Pytanie o Turcja

  Zadać pytanie
Zadać pytanie
Na Twoje pytanie odpowiedzą eksperci i doświadczeni turyści.
+ Wyjaśnienie do pytania
20241 subskrybenci zostaną
powiadomieni o problemie

Powiązane pytanie «Biura podróży i operatorzy»
Anulowanie wycieczki
Co zrobić, jeśli biuro podróży ogłosiło wysokość kary w wysokości 30 dolarów. na osobę, jesteśmy 4 osoby. Złożyliśmy wniosek o anulowanie dosłownie następnego dnia po potwierdzeniu wycieczki. (w tym samym dniu, w którym dokonano wpłaty, agencja złożyła wniosek o rezygnację na następny dzień.. Ponad 30 dni przed rozpoczęciem wycieczki. Na stronie Sanmar przeczytałem, że jeśli rezygnacja nastąpiła w ciągu 72 godzin po potwierdzenie rezerwacji, wówczas nie powinno być żadnej kary./- Jeśli zgłoszenie zostało zarezerwowane na 30 lub więcej dni przed datą rozpoczęcia wycieczki, a odmowa została otrzymana od Biura Podróży w ciągu 72 godzin od daty jego potwierdzenia przez Biuro Podróży ;/.Jeżeli więcej niż 72 godziny to 10 dolarów od wycieczki, ale 120 dolarów to za dużo. Czy mamy możliwość jakoś obronić rozsądniejszą kwotę mandatu? I jak to zrobić. Dziękuję! I zarezerwowaliśmy również tę wycieczkę u tego operatora od innego agenta (wpłaciliśmy zaliczkę), możesz jakoś przyspieszyć lub sam operator może przelać pieniądze z jednej wycieczki na drugą. Dziękuję!
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał
Subskrybuj
9 subskrybenci  • spytał 2015-04-1910 lat wstecz
Odpowiedzi  •  22
аватар ENG56
Miałem to samo pytanie. Zadzwoniłem do biura podróży z tym samym pytaniem i zadzwonili do mnie ta sama grzywna w wysokości 30 USD od osoby, a do wyjazdu mam jeszcze około 2 miesiące. Przeliczyłem wszystko i postanowiłem „nie zamieniać zegarka na szorty”. Może będzie kilka tysięcy wygranych, ale nerwy zadrżą !!!
аватар orbittours.ru
Poproś swojego agenta, aby pokazał Ci karę, którą zostaniesz obciążony za anulowanie wycieczki. Jest ustawiany przez operatora. Przeczytaj też uważnie umowę z agencją, jeśli podpisałeś tam te „odrzucone” 30 dolców, to nic nie da się zrobić, będziesz musiał zapłacić. Jeżeli w umowie nie określono kwoty, żądaj grzywny ustalonej przez operatora. Agencja jest zobowiązana do udostępnienia Ci tych danych.
Nikt w Sanmar nie zajmie się Twoim problemem i nie przekaże pieniędzy z jednej aplikacji do drugiej. To jest twój problem z agencją.
аватар AllOverTheWorld
Więc... i zastanawiam się, z powodu jakiej kwoty zdecydowałeś się zmienić rezerwację w innej agencji? A dlaczego, po opłaceniu wycieczki w jednej agencji, już następnego dnia wpłacasz zaliczkę za analogiczną wycieczkę, ale w innej agencji? Wybacz, ale od razu przychodzi mi do głowy przysłowie.... wiesz kto płaci dwa razy?
аватар PolikSVT
Nie ma sensu walczyć z biurem podróży. Są karani przez organizatora wycieczek. prawdę można znaleźć tylko w sądzie, a to nie jest fakt. Ona sama znalazła się w sytuacji, że musiała zmienić rezerwację hotelu w Teza, ponieważ. nowy hotel, który sprzedał mi Tez, po prostu się nie otworzył))) A Tez nawet mnie o tym nie powiadomił!!!! Oderwali też ode mnie grzywnę, 40 dolców ode mnie i małe dziecko))))
аватар galja20
wszystkie kary są opisane w umowie z biurem podróży. Przeczytaj uważnie, co podpisałeś.
аватар andreyvip
Całkowicie zgadzam się z galja20. Nie ma sensu płakać i nieważne ile, kto i gdzie rezerwuje i płaci.
Musisz mieć podpisaną umowę. Znajdują się w nim wszystkie odpowiedzi. Podpisałeś to. Sprawdź to szczegółowo ze wszystkimi przypisami. Jestem pewien, że są kary. Mogą być w stałej wysokości lub jako procent kosztu wycieczki i z reguły są również powiązane warunkami. Im bliżej wyjazdu, tym wyższa kara. Tak więc ani sąd, ani nasza dyskusja na ten temat tutaj nie pomogą.
Jeśli w umowie nie określono kar. Wtedy absolutnie nie interesuje Cię, czy operator nałożył karę dla agencji, czy nie. To już hit agencji ze względu na analfabetyzm jej działu prawnego. (ale to mało prawdopodobne)
аватар svetla07
Przeczytałem umowę, ale jej nie podpisałem, po prostu zdążyli mi ją wysłać e-mailem do podpisania i muszę odesłać z podpisem, dopóki nie podpiszę. Udało mi się wysłać tylko część pieniędzy i zdałem sobie sprawę, że nie chcę angażować się w taką agencję, miałem do niej całkowitą nieufność. Agencję poleciła mi koleżanka, na początek obiecali mi zniżki, hotel był rezerwowany w pośpiechu, bo baliśmy się, że nie zdążymy ze zmianą ceny, a jak tylko wpłaciłem część kwoty, ja zacząłem przeliczać i zdałem sobie sprawę, że w ogóle nie ma obiecanego rabatu, poprosili mnie o przesłanie numeru wniosku, abym mógł zobaczyć status wniosku na stronie Sanmar, ale w odpowiedzi powiedzieli, że jest to informacja niejawna. Kiedy zadzwoniłem do mojego starego agenta, różnica w stosunku do mojego hotelu wynosiła 20 tysięcy, a oni też nałożyli mandaty. A potem postanowiłem zmienić agencję. Oczywiście teraz żałuję, że narobiłem bałaganu, kłopoty nadal takie same, ale nie ma powrotu i chciałbym zwrócić pieniądze przy minimalnych stratach i minimalnych terminach.
аватар andreyvip
Jeśli umowa nie jest podpisana z Twojej strony, to jest dla Ciebie dobre. W komunikacji z przedstawicielami agencji staraj się zachowywać bez emocji, tylko faktów. Nie masz żadnych zobowiązań wobec tej agencji. Nie mają powodu, by czegokolwiek od ciebie żądać. (To duży błąd agencji)
W tej sytuacji masz bardzo duże szanse na rozwiązanie wszystkich problemów na swoją korzyść. Ale bez szczegółowego zrozumienia wszystkiego i bez znajomości dokumentów, które masz w rękach z agencji i podpisanych przez ciebie w agencji, nie jest realistyczne udzielanie kompetentnej porady.
Oczywiście przez dokumenty mam na myśli kartki, na których znajdują się żywe podpisy i pieczęcie.
Dlaczego dokonałeś pierwszej wpłaty? Masz coś pod ręką? (sprawdź paragony) itp.
аватар andreyvip
Na razie możesz zacząć działać tak bezczelnie, jak próbowali pracownicy agencji…
Napisz do nich prośbę w bezpłatnej formie - Poproś ich o oficjalne żądanie nałożenia na Ciebie grzywny. (prośba w 2 egzemplarzach. Twoja powinna być oznaczona przy akceptacji wniosku wraz z datą)
Odpowiedź musi koniecznie wskazywać na jakiej podstawie (umowa itp., jaka klauzula itp.) została nałożona ta kara.
Słowem, powiedz, że twój prawnik przygotowuje dokumenty do złożenia w sądzie. Ponieważ Twój coroczny urlop zostanie zakłócony z powodu braku zwrotu, będziesz poproszony o pełny zwrot kosztów, pokrycie kosztów prawnych i rekompensatę za spowodowane niedogodności i utratę urlopu.
Sprytne sformułowanie nie jest tutaj potrzebne. Jesteś tylko klientem, a ktoś kompetentny już zajmuje się tą sprawą.
Gdy tylko zdadzą sobie sprawę, że nie mają na ciebie żadnego wpływu, nie ma umowy z twoim podpisem. Wszystkie wstępne rozmowy, obietnice, intencje z Twojej strony są nonsensem. Potrzebujemy dokumentu, ale jak rozumiem, agencja go nie posiada. najprawdopodobniej, choć drapie zęby, szybko zwrócą pieniądze.
аватар orbittours.ru
Tak, sytuacja. Są zobowiązani do złożenia wniosku. Jeśli nie, napisz do sanmar lub zadzwoń i dowiedz się wszystkiego sam. To wszystko jest możliwe.
Jeśli nie podpisałeś umowy, będziesz podlegać tylko karom sanmary. Zagroź agencji, że przyjedziesz z prawnikiem i myślę, że w takiej agencji zawsze można znaleźć coś do zarzucenia. I trzeba zacząć od tego, że nie powinni byli rezerwować wycieczki bez podpisania umowy.
аватар svetla07
Wraz z umową wysłali pokwitowanie zapłaty, a także w samej umowie jest napisane, ile kosztuje wycieczka, ile jest wpłacone i ile jest należne. A płatność została dokonana na podstawie umowy ustnej z agentem, powiedziała mi, jak tylko będzie potwierdzenie, natychmiast płacimy 50%, resztę kwoty w ciągu trzech dni.
аватар andreyvip
Ale możliwy jest również zły wynik. Za kilka dni nazwa Rumianek może pojawić się na stronie biura podróży o nazwie Chabrowy. Nawet z tymi samymi pracownikami. Wtedy zwrot pieniędzy nie będzie realny, o ile oczywiście nie zostały one przekazane operatorowi. Otwarcie agencji dzisiaj jest dość łatwe. Nierzadko pod jednym znakiem umieszcza się różne pieczęcie na dokumentach. Patrzą na ciebie i jeśli zrozumieją, że jesteś kompetentny, nie podejmą ryzyka i zrobią wszystko dobrze, a jeśli zrozumieją, że jesteś nieuważny, rozdrażniony, niepewny, to w końcu zostaniesz przeniesiony do innego podmiotu prawnego. Chociaż wszystko jest w porządku, niewielu z nas patrzy na pieczęcie i na szczegóły, a kiedy zobaczy na pieczęci Rumianek 21 lub Rumianek XXI, pomyśli, że to to samo. W końcu urząd skarbowy, bank i adres siedziby mogą być takie same. W rzeczywistości są to dwie zupełnie różne firmy. A po zniesieniu sprawdzania nazw firm, organizacji o nazwie Rumianek 21 może być tyle, ile chcesz. Nie jest to zabronione przez prawo. Bardzo znaczna część agencji działa, z grubsza, na plusie. Jest wystarczająco dużo schematów, które pozwalają wysłać turystę i nie płacić ani grosza do budżetu, jakby w ogóle nie było w tej agencji.
аватар irina_1901
Moim zdaniem nie powinno się przelewać pieniędzy bez umowy dwustronnej, nie było ku temu powodu. Okazuje się, że Ty i Agencja pracujecie na zaufaniu - zarezerwowali hotel, a pieniądze przelaliście. Teraz opuszczasz TA, ponieważ najprawdopodobniej zapłacą grzywnę. Więc szczerze, mylisz się. Musimy najpierw zdecydować, a następnie poprosić o rezerwację. Są tacy ludzie, pędzą, zmieniają zdanie, ale nie chcą być ekstremalni. Nie obrażaj się, ale się mylisz i musisz zapłacić.
аватар svetla07
Zadzwoniłem do Sanmara i opisałem sytuację, powiedzieli mi, od kogo kupili wycieczkę, wszystkie pytania dla nich, jeśli zabrali je bezpośrednio od nas, to rozwiązalibyśmy ten problem z tobą. Powiedzieli też, że istnieje umowa agencyjna z operatorem, w której nałożone są grzywny. To tylko na stronie Sanmar, przeczytałem, że jeśli odwołanie nastąpiło w ciągu 72 godzin, to w ogóle nie ma kary, a jeśli więcej niż 30 dni, to 10% wycieczki.
аватар andreyvip
Jeżeli paragon nie zawiera informacji, że zostało to zrobione na podstawie umowy nr .... Od….
I tylko zaliczka lub częściowa wpłata Iwanowa II kwoty ... za wycieczkę ....
Wtedy nie masz wobec nich żadnych zobowiązań.
Możesz śmiało powiedzieć, że zostałeś źle poinformowany, oszukańczo zmuszony do zapłaty….. Że pieniądze są od Ciebie wyłudzane (kwota nie jest ważna), nie wiadomo na jakiej podstawie. Co planujesz iść na policję z oświadczeniem itp.
аватар svetla07
Nie mam nic przeciwko i nie chcę nikogo wrabiać, jestem gotów zapłacić po fakcie. wydatki agencji. Nie odebrali dla mnie hotelu, po prostu poprosiłem o rezerwację. Okazuje się, że wydatki - zarezerwowane i otrzymane pieniądze. Wydaje mi się, że nie przekazali jeszcze pieniędzy operatorowi, bo prawdopodobnie oczekiwali ode mnie pełnej zapłaty. A potem zapłaciłem za to pewnego dnia i od razu poprosiłem o unieważnienie wieczorem.
аватар andreyvip
Sanmar nie może nałożyć na ciebie żadnych kar. Zgodnie z sytuacją, którą opisałeś, w pewnym sensie wrobiłeś agencję. Agencja, nie mając umowy z klientem, zaczęła coś robić.
аватар andreyvip
Nie bierz tej konfiguracji do siebie. To nie jest umiejętność czytania i pisania pracowników agencji. Klient nie powinien znać zawiłości i specyfiki pracy biura podróży. Gdyby było porozumienie, mylilibyście się, jeśli nie ma porozumienia, agencja nie ma racji.
аватар svetla07
Dziękuję za zaufanie i nadzieję!
Wydaje mi się, że gdyby agencja początkowo zachowywała się skromniej, może nie byłoby odwołania, inaczej szukają korzyści ze wszystkiego, a jak się okazuje, sami mają prawa ptaków
аватар andreyvip
Drodzy przedstawiciele branży turystycznej, nie gniewajcie się na mnie dzisiaj za moją radę dla Svetlany. Właśnie opisałem moją wizję procesu. Każdy powinien dobrze pracować z jakością iz duszą. I wszystko będzie dobrze.
Gdybym był przedstawicielem tego biura podróży, to bez obrazy Swietłany. Nawet na tym etapie i przy wszystkich informacjach, które Swietłana już posiada, jestem prawie pewien, że rozwiódłby się z nią zarówno po to, by podpisać umowę, jak i zapłacić grzywnę.
A sąd rozpoznałby moją sprawę w razie problemów
аватар irina_1901
TA zarezerwowała hotel na prośbę Swietłany, a nie z własnej inicjatywy. Skoro Sveta TA się nie podobało, to po co prosić o rezerwację? Myślę, że Agencja wzięła zaliczkę na ubezpieczenie od odmowy. Jak widać, Swietłana nie jest sama, inni też ją mieli. Nie wyobrażam sobie, żebym mógł to zrobić z moim TA. Swieta! Oczywiście przepraszam za pieniądze. Ale pomyśl dobrze, może uda nam się rozmawiać w sposób pokojowy, bez wahania praw. Istnieje prawo bumerangu. Nie zrujnuj wakacji za jedyne 60 USD. Oto więcej twojego błędu.
аватар galja20
w praktyce prawniczej często zdarza się, że stosunki umowne pomiędzy stronami uznaje się za takie, które powstały od momentu podpisania umowy LUB OD MOMENTU ROZPOCZĘCIA WYKONYWANIA PRZEZ STRONY ZOBOWIĄZAŃ. W Twoim przypadku biuro podróży zarezerwowało dla Ciebie hotel, a Ty potwierdziłeś swoje zamiary dokonując płatności. Więc zgodziłeś się na warunki i nawiązałeś stosunek umowny z agencją. Więc sąd weźmie to pod uwagę.
w zasadzie jestem prawnikiem z Ukrainy, może w Rosji jest jakoś inaczej, ale podstawy prawa cywilnego są wszędzie takie same. Również, jeśli np. stosunki nie są regulowane umową, wszelkie spory rozstrzygane są przez sądy zgodnie z kodeksem cywilnym.
Lepiej, abyś teraz był pewny siebie i miał nadzieję, że agencja zostanie w tyle i zwróci pieniądze, w przeciwnym razie wydasz więcej pieniędzy i nerwów w sądzie.
Przepraszam za błędy, rosyjski nie jest moim językiem ojczystym. Wesołych wakacji!
awatara
Odpowiedz na inne pytania dotyczące Turcja
Dodaj zdjęcie
Ładowanie...
Zdjęcie przesłane
×
Wszystkie pytania
ZEA
już