skromna czwórka

Pisemny: 27 czerwiec 2019
Czas podróży: 3 — 10 czerwiec 2019
Ocena hotelu:
3.0
od 10
Oceny hoteli według kryteriów:
Pokoje: 3.0
Usługa: 4.0
Czystość: 4.0
Odżywianie: 5.0
Infrastruktura: 5.0
Odpoczywaliś my w hotelu od 06.03. 2019 do 06.10. 2019. Kupiliś my bilet do Marhaba Resort, nocleg "Triple". Oczywiś cie skupiliś my się na warunkach ż ycia w tym konkretnym hotelu, opierają c się na opiniach turystó w. Po przyjeź dzie zostaliś my umieszczeni w hotelu Marhaba Club, tł umaczą c, ż e jest to jeden kompleks. Wszystkie nasze pró by zameldowania się w hotelu, któ re był y wskazane na bilecie, zakoń czył y się niepowodzeniem (nie zapł aciliś my dodatkowo). Na terenie tych dwó ch hoteli znajduje się ró wnież budynek „Neptun”. Był remontowany.
Zakwaterowanie.
Mieszkaliś my w pokoju 1243, z przepię knym widokiem na morze (nie dopł aciliś my za to nic). Moż esz zobaczyć zdję cia z pokoju. Turyś ci, któ rzy przyjechali z nami, na któ rych bilecie zaznaczono „z widokiem na morze” (za co dopł acili przy zakupie biletu), oddano pokó j, z któ rego morze był o widoczne czysto symbolicznie. Dlatego przed przepł acaniem za widok na morze zastanó w się , czy warto.

Pokoje w tym hotelu przeznaczone są dla dwó ch osó b. Dlatego tuż przy ś cianie stał o dodatkowe ł ó ż ko (ł ó ż ko skł adane z materacem) i przesuwane szklane drzwi prowadzą ce na balkon. Jeś li jesteś wysoki i masz sporą budowę , to spanie na takim ł ó ż ku bę dzie problematyczne, mimo dobrego materaca. Widzieliś my też w tych pokojach podwó jne ł ó ż ka pię trowe. Dodatkowo poranne promienie sł oneczne bę dą cię parzył y, rozgrzewają c czę ś ć ciał a i utrudniają c zasypianie. Pokó j po ś wież ym remoncie, duż e szafy, stary telewizor z tubą (dawno nie widział em takiego w hotelach). Dwa gł upie rosyjskie kanał y. Gł ó wną wadą pokoju był o to, ż e podobnie jak we wszystkich pomieszczeniach hotelu (hol, restauracja) klimatyzator nie dział ał . Pracował , ale jak fan – jeź dził na gorą ce powietrze. Przewodnik hotelowy powiedział , ż e teraz nie jest sezon i dlatego nie ma klimatyzacji. Naprzeciwko budynku na terenie hotelu znajdował a się restauracja i prywatna plaż a, któ ra nie miał a nic wspó lnego z hotelem. Odpoczywał a w nim miejscowa mł odzież od 22.00 do 5 rano. Wejś cie był o dla niej bezpł atne. Przez cał ą noc rozbrzmiewał a arabska muzyka. To samo wydarzył o się w pobliskim hotelu i restauracji na plaż y. Do rana goś cie tej restauracji wyczoł gali się z niej (w dosł ownym tego sł owa znaczeniu), powalają c palmy i krzyczą c w pobliż u naszego balkonu. Przez tydzień mogliś my nie tylko się wyspać , ale po prostu zasną ć . Nie moż na był o zamkną ć drzwi balkonowych, ponieważ klimatyzator nie dział ał i moż na był o się udusić w pokoju. Od szó stej rano sł oń ce zaczę ł o piec przez okno, co ró wnież nie sprzyjał o wypoczynkowi. To był o siedem piekielnych nocy.
Ochrona hotelu.
Jak pisał em wcześ niej, nocą przez hotel przechodził y bez przeszkó d tł umy miejscowej mł odzież y, któ ra do rana był a tam w nieodpowiednim stanie. Dlatego obecnoś ć pasa bagaż owego w holu hotelu Marhaba Resort, w któ rym umieszczasz wszystkie swoje torby przy każ dym wejś ciu, oraz aparatu rentgenowskiego to tylko ostentacyjne ś rodki bezpieczeń stwa. W rzeczywistoś ci osoby postronne swobodnie wchodzą na terytorium hotelu, któ re nie jest przez nikogo kontrolowane.
Odż ywianie.
Na terenie hotelu znajduje się restauracja, bar w recepcji w dwó ch budynkach, bar na plaż y i dwa bary przy każ dym basenie. Moż esz korzystać ze wszystkich baró w i jeś ć tylko w restauracji hotelu, w któ rym mieszkał eś . Pod koniec naszych wakacji liczba turystó w wzrosł a. Widać był o, ż e restauracja nie poradził a sobie z takim napł ywem turystó w. Problemem stał o się znalezienie czystego stoł u, sztuć có w (zwł aszcza ł yż ek) i naczyń przeznaczonych do spoż ycia w dowolnym momencie. Widział em, jak ludzie wlewali zupy do misek na lody, bo nie był o talerzy. Znalezienie czystego kubka ró wnież był o niemoż liwe. Piliś my wodę butelkowaną z baru w recepcji.
Osobliwoś cią tego hotelu był o to, ż e w restauracji (czyli w restauracji) moż na był o wypić kawę tylko rano, w porze lunchu i kolacji urzą dzenie nie dział ał o. Osoba szanują ca się nie bę dzie pić innych napojó w (opró cz wody), ponieważ jest to barwnik ze sł odką wodą .

Jedzenie był o duż o, ale był o duż o makaronó w w ró ż nych rodzajach (z sosem i bez, w formie zapiekanki, z kieł baskami itp. ), ryż u (niesmaczne), ziemniakó w w ró ż nych rodzajach od puree po pieczone w folii, kuskus. Nie zabrakł o ró wnież mię sa: kurczaka, kieł basy, indyka, woł owiny, wą tró bki, nuggetsó w. Na pierwszy rzut oka za mał o i nie bę dziesz gł odny. Ale został o to przedstawione w dziwny sposó b. Jednego dnia wszystkie powyż sze rodzaje mię sa mogł y być obecne na lunch, a innego dnia mogł y być tylko kieł baski i kurczak. Dwa razy był y owoce morza: krewetki, krą ż ki kalmaró w i mał ż e, ale zmieszano je z makaronem.
Codziennie grillowana ryba lub w sosie, lody do obiadu i kolacji. Ciastka są pyszne. Owoce: ś liwki, arbuz, melon, brzoskwinie (zielone), jabł ka, morele. Pyszne lokalne owoce - bukha.
W restauracji kelnerzy przynieś li wino: biał e i ró ż owe, ale trudno był o na nich czekać , wię c sami wyszli do baru w lobby i zabrali ze sobą upragniony napó j do restauracji. Chociaż w ostatnich dniach przy barze był y kolejki.
Był bardzo rozczarowany brakiem zieleni (sał aty) oraz ró ż norodnoś ci oliwek i oliwek. Z warzyw i zieleni był y tylko posiekana biał a i czerwona kapusta, cebula, ogó rki (nie takie jak nasze, niesmaczne) i pomidory (ró wnież bez smaku). Warzywa był y drobno posiekane i wymieszane z dodatkiem niezrozumiał ych sosó w. Wszystkie warzywa, w tym grillowane, są jakoś bez smaku. Ś niadania standardowe: jajka na twardo, jajecznica, naleś niki, niesmaczna kieł basa, dwa rodzaje sera, rzadko ser Adyghe, jogurt z ró ż nymi dż emami i kasza mleczna. W restauracji był też problem z solą . Po prostu jej tam nie był o. Wszystkie potrawy był y lekko solone, co samo w sobie nie jest zł e. Dlatego prawie nie znajdują c solniczki, wsypaliś my só l do serwetki i nosiliś my ją ze sobą , aby za każ dym razem nie szukać jej na stoł ach.
Pamię taj, ż e mię dzy ś niadaniem, obiadem i kolacją nie bę dzie „przeką sek”. Na plaż y są tylko drinki w barze, drinki są też na jednym basenie, a na drugim basenie ze zjeż dż alniami okoł o 16.00 wyjmują owoce i kilka tac z babeczkami lub ciastkami, któ re natychmiast się opró ż niają .

Podczas naszego pobytu w restauracji nie był o zmian (pierwszej i drugiej), kelnerzy nie byli zaję ci przy stolikach.
Duż y wybó r napojó w alkoholowych. Polecam zabrać je do baru na recepcji.
Plaż a i baseny.
Pię kne ł agodne wejś cie do morza, piasek, mał e fale po 12 w poł udnie. Plaż a jest wspó lna dla wszystkich budynkó w hotelu. Na począ tku wakacji nie był o problemó w z leż akami. Przez kilka ostatnich dni okoł o godziny 9 rano nie moż na był o już znaleź ć wolnego miejsca pod parasolem. To samo dotyczy basenó w. Przy basenie bez zjeż dż alni nie ma parasoli, szukali miejsca w cieniu palm, ale ten ze zjeż dż alniami ma ich bardzo mał o, a leż aki pod nimi zawsze był y zaję te. zjeż dż alnie dział ają cztery godziny dziennie
Animacja
Standardowy, dyskretny. Każ dego dnia przedstawienie.
Przewodnik po hotelach (Doł ą cz).

Czas pobytu w hotelu od 11.30 do 12.30. O okreś lonej godzinie w hotelu czę sto nie był o. O zmianie godziny wyjazdu z hotelu dowiedzieliś my się od naszych biur podró ż y wcześ nie rano przez Viber. Gdy przewodnik hotelowy przybył we wskazanym czasie pobytu w celu wyjaś nienia tych informacji, nie zastał go na miejscu. Jeś li chcesz coś wiedzieć , napisz do niego od razu na viberze, nie trać czasu i nie szukaj go w hotelu. Z przewodnika nie dowiesz się ż adnych ciekawych informacji. Nie mó gł nawet opowiedzieć o oferowanych przez siebie wycieczkach. Wszystkie pytania - zmiana pokoju, brak klimatyzacji itp. nawet nie pró bował się zdecydować . Wszystko był o w porzą dku. Jeś li chcesz dowiedzieć się czegoś o hotelu, wycieczkach i mieś cie, doł ą cz do turystó w, któ rzy przybyli z touroperatora „Anex tour” i uzyskaj peł ne, interesują ce informacje. Koszt wycieczek w „Doł ą cz” jest tań szy niż w „Annex Tour”.
Wi-Fi
Pokó j w ogó le nie dział ał . Trudno był o wysł ać wiadomoś ć do recepcji. Rzadko pracował na plaż y. Jeś li chcesz być w stał ym kontakcie, kup kartę , któ ra kosztuje okoł o 10 USD.
Reasumują c, chcę powiedzieć , ż e wraż enie wypoczynku zepsuł brak moż liwoś ci nocnego wypoczynku podczas cał ego pobytu w hotelu ze wzglę du na hał as i upał panują cy w pokoju. Kuchnia ró wnież nie zachwycał a - zestaw kilku mieszanek z przyprawami. Nie mogę polecić tego hotelu na relaksują ce wakacje.
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał