Pytanie

  Zadać pytanie
Zadać pytanie
Na Twoje pytanie odpowiedzą eksperci i doświadczeni turyści.
+ Wyjaśnienie do pytania
2 subskrybenci zostaną
powiadomieni o problemie
Ciekawe pytania

Powiązane pytanie «Ogólne problemy»
Nie mogę odzyskać pieniędzy z Anex Tour podczas anulowania Egiptu?
Przy wczesnej rezerwacji zapłaciłem za bilet do Egiptu od 18 do 29 sierpnia dla 3 osób. Nie otrzymałem dokumentów podróży. 16 sierpnia napisałem oświadczenie o anulowaniu umowy i zwrocie pełnego kosztu wycieczki. 8 września Anex Tour poinformował biuro podróży o grzywnie w wysokości 600 dolarów. Powiedz mi, jak negocjować z biurem podróży, czy udać się prosto do sądu?
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał
Subskrybuj
10 subskrybenci  • spytał 2013-09-0711 lat wstecz
Odpowiedzi  •  17
аватар HotLine
Upewnij się, że kara została wysłana. Aby to zrobić, poproś biuro podróży o pokazanie Twojej rezerwacji na stronie Anex. Jest tam cała historia finansowa. Jeśli kara zostanie ustalona przez Anex, biuro podróży jest przed tobą czyste. Nie jest zobowiązany do zwrotu pieniędzy. Ani moralne, ani prawne.
Pieniądze można otrzymać od operatora tylko w sposób legalny. Napisz reklamację, prześlij ją do biura podróży do podpisu. Biuro podróży jest zobowiązane do otrzymania odpowiedzi na to roszczenie i udzielenia odpowiedzi Tobie. Jeśli Anex oficjalnie odmówi powrotu, udaj się do prawnika, aby uzyskać sądową perspektywę rozwiązania tej kwestii. Następnie postępuj zgodnie z jego zaleceniami.
Czy zalecenia Rospotrebzashchita są obowiązkowe dla operatorów? Wielkie pytanie.
Co więcej, w Egipcie ani jeden turysta nie ucierpiał z powodu wydarzeń rewolucyjnych. Nie tylko w sierpniu.
аватар sigur62
Odmówiono zaledwie dwa dni przed rozpoczęciem trasy - na pewno nic nie dostaniesz.
Wielu TO zamieniło Egipt na Turcję za darmo, bez kar, ludzie nie są zadowoleni z powrotu stamtąd, ponieważ tylko zdzirowate „trójki” były oferowane za egipskie pieniądze w Turcji.
Zwrot - nie, nie otrzymasz, bez opcji.
аватар smolssv
W związku z tym kara jest ryzykiem przedsiębiorczym organizatora wycieczek i biura podróży i nie jestem zobowiązany do jej zapłaty z mocy prawa. Czy z prawnego punktu widzenia mam rację, czy nie?
аватар sigur62
W ten sposób każdy rezerwował wycieczki i odwoływał je dzień lub dwa przed rozpoczęciem. Bilety lotnicze są bezzwrotne, pokój hotelowy - cóż, bywa różnie...
Ogólnie przeczytaj umowę. Tam wszystko jest powiedziane o twojej sytuacji, ile dni anulowania przed rozpoczęciem wycieczki, ile pieniędzy zostało ci zatrzymanych.
аватар orbittours.ru
W tym czasie wycieczki do Egiptu zostały zmienione na inne miejsca docelowe w drodze porozumienia. jeśli sam odmówiłeś wycieczki bez zastępstwa, najprawdopodobniej zostaniesz objęty wszystkimi karami (najwyraźniej grzywną nałożono tylko za bilety). Zgodnie z prawem złamałeś zobowiązania umowne na dwa dni przed rozpoczęciem wycieczki i najprawdopodobniej, zgodnie z umową, podlegasz 100% karze
аватар Pachok
Nie na pewno w ten sposób. Prawo ma pierwszeństwo nad umową, w przypadku rozbieżności należy przestrzegać prawa.
Swoją drogą, raz natknąłem się na informację, że zgodnie z międzynarodowymi przepisami nie ma biletów lotniczych w przyrodzie bezzwrotnych. I nawet tanie mogą zostać zwrócone. Ale zasady taryfowe mówią inaczej, a ludzie nie domagają się zwrotu pieniędzy. I wydaje się, że Rosja podpisała porozumienie z tymi zasadami kilka lat temu.
аватар HotLine
Packok ma rację.
Pozostaje tylko dowiedzieć się, co mówi prawo.
Ale wcześniej jedna istotna uwaga - operatorzy od dawna zachowują się kompetentnie. Setki tysięcy turystów, setki roszczeń, działy prawne, regularne rozprawy sądowe. Dlatego jeśli operator coś robi, to robi to świadomie. Tych. jest gotów bronić swojej pozycji zgodnie z prawem. Nie oznacza to, że jego stanowisko jest żelbetowe. Ale to oznacza, że ​​nie zabierzesz go do „zrozumianego-zrozumianego”. Zwłaszcza jeśli sytuacja jest typowa.
Teraz o tym, co mówi prawo. A prawo mówi - zwrócić wszystko, z wyjątkiem faktycznie poniesionych kosztów.
Jakie koszty ponosi operator w przypadku odwołania wycieczki? Ma umowę z przewoźnikiem na stały koszt przelotu. Niezależnie od ilości pasażerów. Jeśli podczas anulowania wycieczki lot odleciał z pustymi miejscami, operator będzie mógł wykazać swoje koszty za te miejsca.
Operator ma umowę z hotelem lub gospodarzem. Określa odpowiedzialność finansową za anulowanie rezerwacji. To oczywiste. Czyli operator będzie mógł również wykazać te koszty.
W przypadku anulowania niezależnej wycieczki zakupionej w interesujących cenach, straty są również nieuniknione.
аватар HotLine
Panikę w Egipcie zasiał Rospotrebnadzor. Tutaj mamy konsekwencje takiej ochrony konsumentów.
W tym opowieści o kompleksowych stopach zwrotu. Mogą je wprowadzić w Rosji. Rezultat będzie taki sam – firmy o niskich kosztach odejdą. I cierpią, jak w tym przypadku, turyści.
Dziś, oprócz czystych tanich linii lotniczych, wszystkie największe linie lotnicze na świecie stworzyły własne tanie linie lotnicze. Doskonale zdajemy sobie sprawę z nieodwołalnych taryf takich przewoźników lotniczych. Ta bezzwrotność jest podstawowym warunkiem ekonomicznym niskich kosztów biletów od takich firm. Taryfa podlegająca zwrotowi AUTOMATYCZNIE zmusza przewoźnika lotniczego do uwzględnienia w cenie biletu strat związanych z tymi zagrożeniami. Wszystko inne – tanie lotniska, brak jedzenia, ścisłe limity bagażu, sprzedaż bezpośrednia – to tylko dodatek do tego nieodwołalnego.
To samo dotyczy hoteli. Każdy wie, że jeśli cena rezerwacji jest interesująca, to z reguły stawka jest bezzwrotna.
Gospodarka-s. Lord.
аватар smolssv
Czy prawo mówi cokolwiek o tym, że pełny koszt wycieczki został zapłacony w kwietniu, a czas wycieczki to sierpień. Znalezienie środków w biurze podróży na 4 miesiące powinno zmniejszyć karę?
аватар sigur62
Nie, nie powinno.
Wycieczkę kupiłeś na długo przed jej rozpoczęciem, nie po to, żeby agencja wykorzystała twoje pieniądze, ale tylko po to, żeby kupić wycieczkę taniej, to wszystko.
Ukorz się i następnym razem nie kupuj wycieczek z wcześniejszą rezerwacją, a jeśli już kupiłeś, idź na tę wycieczkę bez względu na wszystko.
PS Zawsze uważałem wykupienie wycieczki z ponad miesięcznym wyprzedzeniem za idiotyzm. Dla zaoszczędzenia setek dolarów modlenie się przez pół roku, żeby nic się nie stało tobie, rodzinie i pracy jest głupie i śmieszne. Chciałem się zrelaksować - poszedłem i kupiłem wycieczkę tam, gdzie chciałem. To proste i słuszne.
Tak poza tym. Często zdarza się, że wykupienie wycieczki na dwa lub trzy tygodnie przed wyjazdem (nie mylić z wycieczką w ostatniej chwili) jest tańsze niż tzw. „wczesna rezerwacja”.)))
аватар HotLine
Po potwierdzeniu wycieczki operator wystawia agentowi fakturę do zapłaty. Agent musi zapłacić całą kwotę w ciągu 2-3 dni roboczych.
W późniejszej rezerwacji prawie nikt nie gra. Zbyt duże ryzyko.
W kwietniu ci, którzy odpowiedzieli na ogłoszenie o cenach wczesnej rezerwacji, dokonali rezerwacji. To naprawdę działa. Nie 100%, ale w większości przypadków cena jest niższa.
аватар Pachok
"Znalezienie środków w biurze podróży na 4 miesiące powinno zmniejszyć grzywnę?"
Nie. I w dwóch punktach naraz - środków nie było u agenta, przekazał je operatorowi, obecność środków u operatora nie powinna w żaden sposób obniżyć kary.
Zostałeś słusznie poinformowany - powinieneś dowiedzieć się o wysokości wydatków faktycznie poniesionych przez agencję, tj. grzywna nałożona na niego przez operatora. Potem prośba i skarga do operatora, potem do sądu, czy grzywna jest tego warta (a coś mi mówi, że nie warto).
аватар smolssv
Koszt bonów to 67 tr, grzywna 20 tr. (600 $) Przepraszam za pieniądze - wziąłem pożyczkę na wycieczkę.
аватар Alexandr-
Najważniejsze tutaj jest to, że bilet został skasowany zaledwie 2 dni przed odlotem… Będzie trudno w tej sytuacji. Powiedziałbym, że to niemożliwe.
аватар Oleksii64
Grzywna około 30% to bardzo łagodna kara, jeśli odmówisz w ciągu 2 dni.Zgadzam się z sigur62. Dodam, że najprawdopodobniej twoje pieniądze od touroperatora też nie leżały w dzbanku - czarter, hotel został opłacony. Co tu dużo mówić, trzeba było albo wyjechać, albo nie rezerwować z 4 miesięcznym wyprzedzeniem. Jest mało prawdopodobne, że wrócisz w 100%.
аватар Antaleks_Tur
Zgadzam się, grzywna jest mu bardziej lojalna! 2 dni przed rozpoczęciem wycieczki + zakup EB (wczesna rezerwacja).
аватар Longer
Sam podjąłeś ryzyko, kupując wycieczkę z wyprzedzeniem, ale taniej. Uważnie czytając umowę, można było zobaczyć wszystkie kary za nią. Ale nie zrobili tego, ponieważ. gdyby dokładnie go przeczytali i nie zgodzili się z nim, po prostu by go nie podpisali. A kiedy podpisali, zgodzili się na jego warunki. A fakt, że operator zgodził się wziąć tylko 30% mandatu, myślę, że jest dla Ciebie bardzo dobry, a to nazywa się lojalnym podejściem do klienta. Nie są winni tego, że nie chciałeś latać, a tym bardziej, że to nie ich wina, że ​​Egipt jest teraz niespokojny. Gdyby, zgodnie z waszą logiką, TO zwróciło pieniądze na żądanie, to myślę, że szybko zbankrutowałoby lub ceny wycieczek znacznie wzrosłyby, ponieważ. cena obejmowałaby ryzyko odrzuconych wycieczek.
awatara
Dodaj zdjęcie
Ładowanie...
Zdjęcie przesłane
×
Wszystkie pytania
ZEA
już