Pytanie o Ukraina

  Zadać pytanie
Zadać pytanie
Na Twoje pytanie odpowiedzą eksperci i doświadczeni turyści.
+ Wyjaśnienie do pytania
7234 subskrybenci zostaną
powiadomieni o problemie

Powiązane pytanie «Inne»
Odwołanie lotu z winy lotniska. Do kogo złożyć reklamację i czy można otrzymać odszkodowanie?
W związku z awarią samolotu Belavia od północy 13 lipca lotnisko Żuliany odwołało nocne loty. Mówili o porannych, że są spóźnieni. Tak więc o godzinie 10:20 obiecano lot do Norymbergi o godzinie 13:00, w wyniku czego o godzinie 14:00 Wizzair wysłał SMS o odwołaniu lotu. Wiadomo, że linia lotnicza zwróci pieniądze za bilety, ale zapłata za hotel i poruszanie się po Europie spłonęła niebieskim płomieniem. (Skontaktowano się z rezerwacją, skontaktowali się z hotelem, który odmówił zwrotu pieniędzy.)
Najbardziej obrzydliwe w tej sytuacji jest to, że ludzie nie otrzymywali żadnych informacji w ciągu dnia, tylko: „Czekaj. Lotnisko jest zamknięte do 12, a potem do 15”.
Napisałem post na FB. Pan Omelyan odpowiedział, że lotnisko jest prywatne i nie mają na nie wpływu.
Co jeszcze zrobić i jak uzyskać odszkodowanie od Zhulyana?
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał
Subskrybuj
8 subskrybenci  • zapytał 2019-07-135 lat wstecz
Odpowiedzi  •  19
аватар moy_contakt
Co to jest nagły wypadek? Myślę, że sytuacja jest bardziej związana z siłą wyższą. Co więcej, pieniądze zostaną Ci zwrócone za bilet, a wszystko inne to siła wyższa, mówisz, że nie ma odszkodowania?
аватар Bovik
Przez dwór jest tylko jedna droga.
Jednak...
Jaka będzie kwota roszczenia?
a) niewielką kwotę, której sąd w ogóle nie bierze pod uwagę (wysokość określa ustawa);
b) więcej niż a).
Następnie w pierwszej kolejności napisz reklamację do firmy.
Po otrzymaniu odpowiedzi zrozum swoje szanse na wygraną.
I oczywiście, jeśli jest to siła wyższa, szanse na wygraną są zerowe.
аватар moy_contakt
Znalazłem informację o tym, co się stało i powiem, że ta sytuacja dotyczy siły wyższej, ponieważ w związku z wypadkiem kolejne loty były odwoływane, aż do wyeliminowania wszystkich konsekwencji. Od razu powiem, że część kosztowa roszczeń do sądu będzie nieporównywalna z Twoimi stratami, a szanse na ich wygraną i tym samym odzyskanie są praktycznie zerowe (żeby twierdzić, że są równe zeru, musisz jeszcze przestudiować dokumenty dokładnie).
аватар moy_contakt
zhdanova10, więc dlaczego to twoje pytanie. Jeśli miałeś podobne precedensy i byłeś w stanie rozstrzygnąć je na swoją korzyść, zdecyduj. Powodzenia
аватар zhdanova10
Jedna głowa jest dobra, ale wiedza i doświadczenie innych osób jest znacznie lepsze)
аватар moy_contakt
Osobiście z mojego doświadczenia (były dwie sytuacje z opóźnieniami). rozliczane bez odszkodowania. Kiedy moja córka po raz pierwszy przyleciała do Monachium przez Turcję, a w Turcji właśnie rozpoczęła się próba wojskowego zamachu stanu (lipiec 2016 r.), była to siła wyższa, ale pożywili się, zapewnili komunikację, aby poinformować jej krewnych, że żyje i że żyje. wysłany do Monachium już pierwszym lotem. I za drugim razem mój mąż i ja utknęliśmy w Tajlandii, zebrali podpisy, pozwali, ale niestety czartery (i to jest napisane w biletach) mają prawo do wielu, w tym do opóźnień. Karmione, podlewane i to Ci wystarczy.
аватар lazy_person
zhdanova10
Myślę, że twoje roszczenie jest bezpodstawne. Ci pasażerowie, którzy mieli wylecieć po 24 godzinach, zdążyli, jak rozumiem, wylecieć po 14 dniach i później. To jest opóźnienie lotu, jeśli czarter, to jest to dozwolone. Jeśli planowana jest regularna tablica lotów, lot jest zakłócony z powodu siły wyższej. Spory z liniami lotniczymi, a to z kolei pozwie lotnisko… za utratę pasażera, która nastąpiła w wyniku zakłócenia lotu (utrata rezerwacji hotelowych, niektóre tanie transfery itp.). Sprawa sądowa o indywidualną wolę, jak mówią, „nie warta świeczki”…
аватар Pachok
A to wszystko o zwrot kosztów biletów, ale nie kosztów hoteli po stawce bezzwrotnej.
аватар lazy_person
Pakuj się, też tak myślę. Autorka pytania jest pewna, że ​​linia lotnicza zwróci koszt biletu (to jest w jej pytaniu). Mowa o uszkodzeniu rezerwacji hotelowych na stronach internetowych, płatności za przelewy itp. w miejscu...
Myślę, że linia lotnicza po prostu nie zaakceptuje takich roszczeń...
аватар zhdanova10
Koledzy, problem ze zwrotem pieniędzy za bilet został rozwiązany.
Wizzair od razu zaoferował dwie opcje (pieniądze na kartę lub konto bonusowe).
Mówimy o dodatkowych rekompensatach (hotele i transfery, czyli takie, które można udowodnić). Plus obrażenia moralne!
Z doświadczenia często roszczenie zostaje faktycznie zaspokojone po odwołaniu, czasem – później. Ale ani moi krewni, ani przyjaciele nigdy nie dotarli do sądu)))
Spróbujmy)
аватар Pachok
Czy mogę poprosić Cię o rezygnację z subskrypcji później w wynikach? Dzięki!
аватар lazy_person
zhdanova10 "Mówimy o dodatkowym odszkodowaniach (hotele i transfery, czyli co można udowodnić). Plus szkody moralne!"
Myślę, że to nie jest zbyt obiecujące. W końcu mówimy o sprawie sądowej z linią lotniczą, z której winy doszło do zdarzenia (twoje straty materialne). Ale linia lotnicza miała obiektywne przyczyny (siła wyższa), niezależne od linii lotniczej. Na lotnisku, gdzie również na pasie startowym było zatłoczenie (siła wyższa - problemy z samolotem Belavia). W ten sposób uzyskuje się cały łańcuch przyczyn. Co innego, gdy takie roszczenie jest zbiorowe i prowadzone przez całą armię prawników, a co innego prowadzić sprawy samemu…
аватар AllOverTheWorld
zhdanova10, uwierz w doświadczenie, nie ma mowy!
Linia lotnicza zwróci pieniądze za bilety i to wszystko. Roszczenia, zwłaszcza nie zbiorowe, wobec lotniska to katastrofalny, żmudny biznes.
аватар AllOverTheWorld
Sprawdź wcześniej w rejestrze, czy były podobne sprawy i jak się zakończyły. Jeśli jesteś zadowolony, możesz spróbować. Powodzenia
аватар lazy_person
Pasażer prowadzi interesy z linią lotniczą, a nie z lotniskiem. Pieniądze zostały zwrócone za odwołany lot. A jaki łańcuch tam się ciągnie (przerwane rezerwacje, samochody, trasy.. straty moralne) – czy to komu przedstawiać?
аватар moy_contakt
W tej sytuacji wszyscy ponieśli straty – lotnisko, przewoźnicy lotniczy, pasażerowie…. to się czasem zdarza. Zaakceptuj to, co się stało i idź dalej.
аватар zhdanova10
Chłopaki, tutaj nie liczą się pieniądze!
To tylko sposób na przypomnienie lotnisku (i linii lotniczej), że każdy fotel pokładowy to człowiek. I nie możesz traktować ludzi jak przedmiotów nieożywionych!
Ludzie przyjeżdżali na lotnisko i nie wiedzieli, czego się spodziewać. Całkowita ciemność i obojętność. Brak informacji. Loty były opóźnione i opóźnione. Część z nich została wysłana do Boryspola po 6-8 godzinach i do dziś nie wiadomo, kiedy stamtąd wystartowali. Wizzy, jak rozumiem, nie mógł się zgodzić. Siedem godzin po spodziewanym odlocie pisanie o odwołaniu lotu jest obrzydliwe!
Dlatego pojawiło się pytanie!
Oto oddział lotniska:
https://www.facebook.com/airportkiev/photos/a.159391677532809/1365978443540787/?type=3&theater
аватар AllOverTheWorld
zhdanova10 zgadzam się z tobą
ale to jest życie, dzieje się siła wyższa, która nie zależy od linii lotniczych, lotnisk itp.
pamiętajcie przypadki, kiedy pracownicy lotnisk strajkują, linie lotnicze ponoszą ogromne straty, a pasażerowie „przesiadują” na lotniskach, to kto powinien wysuwać roszczenia?
Albo kiedy nastąpiła erupcja wulkanu, niektóre lotniska zostały zamknięte, a tysiące podróży zostało zakłóconych.
Dzięki Bogu nikt nie został ranny w wypadku.
аватар moy_contakt
Świnia, zgadzam się. Ale ogólnie, jaka jest sytuacja z transportem lotniczym - chcieli to przenieść, nie wyszło, nie latali. Nie zawsze dają wodę, a jak przyjeżdżają, wytykają bilet, w którym jest napisane, że przewoźnik lotniczy ma prawo…. i ma prawo mieć nas we wszystkich kierunkach i nikt mu nie zamawia, zwłaszcza czarterów . ile osób siedzi na lotniskach, a w przypadku czarteru otrzymanie jakiegokolwiek odszkodowania w ogóle nie jest realistyczne, bo mają do tego prawo. I bez względu na to, ile piszesz, nie narzekaj, nie składaj pozwu… a sytuacja po prostu się nie zmieni. Ten sam vizzeir, gdyby taka sytuacja miała miejsce w Europie, jestem pewien, że wszystko byłoby inaczej, ale na Ukrainie można ignorować ludzi, będą cierpliwi i będą dalej latać.
awatara
Odpowiedz na inne pytania dotyczące Ukraina
Dodaj zdjęcie
Ładowanie...
Zdjęcie przesłane
×
Wszystkie pytania
Ukraina
Arabat strzałka Berdiańsk Boryspol Charków Chmilnik Czernihów Dniepr Donieck Gribówka Kamieniec Podolski Kijów Kirillovka Koblevo Lazur Lwów Mirgorod Morszyn Odessa Primorsk Satanow Schodnica Siergiejewka Skadowsk Światogorsk Szack Truskawiec Uman Zatoka Żelazny port
już
ZEA
już