Uważaj na fałszywe recenzje!

Pisemny: 13 sierpień 2010
Czas podróży: 30 czerwiec — 10 lipiec 2010
Komu autor poleca hotel?: Dla rodzin z dziećmi
Ocena hotelu:
7.0
od 10
Oceny hoteli według kryteriów:
Pokoje: 9.0
Usługa: 9.0
Czystość: 10.0
Odżywianie: 7.0
Infrastruktura: 9.0
Z pewnoś cią przeczytał eś już kilka recenzji o Utopii, ale nie spiesz się , bą dź cierpliwy i przeczytaj tę recenzję . Dlaczego ten? - tak, bo jestem w Turcji co roku od 2005 roku i jest coś do poró wnania zaró wno z tymi tań szymi, jak i tymi droż szymi.
Cał y czerwiec starannie wybrał hotel. Czytał em recenzje, oglą dał em zdję cia… i wybrał em Utopię , bo mimo nielicznych komentarzy, zdecydowana wię kszoś ć recenzji zawiera zwroty typu „super”, „bajka”, „raj” i tak dalej, wię c też się nie skupię wiele na temat tego, co mi się podobał o, i dokł adnie przeanalizuję niedocią gnię cia, któ re ku mojemu zdziwieniu okazał y się znacznie wię ksze niż oczekiwano. Nie traktuj mojej recenzji jako drobiazgu - tak, bę dę się przyczepić do wszystkich drobiazgó w, ale tylko po to, abyś miał peł ny i prawdziwy obraz hotelu.
ZAKUP WYJAZD (pomiń tę pozycję , jeś li moż esz sam wybrać operatora).

Ten hotel jest bazą operatora "annex tour". Coral i inni sprzedają go jako partnerzy, chociaż Coral ma wł asne loty, z któ rych korzysta zał ą cznik. Kupują c wycieczkę , dokł adnie zapytał em kierownikó w aneksu o wszystkie szczegó ł y (w koń cu duż o zapł acił em, a sam pracował em w touroperatorze) - udzielono jednoznacznej odpowiedzi „Nie mamy problemó w”. Wzią ł em gł ó wny budynek (za dopł atą ) i poranny lot transaero (kolejna dopł ata). Przyjechał em po bilet - po cichu dają mi kolejny lot - wieczorny lot (bezpł atny) ze stratą dnia i na inne lotnisko. Poza tym bezczelnie mi okł amują , ż e lot został odwoł any, ale nie został odwoł any i wystartował zgodnie z rozkł adem (zadzwonił em do przewoź nika) – po zapytaniu kierownika, dlaczego tak się dzieje, uś miech od razu zmienił się w chamską agresję ze zwrotami” bę dą tylko takie bilety z aneksji. Bilety był y wystawione "elektronicznie" - czyli po prostu bezsensowny wydruk bw - w efekcie lot był zmieniany na mnie 3 razy i za każ dym razem na gorsze. Kiedy się zmieniali, wycią gali starą kartę z umowy i wstawiali kolejną kartkę , generalnie nie moż na wysuwać ż adnych roszczeń . Generalnie bą dź czujny i jeś li już zdecydował eś – to kup przez Coral – przynajmniej ostrzegają i poszukają alternatywy, a nie stawiają przed faktem.
PRZENOSIĆ
Dojazd do hotelu zajmuje 3.5 godziny. Geograficznie jest najbardziej oddalone od lotniska, co oznacza, ż e ​ ​ wszyscy wyjeż dż ają przed Tobą . Z miasta drogą.10 km - do centrum ok. 14. Tak wię c dotarliś my o pó ł nocy i na recepcji od razu powiedzieli "Brak pokoi", zmę czeni przeprowadzką zgodziliś my się spę dzić noc w Willi. Rano obiecano nam pokó j z widokiem na morze i darmową ala-carte (restauracja nie jest bezpł atna - wstę p kosztuje 7 euro). Osiedlony na noc w willi przy drodze, to wcale nie był a spokojna noc. Pokó j nie był sprzą tany - był y na wpó ł wypite butelki coli, ś mieci nie był y wynoszone, talerze z resztkami zgnił y przed drzwiami, klimatyzacja nie dział ał a (baterie w pilocie wyczerpał y się ), tam nie był o pó ź nego obiadu. nastę pnego dnia w recepcji był a już inna osoba, któ ra powtarzał a „nie ma pokoi” i zaproponował a, ż e ​ ​ odda nam 10$ dziennie, choć dopł ata był a wielokrotnie wyż sza. Nie zaoferowano nam nic innego i musieliś my wywoł ać skandal. Pokó j został natychmiast znaleziony (ten sam nieoczyszczony), z widokiem, ale personel prawie spluną ł w plecy przez resztę - po raz pierwszy mam do czynienia z osiedleniem się w ję zyku „tureckim”, a rosyjskoję zyczny kierownik jest zupeł nie bezuż yteczna, bez autorytetu, nie jest jasne, dlaczego w ogó le jest tam potrzebna. W rezultacie pomó gł przewodnik, któ ry powiedział , ż e na przyję ciu są „przyjació ł mi” z Rosjanami tylko wtedy, gdy dopł acają . TO JEST NAJWIĘ KSZY PROBLEM HOTELU. na pierwszym spotkaniu informacyjnym 11 osó b poproszono o zmianę liczby na 8! Wysadzają wszystkich dynamitami, był y codzienne skandale, czasem nawet burż uazja są posył ani. Wszystkie pokoje są sprzedawane bez okreś lonego typu, co daje swobodę w ich rozmieszczaniu. Wieczorami siedzą c w knajpie moż na posł uchać podatkowych przygó d innych rodakó w – to temat numer jeden, był a nawet chę ć nagrywania do kamery, ż eby wszyscy uwierzyli po przeczytaniu masy entuzjastycznych recenzji.
INFRASTRUKTURA MORSKI AQUAPARK

Teren jest duż y, ale wszystko na zboczu gó ry, niezbyt dobrze utrzymane w miejscach nieco ciemnych - wieczorami jest bardzo mał o lampionó w. niektó re miejsca nie są ogrodzone, tylko te, w któ rych by nie przeszkadzał y. Podjazdy z willi do gł ó wnego budynku są bardzo strome, oczywiś cie moż na mó wić o korzyś ciach pł yną cych z ć wiczeń fizycznych, ale w upale 35 zdecydowanie nie jest wysoka. Nie da się unikną ć wszechobecnych zjazdó w podjazdó w, a spacer (jazda) po morzu jest szczegó lnie niewygodny. Basen 3 - gł ó wny (przy jadalni), "otwarty" - z widokiem na morze i dolny (cał odobowy), ale nierealne jest znaleź ć w któ rymś z nich leż aki, hotel jest wcią ż nie mał y. Morze - 10 minut spacerkiem od wzgó rza + winda. Morze jest peł ne leż akó w o każ dej porze. zwykł y bar przy plaż y, bez ultra, tylko owoce i ciastka z jedzenia. znajduje się pantone, z któ rego moż na skakać – gł ę bokoś ć na to pozwala, ale przy brzegu skrę cona jest ró ż norodnym kamieniem i sztucznym kopcem piasku, z któ rego jest tylko zmę tnienie. Na lewo od gł ó wnej plaż y znajduje się „ukryta” plaż a z kamykami i wiele osó b woli spacerować teda (woda jest czystsza). W pobliż u nie ma innych plaż ani hoteli. Radzę zabrać ze sobą buty do pł ywania. a maskę moż na zostawić w domu.
Park wodny jest bardzo dobry, choć niezbyt wygodny ze wzglę du na gó rzysty teren, z leż akami cię ż ko, ale przyzwyczaj się do tego. jedna ze zjeż dż alni dla dzieci koń czy się kolumną „grzybkową ” (patrz zdję cie) – to kwintesencja nielogicznoś ci niektó rych decyzji podczas budowy.
ODŻ YWIANIE ULTRA WSZYSTKO
Szczerze mó wią c był em rozczarowany. Ś niadania są bardzo skromne, jak w każ dym tanim 5k, naleś niki rzadko się zdarzają , jajka nie smaż ą się "na oczach", chleb na tosty jest zamroż ony i generalnie zawsze czegoś brakuje. trzeba jednak oddać hoł d temu, ż e obsł uga pracuje elegancko, sprzą ta stoł y i podaje sztuć ce w kilka minut, stolikó w zawsze był o wystarczają co duż o, ale stolik z „widokiem” trudno wzią ć . Na obiad pojawiają się owoce - truskawki, wiś nie itp. , oczywiś cie ł adne, ale znowu wszystko psuje brak ł yż eczek i duż ych talerzy (nie ma na ś niadanie). Oczekujecie najwię cej od obiadu, ale kuchnia "u Was" nie pracuje na co dzień , rozmaitoś ć jak w zwykł ym hotelu, nie przypomina ultra, nie zauważ ył em dni rybnych i innych rzeczy, tam był turecki wieczó r 1 raz, kiedy dali shawarma kilka plasterkó w. WNIOSEK - NIE schlebiaj sobie ULTRA - pochodzą z niego tylko owoce. Z drinkiem wszystko jest ł atwiejsze - lokalne "baileys" są tylko w barze w lobby i w barze centralnym. przy gó rnym basenie i nad morzem bar jest zwyczajny - tylko piwo i standardowe napoje w proszku. W barach UALL nie ma „menu”, chociaż na ż yczenie nalewają grabie, sok i koktajle, ale lobby jest otwarte przez cał ą dobę , co jest dobrą wiadomoś cią , jeś li odpoczywasz w gł ó wnym budynku.

LUBIONE:
Widok na miasto jest niesamowity, moż na powiedzieć niepowtarzalny, zaró wno w dzień , jak i wieczorem (choć prawie codziennie był y mgł y). Duż y park wodny na hotel. Sprzą tanie pokoju. 3-poziomowe baseny (w dolnym moż na pł ywać nocą ! ). Wystarczają co przestronne (jak na Turcję ) pokoje. Osobista klimatyzacja, któ ra nie wył ą cza się po otwarciu balkonu i inne lojalne chwile dotyczą ce oszczę dzania energii w pokojach.
NIE POLUBIŁ EM:
Ł azienka: brak ciepł ej wody w pokojach w porze obiadowej, obrzydliwa chiń ska kanalizacja, brak czepkó w i inne wybryki typowe dla hotelu "LUX". Iloś ć : fajny mini-bar, w któ rym przez tydzień nie udał o się zamarzną ć lodu. W niektó rych pokojach Villi w pokoju znajduje się pró g, o któ ry Twoje dziecko na pewno się potknie. Niezwykle wą ska szafa, w któ rej wieszaki pasują tylko na boki. Pilot z klimatyzatora jest wbudowany w ś cianę (niewygodne wstawanie w nocy).
O FAŁ SZYWYCH RECENZJACH.

Jeś li przyjrzysz się uważ nie recenzjom, zobaczysz, ż e zdecydowaną wię kszoś ć z nich zostawiają ś wież o zarejestrowane konta tuż przed każ dym sezonem. Sugeruje to, ż e są one pisane przez operatoró w sprzedają cych Utopię . Hotel nie jest budż etem klasy i nie mogę uwierzyć , ż e w cią gu 2 lat pojawił o się.150 recenzji od „przybyszó w” o podró ż niczej prawdzie. Có ż , ludzie nie mogą uparcie ignorować tych „cech” i niedocią gnię ć . Zwykle piszą gorzej niż w rzeczywistoś ci, ale w tym przypadku jest zupeł nie odwrotnie. Nie zaszkodził oby tej stronie opublikować przynajmniej domenę lub czę ś ć adresu IP, z któ rego pisane są recenzje, lub moderować podró bki, któ re na pewno tam są .
WNIOSEK: HOTEL JEST DOBRY, JEST 5* I MA ZALETY, O KTÓ RYCH INNI PISZĄ , ALE ZA PIENIĄ DZE NIE DOCHODZI DO SWOJEJ CENY, A STATUS GŁ OŚ NEGO LUX JEST ABSOLUTNIE ZASŁ UŻ ONY. W HOTELU JEST DUŻ O SPORNYCH I NIELOGICZNYCH, DUŻ O MAŁ YCH BŁ Ę DÓ W, POWTARZAM - MAŁ Y!
MOŻ NA POLEĆ NA ODPOCZYNEK Z DZIEĆ MI, ALE NIE MŁ ODZIEŻ I NIE NA OSTATNIE PIENIĄ DZE, INACZEJ BĘ DZIESZ ZAWIESZONY.
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał