8 lat wspaniałych wakacji

Pisemny: 20 czerwiec 2021
Czas podróży: 11 — 19 czerwiec 2021
Komu autor poleca hotel?: Na relaksujące wakacje
Ocena hotelu:
10.0
od 10
Oceny hoteli według kryteriów:
Pokoje: 10.0
Usługa: 10.0
Czystość: 10.0
Odżywianie: 10.0
Infrastruktura: 9.0
Chciał bym zaczą ć od mał ej przedmowy:
Dla naszej rodziny Egipt od dawna był miejscem wspó lnego wypoczynku. Od 16 lat widzieliś my wiele ró ż nych miejsc i hoteli. Byli wś ró d nich pompatyczni przedstawiciele duż ych sieci i mał ych hoteli z ideologią rodzinnego biznesu. Zgodnie z nakazami klasycznego przysł owia „dobrze tam, gdzie nas nie ma”, gł ó wnym wymogiem miejsca odpoczynku jest jedno - niski odsetek postsowieckiej grupy etnicznej w ogó lnej liczbie goś ci. Dlatego wł aś nie okoł o 8 lat temu wybraliś my Magic Life Hotel. Zazwyczaj wolimy nie zostawiać opinii o miejscach, w któ rych spę dzamy wakacje, ale obecna sytuacja (o któ rej omó wimy poniż ej) zachę ca do napisania szczegó ł owego opisu.
Nasza rodzina już po pierwszej wizycie mocno przywią zał a się do Hotelu Magic Life. Był o to spowodowane nastę pują cymi czynnikami:

Ś wietnie dobrana i wyszkolona obsł uga hotelu. Niedopuszczalne jest dla nich grubiań skie i znajome podejś cie do goś cia, podobnie ze strony goś cia takie zachowanie bę dzie uważ ane za niedopuszczalne i nieprawidł owe. Każ dy pracownik jest profesjonalistą w swojej dziedzinie i stara się wykonywać swoje zadanie z peł nym zaangaż owaniem, najprawdopodobniej wynika to z dobrze zbudowanych zbiorowych tradycji i relacji. Taki osą d moż na wydać na podstawie faktu, ż e gł ó wny „krę gosł up” administracji i pracownikó w „ś redniego szczebla” pozostaje niezmieniony od 8 lat.
Zgodnoś ć z wcześ niej ogł oszonym wymogiem procentowym. Wię kszoś ć goś ci pochodzi z poł udnia/zachodu Europy (ró wnież duż y odsetek to Brytyjczycy). Liczba rosyjskoję zycznych turystó w jest niewielka, co prowadzi do tego, ż e rosyjska mentalnoś ć jest obca personelowi hotelu, któ ry nie moż e się nie radować . Dodatkowo pragnę zaznaczyć , ż e gł ó wną grupę hotelu stanowią osoby w ś rednim wieku lub rodziny z dorosł ymi (14-18 lat) dzieć mi.
Mił ym bonusem był dla nas fakt, ż e hotel jest cał kowicie nietypowy pod wzglę dem krajobrazu. Kró tko mó wią c, w hotelu jest wielu ró ż nych przedstawicieli flory ró ż nych stron ś wiata, nawet nie wyobraż amy sobie ile pracy i wysił ku wł oż ono w stworzenie takich „oazowych warunkó w”. Na przykł ad w czasie naszych ostatnich wakacji liczba pracownikó w zajmują cych się projektowaniem krajobrazu wynosił a okoł o 45 osó b.
Po naszej pierwszej wizycie hotel Magic Life został wybrany przez nas jako miejsce pobytu o gwarantowanej jakoś ci i tak pozostaje do dziś .
Kilka zmian wydarzył o się kilka lat temu, kiedy Magic Life został o wykupione przez TUI, po czym z punktu widzenia goś cia zmian był o tylko kilka. Pierwsza to zmiana nazwy na TUI Magic Life, druga to pojawianie się bransoletek podczas zameldowania w hotelu, co jest nieprzyjemne, ale niekonieczne. Hotel przeszedł zmianę w kierownictwie wyż szego szczebla, ponieważ cał a kadra kierownicza i pracownicy Magic Life pozostali na swoich stanowiskach.

Potem nadszedł rok 2020 z ograniczeniami covid. TUI był o w tarapatach finansowych i Magic Life Hotel został sprzedany Jaz. Po sprzedaż y hotel został zamknię ty z powodu rebrandingu na okoł o rok. Wedł ug doniesień , rok pó ź niej administracja Jaz podję ł a sł uszną decyzję o powrocie wszystkich „starych” pracownikó w, w wyniku czego okoł o poł owy maja otwarto nieco zmodernizowany hotel. Wł aś ciwie od tego momentu zaczyna się nasza ostatnia wizyta.
Przez dł ugi czas nie mogliś my zrozumieć , co się dzieje z hotelem i czy moż na go odwiedzić . Niektó re ź ró dł a podawał y, ż e hotel nie dział a, inne, ż e po przyjeź dzie goś ć osiedla się w innym hotelu. Postanowiliś my zaryzykować i przetestować wszystko dla siebie, rezerwują c hotel na począ tku czerwca 2021 roku.
Cał y poniż szy tekst moż na streś cić jednym zdaniem: hotelowi udał o się ponownie przetrwać zmianę top managementu, jakoś ć reszty wcią ż jest na niesamowitym poziomie, personel hotelu pozostał na miejscu i nadal podtrzymuje i rozwija tradycje tego hotelu. Teraz trochę wię cej
W chwili obecnej hotel jest pusty, wynika to z faktu, ż e gł ó wna grupa docelowa hotelu nie ma moż liwoś ci lotu do Egiptu (zamknię te granice), przez 7 dni na terenie przebywał a tylko moja rodzina. Moż e kogoś ten stan rzeczy przeraż a, ale zapewniam, ż e nie ma przesł anek do strachu. Z ekonomicznego i racjonalnego punktu widzenia nasze wakacje powinny być pozbawione wię kszoś ci funkcjonalnoś ci hotelu, ale wszystko dział o się dokł adnie odwrotnie. W cią gu tych 7 dni otrzymaliś my skoncentrowaną dawkę uwagi ze strony personelu (wyjaś nienie: w okresach normalnego obcią ż enia hotelu dbał oś ć o każ dego goś cia nie jest gorsza, ale logiczne jest, ż e w przypadku duż ej liczby goś ci, jest jakoś „rozmazany”). W przypadku, gdy byliś my aktywnymi goś ć mi (preferujemy wakacje na plaż y), zapewniono nam peł noprawną grupę zaję ć i programó w wieczornych, w naszym przypadku odmó wiliś my. Pod nieobecnoś ć innych goś ci udał o nam się w peł ni poznać niezaprzeczalne talenty szefa kuchni, któ re każ dego dnia sprawiał y nam kulinarną przyjemnoś ć . Z punktu widzenia „zwykł ych pracownikó w” nie nastą pił y ż adne zmiany, mimo to otrzymaliś my kompetentne i wł aś ciwe przyję cie. Powierzchnia hotelu nadal jest na poziomie nieosią galnym dla wię kszoś ci egipskich hoteli pod wzglę dem czystoś ci, porzą dku i krajobrazu.

Jeś li po przeczytaniu mojego opisu pojawi się chę ć dowiedzenia się wię cej o terenie, dostę pnych usł ugach i innych rzeczach, moż esz otworzyć dowolną wcześ niej pisemną recenzję hotelu Magic Life / TUI Magic Life i okaż e się to trafna, dla goś cia po rebrandingu nie był o ż adnych zmian (poza zmianą plastikowych bransoletek na wygodniejszą gumę ).
Jak napisano wcześ niej, każ dy pracownik, od juniora do wyż szej administracji, jest z pewnoś cią profesjonalistą w swojej dziedzinie, ale nadal chcę wyró ż nić kilka osó b, dzię ki któ rym każ dy nasz urlop staje się cieplejszy i bardziej wyczekiwany . Chciał abym wspomnieć o panu Ali, któ rego chcemy jak najszybciej widywać przy każ dej naszej wizycie. Nie moż esz sobie nawet wyobrazić bardziej przyjaznego i przyjemniejszego menedż era. Ten czł owiek jest ż yciodajnym ogniem i duszą hotelu, wierzymy, ż e dzię ki jego cię ż kiej pracy hotel przez te wszystkie lata utrzymywał najwyż sze standardy jakoś ci. Chciał abym ró wnież wspomnieć o panu Hamadzie, dzię ki doskonał emu nastawieniu do goś ci i profesjonalnemu zarzą dzaniu każ dy posił ek bę dzie na poziomie pierwszej i wyż szej klasy. Jeś li chodzi o przysmaki gastronomiczne, chciał bym wyrazić wdzię cznoś ć szefowi kuchni Mehmedowi, a takż e jego kucharzom Farid i Saed. Ci ludzie to z pewnoś cią znakomici szefowie kuchni, któ rzy dzię ki nienagannemu kunsztowi, prezentacji i wiedzy sprawią , ż e każ dy posił ek bę dzie niezapomniany.
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał