Stare samochody Korfu

04 Lipiec 2019 Czas podróży: z 18 Lipiec 2018 na 29 Lipiec 2018
Reputacja: +6017
Dodaj jako przyjaciela
Napisać list

Drogie panie! Wybacz mi. To bardzo niekobieca recenzja. Nawet nie radzę zaczynać tego czytać . Jest mę ski.

Dla wielu wizyta w obcym kraju to nie tylko wakacje, ale takż e badanie wszelkiego rodzaju ciekawych rzeczy. Natura. Architektura. Kobiety. (Mę ż czyź ni). Gablota. Ale dla mnie to przede wszystkim poszukiwanie starych samochodó w. Có ż , kocham je. Przez dł ugi czas wą tpił em, czy taka historia mogł aby zostać opublikowana na stronie. Prawdopodobnie nie bardzo moż liwe. Ale bardzo poż ą dane. Wię c publikuję . Dla kró la.


Był czas, kiedy samochody był y w cał oś ci wykonane z ż elaza, a 10.000 mil oznaczał o koniec biegu, a nie począ tek kosztownych problemó w. W tamtych czasach w przedziale pasaż erskim był y 3 popielniczki (a nie gł upi kubek z pokrywką ) i osoba sama decydował a, czy palić , czy nie. A jednak ta osoba, naciskają c pedał hamulca, sama regulował a dł ugoś ć drogi hamowania, a nie wszelkiego rodzaju elektroniczne dzwonki i gwizdki chiń skiej produkcji. Nadmierną prę dkoś ć monitorowali grubi, zabawni policjanci drogó wki, a nie bezduszne kamery. Plakietka „Turbo” na bagaż niku mó wił a, ż e ​ ​ do potę ż nego silnika doł ą czono turbinę , co czyni ten silnik jeszcze mocniejszymi, a nie jak teraz, gdy „Turbo” to wstydliwe przyznanie, ż e silnik od kosiarki potrzebuje pomocy w poruszaniu się pó ł tora tony koryta.

Kocham ten czas i dlatego, gdy widzę samochody z tamtych lat, nastró j się poprawia.

Oto zebrane samochody, któ re spotkał em na drogach ks. Korfu zeszł ego lata.

Citroen 2CV. (De shvo). Jeden z najbardziej legendarnych samochodó w w historii motoryzacji. Pseudonim - „Kaczka”. Rozpoczę cie projektowania w 1936 roku. W czasie okupacji niemieckiej prototypy zakopano na terenie zakł adu. Lata emisji 1948 - 1990. Wyprodukowano okoł o czterech milionó w egzemplarzy. Jeś li liczyć z modyfikacjami i modelami zbudowanymi na jego podstawie, to nieco mniej niż dziewię ć milionó w. Ten samochó d był w garaż u Brigitte Bordeaux, Alana Delona, ​ ​ Elvisa Presleya i Sophii Loren.

Na zdję ciu jedna z najnowszych modyfikacji. Czarleston. Poł owa lat osiemdziesią tych. Samochó d cał kowicie sprawny. Mę ż czyzna na nim dostarczał wodę do pobliskich restauracji.

Mazda 929. (  Luce) 1977 - 1981. Duż y, wygodny samochó d z luksusowym wnę trzem. Opró cz silnika benzynowego koneserzy mogli zamó wić silnik rotacyjny Wankla. Ale moim zdaniem nie jest to najważ niejsze. Zobacz, jak czyste i zwię zł e są linie. Samochó d jest pię kny nie w wystroju, ale w kształ cie. Tak samo był a duż a, ale lekka i elegancka Sotka – Ś ledź (Audi) surowa i mieszczań ska Granada (Ford), poważ na dwieś cie czterdziesta czwarta (Volvo) i oczywiś cie ponadczasowy Cedric i Gloria (Nissan). ). Wszystkie te samochody są jak prawdziwe kobiety. Bez makijaż u tatuaż u, botoksu i silikonu. Są pię kne z czystym, naturalnym pię knem. Zaró wno te kobiety, jak i te maszyny też pię knie się starzeją . A my się nimi opiekujemy. Zaró wno samochody, jak i kobiety. To oni nas podniecają , a nie te jednorazowe dziewczyny z Hyundaia i iPhone'a.

Citroena Dyane'a. Jedna z modyfikacji De Shvo. Bardziej zgrabny, wygodniejszy (okna w drzwiach już się przesuwają , nie skł adają się ), ale moim zdaniem mniej charyzmatyczny. Wczesne lata osiemdziesią te.


Kucyk Namco. Produkty inż ynierii greckiej. Produkowano go w Salonikach od 1975 do 1983 roku. Za bazę przyję to ten sam De Shvo. Grekom wraz z Francuzami udał o się stworzyć bardzo ciekawy samochó d. Powiedzmy po prostu - samochó d dla biednych na każ dą okazję . Eksport do 14 krajó w, w tym do USA. Tylko w Europie sprzedano 1.000 sztuk. W 1980 roku w Niemczech kosztował okoł o 1.000 marek.

Mercedes Benz L 4500. Lata produkcji 1939 - 1945. Potem pewna poraż ka do 1954, kiedy do serii wprowadzono nastę pcę L 312. Ale to nie jest 312, chociaż jest podobnie. Istnieje najprawdopodobniej model przejś ciowy roku pię ć dziesią tego. Ogó lny projekt jest podobny do trzysta dwunastego, ale niektó re elementy (np. gó rna pozycja wycieraczek) są podobne do tych z L 4500. Teraz ten faszysta nie jest w ruchu, ale nie wyró sł na grunt. Wię c nie tak dawno jeszcze pracował .

Fiat 126. Lata produkcji 1972 - 2000. Produkowany we Wł oszech, Polsce (gł ó wnie), Austrii i Jugosł awii. Wyprodukowano okoł o 7 milionó w sztuk. Jeden z najmniejszych samochodó w produkcyjnych. Z tył u znajdował się niezniszczalny silnik o pojemnoś ci sześ ciuset metró w sześ ciennych (23 KM).

Egzemplarz na zdję ciu pochodzi z lat osiemdziesią tych, ale w stanie uż ytkowym. Na nim do supermarketu przyjechał a mł oda para. Malutki salonik jest doś ć przytulny i stosunkowo wygodny. Polski ż art tamtych lat. Do Malucha przyjeż dż a dwó ch Polakó w. (polski pseudonim Fiat 126 R). Dialog – Kazimir, jedziemy od dawna, ale to betonowe ogrodzenie w ż aden sposó b się nie koń czy. - Bzdyszek, to nie jest ogrodzenie. To jest granica.

Skoda 120. Ostatnia tylnonapę dowa Skoda z tylnym silnikiem. I na dobre w ogó le ostatnia prawdziwa Skoda. Po niej do produkcji wszedł stworzony już wspó lnie z Wł ochami Favorit, nastę pnie Fabia i mał ż eń stwo z koncernem Volkswagen. Ale trafił a do Skody raczej na korzyś ć . Lata produkcji 1976 - 1990. Należ y do wł aś ciciela mał ej stacji benzynowej w gó rach.


SIMCA - Aronde (Typ 90 A) Lata produkcji 1955 - 1958. Pierwszy samochó d marki Simca, produkowany wedł ug najnowocześ niejszych w tamtym czasie (amerykań skich) technologii. Tyle, ż e wł aś ciciel firmy odwiedził Stany Zjednoczone i był trochę uraż ony tym, jak rzemieś lnicza produkcja samochodó w w Europie był a w tym czasie w poró wnaniu z amerykań skimi fabrykami. A od Ameró w kupił em obrabiarki i technologie. Okazał o się , ż e najbardziej elegancki samochó d. Ale kopia na zdję ciu najprawdopodobniej nie jest w ruchu.

Zobacz, jaka był a. Mł oda, ekscentryczna, ale nie zuchwał a, smukł a, ale z formami. Bezbł ę dnie.

I tak. Jak zmienił się ś wiat. Jak myś lisz, co dał a mi wyszukiwarka dla Simki?

Seat Marbella. Miejsce produkcji - Hiszpania. Pampeluna. Lata produkcji 1986-1998. Klon Fiata Pandy stworzony przez genialnego Giorgetto Giurjaro z Ital Design. Został oparty na pomysł ach Citroena De Chvaux i Volkswagena Beetle. Prostota, tanioś ć i brzydota. Samochó d okazał się mieć.100. Kiedyś zdobył tytuł Samochodu Roku.

Co ciekawe, Steyr Daimler Puh (produkowany przez firmę Geliki) opracował dla tego samochodu przekł adnię z napę dem na wszystkie koł a. A Panda stał a się najtań szym napę dem na cztery koł a na ś wiecie. A Marbella był a jednym z najtań szych samochodó w w Europie Zachodniej.

Wszyscy znają Mini. Nawet ci, któ rzy nie znają prawdziwego Mini z 1958 roku, zaprojektowanego przez wytrawnego Aleca Issigonisa, nadal znają Mini. Nowe Mini lub Mini ze szkicó w Mr. Bean. A potem był Maxi. Peł na nazwa - British Leyland Limited Austin Morris Maxi. Brakuje tylko Hyor Magisti. Był to jeden z pierwszych pię ciodrzwiowych hatchbackó w. Był to pierwszy wł az z pię ciobiegową skrzynią biegó w. Był to ostatni samochó d Issigonisa. Lata produkcji - 1969 - 1981. Genialny samochó d. Ogromny sukces. I upadek brytyjskiego przemysł u motoryzacyjnego. Jakoś ć był a poniż ej normy.

Brytyjski Leyland zginą ł , grzebią c takie legendy jak Austin, Triumph, Morris, M Gee, Daimler, Princesses. Rover ż ył trochę dł uż ej, ale też umarł . Mini, Jaguar i Range Rover uratowane przez zagranicznych nabywcó w. Ale to już nie jest brytyjski przemysł samochodowy.

Chrzą szcz volkswagen. Co jeszcze moż na powiedzieć ? Tylko chrzą szcz. (Kä fer). Lata produkcji - 1938 - 2003. Wyprodukowano 2.500 000 egzemplarzy. Projektant Ferdinand Porsche. Autor pomysł u to nieprzyjemna osoba. z nieprzyjemnym drugim imieniem Aloizych.

Toyota Corolla Deluxe. Podobno to koniec lat siedemdziesią tych. Samochó d jest w ruchu.


Fiat 600 T. Poł owa lat siedemdziesią tych. Historia tego samochodu jest nastę pują ca. W 1955 roku najmą drzejszy Dante Giacosa stworzył Fiata 600. (Nasz garbaty Zaporoż ec wyglą da jak on). Samochó d stał się tak popularny, ż e jest uważ any za jeden z symboli Wł och. Ale był mał y, a wł oskie rodziny są duż e i czę sto nie są bogate. Z tego powodu, na bazie Fiata 600, w 1956 roku powstał Fiat 600 Multipla. Był to bardzo mikrobus z tylnym silnikiem. Jest uważ any za prekursora obecnej klasy MPV. Có ż , trochę pó ź niej na bazie Fiata 600 Multipla powstał Fiat 600 T. Lekki dostawczy van z tym samym silnikiem o pojemnoś ci 600 kostek.

Okaz na zdję ciu jest ż ywy i wesoł y.

Jeś li przynajmniej jeden podró ż nik jest zainteresowany moją historią , bę dę kontynuować .

I panie. . . Nie wś ciekaj się .

Cią g dalszy tutaj >>>

Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał
Aby dodać lub usunąć zdjęcia w relacji, przejdź do album z tą historią
Podobne historie
Uwagi (22) zostaw komentarz
Pokaż inne komentarze …
awatara