Przeciętny hotel w cenie 5*

Pisemny: 16 grudzień 2021
Czas podróży: 24 listopad — 1 grudzień 2021
Ocena hotelu:
6.0
od 10
Oceny hoteli według kryteriów:
Pokoje: 5.0
Czystość: 8.0
Odżywianie: 6.0
Infrastruktura: 6.0
Godny przecię tny hotel. Nadaje się dla osó b, któ re nie odpoczywają nigdzie indziej.
Przyjechaliś my pó ź nym wieczorem. Firmą spotkania jest egipski Sun Rise. Pracownicy firmy to zabawni ż artownisie. Bardzo dobrze przysię gają po rosyjsku. Znają najbardziej wyrafinowane przekleń stwa. Mił o był o stać w kobiecym towarzystwie i sł uchać , jak się woł ają , a turyś ci przeklinają , gdzie sł owo „suka” jest najł agodniejsze ze wszystkich. W naszej ojczyź nie zostaliby za to pobici, ale tutaj kraj jest muzuł mań ski i taka komunikacja personelu jest chyba nawet mile widziana. Bardzo rozbawiony.
Zameldowanie w hotelu jest doś ć szybkie, zaledwie godzinę po przyjeź dzie i wypeł nieniu kwestionariuszy oraz zeskanowaniu dokumentó w. Jednocześ nie rzeczy zostają na ulicy, a czujny pracownik hotelu obserwuje przez okno, aby nic mu się nie stał o. Mieliś my też szczę ś cie, ż e nic nie zginę ł o.

Przylecieliś my z dwiema rodzinami i poprosiliś my nas o osiedlenie się w pobliż u. Przyjazny personel wł aś nie to zrobił - osiedlili nas w jednym budynku - jedna rodzina po prawej stronie budynku na pierwszym pię trze, druga - na trzecim pię trze po lewej stronie budynku. Bardzo ciekawie był o wtedy szukać siebie w ciele. Coś w rodzaju darmowej wyprawy. Bardzo nas to ucieszył o. Chociaż pokoje w pobliż u był y bezpł atne i mogliś my mieszkać w są siednich pokojach, kierownictwo hotelu zdecydował o, ż e powinniś my zrobić sobie przerwę .
W rzeczach pozostawionych przy odprawie przy wejś ciu miał am jeszcze rzeczy letnie, ale nie pozwolił y mi odebrać walizki przy odprawie. To nie jest kró lewski biznes, noś walizkę do pokoju. Ponadto pokó j znajduje się na trzecim pię trze bez windy. I już godzinę po zameldowaniu się w pokoju przywieziono nam walizki. Był o to bardzo pomocne i bardzo nas uszczę ś liwił o.
Pokó j hotelowy. Pokó j nas bardzo ucieszył . Okna pokoju wychodził y na wejś cie do budynku. I choć był a już.23. 30, w pokoju wyraź nie sł ychać był o przyjemną gł oś ną muzykę od strony ulicy, bo tuż obok naszego budynku ludzie odpoczywali kulturalnie. Nawet przy zamknię tych drzwiach balkonowych modne był o sł uchanie piosenek naszego ulubionego zespoł u Laskovy May. Lepiej nie otwierać wieczorem drzwi balkonowych, gdyż obsł uga intensywnie podlewa trawniki, a w pł yną cej wodzie rozmnaż ają się komary, co sprawi, ż e przez cał ą noc bę dziecie mile widziani.
Bezpieczny. Klucz do sejfu, któ ry przysł ano nam w holu, uparcie nie chciał dobrze wejś ć do zamka i dlatego pierwszy dzień spę dziliś my przyjemnie w pokoju, gdyż nie był o gdzie zostawić pienię dzy i dokumentó w. Ale po drugiej apelacji w holu przyszedł do nas wesoł y inż ynier, któ ry przekrę cił sekret zamka sejfu na drugą stronę i klucz zaczą ł pasować do zamka. Co prawda jednocześ nie cał y czas wypadał z zamku, ale to już był y drobiazgi, do któ rych ł atwo moż na się przyzwyczaić po tygodniu ż ycia.

Mini bar. Wydaje się , ż e mamy pecha. W barze mieliś my litrową butelkę wody dla dwojga, 330 ml coli i 200 ml sprite'a. W zasadzie to wystarczył o, aby usta nie wysychał y. Nie moż na pić wody z kranu, wię c od razu nalaliś my wodę do czajnika na herbatę . W tym celu hotel ma ciekawą grę o nazwie „Znajdź gniazdko”. Znaleź liś my gniazdko. Znajduje się za postumentem, na któ rym znajduje się nowoczesny telewizor 22''. Delikatnie popychają c cokó ł , aby telewizor się nie wysadził , bez problemu zrobisz sobie herbatę . Ale potem zdecydowaliś my, aby nie przesuwać cią gle szafki na podł odze, aby zrobić herbatę w toalecie, ponieważ tam też znaleź li ujś cie. Nie usiedliś my na jedynym krześ le w pokoju, bo ktoś wskoczył na nie przed nami, a siedzenie mocno opadł o podczas siadania, zdzierają c naszych księ ż y, któ rzy nie byli przyzwyczajeni do takich ż artó w.
Klimatyzacja, dzię ki Bogu, dział ał a. Ale pró bują c to ustawić , stworzył em też zabawne sytuacje, gdy przyciski sterują ce po prostu wypadł y, gdy pró bował em je nacisną ć .
Karty do wejś cia do pokoju. Mile zaskoczony. Na począ tku zaskoczył a mnie pierwsza karta, na któ rą wył ą cznik elektryczny przestał odpowiadać podczas pracy. A potem rozbawił a mnie druga karta, któ ra przestał a otwierać drzwi naszego pokoju. W tym samym czasie zostawiliś my w pokoju drugą niedział ają cą kartę . Dlatego, aby jakoś dostać się do pokoju, udaliś my się do holu, gdzie po ustaleniu toż samoś ci dostaliś my kolejną kartę . Podzię kowania dla kierownika hotelu za codzienne zadania zwią zane z pobytem w hotelu. Myś lę , ż e turyś ci z Niemiec, Rumunii i innych krajó w europejskich nie byliby w stanie wykonać tych zadań i bylibyś my zwycię zcami.
Ł azienka. Specjalne podzię kowania dla personelu hotelu za ł azienkę . Chociaż podczas naszego pobytu nie przywieziono nam szamponó w, ż eli, mydeł , był a plastikowa czapka do wzię cia prysznica. Bardzo mi pomogł a. Kiedy przecinam nogę na plaż y, zakł adam ją na nogę , aby nie zamoczyć bandaż y. Korzystanie z umywalki był o bardzo wygodne. Ponieważ woda w zlewie pł ynę ł a od kilku minut, ciś nienie wody w kranie wyregulowano tak, aby woda pł ynę ł a cienkim strumieniem i nie zalewał a dolnych pię ter. W zasadzie moż na był o myć rę ce i myć zę by pod prysznicem, za co bardzo dzię kuje dyrektor generalny hotelu. W toalecie nie ma szczotki toaletowej, ale muszlę klozetową moż na ł atwo wyczyś cić rę cznie.

Restauracje a la carte ró wnież mile nas zaskoczył y swoją obsł ugą . Morska restauracja Dolphin zadowolona z darmowej zupy z posiekanymi kawał kami kraba. Ludzie z zę bami cermetalowymi chcieliby przegryź ć chitynową osł onkę . Moż esz ró wnież zamó wić krewetki za 5 USD za 100 gramó w i suchą butelkę za 27 USD. Wejś cie do orientalnej restauracji a la carte kosztuje 18 dolaró w za osobę . Ale menu tej restauracji moż na skosztować ró wnież za darmo w bezpł atnej restauracji PALM, wię c zdecydowaliś my, ż e wolimy spró bować hummusu w towarzystwie reszty mieszkań có w hotelu i nie wyró ż niać się bezmyś lnymi wydatkami. Swoją drogą Palm pracuje prawie cał ą dobę , jednak nie wiem gdzie ktoś widział tam owoce morza, ale na co dzień są ryby.
Ale przede wszystkim nasz przewodnik od gospodarza Ali zrobił wraż enie. Drugi przewodnik nazywał się Mukhtar i cał y czas chciał em potrzą sać jego ł apą . Ale Ali jest czymś ! Już na pierwszym spotkaniu z przybył ymi wyrzucił ze spotkania kilka osó b, któ re oś mielił y się powiedzieć , ż e oferowane przez niego wycieczki był y o 30% droż sze niż w innych miejscach. I ż e moż na je kupić tuż przed hotelem znacznie taniej. Nie chcieli szanować przewodnika i pozwolić mu zarobić trochę pienię dzy. od strony. Zdecydowaliś my się też najpierw ustalić ceny, ponieważ rozkaz przyjś cia do niego najpó ź niej godzinę pó ź niej z pienię dzmi, dokumentami i voucherem wydawał nam się podejrzany. Tak się jednak okazał o. Polecenie jak najszybszego zał atwienia wszystkiego był o po to, aby turyś ci nie mieli czasu na poznanie prawdziwej ceny wycieczek. Gdy nic od niego nie kupiliś my, zaczą ł na nas krzyczeć , ż ą dał od nas antycznych zaś wiadczeń , paszportó w, voucheró w, chociaż jeszcze dzień wcześ niej hotel wzią ł od nich kserokopie i nie trzeba był o ich zabierać .
Potem ponownie zaż ą dał wypeł nienia ankiet, a gdy dowiedział się , ż e nie mamy dł ugopisó w, powiedział , ż e to nie jego problem i turyś ci zawsze powinni mieć przy sobie zaś wiadczenie, paszport, voucher i dł ugopis. Zabrali dł ugopisy w holu, ale gdy tylko zobaczył , ż e niesiemy mu wypeł nione dokumenty, natychmiast wstał i wyszedł z hotelu. Pewnie chciał nas dogonić . Usiedliś my, ż eby na niego poczekać , a po 20 minutach przyszedł drugi przewodnik Mukhtar. Zapytaliś my go, dlaczego przewodnik traktuje nas tak, jakbyś my zdobyli Pó ł wysep Synaj i go nie oddają . Mukhtar, spokojniejszy, wyjaś nił nam Europejczykom, ż e Ali jest bardzo dumnym czł owiekiem i uwielbia być szanowany. Uważ am, ż e w pracy czł owiek powinien pracować i przynosić firmie zysk, a nie wysył ać klientó w. Taka osoba nie ma miejsca w pracy z ludź mi.
Poza tym hotel jest czysty, personel jest uprzejmy, chociaż z mentalnoś cią egipską . Tyle, ż e wcią ż nie zdają sobie sprawy, ż e są w pracy, a ja nie jestem przyjacielem, ale klientem. A znajomoś ć personelu jest dla nas nieprzyjemna.
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał