Pytanie

  Zadać pytanie
Zadać pytanie
Na Twoje pytanie odpowiedzą eksperci i doświadczeni turyści.
+ Wyjaśnienie do pytania
2 subskrybenci zostaną
powiadomieni o problemie
Ciekawe pytania

Powiązane pytanie «Biura podróży i operatorzy»
Zwrot kosztów rezerwacji wycieczki
Doświadczonych turystów proszę o poradę, co robić. Wczoraj zarezerwowaliśmy wycieczkę do Hiszpanii z touroperatorem „Join Up” z wyjazdem 27 maja. Pieniądze na wycieczkę przelano do biura podróży w wysokości 30% kosztów wycieczki, dziś okazało się, że nie będziemy mogli lecieć ze względu na stan papieża, otrzymaliśmy tylko pokwitowanie z biuro podróży o kwotę zaliczki. Na dzisiejsze żądanie zwrotu wszystkich środków odmówiono im i grożono mandatami, dziś sam, jutro - na 100%, ale nie mamy pod ręką rezerwacji, nie mamy umowy, odmówiliśmy przyjęcia wniosek o odrzucenie wniosku o wycieczkę. Jestem cały na nerwach, po spędzeniu półtorej godziny w biurze biura podróży i nic nie osiągając, wyszedłem napisać prośbę do touroperatora, bo. w trybie telefonicznym komunikują się tylko z biurami podróży.
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał
Subskrybuj
9 subskrybenci  • spytał 2020-01-145 lat wstecz
Odpowiedzi  •  63
аватар Natasha59
Otrzymanie zaliczki nie jest umową. Zależy, jak jest napisane na paragonie. Zaliczka lub depozyt. Kaucja to zamiar kupna, brak zwrotu w przypadku odmowy.
аватар camomille
Join Apa ma dość lojalne warunki rezerwacji wycieczek. Miesiąc przed datą rozpoczęcia wycieczki możesz swobodnie anulować i zwrócić 100% wpłaconej kwoty. Odwołałem wycieczkę 2 razy - nie ma problemu. Ale bądź przygotowany, że z powodu wahań kursu hrywny/euro możliwe są niewielkie straty.
Fakt, że TA ci odmawia, jest tutaj czymś nieczystym. Być może skontaktowałeś się z nieuczciwym TA. Nie zdziwię się, jeśli TA w Twojej umowie przepisał brak możliwości zwrotu.
Spróbuj skontaktować się z Join Upom, może to ci jakoś pomoże.
аватар 0676307776
Oprócz paragonu powinieneś otrzymać natychmiast umowę podpisaną przez dwie strony. Określa ona warunki odwołania wycieczki i zwrotu pieniędzy. Jeśli nie podpisałeś umowy, transakcja może zostać uznana za nieważną. Wskaż to w liście do organizatora pokwitowania.Biuro podróży, w którym rezerwujemy wycieczki, ma nawet ubezpieczenie na wypadek ewentualnego niewyjazdu.4 dolary. na całą wycieczkę.Weź zaświadczenie o stanie ojca, dołącz je do listu,chyba się spotkają.Poproś biuro podróży o numer wniosku o rezerwację wycieczki,za jego pomocą możesz sprawdzić, czy rezerwacja była w rzeczywistości.Jeśli nie było rezerwacji, napisz oświadczenie na policję w związku z oszustwem.
аватар Andrey111
Zgadzam się z poprzednim komentarzem. Prosimy o kontakt pisemny. Jeśli umowa nie zostanie podpisana, możesz bezpiecznie żądać zwrotu otrzymanych środków bez wystarczającej podstawy prawnej (art. 1212 Kodeksu Cywilnego Ukrainy).
Ale bądź przygotowany na to, że będziesz musiał pozwać.
Nawet jeśli istnieje umowa, z reguły wszyscy organizatorzy wycieczek zapewniają zwrot pieniędzy. Masz podróż za ponad trzy miesiące. Tak czy inaczej, powinny zostać zwrócone. Coś jest naprawdę nieczyste.
аватар Vika284
Fakt, że zapłaciłeś i masz dokument wpłaty, a jeśli podałeś też dane paszportowe do biura podróży (kopie paszportu międzynarodowego), to potwierdza, że ​​transakcja miała formę ustną. Zgodnie z kodeksem cywilnym kilka lat temu przyjęto, że ustna forma umowy jest legalna. Tutaj nie ma oszustwa. Nawet jeśli pójdziesz do sądu, będziesz musiał zapłacić całą wycieczkę plus opłaty sądowe.
W przypadku wszystkich warunków Republiki Białorusi, zwykle wszystkich informacji na stronie TO, czy są grzywny, czy nie, musisz dowiedzieć się od operatora. Operatorzy zazwyczaj nie mogą zwrócić pieniędzy za wycieczkę, jeśli nie było warunków do zwrotu pieniędzy
аватар Vika284
Należy udać się do biura podróży i spokojnie, bez skandali, opowiedzieć sytuację jeszcze raz i zgodzić się
- wycieczka bez zmiany kosztu i/lub za dopłatą zostanie przeniesiona na inne terminy
- agencja turystyczna sprzeda ją jako odwołaną wycieczkę, ale jest opcja, że ​​30% nie zostanie Wam zwrócone
W grupach sprzedających porzucone wycieczki widziałem różne powody sprzedaży tych wycieczek, nawet jeśli dzieci uczestników wycieczki poważnie zachorowały i przeszły leczenie + rehabilitację przez kilka miesięcy - agencje i operatorzy nie zwracają pieniędzy.
Część pieniędzy jest zwracana, jeśli np. 2 osoby są zarezerwowane na wycieczkę, a jeden z uczestników ma poważne nieszczęście, jest przykuty do łóżka, w śpiączce lub zmarł
аватар Vika284
Zgodnie z umowami ustnymi Artykuł 206 Kodeksu Cywilnego Ukrainy
аватар Andrey111
Umowy, które strony zostały w pełni wykonane w momencie ich zlecenia, mogą być zawierane ustnie (art. 206 kc). Z reguły są to drobne transakcje domowe. Umowa o świadczenie usług nie ma do nich zastosowania. Zgodnie z art. 20 ustawy "o turystyce" umowa o świadczenie usług turystycznych zawierana jest w formie pisemnej lub elektronicznej. Zgodnie z tym artykułem „Turysta ma prawo odmówić wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych przed rozpoczęciem podróży turystycznej, pod warunkiem zwrotu organizatorowi turystyki (biura podróży) faktycznie poniesionych udokumentowanych kosztów związanych z odmową”.
Czyli jeśli rezerwacja była tj. biuro podróży (organizator wycieczek) nie poniosło żadnych kosztów - możesz zażądać zwrotu pieniędzy.
аватар Vika284
Czy umowa o świadczenie usług turystycznych powinna być poświadczona notarialnie, czy zarejestrowana w rejestrze państwowym? Czy umowa o świadczenie usług turystycznych wpływa w jakiś sposób na kodeks pracy lub opodatkowanie wynagrodzeń?
Jeśli nie, to w tym przypadku przyjrzymy się art. 206 Kodeksu Cywilnego Ukrainy.
Skoro tak łatwo jest zwrócić wszystko w sądzie, to dlaczego w sieciach społecznościowych są tysiące grup na opuszczonych wycieczkach?
аватар Andrey111
Skoro już toczyły się spory na tematy prawne, podaję przykład orzeczenia sądowego z EDR orzeczeń sądowych w sytuacji podobnej do Unii Celnej. Sąd uwzględnił roszczenie, apelacja potwierdzona - http://reyestr.court.gov.ua/Review/83562675
аватар camomille
umowa, którą TA zawiera z turystą na sprzedaż wycieczki Join Up jest standardem. Wszystkie grzywny są wymienione.
Jeśli anulowanie nastąpi w ciągu 30 dni, nie ma kary.

Tutaj możesz zapoznać się z warunkami umowy -
https://joinup.ua/rules-uslovia/?section=dogovora-i-rekomendatsii
Dodatkowe dokumenty:
 Umowa z Turystą *
аватар camomille
7. Odpowiedzialność stron.
7.1. Turysta ma prawo odmówić wykonania niniejszej Umowy, pod warunkiem zapłaty na rzecz Biura Podróży
(bezpośrednio lub za pośrednictwem Biura podróży) faktycznie poniesionych przez niego kosztów za usługi świadczone przed tym powiadomieniem,
najpóźniej w dniu rozpoczęcia wycieczki. Pisemny wniosek o odmowę Turysty świadczenia usług turystycznych
zaakceptowane przez Biuro Podróży za pośrednictwem Biura Podróży do czasu realizacji od dnia otrzymania takiego wniosku.
7.2. W przypadku odmowy wykonania niniejszej Umowy, w tym z powodu odmowy Ambasady kraju.
wizyta w wydaniu wizy turystycznej (dalej – odmowa) Turysta płaci Biuro Podróży za pośrednictwem Biura Podróży
grzywna w następujących kwotach:
- za rezygnację z wyjazdu na 30-21 dni przed wyjazdem - 15% całkowitych kosztów podróży
usługi;
- za rezygnację z wyjazdu w terminie 20-15 dni przed rozpoczęciem wyjazdu - 50% całkowitego kosztu wyjazdu
usługi;
- za rezygnację z wyjazdu w terminie 14-8 dni przed wyjazdem - 85% całkowitych kosztów podróży
usługi;
аватар camomille
- za rezygnację z wyjazdu w terminie 7-1 dni przed wyjazdem - 100% całkowitego kosztu podróży
usługi;
- w przypadku odmowy wyjazdu w sezonie - 100% kosztów usług turystycznych;
- w przypadku odmowy przyjęcia zamówienia do promocji "wczesna rezerwacja" lub do innych promocji, jeśli takie postanowienie
określono w warunkach działania - 100% kosztów usług turystycznych;
аватар camomille
dlatego TA nie przekazuje umowy turysty
аватар camomille
sezon w Hiszpanii zaczyna się 1/06. w związku z tym, jeśli topicaster nie kupił wycieczki w ramach jakiejkolwiek promocji, której warunki przewidują 100% karę za anulowanie, musi zwrócić całą przedpłatę.
аватар Vika284
Camomille i Andrey111 wydają prawdziwe orzeczenie sądu, w którym turysta zapłacił 30% 50% 100% ceny wycieczki i zdecydował się zwrócić pieniądze bez obiektywnych powodów
"Sąd uwzględnił pozew, apelacja potwierdziła - http://reyestr.court.gov.ua/Review/83562675 " co było głównym powodem, o którym wspomniałem powyżej
"jest w leczeniu szpitalnym, po zakończeniu leczenia wymaga rehabilitacji i stałej opieki osób trzecich, a na zalecenie lekarzy nie wolno jej zmieniać strefy klimatycznej, co uniemożliwia im podróżowanie"
аватар Vika284
Andrey111 jak wcześniej argumentowałeś, że tylko umowa pisemna i elektroniczna może być używana w turystyce, twój link do orzeczenia sądu dowodzi czegoś przeciwnego
Chciałbym link do orzeczenia sądu, w którym nastąpił zwrot pieniędzy, gdy turysta nie chce jechać, ponieważ jego krewny, nie uczestnik wycieczki, zachorował lub zmarł, a sami turyści, którzy zapłacili za wycieczkę, są zdrowi i żywy
аватар camomille
Vika284, piszę na podstawie własnego doświadczenia
W 2018 i 2019 roku osobiście odmówiłem tras Join Up. Odmówili bez obiektywnych powodów - po prostu zmienili zdanie. Kupiliśmy wycieczkę i tydzień później zdecydowaliśmy, że zamiast na Cypr pojedziemy na Majorkę.
W ogóle nie było problemów z utrzymaniem - zwrot jest wydawany w wysokości 100% wpłaconej kwoty. Ale na przelew trzeba poczekać - w czasie kryzysu w Jointu w 2018 roku czekaliśmy na pieniądze 2 miesiące i nie czekaliśmy. Odbyli kolejną wycieczkę za kwotę długu.
Obie wycieczki, za które zwrócono pieniądze, zostały wykupione na Białorusi w sezonie. Jak powiedział mi TA, kara w wysokości 100% zaliczki za wycieczki w szczycie sezonu jest również brana pod uwagę, jeśli zażądano zwrotu za 30 dni, jeśli za 31 - nie ma kary.
аватар Vika284
rumianek zamiast Cypru, jedźmy na Majorkę - jeden operator Dołącz?
аватар Pachok
A ustawa Ukrainy o ochronie praw konsumentów już nie obowiązuje? artykuł 18.
аватар Vika284
Obowiązują wszystkie przepisy, ale to wymaga sądu, a sąd zadecyduje, jak to będzie dla turysty, to jest 50/50
аватар Andrey111
Vika284 Widzisz to, co chcesz zobaczyć. Jeżeli dokładnie zapoznałeś się z orzeczeniem Sądu Apelacyjnego, uzasadnienie znajduje się w szczególności w następującym:
„Zważywszy, że materiał dowodowy w sprawie ustalił brak pisemnego porozumienia pomiędzy powoda a pozwanym na świadczenie usług turystycznych, skład orzekający uznaje prawomocne i uzasadnione wnioski sądu pierwszej instancji o istnieniu podstaw prawnych aby zaspokoić roszczenie."
Generalnie dyskusja może trwać bardzo długo. Myślę, że pojazd otrzymał wystarczającą ilość informacji, w tym odniesienia do regulaminów, wzorów umów, orzeczeń sądowych i osobistych doświadczeń niektórych członków forum w celu wyciągania wniosków i podejmowania decyzji.
Następnie nastąpi transfuzja od pustej do pustej.
аватар camomille
Wika284
Nie ważne. Procedura jest taka - najpierw zwróć uwagę na odwołanie wycieczki. Tutaj, podobnie jak przy rezerwacji – TA po otrzymaniu zgłoszenia turysty wysyła zgłoszenie i czeka na potwierdzenie z TO. Po odwołaniu wycieczki turysta czeka na zapłatę pieniędzy lub rezerwuje nową wycieczkę w poczet istniejącego zadłużenia. Zwroty są dokonywane w ciągu kilku tygodni.
Biorąc pod uwagę moje własne doświadczenie, skłaniam się do wniosku, że autor tematu po prostu daje się nabrać w TA. Dlatego gdybym był autorem, wysłałbym wniosek o odwołanie wycieczki do TA (listem poleconym), a kopię wniosku wraz z listem motywacyjnym opisującym sytuację wysłałbym do Join Up.
аватар Vika284
Andrey111 więc tam, gdzie orzeczenie sądu, w którym nie ma takiego warunku "jest w leczeniu szpitalnym, po leczeniu wymaga rehabilitacji i stałej opieki osób trzecich, a za radą lekarzy nie wolno jej zmieniać strefy klimatycznej, co sprawia, że niemożliwe dla nich podróżowanie "
Nie widzę decyzji sądów, w których turysta właśnie zmienił zdanie bez jednego z uczestników wycieczki spełnia warunki "z zalecenia lekarzy nie wolno jej zmieniać strefy klimatycznej, co uniemożliwia im podróżować " i zwrócił pieniądze, ta decyzja nie jest analogią.
A nawet jeśli znajdziesz podobne orzeczenie sądu, wiesz na pewno, że nasz system sądowniczy nie jest taki, jak w Stanach Zjednoczonych, które w większości przypadków ustanawia precedens dla podobnych orzeczeń sądowych.
аватар Vika284
rumianek i dlaczego nie ma znaczenia. Przebukowałem też wycieczkę bez zmiany operatora, nie ma tu żadnych szczególnych problemów. I zwróciłem pieniądze za trasę, gdy zmieniły się istotne warunki trasy.
W zeszłym roku kupiłem odwołaną wycieczkę od osób, których dziecko zachorowało i w tym przypadku ich biuro podróży pomogło w sprzedaży wycieczki.
Skoro tak łatwo jest wziąć pieniądze, a sądy są sprawiedliwe, to dlaczego w sieciach społecznościowych są tysiące grup na opuszczonych wycieczkach?
аватар Andrey111
Tak, nie postawiłem sobie zadania poszukiwania rozwiązań, które dokładnie mieszczą się w sytuacji autora tematu. Wyjąłem z rejestru pierwszy, który się natknął, pasujący do sytuacji, aby pokazać SPRZĘTEM, że są powody do walki i obrony ich praw.
Wszyscy wyrazili swoją opinię i podjęli ostateczną decyzję TC.
аватар Vika284
Andrey111 naprawdę chce zobaczyć podobne rozwiązanie, bez istotnego warunku odwołania wycieczki "jest w leczeniu szpitalnym, po leczeniu wymaga rehabilitacji i stałej opieki osób trzecich, a za radą lekarzy nie wolno jej zmieniać strefy klimatycznej , uniemożliwiając im podróżowanie "
To nie jest podobna decyzja, po której stronie dla zdrowych turystów
аватар camomille
Wika284
Miałem pełną odmowę wyjazdu do Włoch. Napisano wniosek, odmowa została przyjęta, wycieczka została całkowicie odwołana. TO potwierdziło istnienie długu i postawiło nas w kolejce do zwrotu.

Było lato 2018 roku, a konserwacja była w gorączce (dostosowywanie programu lotów, masowe odwoływanie wycieczek itp.). Ponieważ było wielu turystów, którzy musieli zwrócić pieniądze, zwrot środków był znacznie opóźniony. Czekaliśmy na nasze pieniądze przez 2 miesiące, po czym zdecydowaliśmy się kupić płonącą trasę od Join Apa za istniejący dług.
Według mojego TA: Join Up zwraca pieniądze. Gdy nie ma sytuacji krytycznych, jak w 2018 roku, zwrot pieniędzy trwa 2-3 tygodnie, może potrwać nawet miesiąc.
Lojalne warunki ze zwrotem wycieczek dają Join Up i Pegasus, może ktoś inny (nie pamiętam dokładnie). Anex - zajmie całą kwotę przedpłaty, więc w ogóle nie rozważam Anex z RB. TA powstrzymuje moje próby wzięcia czegoś od Anex w RB i zdecydowanie radzi mi, abym wybrał się na wycieczki od lojalnych TO
аватар camomille
Wika284
Ile dni kupiłeś odwołaną trasę? 30 dni przed datą wyjazdu lub mniej? i co to było?
аватар Vika284
camomille Dołącz do wycieczek nawet nie rozważaj wycieczek w ostatniej chwili, nawet obcokrajowców, nawet super tanich
wg Anex dla bardzo trudnych sytuacji, dla indywidualnych bezpłatnych próśb zostawiłem dobre wrażenia. Głównie wycieczki lub lądowanie tylko z Tez, TUI i Coral
Wziąłem odmowę 3 tygodnie przed rozpoczęciem wycieczki, turyści wraz z biurem podróży zaczęli sprzedawać jeszcze wcześniej, w przypadku prawdziwej odmowy wycieczki, targowanie się jest właściwe i zmiana ceny w dół, zainteresowany wpisuje swoją cenę, operator TUI. Wszyscy już wiedzą, że na pewno cena na 7-10 dni przed wyjazdem za realną odmowę spadnie do minimum.
był taki operator głównie w Tunezji Oasis, w najtrudniejszym momencie z opóźnieniami lotów i problemami, zwrócili pieniądze 3 dnia po złożeniu wniosku o zwrot pieniędzy.
Pokaż więcej »
awatara
Dodaj zdjęcie
Ładowanie...
Zdjęcie przesłane
×
Wszystkie pytania
ZEA
już