyczepnoś ć w kierunku poprzecznym niż w kierunku wzdł uż nym. W tym przypadku w grę wchodzi nie tylko dolna powierzchnia styku opony, ale takż e krawę dź powierzchni ś ciany bocznej. Dlatego też hamowanie z poś lizgiem bocznym jest znacznie skuteczniejsze niż normalne hamowanie, gdy wł ą czony jest hamulec zasadniczy.
A jeś li masz wystarczają ce wraż enia z jazdy, to jazda samochodem wyś cigowym w „oponach z kolcami”, gdy pod koł ami jest goł y ló d, pozostawi niezatarte wraż enie! W okolicach Rovaniemi do Twojej dyspozycji są legendy wyś cigó w rajdowych - legendarne samochody Ford Escort i Mitsubishi WRC. Decydują cym czynnikiem bę dzie sztuka subtelnego wyczucia samochodu. Adrenalina doda moment, w któ rym zapanujesz nad autem przy duż ych prę dkoś ciach, na ś liskich nawierzchniach i odnajdziesz swó j „chip” w przejś ciu toru.