Recepcja Publiczna „Tagil” Nieracjonalna ekonomia i kolejki Obsługa Kuchnia Słono-słodka kawa/herbata

Pisemny: 31 lipiec 2018
Czas podróży: 4 — 15 wrzesień 2016
Komu autor poleca hotel?: Na wypoczynek z przyjaciółmi, dla młodzieży
Ocena hotelu:
4.0
od 10
Oceny hoteli według kryteriów:
Pokoje: 4.0
Usługa: 2.0
Czystość: 4.0
Odżywianie: 5.0
Infrastruktura: 5.0
Takie wakacje w Tunezji nie są odpowiednie dla wszystkich!
CELEM TEGO PRZEGLĄ DU jest jasne poinformowanie o zawił oś ciach samego hotelu oraz pokazanie jego zalet i wad, któ re idą tu obok siebie. Moja recenzja bę dzie wystarczają co dł uga i pouczają ca. To moja czwarta podró ż do Tunezji, z czego był y 2 wycieczki informacyjne. Najlepszy sezon w Tunezji, kiedy pogoda jest najbardziej stabilna, to okres od poł owy czerwca do poł owy wrześ nia. Chociaż maj i paź dziernik mają swoje zalety. Powodem zakupu tej trasy był y rocznicowe urodziny przyjaciela. Ale z powodu manipulacji operatora uroczystoś ć tę obchodzono na drodze, a nie na plaż y. Za zmianę miasta wyjazdu z Charkowa do Kijowa, za przesunię cie godziny wyjazdu z rana na wieczó r, osobną roszczeniem kierujemy do touroperatora „Oasis Travel”. Osobiś cie moim motywem do rezerwacji tego oś rodka był a począ tkowo cena wczesnej rezerwacji w wysokoś ci 1185 USD za Dbl std na 11 nocy (04.09. 2016-15.09. 2016).
OSADA. Do hotelu dotarliś my o 00.30 czasu lokalnego (wedł ug nas 02.30).

Nastę pnie touroperatorzy przyznali kompleksowi 4 gwiazdki, aby uczcić , począ tkowo był to trzygwiazdkowy. Na stronie naszego operatora informacje te został y podane doś ć niejasno (patrz zdję cie), podczas gdy inni w ogó le ich nie mają . Tym, któ rzy teraz nauczą mnie wkł adać pienią dze do paszportu, aby dali mi „dobry numer”, od razu powiem: dlaczego u licha? ! Z naszą przynę tą sami jesteś my winni tego, ż e są przyzwyczajeni do zdzierania od nas pienię dzy na odpowiednie przesiedlenie (w Marhaba sztuczka nie zadział ał a u nas) ...Ale jednocześ nie nasi obywatele nieustannie gł upio zapomnij o napiwkach dla tragarzy, kelneró w i pokojó wek! A wię c o ró ż nicy mię dzy tymi liczbami. Ekonomiczny (sam pokó j): S=12m2 (3.5x3.5). Wypeł nienie pokoju: 2 przesunię te pó ł tora ł ó ż ka z kuciem na gł owie, dł ugoś ć materaca 175 cm, dlatego osoby powyż ej 170 cm powinny być przygotowane na zwisają ce z ł ó ż ka stopy, wbijają ce się w ż ebra i krę gosł up, sprę ż yny, holowł ó kno wpadają ce w poduszki.
2 szafki nocne, TV (2 rosyjskie kanał y), szafy wnę kowe w garderobie, balkon plastikowy mebel (stolik + krzesł o) na betonowym balkonie powierzchnia bez obrysowych balustrad, pusty mini-barek, niedział ają cy telefon, brak stolika i krzesł a. Inne wady: wewną trz pł ytki podł ogowe bardziej przypominają pł yty chodnikowe, wszystko jest stare i zniszczone, straszny hał as z centralnego klimatyzatora dział a i sł yszalnoś ć dział ania zbiornika ś ciekowego są siadó w. Z zewną trz widok na siatkę ł ań cuszkową , któ ra zamyka ś mieci na terenie są siedniej plaż y Marhaba lub moż na przejś ć na scenę animacyjną , kiepski show trwa do godziny 00.00 czyli naszym zdaniem do 02.00. Potem przy tych samych stolikach lub na letnim tarasie holu do rana bawi się pijana mł odzież , któ ra nie ś pi do ś witu. A zamknię cie drzwi balkonowych nie ratuje przed tą zabawą , hotel ma niesamowitą akustykę ! Generalnie od 21.00 do 2.00 bę dziecie otoczeni muzyczną kakofonią wieczornych animacji i dyskotek.
Klimatyzacja dostę pna jest od 15 czerwca do 15 wrześ nia. Dla poró wnania: palenie, alkohol, oparzenia sł oneczne i brak snu obniż ają odpornoś ć , a przy zamknię tych drzwiach ludzie są automatycznie zmuszani do wł ą czenia klimatyzatora. W efekcie 75% goś ci hotelowych kaszlał o i kichnę ł o, czę sto bez zakrywania ust – tak jakbym był w jakiejś kolonii dla trę dowatych lub przychodni gruź licy. W rezultacie: albo duszno, albo gł oś no, albo leci na… siedzenie. Jeś li masz lekki sen, wcześ nie wstajesz lub jesz z mał ymi dzieć mi, któ re nie potrafią wyjaś nić , czym są zatyczki do uszu (nie moż esz się bez nich obejś ć ! ), rozważ za i przeciw przed dokonaniem rezerwacji Marhaba Resorts i ogó lnie kurortu Sousse, ponieważ jest to oś rodek imprezowy. A jeś li dostaniesz metalowy klucz z cię ż kim breloczkiem – to już zł y znak… Te liczby nie dochodzą do poziomu 3*. Nie był o zimnych przeką sek po przyjeź dzie w nocy, o czym zapewnił y mnie relacje Goś ci w osobistej korespondencji...
Poinformował a ró wnież , ż e usł uga „Tort urodzinowy” w hotelu jest pł atna: 5 dinaró w na osobę , a minimalny koszt tortu zaczyna się od 25 dinaró w (ró wnowartoś ć.12 USD). Wodę na naszą proś bę przyniosł a recepcjonistka, któ ra nie był a w stanie natychmiast wymienić pokoju bez potrą ceń z bakszyszu, ale obiecał a, ż e ​ ​ to „nieporozumienie” tylko na jedną noc. Dzię kuję Ci! Woda w nocy był a bezcenna i dotrzymał obietnicy. U nas pokoje został y zastą pione przez czterech kolejnych kolegó w podró ż nikó w z Kijowa, któ rzy byli bardzo niezadowoleni z tego „nieporozumienia”. Gł odni i zmę czeni, zdą ż ywszy jakoś zdrzemną ć się przez 3 godziny, nastę pnego dnia o 12.30 wszyscy, wytrwali, zmieniliś my numer na ten, któ ry odpowiadał pł atnej kategorii. Wszyscy zostali przeniesieni do bloku centralnego i podejrzewali najlepszy z najgorszych 3 pokoi w okolicy: frontalny widok na morze i ostatnie 4 pię tro (patrz zdję cie). Na szczę ś cie nadal jesteś my w stanie pokonać podejś cie spiralnymi schodami na zewną trz budynku…

Bo z jedynej windy droga z bagaż ami był a dł uga i znacznie trudniej był o znaleź ć windę w labiryntach korytarzy z progami i schodami bez podjazdó w. Ale jeś li taki wypadek przydarzył Ci się w szczycie sezonu, nie mogę zagwarantować wymiany pokoju, a takż e jego przedł uż enia po godzinie 12.00 w dniu wyjazdu. Poł owa norm jest już zuż yta i nienaprawiana. A jeś li nie miał em zdję cia kategorii pokoi i nie zrobił em zrzutu ekranu informacji ze strony operatora, to kto wie...Taka jest strategia zarzą dzania hotelem, to jawne oszustwo i wył udzenie! Co to jest sala Standart: S=18m2 (3.5x5). Opró cz ś wież ego malarstwa z Economic, pokó j standardowy wyró ż nia obecnoś ć dwó ch mię kkich krzeseł przy stoliku kawowym, dobre kafelki, materac o dł ugoś ci 190 cm (stosunkowo wygodny), pusty, gł upio otwierany mini-barek o przybliż onej temperatura +15C, klimatyzator na minimalnej mocy dobrze chł odził i był prawie niesł yszalny, szafy na bieliznę są umieszczone wewną trz pomieszczenia.
Są.3 gniazdka: 1 w ł azience, 1 w pokoju, jeden schowany w szafie. Jeś li masz duż o gadż etó w, polecam koszulkę . Ale zwró ć uwagę na zdję cie gniazdka, wystają cy pin bę dzie przeszkodą dla okrą gł ych wtyczek elektrycznych. Adaptery sprzedawane są w sklepie przy hotelu. Polecam ró wnież zabranie wł asnej suszarki do wł osó w i mał ego czajnika elektrycznego, pó ź niej zrozumiesz dlaczego. Woda z kranu jest sł onawa (przestarzał e destylatory) i bardzo chlorowana, zawsze jest gorą ca woda i dobre ciś nienie. Aby wł osy nie plą tał y się drugiego dnia, spł ucz wodą mineralną z butelki. Sejf nie był wynajmowany. Przynajmniej nie mieliś my incydentó w z kradzież ą , co nie jest tu rzadkoś cią : nosiliś my ze sobą pienią dze i karty kredytowe, prawie nie nosimy czerwonego tsatsok i nie zostawialiś my szansy na zysk w naszym pokoju. Telefony nadal nie ł adują się , jeś li nie ma Cię w pokoju - nie bę dzie ś wiatł a bez karty wł oż onej do gniazda lub breloka z obcią ż eniem.
Wydawana jest tylko jedna karta-klucz, a po wydaniu drugiej, pierwsza zostaje automatycznie zablokowana. Spokojnie zostawiliś my paszporty w walizce, zanieś liś my ze sobą kserokopie do miasta. Bransoletki mieszkań có w Bloku Centralnego był y turkusowe, te w Klubie biał e. Za zgubienie bransoletki przewidziana jest grzywna w wysokoś ci 30 dinaró w (15 USD), przy pó ź nym wymeldowaniu nie został y one odcię te. W pobliż u recepcji znajduje się niestrzeż ona i dostę pna przechowalnia bagaż u.
CZYSZCZENIE. Przy zameldowaniu podł oga był a raz prana, po 7 dniach ł ó ż ko był o zmieniane, rę czniki odbierane są w cią gu dnia i zwracane po 16-17.00. Tak dział a pralnia, brakuje zestawó w zapasowych. Schowaliś my suche rę czniki w szafie do wyschnię cia w porze lunchu. Ś mieci był y regularnie wynoszone, ł ó ż ko był o zaś cielone, szampon, ż el pod prysznic i mydł o (choć jest jak parafina) zawsze był y na miejscu. Jeś li sprzą tanie nie był o wymagane, na drzwiach na zewną trz umieszczamy znak „nie przeszkadzać ”. Napiwki zostawiano co drugi dzień , kiedy trzeba był o wyrzucić ś mieci i zmienić rę czniki.

1 raz klimatyzator wyciekł (drzwi balkonowe był y zamknię te), 1 raz wyciekł z wę ż a bidetowego. Ogó lnie rzecz biorą c, ze wzglę du na konstrukcję szyby zamykają cej w ł azience, na podł odze zawsze gromadził o się trochę wody - najpierw ucierpiał a ś cierka do stó p, wą ż trzeba skierować w stronę kranó w i przykucną ć . Kilka awarii został o naprawionych w cią gu 30 minut po zadzwonieniu do recepcji pod nr tel. 3414 (mó wiono w ję zyku angielskim). Zaró wno pokojó wki, jak i fachowcy pracują tylko przy otwartych drzwiach. Nie ma wobec nich ż adnych roszczeń.
TERYTORIUM. Umiarkowanie duż y, czysty, zielony. Zawsze uś miechnię ci ogrodnicy dają z siebie wszystko, a od 7.00 sprzą taczki myją i oczyszczają teren nocnej imprezy z niedopał kó w i lepkich plam. Z pomocą darmowego Wi-Fi w recepcji z ł atwoś cią zadzwonił em do domu przez Viber, oglą dał em youtube online. Mieliś my szczę ś cie, Wi-Fi też leciał o w pokoju, ale na plaż y nawet tekst jest sł aby. Na sił ownię obowią zuje obuwie sportowe (1 godzina dziennie bezpł atnie).
Na plaż y samoobsł uga z leż akami.
A gdybyś my chcieli posiedzieć pod duż ymi baldachimami o regularnym cieniu (są ich trzy, choć są.4, są cztery ramki), to do 8.00 zajmowaliś my leż ak. W koń cu poł owa „grzybkó w” na plaż y jest zniszczona, a ich cień jest jak bulion spod jajek. Przywieź liś my wł asne grube rę czniki. W hotelu są stare niebiesko-biał e, jest problem z ich zamianą na ś wież e. Rę czniki wydawane są za kaucją w wysokoś ci 20 dinaró w (10 USD), któ ra zwracana jest tylko w dinarach i nie wiadomo, gdzie je poł oż yć w dniu wyjazdu. Bę dziesz musiał biegać po lotnisku w drodze powrotnej w poszukiwaniu jedynego wymiennika, któ ry moż e wymienić pozostał e TND na dolary, tracą c na prowizjach i tylko jeś li masz certyfikat „O wymianie $ na TND”. Zabroniony jest eksport dinaró w z Tunezji. Ł atwiej kupować od handlarzy bezpoś rednio na plaż y lub w sklepie hotelowym, ceny są adekwatne. Leż anki-siatka bez materacy - mi osobiś cie był o wygodnie, ale wielu narzekał o na ich brak. Morze: 20m opada na mieliznę , potem gł ę boko.

Na plaż y i przy basenie znajdują się prysznice i toalety. Odnoś nie kanalizacji burzowej, któ ra wychodzi na morze - jeś li istnieje, to jest w przyzwoitej odległ oś ci od hotelu. Dla mnie osobiś cie nie był o to zbyt krytyczne: nie zauważ ono odchodó w i oleju opał owego, morze był o zabł ocone 2-3 razy po poł udniu. Oczywiś cie powstrzymaliś my się od pł ywania – to powszechna praktyka zrzucania ś ciekó w w innych bezwizowych kurortach.
DRINKI. Alkohol jest wydawany od 10.00 do 00.00 w 2. holu i na basenie Centralnego Bloku, w barze na plaż y i w pobliż u cichego Club Clubu do godziny 17.00, jeś li jest dostę pny (2 jednorazowe kubki w rę ku, z rzadkimi wyją tkami na napiwki dla barmana). Nie czuł em ż adnej dyskryminacji ani wrogoś ci u siebie i nie zauważ ył em u innych. Na plaż y wypił em jedyne, co mogł em zabrać sam i bez kolejki - to torebki z herbatą . I staram się w ogó le nie pić lokalnego mocnego alkoholu. Wolę wzią ć naszą wó dkę i koniak (1 litr i blok papierosó w na osobę ) i dokupić whisky w Dyutik.
Ale zrobił em degustację : rum, gin, pastis (likier typu sambuca) lubił em stosunkowo, a whisky i gorzał ka (analog wó dki) to rzadkie bł oto, sił a to tylko 20-25 stopni. Moż na je zamó wić tylko w holu w recepcji lub wieczorem w barze przy basenie centralnym, a nie w jadalni. W holach obu budynkó w rozbijano coś w rodzaju koktajli, mieszają c cał y ten szmurdiak z lodem, sodą lub upi, bo w czystej postaci trudno go wypić . Ekspresy do kawy był y swobodnie dostę pne, no có ż , to wszystko. Na plaż y iw 2 restauracjach serwowane jest tylko piwo i mł ode wytrawne wino w 3 kolorach. Soki są tylko sproszkowane, nawet kupowane w opakowaniach po 3$ za 1 litr są obrzydliwe. Na plaż y piwo/wino czę sto koń czy się w ś rodku dnia i moż na je uzupeł nić do 30 minut przed zamknię ciem baru lub w ogó le nie uzupeł nić . A jeś li przy barze nie ma kolejki, z pewnoś cią zabrzmi fraza: „Przepraszam, ż e wszystko gotowe! ”. Ale gł ó wnym problemem wielu hoteli w Tunezji jest woda pitna!
Z jej powodu przygotuj się na sł oną herbatę i kawę , rozcień czone mleko w cieniu na kawę na ś niadanie (nawet duszka ś mierdzą cego chlorem - z przyzwyczajenia wypluł em go do pobliskiej urny)...Za pię ć dni albo dostaniesz Przyzwyczaił am się do tego lub zrezygnował am z tych napojó w podczas wakacji. Jedzenie gotuje się też na takiej sł onawej wodzie z duż ych butelek, jej pochodzenie nie jest mi znane. Ale jeś li uż yjesz wody od 1-1.5l. butelki, któ re był y rozdawane po kolei każ demu wczasowiczowi codziennie od 19.00 do 22.00 w lobby barze (z gazem lub bez), posiadanie wł asnego czajnika elektrycznego i dobrej kawy, ten problem bę dzie nieco wygł adzony.

ODŻ YWIANIE. Ś niadanie 7.30-10.00, obiad 12.30-14.30; kolacja z miejscami siedzą cymi podzielona na 2 zmiany: 18.00-19.15 (30 min. przerwa na zmianę porcji) oraz 19.45-21.00. Pierwszego wieczoru administrator restauracji przydziela okreś lony stó ł do sali, przy któ rej jesz obiad na wybranej przez Ciebie I lub II zmianie.
Z tego powodu ja osobiś cie miał am poczucie sowieckoś ci: mieć czas na obiad w przedziale czasowym od godziny do pię tnastu, a od pierwszej zmiany ludzi w 15 minut. przed koń cem posił ku poproszono ich już o „zaokrą glenie”. Hotel rozwią zał problem braku zwykł ych przeką sek, umoż liwiają c wczasowiczom wynoszenie jedzenia z restauracji. Dlatego czę sto moż na zobaczyć na terenie, ż e ktoś nie przynió sł wł asnego brudnego talerza tam, gdzie go napeł nił . Asortyment jedzenia dla 4* jest na pewno dobry! Ale tutaj jakoś ć gotowania raz po raz nie jest konieczna. Te same produkty mię sne, warzywa, pierwsze dania raz się dobrze ugotują : są to frytki, duszona papryka, szkodliwa ryba panga, stroganow woł owy z indyka, kotlety na stole dla dzieci, no có ż , kurczaka ogó lnie trudno zepsuć ...Chociaż to był o moż liwe - grill z polę dwicy, jedyny raz gotowany na plaż y był na surowo.
Tak, a z innymi produktami poszł o strasznie: woł owina nie był a gotowa, gumowa wą troba był a rozgotowana i nie przetworzona z plew, kuskus był przesolony i rozgotowany, bakł aż any był y ś wież e i suche, pierwsze dania był y ró wnież jadalne co drugie Czasem nie był o dla nich wystarczają cej iloś ci pomidoró w-ogó rkó w, a do sał atki trochę posiekanej zieleniny. Ratunkiem jest majonez i oliwa z oliwek, ketchup i harisa. NIE MA gotowanego mię sa ani niektó rych klopsikó w gotowanych na parze dla osó b na diecie. Z warunkowego menu dziecię cego: frytki, makarony, pizza, a czasem klopsiki, któ re doroś li rozrzucają w mgnieniu oka; owsianka ryż owa na ś niadanie nie jest wystarczają co mleczna, ale są doskonał e jogurty, musli, mleko w dzbankach i mió d. Nie ma koktajli mlecznych ani pł atnych ś wież ych sokó w. Na obiad i kolację zawsze był a cielę cina; na przemian kurczak z rybą . Rzadziej gotowany indyk, klopsiki. Przez 11 dni wakacji, 2 razy na obiad był y mroż one mał e krewetki. A na cześ ć muzuł mań skiego ś wię ta Eid al-Adha 1 raz na ż ebrze był a mię kka jagnię cina ...
Jednak tego wieczoru nadal był problem z dostę pnoś cią czystych talerzy! Ludzie, jak niespokojni ludzie, chodzili po jedzeniu i dochodzili do ś liny. I przypomniał am sobie kiedyś prowadzoną akcję „Grill na plaż y” z kolejką , jak na Są dzie Ostatecznym. Owoce był y sezonowe, jednorazowo 1-2 gatunki. Sezon truskawkowy trwa do okoł o koń ca maja, a daktyle dojrzewają zwykle w poł owie listopada i ich obecnoś ć był a dla nas niespodzianką . Bardzo podobał y mi się winogrona, jabł ka, brzoskwinie. I ś liwki i arbuz z melonem jak trawa. Z jakiegoś powodu nie był o pomarań czy, grejpfrutó w i bananó w. Na deser pyszne kanapki biszkoptowe i profiteroles z kremowym nadzieniem twarogowym, a wieczorem doskonał e lody. Ś niadanie jest standardowe: jajka, jajecznica, dobra gotowana kieł basa i wypieki. Nie mieliś my przypadkó w zatrucia i nie chodziliś my gł odni. Ale zasada obowią zuje absolutnie wszę dzie: „Kto dał radę , zjadł! ”. Dlatego jeden z nas, jeś li zobaczył coś stosunkowo apetycznego z wyglą du, od razu poł oż ył to na talerzu dla obojga…

Po 3 minutach to po prostu nie mogł o się wydarzyć ani uzupeł nić , gdy deser został już zjedzony. Na ż adnej wycieczce nie jadł em z nikim z tego samego talerza, od razu organizacja publicznego cateringu Marhaba zmusił a mnie do zatonię cia do poziomu bydł a swoim sprytnym wydawaniem potraw. Swoją drogą dla tych, któ rzy nie wiedzą : wieczorne wyjś cie do restauracji, zwł aszcza na obiad lub kolację w jawnym stroju plaż owym (w pareo na mokrym kostiumie ką pielowym, w T-shircie i szortach do pł ywania), jak zakł adanie sandał ó w na skarpetki to zł a forma. A jednak przychodzili do restauracji w piż amie i dł ugim lnianym szlafroku… Ale zawsze zdarzają się osoby, któ re myś lą coś w stylu: „Jestem na wakacjach, wię c mogę zrobić wszystko”. Proszę , nie bą dź taki, nie wstydź się wyglą dać tak przy kolacji.
GŁ Ó WNE PROBLEMY 4 * kompleks Marhaba Resorts (wię cej informacji dla najwyż szego kierownictwa hotelu):
1. Gigantyczne linie.
Stoją za wszystkim: za piwo i wino na plaż y; do jajecznicy, mię sa, lodó w i owocó w w restauracjach; na gumowe naleś niki w barze przy basenie. Czę sto przez 10-15 minut stoją puste pojemniki z daniami gł ó wnymi, a od poł owy dnia piwo i wino w barze na plaż y koń czą się i nie są uzupeł niane. Patrzą c na 40-minutową kolejkę przy barach, ochota na piwo czy colę po prostu znika. Jest rozwią zanie: kompetentne rozmieszczenie pracownikó w - potrzebujesz co najmniej 3 barmanó w w barze na plaż y i rozstaw automaty z napojami w barach do samoobsł ugi; Kontrola nad terminowym uzupeł nianiem dań gł ó wnych/dań w restauracji oraz napojó w w barach; aby zrobić omlety i naleś niki, kucharze potrzebują mocniejszych piecó w i osobistej szybkoś ci. Tworzenie przez manageró w sztucznego podniecenia i spowolnienia w hotelu przeznaczonym na 1500 osó b jest niedopuszczalne. Wszę dzie brakuje pracowitego personelu.
Tylko ich uś miech ratuje wraż enie, a praca bez odpowiedniego nadzoru to zł y sposó b na zarzą dzanie i oszczę dzanie pienię dzy! W 4* hotelach w Egipcie już dawno przerzucili się na dystrybucję dań mię snych a la carte, ale nie widział em tam tak niesamowitych kolejek.

2. Prowadź kursy mistrzowskie dla kucharzy, któ rzy nie umieją gotować dla Europejczykó w - wtedy ludzie bę dą narzucać mniej ró ż nych potraw z powodu wytworzonego podniecenia, aby pó ź niej czę ś ć tego zostawić na talerzu z powodu niejadalnoś ci. Skonfiguruj menu dla dzieci, stó ł dietetyczny. Wprowadź „czas na przeką skę ” do koncepcji hotelu: przy basenach i na plaż y w cią gu dnia, w lobby lub w restauracji w nocy (kanapki, burgery lub kanapki; owoce, ciastka, pą czki itp. ). Wynoszenie jedzenia z restauracji prowadzi do katastrofalnego niedoboru potraw i czę sto masowych kradzież y, niehigienicznych warunkó w w pokojach i korytarzach, w tym celu na cał ym ś wiecie wymyś lono Room service. Dla nowo przybył ych goś ci w pokojach powinno być już co najmniej 1.5 litra wody.
A usł uga „Ciasto dla urodzinowego mę ż czyzny za jego pienią dze” to cał kowite lekceważ enie sposobó w zachę cania konsumenta, czyli pozacenowych metod promocji sprzedaż y. Podczas jedzenia w restauracjach, nie zaszkodził yby ró ż ne opcje salonó w muzycznych, a nie wiecznie rzę ż ą ca Alegrova z jej „Rozdzielę chmury rę kami”, radio Chill Out do pomocy! I wprowadź stró j dla goś ci podczas kolacji.
3. Zapewnij obszar plaż y, baseny, wieczorną animację wystarczają cą liczbą osobistych popielniczek. Czysto nie tam, gdzie sprzą tają , ale tam, gdzie nie ś miecą.
4. Przy zakwaterowaniu poinformuj swoich goś ci pisemnie o zasadach cywilizowanego zachowania na terenie hotelu w nocy, o moż liwoś ci nał oż enia grzywny i surowszych ś rodkó w w celu uspokojenia szalonych awanturnikó w.
5. Konieczna jest zmiana systemu rezerwacji - noclegó w, aby był bardziej przejrzysty i odpowiedni! Twoje pokoje ekonomiczne nigdy nie staną się standardowe bez gruntownego remontu i wygł uszenia.
W etyce hotelarskiej istnieje klasyfikacja pokoi, któ re są gorsze pod wzglę dem komfortu niż gł ó wna liczba pokoi i są oferowane klientom po obniż onej cenie na etapie zakupu wycieczki (ROH, Econom, pokó j Promo itp. ) - to to kategoria pokoi udostę pnianych wedł ug uznania administracji hotelu (mogą być wilgotne, bez remontu lub balkonu, bez okna lub deklarowanego widoku, poł oż one w pobliż u ź ró dł a hał asu lub nieprzyjemnych zapachó w). Zacznij przynajmniej od wymiany materacy i poduszek w pokrowcach Neptun i Medina; z zakupó w rę cznikó w ką pielowych i poś cieli dla hotelu (do wymiany wymagana jest kompletnoś ć ).

6. Zaktualizuj stare rę czniki plaż owe, zorganizuj ich dostarczenie i wymianę . A ja sugeruję kupno najtań szych czajnikó w elektrycznych, skoro jest taki problem z jakoś cią wody, ż eby turyś ci nie cią gnę li swoich z wtyczkami elektrycznymi, któ re nie są przystosowane do tunezyjskich gniazdek.
7. Kradzież z pokoi, są przeoczenia bezpieczeń stwa!
Kierownicy powinni bezwzglę dnie zabronić pokojó wkom otwierania pokoju na proś bę turysty pod jakimkolwiek pretekstem: „Nie chcę budzić ż ony, drzwi się zatrzasnę ł y i zapomniał em klucza do ś rodka” itp. Odpowiedź powinna być jedna: „Idź do recepcji”. Najlepiej był oby, gdyby kamery wideo dział ał y na korytarzach. Wszystko to skł ada się na pozytywny wizerunek hotelu. W mię dzyczasie ś rodki te nie został y podję te, wczasowicze sami pilnuj swoich kosztownoś ci i pienię dzy lub wynajmij sejf w recepcji: 2 TND dziennie + kaucja za klucz 20 TND.
8. Usł uga i jej bł ę dna interpretacja. Od obsł ugi hotelu oczekujesz nie zupeł nej bezczynnoś ci z cichym wyrazem twarzy: „Bez kasy – bez miodu! ” czy innych znajomych uwag z tł ustym uś miechem, ale wypeł nienia swoich bezpoś rednich obowią zkó w! Zwroty: „Witamy w Marhaba Resorts! ”, „Chcesz się napić? ” i „Bon appetit” był yby zdecydowanie odpowiednie. Wszyscy pracownicy hoteli w Tunezji otrzymują miesię czne wynagrodzenie w wysokoś ci 300-400 USD.

WSKAZÓ WKI - to tylko dodatkowy bonus dla pracownika po jego jakoś ci usł ug i należ y je pozostawić w gestii klienta! A mieszkań cy Afryki Pó ł nocnej uczynili normą , ż e Sł owianie ustalają wyraź ną opł atę , pobierają c opł atę lub prezenty przed wykonaniem jakiejkolwiek usł ugi, któ ra i tak jest im należ na… Jednak to już nie jest napiwek! To jest ł apó wka, ł apó wka lub, jak nazywają to Arabowie, „bakszysz”. I to dział a wł aś nie z naszą postsowiecką mentalnoś cią . Zamoż ni turyś ci z Europy Zachodniej wiedzą , jak szanować siebie i bronić swoich praw, a nie obsypywać banknotami leniwych pł aszczykó w, ż eby dostać opł aconą „szklankę wody” i akceptowalny pokó j. A to tylko ustalanie zasad dla pracownikó w przez kierownikó w hoteli.
Gdybym był menedż erem w Marhaba Resorts, wystarczył by tydzień i minimalna inwestycja finansowa, aby wyeliminować te problemy - wszystkie są elementarne do rozwią zania!
A hotel stał by się peł noprawnym 4-gwiazdkowym (wedł ug egipskich standardó w nawet „pię cioma gospodarką ” lub 4 * +), a nie pozostał by tró jką z roszczeniem do 4 * - Marhaba Resort ma doskonał y potencjał ten. I nie zaczynajcie „Lamentu Izraela”, ż e w Tunezji jest kryzys. Zwykł y koszt wycieczki dla dwojga w Marhaba Resorts w okresie lipiec-wrzesień bez zniż ki za wczesną rezerwację lub nie dzień przed wyjazdem jest daleki od przyjaznego: okoł o 1150-1300 USD za 7 nocy. To o 25-40% droż sze niż ceny hoteli w Egipcie na I linii, podobnie pod wzglę dem terytorium, jedzenia i arabskiego poziomu usł ug. Wyprzedź konkurencję . I moż na by pomyś leć , ż e po skoku w 2014 roku kurs dolara z 8.2 do 26.5 UAH. za dolara bez kryzysu : )))
WYNIKI. Nie ma szczegó lnej ró ż nicy w standardowych pokojach budynkó w. Ale w Central Bloc (Resort) restauracja wydawał a mi się wygodniejsza, jasna i z otwartą przestrzenią do palenia. Zaznaczam, ż e przynajmniej w centralnym bloku nie ma ani jednego pokoju patrzą cego na wejś cie do hotelu i ruchliwą jezdnię - to duż y plus.

Na tym etapie rozwoju hotelu polecam go tylko aktywnym mł odym ludziom w wieku 18-30 lat, któ rzy cenią sobie dobrą ofertę gastronomiczną , aktywną animację oraz wakacje na plaż y i dyskotece. Choć kontyngent wczasowiczó w mó wił inaczej – był o wiele rodzin z mał ymi dzieć mi i tych po czterdziestce. I co dziwne, wielu z tych turystó w był o zadowolonych z wyboru hotelu: jedli, pili, ucinali sobie drzemkę , upijali się i ż ycie był o dobre. Ale! . . Zawsze jest dla mnie wyją tkowo nieprzyjemne, ż e ję zyk rosyjski, jakim posł ugują się tacy geniusze jak S. Jesienin, M. Buł hakow, L. Pasternak i wielu innych, moż e budzić skojarzenia z zachowaniem mł odych ludzi, któ rzy nie myś lą o tym z powodu ich nocy krzyczy, matka nie moż e uś pić dziecka, starcó w boli gł owa od chronicznego braku snu...Skojarzenia z ludź mi, któ rzy zostawiają po sobie gó ry na wpó ł zjedzonego jedzenia i brudu...
Kojarzy się z wyzywają cym zachowaniem niektó rych kobiet i mę ż czyzn, któ rzy myś lą o jakiejś wyż szoś ci nad personelem i nie doceniają ich pracy oraz prawa innych turystó w do dobrego wypoczynku.
Dzię kuję cał emu personelowi hotelu Marhaba Resorts za staranie się , aby mó j osobisty pobyt w Tunezji był jak najbardziej komfortowy. Serdecznie ż yczę Pań stwu udanego sezonu w nadchodzą cych latach. Obserwuj swoich konkurentó w, dą ż do najlepszych i pracuj na przyszł oś ć . Bonne Szansa!
PS Są dzą c po prawdziwych recenzjach, od wrześ nia 2016 roku kierownictwo hotelu nie uwzglę dnił o wię kszoś ci moich zaleceń .
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał