Stare samochody Korfu. Druga część
Kontynuacja opowieś ci dla mił oś nikó w prawdziwych ż elaznych samochodó w, któ rych przebieg to 100 tys. km. to tylko koniec biegu.
Rozpocznij tutaj >>>
MINI MOKE . Produkowany w Wielkiej Brytanii od 1964 do 1968. Austin Mini został przyję ty jako baza. Brytyjska klasa samochodó w „Beach buggy” nie odniosł a sukcesu ze wzglę dó w klimatycznych. Ale w Australii został wydany do 1981 roku. Nastę pnie produkcja przeniosł a się do Portugalii, gdzie produkowano ją do 1993 roku.
Goł y metal. Ostre rogi. Najwyraź niej projektanci nie zawracali sobie gł owy bezpieczeń stwem. Poś rodku znajduje się klasyczna patelnia prę dkoś ciomierza Minikian.
Samochó d moż na był o kupić zaró wno w stanie zmontowanym, jak i w postaci tzw. „Zestaw Kara”. To zestaw czę ś ci w pudeł ku. Cena uzależ niona od stopnia montaż u auta
W 1978 roku zwykł y Austin Mini kosztował w Niemczech 7490 marek. Zestaw samochodowy MINI MOKE w najbardziej niekompletnej konfiguracji kosztuje 6500 DM. Kosztował.13 800 DM w formie gotowej.
Mazda T600. Rozpoczę cie produkcji w 1931 roku. Ta konkretna modyfikacja był a wykonywana w latach 1957-1974. Niedrogi, niezawodny tró jkoł owy samochó d cię ż arowy. Co waż ne – zabiera sporo ł adunku, a podatki nie są jak od samochodu, ale jak od motocykla. Oszczę dnoś ć ! Ta jednostka dział a ś wietnie. Był uż ywany przez dziadka i jego babcię na wiejskie wakacje. Z tył u siedział o dwoje nastoletnich wnukó w.
Przyjechał tu dziadek. To przygotowanie do ś wię ta na cześ ć Paraskewy Piatnicy - patronki kilku okolicznych wiosek. Zdję cie nie odbiega zbytnio od tematu. Ró wnież pojazd tego rodzaju.
Szpikulce są obracane przez zł oż oną przekł adnię ł ań cuchową z silnika elektrycznego.
Citroen GS. Lata produkcji 1970 - 1980. Samochó d roku w Europie 1971. W momencie rozpoczę cia produkcji był to najbardziej zaawansowany technologicznie samochó d w swojej klasie na ś wiecie. Nieco mniej niż.2 został y wydane. milion
Dla mnie, pomimo sporego wieku, samochó d wyglą da doś ć nowocześ nie.
Niestety nie w podró ż y.
Sł ynna jednoramienna kierownica Citroena. Widok jest niezwykł y, ale myś lę , ż e takie sterowanie nie jest zbyt wygodne.
FIAT 127. Lata produkcji 1971 - 1987. Samochó d roku w Europie 1972 (Gdzieś w Ameryce Poł udniowej był produkowany aż do 1996) Gł ó wny konstruktor - Dante Giacosa, o któ rym pisał em już w pierwszej czę ś ci. To on wyrzeź bił FIATA 500, na podstawie któ rego powstał nasz garbaty Zaporoż ec.
Zdecydowanie nie w ruchu.
Ponieważ kierownica został a skradziona. Ale zostawili magnetofon. Nie w naszą stronę .
Toyota Corolla, ok. 1975 r. (dokł adnie nie pamię tam). Na nim dedugan przyszedł na herbatę , piją c wino i piją c pod rozł oż ystym drzewem oliwnym z innymi deduganami. Widywał em go tam codziennie. Rozmawiał em z nim. To jego pierwszy i podobno ostatni samochó d. Kupił go na swoje dwudzieste pią te urodziny. Nie zmieni się . Po co? Stan nowej maszyny.
A salon nie jest zadymiony. (Chociaż mał o prawdopodobne. Grecja to kraj dla palą cych).
(Oto pieprzony straszak!! ! ! Mó j samochó d ma 5 lat, a kierownica jest zuż yta i wyglą da gorzej niż kierownica tej przedpotopowej Corolli. )
Lancia Delta pierwszej generacji. 1979 - 1994. Super samochó d. Ś nić . Orgazm. Rozkosz. Delta - droga, nerwowa, bezczelna. Ale poważ ne. Jej wersja Lancii Delta Integrale wygrywał a klasę rajdową wszę dzie tam, gdzie był o to moż liwe.
Zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro. Ten mę ż czyzna w projektowaniu jest jak Plisiecka w balecie.
I taki niechlubny koniec w tym konkretnym przypadku. Został uderzony przez bł oto. Ś mierć jest nieheroiczna. Coś jak umieranie z powodu zatrucia przeterminowaną kieł basą .
Tak wyglą dał a. < img src="/newimg/3/1200x800/00/02/50/02/2500297.jpg" />
Ford Taunus TS. Lata produkcji 1970 - 1976.
Zarzą d zachodnioniemieckiego oddział u Ford Motors Co. postanowił stworzyć tzw. ś wiatowy samochó d. Ż eby był interesują cy zaró wno dla Niemca, jak i Anglika, Hindusa i Argentyń czyka. Osią gnę li sukces. Taunus był samochodem niezawodnym, pię knym i niedrogim. Jego projekt został wykonany przez takiego potwora jak Maestro Luigi Colani. (Nie bę dę o nim pisał , bo o Kolani nie da się napisać kró tko).
To był ogromny sukces. Milion sprzedaż y. A jeszcze dziwniej wyglą da pomysł nie zawieszania emblematu Forda na tym aucie. Na fał szywym kaloryferze widnieje herb miasta Kolonii. Nie jest jasne, co motywował o twó rcó w? Wstydziliś my się firmy macierzystej lub byliś my dumni z naszego miasta....
Każ dy z nas ma znajomą babcię , któ ra na dokł adkę dzwoni do każ dego minibusa RAFIK. Wię c.....
Ford Transit drugiej generacji. 1965 - 1978. Najpopularniejszy minibus i van w Europie. Był (jest) tak popularny, ż e w niektó rych krajach europejskich wszystkie minibusy nazywa się Transits. Wedł ug programu Top Gear; Angielska policja poinformował a, ż e w latach 70.95% wszystkich napadó w, w któ rych przestę pcy uż ywali samochodu, dotyczył o tego typu Forda Transita.
Piaggio Ape TM . Wł oska tró jkoł owa cię ż aró wka oparta na skuterze. Produkowany od 1948 do chwili obecnej ze zmianami oczywiś cie. Jeś li w latach czterdziestych został kupiony z biedy, teraz jest czasem jedynym ś rodkiem transportu, któ ry moż e jeź dzić po wą skich europejskich ulicach.
Pomimo niewielkich rozmiaró w moż e pomieś cić wystarczają cą iloś ć ł adunku. W kokpicie, choć znajduje się kierownica motocyklowa, fotelik samochodowy jest podwó jny. Są nawet elementy zapewniają ce wygodę w postaci popielniczki i wycieraczki.
Poprzednia modyfikacja nie miał a w nazwie nudnego skró tu, ale nazwę wł asną . Posł uchaj jak to brzmi - Piaggio Ape Kolesino. Od razu przychodzą na myś l wszelkiego rodzaju Pinokio i Chippolino.
Volkswagen T 2. Lata produkcji 1967 - 1979. Wyprodukowano ponad 2.5 miliona samochodó w. rzeczy. Niezawodny, pojemny, stosunkowo wygodny. Bardzo lubił hipisó w. Wiele osó b bł ę dnie nazywa Volkswagena T1 hippymobile. To nie jest prawda. T 1 naprawdę miał bardziej hipisowski wyglą d, ale jego postać był a raczej kapryś na, a niezawodnoś ć niska. Tak, a pierwsi hipisi pojawili się pod koniec lat sześ ć dziesią tych, na począ tku lat siedemdziesią tych, kiedy T1 od dawna nie był produkowany.
Daihatsu Taft. 1974 - 1984 . Mał y, pozornie niepoważ ny SUV. Tylko on ma ramę , sprę ż yny, solidne osie, wtykowy napę d na wszystkie koł a i obniż enie. Idealna opcja dla tych, któ rzy potrzebują prawdziwego ł obuza w kompaktowym rozmiarze w niskiej cenie. To urzą dzenie podró ż ował o wzdł uż wybrzeż a i napeł niał o butle tlenowe dla pł etwonurkó w.
Peugeot 305.1977 - 1994. Francuska odpowiedź na Volkswagena Jettę . Bardzo pię kny i zró wnoważ ony samochó d.
Niestety nie w podró ż y.
Ford F-600. Rozpoczę cie produkcji - lata pię ć dziesią te. Najciekawsza jednostka dla nas. Faktem jest, ż e ta cię ż aró wka był a podstawą i przykł adem dla naszych projektantó w podczas tworzenia legendarnego ZIL 130. Silnik Forda ró wnież został prawie skopiowany. Projekt 130. ró wnież począ tkowo prawie powtó rzył formy Forda, ale potem projektanci zdali sobie z tego sprawę i zrobili to trochę inaczej.
Wyglą da na to, ż e starzec jest prawie w ruchu.
Dalej są dwa dziwne niezidentyfikowane pojazdy. Jednym z nich jest napę d na wszystkie koł a. Co to jest, kto to jest, nie wiem. Ale oba te pepelaty są w ruchu. Spotkał em go w zupeł nie odległ ej wiosce, gdzie gł ó wnym zaję ciem mieszkań có w był a uprawa kumkwató w. Wię c dla siebie nazwał em je Kumkwatmobile.
To wszystko. Był o duż o zdję ć pickupó w. Korfu jest generalnie rezerwatem pickupó w wszystkich marek i grup wiekowych. Ale są prawie identyczne z twarzy. Wię c tego nie opublikuję .
Te samochody to te same atrakcje, co np. pię kna palma. Albo kamienie historyczne. Ale dla mnie i dla ludzi takich jak ja te samochody są znacznie ciekawsze niż palmy i kamienie.