Pytanie o Pattaya

  Zadać pytanie
Zadać pytanie
Na Twoje pytanie odpowiedzą eksperci i doświadczeni turyści.
+ Wyjaśnienie do pytania
1113 subskrybenci zostaną
powiadomieni o problemie

Powiązane pytanie «Ogólne problemy»
Anulowanie wycieczki na ponad miesiąc, ile należy zwrócić?
Cześć! Zarezerwowaliśmy przez agencję wycieczkę do Pattaya na grudzień z wyprzedzeniem we wrześniu. Ostatnio mój mąż powiedział, że został wysłany w podróż służbową na cały grudzień. Zdecydowaliśmy się odwołać wycieczkę. Biuro podróży wyjaśniło mi, co możemy zrobić z wycieczką: odmówić, zastąpić turystę. W przypadku odmowy, według niej i tak samo czytamy w umowie, tracimy 20 j.u. e. Odrzucamy bilet. Następnego dnia mówi mi, że cena dolara spadła, wycieczka też i znacznie, dlatego zwrócą nam pieniądze, biorąc pod uwagę to wszystko i tylko za miesiąc (Co mam zrobić? cena wycieczki w tym terminie i jakie są warunki zwrotu pieniędzy? Dziękuję! Czekam na odpowiedź
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał
Subskrybuj
6 subskrybenci  • zapytał 2012-10-0212 lat wstecz
Odpowiedzi  •  15
аватар sandra-art
musi zwrócić tyle, ile jest napisane w umowie
i natychmiast. inaczej za miesiąc powiedzą coś innego a potem okaże się, że zwrócą tylko połowę itd.
jeśli w Twojej umowie nie określono, że pieniądze po odmowie zostaną zwrócone w ciągu miesiąca, to należy je niezwłocznie zwrócić.
bzdury o dolarze. jak bardzo spadła cena? za 2 centy? W jakiej walucie wpłaciłeś? w rublach?
аватар mamiya
Zapłaciłem w rublach, dolar spadł z 32,36 (w dniu rezerwacji) do 31,54 (dzień odmowy) po kursie firmy.
аватар Viltis
Autor, uważnie przeczytaj umowę, powinien wskazać termin zwrotu pieniędzy w przypadku odwołania wycieczki.
W przypadku niedotrzymania warunków umowy wszystkie sprawy rozstrzygane są na drodze sądowej. tak spokojnie i powiedz swojemu biuru podróży.
аватар Tour_S
Jeśli chodzi o kurs: jeśli zapłaciłeś za wycieczkę w USD. - i wrócą w rublach - wtedy agent patrzy na stawkę operatora w dniu zwrotu.
Oznacza to, że kurs walutowy odgrywa rolę, jeśli obliczenia zostały przeprowadzone w walucie obcej.
аватар Viltis
I napisz pisemne oświadczenie o odmowie wycieczki i wymogu zwrotu wydanej kwoty. W duplikacie. Na Twoim niech wpisują datę wpłynięcia wniosku, numer przychodzący i podpisują go.
аватар mamiya
nie podano żadnej osi czasu, co to ma znaczyć? I ani słowa o dolarach....
аватар Viltis
GoInTour, czy to możliwe? Oficjalnie wszystkie płatności są dokonywane w walucie krajowej.
аватар Viltis
mamiya, tutaj, a jeśli warunki nie są określone, to tutaj obowiązuje ustawa o ochronie konsumentów. O ile się nie mylę termin rozpatrzenia Twojego wniosku wynosi co najmniej 14 dni. I nie można mówić o walucie. Musisz zwrócić zapłaconą kwotę.
аватар mamiya
Myślałem też o STD, muszę przeczytać)
аватар Tour_S
Viltis, cóż, nigdy nie wiadomo, nagle agencja zarejestrowała cenę umowy z turystą w obcej walucie. Jeśli cena jest podana w rublach - kurs nie ma z tym nic wspólnego!
Dziwne, że nic nie zostało napisane...
Przyjrzyj się uważnie, w "odpowiedzialności stron" - coś w stylu - "w przypadku odmowy usług turystycznych...."
Kto jest operatorem tej trasy?
аватар PolikSVT
Doradzam w sprawie zapytania ofertowego: klient może odmówić wykonania umowy (w tym przypadku od usługi turystycznej) w każdym czasie przed jej wykonaniem; jednocześnie wykonawca zobowiązany jest po rozwiązaniu umowy do zapłaty klientowi kwoty zaliczki w całości, chyba że umowa stanowi inaczej i jest podpisana przez klienta. Ale jest jedno ALE: zapłać coś do zapłaty, ale zatrzymaj kwotę wydatków faktycznie poniesionych przez wykonawcę w momencie rozwiązania umowy! Wydatki te mogą być różne: uzyskanie wizy, wpłata zaliczki na przegląd techniczny itp. A co najważniejsze, biuro podróży musi udokumentować te koszty klientowi. Jeżeli sprawa trafi na rozprawę, sąd ustali ich autentyczność. Z własnego doświadczenia: w maju rozwiązałem umowę z Tez na 8 dni przed wyjazdem, płacąc karę w wysokości 20 USD od osoby. Nie ma problemu.
аватар PolikSVT
Konsument musi złożyć TA pisemne żądanie rozwiązania umowy i zwrotu pieniędzy. Wymóg ten podlega spełnieniu w ciągu 10 dni (art. 22 ustawy Federacji Rosyjskiej nr 2300-1 „O ochronie praw konsumentów”). Po tym okresie lub po otrzymaniu negatywnej odpowiedzi konsument ma prawo zwrócić się do sądu światowego (jeśli kwota roszczenia wynosi do 50 tysięcy rubli) lub do sądu federalnego.
аватар Viltis
GoInTour, nie sądzę, aby umowa określała kwotę w walucie. Ponieważ to nielegalne. Ale mimo to fakt zapłaty musi być potwierdzony dowodem sprzedaży, zaliczką bankową, czekiem kasjerskim lub innym dokumentem. I jest kwota w walucie krajowej, w jakiej zapłacił autor. I dlatego kurs dolara nie idzie tutaj w bok.
Autor. Nie zapomnij zrobić kopii dokumentu płatności. I przypinaj te kopie wszędzie, do wszelkich roszczeń. Ukryj oryginał :-)
аватар PolikSVT
Sąd w toku postępowania może stwierdzić w umowie momenty, które naruszają prawa konsumenta i pomimo tego, że umowa jest nadal podpisana, uznać ją za nieważną i nie spełniającą wymogów obowiązujących przepisów.
аватар Tour_S
Viltis, całkowicie się z tobą zgadzam.
mamiya, naprawdę chcę zajrzeć do umowy...
awatara
Odpowiedz na inne pytania dotyczące Pattaya
Dodaj zdjęcie
Ładowanie...
Zdjęcie przesłane
×
Wszystkie pytania
ZEA
już