Pytanie o Turcja

  Zadać pytanie
Zadać pytanie
Na Twoje pytanie odpowiedzą eksperci i doświadczeni turyści.
+ Wyjaśnienie do pytania
20241 subskrybenci zostaną
powiadomieni o problemie

Powiązane pytanie «Ogólne problemy»
Zmiana hotelu po przybyciu na lotnisko?
Odbyliśmy wycieczkę 16 października, TO Anex Tour, przyszło powiadomienie od Anex, że hotel jest zamknięty od 9 października. Nie zgodzili się na proponowaną wymianę, więc zaproponowali 2 linie. W rezultacie lot został przełożony na 2 października do tego samego hotelu. W umowie wszystko jest jasne: mają prawo do zastąpienia hotelu tej samej kategorii. Ale nie fakt, że nie zastąpią hotelu po przyjeździe. Pytanie: co zrobić, jeśli z jakiegoś powodu nie jesteśmy zadowoleni z wymiany lub opór jest bezcelowy, skoro w umowie jest klauzula zastępcza? Dziękuje za wszystko!
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał
Subskrybuj
10 subskrybenci  • spytał 2016-09-098 lat wstecz
Odpowiedzi  •  48
аватар alex45
U mnie umowa została podpisana, co oznacza, że ​​zgodziliśmy się na warunki umowy, no cóż, resztę można załatwić polubownie na miejscu!
аватар musja7
jeśli podpisałeś umowę, która zawiera klauzulę zastępczą, stawianie oporu jest bezużyteczne. Niestety wiele hoteli (nie tylko z Anex) zamyka sezon szybciej. Chociaż wycieczki były tutaj sprzedawane. Albo hotele przestały działać (całkiem możliwe, że już zrealizowane wycieczki również uległy przepełnieniu. A turyści będą musieli zadowolić się inną opcją)
аватар NataSt66
Dosłownie jest napisane, że w przypadku braku możliwości noclegu w tym hotelu, jest możliwość noclegu w hotelu tej samej kategorii lub najwyższej bez dopłaty.Czy taka klauzula nie jest zawarta w każdej umowie, myślałem, że tak. standardowa umowa, co prawda współpracujemy od kilku lat z prawie jednym PT, ale w innych umowach wskazano w przybliżeniu tę samą klauzulę.
Tak jak myślałem, będziemy musieli negocjować na miejscu, ale tutaj każdy ma swoje doświadczenie))).
Od kilku lat raz zmieniamy hotel, a potem na najlepszy, latamy trzy razy w roku, tylko w tym roku dostajemy się pod zamknięcie hotelu, więc wątpliwości biorą górę.
аватар JulliAnn
Tegoroczny sezon to totalna siła wyższa. W Turcji ogromna liczba hoteli w ogóle nie została otwarta, niektóre całkowicie zrezygnowały z koncepcji i ustaliły ceny dumpingowe - takie hotele są wypełnione po brzegi, ale głównie lokalne. Wiele hoteli zostało zamkniętych po wydarzeniach z 16 lipca, ponieważ menedżerowie i właściciele hoteli zostali aresztowani „za udział”. Wszystko może się zdarzyć – zmiana hotelu, zmiana rozkładu lotu, a nawet linie lotnicze. Byliśmy w Kemer przez 3 tygodnie w czerwcu iw Alanyi w ostatnim tygodniu sierpnia. W czerwcu touroperator „dał” naszym przyjaciołom trzy dni odpoczynku w hotelu, przekładając lot, bo miejsca w samolocie po prostu nie zostały wykupione. Przeciwnie, niektórzy znajomi „skrócili” wakacje o prawie jeden dzień, przenosząc lot. Dla niektórych zmieniono linię lotniczą i lotnisko przylotu: ludzie przylecieli z Boryspola, wrócili do Żulanów. Kryzys, co możesz zrobić. Po prostu musisz przez to przejść.
аватар NataSt66
Więc nie będziemy się martwić o latanie, ale o odpoczynek. Dostrajamy się do najlepszych.)
аватар musja7
Z wymianą hotelu na miejscu się nie zgadzam. To głupia opcja. Obecnie sytuacja jest taka, że ​​wiele hoteli przestało sprzedawać wycieczki zorganizowane nawet we wrześniu. Są nadal dostępne z bezpośrednią rezerwacją, ale głównie trafiają do Turków na rynek krajowy. To. to co było dostępne tydzień temu jest już na przystanku do końca sezonu dzisiaj
аватар musja7
Kolejny niuans: jeśli Twój hotel zamyka sezon o 9.10 i lecisz w ostatnim tygodniu przed zamknięciem, już istnieje ryzyko. Ostatni tydzień przed zamknięciem - prawie zawsze z kiepskim jedzeniem i sytuacją, że "to jest, hotel jest zamknięty" - pokoje hotelowe są konserwowane, pomosty są demontowane, minimum personelu itp.
аватар NataSt66
Pocieszeniem jest to, że hotel jest "niemiecki" i to jakoś wpłynie, a także fakt, że teraz cena wycieczki jest prawie dwa razy wyższa niż zabraliśmy. W każdym razie nastawiamy się na pozytywy. ,
musja7, ale że nie we wszystkich umowach TA ten element jest wymieniony na wymianę?Myślałem, że to typowe.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
аватар NataSt66
Wydaje mi się, lub pocieszam się), że wszystkie hotele w Turcji przechodzą w październiku w tryb ekonomiczny, w sensie tych, które wcześniej na niego nie przeszły.Każdego roku był to dla nas sezon „aksamitny”, a w tym roku , prawdopodobnie tak nie jest. Mimo to nastawiamy się pozytywnie).
аватар newpast
Pusya66, ale nie lecisz według systemu fortuny, niech napiszą w aplikacji, który hotel zastąpić, przynajmniej będziesz wiedział, dokąd jedziesz inaczej i cena powinna być niższa.
аватар NataSt66
nowa przeszłość i skąd TA wie z wyprzedzeniem o zaistniałych nowych okolicznościach, TA zapisuje we wniosku mój hotel określony w umowie.
Zaoferowano nam, że dwa hotele do zastąpienia, nie zgodziliśmy się, a następnie zmieniliśmy rezerwację na inny termin w tym hotelu.
аватар newpast
Miałem taką sytuację, poprosiłem o adres hotelu, do którego miałem się udać, bo. wycieczka była bez transferu, biuro podróży nie mogło podać adresu hotelu, napisałem oświadczenie, że nie mogę jechać do hotelu bez adresu, biuro zwróciło pieniądze, być może moje doświadczenie przyda się Tobie, bo lecisz na wieś do dziadka, prawda? Nie wiesz, dokąd cię zabiorą?
аватар NataSt66
newprzeszłość, a w twoich umowach z TA jest paragraf dotyczący wymiany hotelu:?
аватар NataSt66
punkt))), przepraszam
аватар NataSt66
Nie, nie tak. Mam w umowie hotel i transfer oraz rodzaj pokoju i termin.Gdy podpisywałem umowę, mój hotel miał działać do końca października, ale potem dyrekcja (po zawarciu umowy) hotelu zdecydowało się na wcześniejszy termin zamknięcia, więc MOT zasugerował wymianę.Nawet po przylocie na lotnisko można dowiedzieć się o wymianie hotelu, może nie być miejsc itp.
аватар newpast
Piszesz: „może być niedostępne itp.” Jeśli hotel potwierdził Ci dostępność, to gdzie umieścił Twoje potwierdzone miejsce? Po co więc to potwierdzenie? przecież dopiero po potwierdzeniu biuro podróży przekazuje im pieniądze.Moja sytuacja była taka, że ​​hotel nie dał potwierdzenia, co oznacza, że ​​biuro podróży nie miało czasu, aby w nie rzucać pieniędzmi, bo nie ma miejsc.W związku z tym, zwrócili mi pieniądze. A żeby przelać pieniądze, hotel je wziął, a potem nagle zmienia koncepcję i odmawia. Coś tu jest nie tak. Moim zdaniem nie chcą ci zwrócić pieniędzy, ale chcesz narzucić coś innego. Nie wiem co ci powiedzieć
аватар newpast
niech list z hotelu pokaże ci, że hotel ci odmawia i wyjaśni powód, w przeciwnym razie jest to agencja rozmawiająca
аватар lenchikkazim
Miałem podobny problem! Na lotnisku w Antalyi spotkałem się z faktem, że hotel był zamknięty. i zabierają mnie do innego! Kupiłem wycieczkę w centrum Kemer, ale zastąpili ją Beldibi (wioska). Hotel jest również 4 *, ale jest zupełnie inny ......
аватар musja7
newprzeszłość to koncepcja overbookingu - odsprzedaży miejsc. Kiedy hotel sprzedaje więcej miejsc niż może zapewnić (dzieje się to w nadziei, że ktoś nie przyjdzie. W niektórych hotelach 10% miejsc jest sprzedawanych powyżej normy. Wtedy preferencja jest przyznawany temu, który zapłacił za wycieczkę więcej kosztów, lub stałym klientom hotelu.Czasami stali klienci przedłużają pobyt za gotówkę w dobrej cenie.Wtedy operator dowie się również o sile wyższej jako ostatni
Robią to pozbawieni skrupułów touroperatorzy (Join zrobił to więcej niż raz): sprzedają hotel wszystkim bezkrytycznie. Z nadmiarem miejsc. A dla innego hotelu (rezerwy) - celowo zawyżają cenę. A potem podają turystom pod sosem „nie ma miejsc w pierwszym hotelu, ale tutaj zapewniamy Ci miejsca w hotelu droższym od Twojego bez dodatkowej opłaty).
Najlepiej oczywiście podpisać umowę. co nie jest tylko akapitem o ewentualnej wymianie hotelu. i gdzie są opcje do zmiany konkretnych hoteli. Wtedy wiesz, na co możesz liczyć.
аватар musja7
Ale to nie jest korzystne dla wszystkich.
W ubiegłym roku TUI wraz z Hydros (ich wówczas ekskluzywnym hotelem) miały taką sytuację, że sam hotel odsprzedał prawie 80% miejsc na sezon do Francji po wyższej cenie. I wszyscy turyści TUI z naszych krajów podlegali temu samemu overbookingowi. Pierwsze sytuacje były szokujące, bo sam hotel stawiał touroperatora w takich warunkach już po przybyciu turystów. A ja musiałem pilnie poszukać zamiennika. Niektórzy turyści mieli szczęście: właśnie wtedy w innym ekskluzywnym hotelu TUIV otwarto tylko strefę Luxury. I nie było wypełnione. Ponieważ trzeba było podjąć pilną decyzję, TUI udostępniło turystom tę Strefę Luksusu w innym hotelu (a tam koszt jest 2,5 razy wyższy niż płatny). W przyszłości touroperator proponował turystom, którzy wykupili tu wycieczki, ale jeszcze nie wyjechali, albo zamianę hotelu na wybór z listy, albo zwrot pieniędzy. już w szczycie sezonu nie było czasu i okazji, żeby kupić coś wartościowego za te pieniądze.
аватар musja7
lenchikkazim. gdzie kupiłeś i gdzie skończyłeś? Kim jest organizator wycieczek?
аватар NataSt66
Europejscy touroperatorzy podpisują również własne umowy z hotelami, sporządzane przez pracowników działu prawnego. Umowy te określają wysokość kar za każdą wskazówkę dotyczącą sytuacji przepełnienia. Nasze, nie wszystkie, ale w większości zawierają umowy świadczone przez hotele. I dlatego, gdy nie ma wystarczającej liczby miejsc, to przede wszystkim przyjmą obcokrajowców, a my mamy tyle szczęścia.Można wywrzeć nacisk na litość, dobrze negocjować, żądać i być może „Iwanowa”, który też był zarezerwowany pokój i załatwiony, zostanie skasowany.
Dlatego w prawie wszystkich umowach znajduje się klauzula o wymianie hotelu, tylko niektórzy turyści nie zawsze uważnie ją czytają.
аватар lenchikkazim
lenchikkazim. gdzie kupiłeś i gdzie skończyłeś? Kim jest organizator wycieczek?
Nie pamiętam organizatora wycieczek. Latam często, a Mira Olimpos Beach Hotel został zastąpiony przez Marinem Diana Hotel ze straszną lokalizacją
аватар newpast
Teraz oznacza to, że tak nazywa się Mira Olimpos Beach, przed Olymposem pewnie też byście się zdenerwowali, bo Olympos ma serwis poniżej -10, E. coli, za to była zamykana 3 razy, jedyny największy plus to lokalizacja - centrum Kemeru i 30 sekund do morza, ale praktycznie nie ma terytorium, jest to pierwszy hotel, który został zbudowany w Kemer.Więc niewiele straciłeś, a nawet tam pokoje schodzą głębiej do hotelu i okna są również zlokalizowane.
аватар musja7
nowa przeszłość, Świat został sfilmowany rok temu nawet w Egzaminatorze. Hotel jest oczywiście bardzo słaby. Lecz niestety. Marinem Diana wcale nie jest lepsza. Tak, a biorąc pod uwagę fakt, że ludzie wykupili wycieczkę na Świat, jak hotel w Kemer-centrum, można je również zastąpić biednym hotelem, ale także w Beldibi nie ma radości. Więc wczasowicze tutaj zdecydowanie nie wygrali: obsługa jest jak na świecie, a reszta (lokalizacja, plaża) jest gorsza. Właściwie Marinem Diana nie miała się otworzyć w tym roku. W 2016 roku jest nieczynny. Prawdopodobnie. tylko sytuacja z ostatnich lat odpoczynku.
аватар newpast
musja7, opisałeś sytuację tak niesamowicie trafnie, wpadłem w to 2 razy.Raz w hotelu w centrum Kemeru (Arikan, były Adonis) siedziałem na krześle na jeden dzień, jeszcze 2 ogromne autobusy z turystami i były już 20 turystów skandaliczne, zadzwonili na policję.Wcześniej w 2010 (chciałem spróbować 3*tanie LA VIE).Więc twierdzili, że to błąd kierownika, ale wcześniej ten sam właściciel powiedział to samo w LA VIE hotel Zamiast 100 osób podwieźli 1000 osób do hotelu, potem bezczelnie osiedlili się w tym samym lavie śmietniku, poprosili o deria deniz (ten hotel wydawał się ludziom rajem), wepchnęli go w Chamuyevo, a w Goynuk, beldibi , w tym śmierdzącym Aresie ludzie mieszkali przez tydzień tylko na leżakach przy basenie.Jedzenie było obrzydliwe, nie mówię nawet o napojach alkoholowych, kto chciał herbatę i kawę, nie było ich wcale, nie było jeden do posprzątania, śmieci były ukryte pod prysznicami w pobliżu jadalni i po prostu składowane na podłodze losowo.I co najciekawsze, ten sam operator TUI i ten sam właściciel hotelu Iskander.
аватар newpast
Przewodnik hotelowy przyjechał tydzień później, udawał, że nic nie wie, ludzie prawie ją rozerwali, bo wielu pierwszy raz było w obcym kraju i nikt im nie pomógł.Moim zdaniem system przewodnika hotelowego nie w ogóle pracują, bo przewodnicy są karmieni i milczą, nie mówią, co się dzieje w hotelu.Najciekawsza rzecz, w której byłam w tym hotelu rok wcześniej i wszystko było super — lokalizacja blisko hotelu ( centrum), pokoje, jedzenie, obsługa, ludzie i tak zrujnuj hotel na sezon, zrób z hoteli wysypisko. A ile stresu mają ludzie?Więc już to ćwiczą na 5*.No cóż, jeśli bezpośrednio zamówisz hotel bezpośrednio bez pośredników, to też mogą to wyrzucić? Okazuje się, że nawet na 5* nie jest od tego ubezpieczony, a jeśli Iskander też kupił lub wynajął hotele, bo chwalił się, że ma wiele różnych hoteli w różnych regionach i 3*, 4*, 5*. dla siebie w restauracji na rogu, tuż przed tymi hotelami.Okazuje się, że w Turcji nie można odpocząć tak jak kiedyś.
аватар musja7
nowa przeszłość z TUI, a konkretnie z Hydros, była winą hotelu. W zeszłym roku hotel jeździł na wycieczki do Francuzów, którzy byli gotowi zapłacić więcej. To po prostu banalne, że hotel odsprzedawał miejsca, po czym TUI usunęło Hydros nie tylko ze swoich ekskluzywnych hoteli, ale też w tym roku w ogóle z nimi nie współpracowało.
W tym roku TUI miał taką sytuację z Papillonem Belleville. Nie wiem, czyja to była wina (bo nie tylko TUI przyleciało wtedy z Belleville), ale fakt pozostaje.
аватар LLL_17
Był od 30 sierpnia na tydzień w Kemer. Ta sama sytuacja. Kupiłem trasę „Chodź z nami” od Joinup. Na lotnisku w Antalyi przez przypadek (to znaczy nic mi nie powiedzieli, a przedstawiciel jointupa kazał kierowcy zawieźć mnie do niewłaściwego hotelu, który zamówiłem) dowiedziałem się o wymianie hotelu ... Powiedzieli ku mojemu oburzeniu, że w moim hotelu nie ma miejsc, a ona wskazała mi zupełnie inny hotel. Na wszystkie pytania wysłali mnie na stronę ukraińską… Strona ukraińska („Chodźmy z nami”) uczyniła mnie winnym, że na przykład, dlaczego poszedłem do tego hotelu, jeśli mam inny w swoim voucherze.. W połowie drugiego wyjaśnienia przewodnik hotelowy powiedział mi, że taka sytuacja jest spowodowana tym, że mój hotel miał bardzo późne wymeldowanie się z poprzednich turystów...
Tak, umieścili mnie w hotelu o tej samej liczbie gwiazdek (3*), ale znacznie dalej od plaży ...
W hotelu było kilka innych rodzin w tej samej sytuacji i wszystkie też pochodziły z Joinup...
аватар musja7
LLL_17, nie raz pisałem na forum w tym roku, że wykupienie wycieczki z Join to zawsze ryzyko dla turysty. I turysta. zgadzając się na ich dumpingowe ceny, wie, w co się pakuje. To jeden z najbardziej niewiarygodnych touroperatorów. W Twojej sytuacji „Chodź z nami” to tylko biuro podróży, które sprzedaje gotowy produkt touroperatora. Może współpracować z 10 innymi touroperatorami, ale wybierając hotel. powinni udzielić turystowi informacji, od jakiego touroperatora jest mu oferowany. I tu wina częściowo leży po stronie turysty, który po prostu godzi się na tanią cenę nierzetelnego operatora. Dlatego podejmuje ryzyko. wina biura podróży będzie, jeśli nie udzieli ci informacji o touroperatorze. Nie zwrócili uwagi, że kupujesz od niego wycieczkę. Za wszystko inne (przeprowadzka, niewłaściwe spotkanie ze strony gospodarza, organizator wycieczki odpowiada). Od czerwca (i nie tylko w tym roku) w Internecie pojawia się wiele informacji o tym, jak działa Join. Więc nie, nasi ludzie są nadal prowadzeni za darmo.
Pokaż więcej »
awatara
Odpowiedz na inne pytania dotyczące Turcja
Dodaj zdjęcie
Ładowanie...
Zdjęcie przesłane
×
Wszystkie pytania
ZEA
już