Nie idź do ASKA COSTA HOLIDAY CLUB. Nie psuj sobie wakacji.

Pisemny: 13 lipiec 2011
Czas podróży: 1 — 15 czerwiec 2011
Ocena hotelu:
2.0
od 10
Oceny hoteli według kryteriów:
Wszystko w porzą dku...

Nasza opinia o hotelu - cią gnie maksymalnie 3 gwiazdki! Jeź dziliś my po cał ej Europie, Skandynawii, nie raz odwiedziliś my wiele krajó w, ale tak zł y hotel spotkaliś my po raz pierwszy...

1. Liczba.


Mieliś my zamieszkać w pokoju 2+1, ale… dali nam podwó jny standard! Natomiast hotel posiada 2+1 pokoi. Wielokrotnie podchodził em do recepcji i rozmawiał em o tym, ale w odpowiedzi dostał em rozwiedzione rę ce i „brak miejsc”… (Ponadto kiedyś mi nawet powiedzieli: „Mamy minus 12 pokoi na jutro ! ! ! ” To jakiś absurd . ) Pokó j obok naszego miał tylko 2 + 1 i był darmowy przez dwa dni, ale powiedzieli mi, ż e bę dą tam zakwaterowani „normalni” ludzie! „Normalne? ” – zaprotestował em. „Moje dziecko nie jest normalne? ”, „Doroś li”, poprawili się w recepcji. Apelowanie o pomoc do dwó ch przewodnikó w Pegasus stale pracują cych w hotelu ró wnież nie przyniosł o ż adnego rezultatu.
„Có ż , co moż emy zrobić , widzicie, mają nawet pokoje „minus” ... ” - powtó rzyli na recepcji. Po wielokrotnych wizytach w recepcji nie mogł em dostać dodatkowego ł ó ż ka w naszym pokoju. Administrator powiedział coś do kogoś w radiu i poinformował mnie: „ł ó ż ko bę dzie do 14:00”, potem: „za pó ł godziny”, potem: „od razu zał oż ą ”, ale nic się nie zmienił o! Dopiero gdy udał o mi się zł apać na terenie hotelu pracownikó w bezpoś rednio zaangaż owanych w obsł ugę hotelową , pod moją bezpoś rednią kontrolą , z wielkimi pró bami przez okoł o 40 minut! ! ! mamy ł ó ż eczko! Jak to się stał o: najpierw przynieś li ł ó ż eczko, a po 15 minutach materac. Gdy tylko materac został przyniesiony, dziewczyna i mł odzieniec spojrzeli na siebie i szybko zaczę li go okrywać prześ cieradł em. „Co robisz? ” zaprotestował em. Na ich twarzach był o zamieszanie...Cał y materac był pokryty rdzą ! A ską d to wzię li?
„Natychmiast go usuń i zmień z powrotem na normalne” – powiedział em. Dziesię ć minut pó ź niej przynieś li czysty materac. Szybko zaczą ł em zakł adać podkł adkę pod materac. „Co robisz? ” Prawie znó w krzyknę ł am. Kolejne nieporozumienie...Na nakł adce materaca był y dwie duż e plamy krwi. A oni ich nie zauważ yli. . ! Byli w samym ś rodku! To też się zmienił o, ale co by się stał o, gdybym nie kontrolował wszystkiego?

Wieczorem pochwalił a nas para z Jekaterynburga! "Jesteś taki wytrwał y! Dostawkę dostaliś my dopiero trzeciego dnia! "

W pokojach nie ma szamponó w!


Sprzą tanie moim zdaniem wcale się nie odbywa, tylko ł ó ż ka są ś cielone, a rę czniki są od czasu do czasu zmieniane, ponieważ kartka papieru leż ą ca na naszej podł odze nie zmienił a swojego poł oż enia w cią gu tygodnia.

Aby personel hotelu zrozumiał , ż e w naszym pokoju są.3 osoby, musiał em też kilka razy udać się do recepcji i poprosić o trzeci rę cznik.
Tak, dostaliś my to, ale kiedy nastę pnego dnia zmieniono rę czniki, zabrali trzy i odwiesili dwa! I znowu idziemy do recepcji..!

Na kafelkach w ł azience jest grzyb!

Zasł ona wannowa - zepsuta!

Wanna jest najwyraź niej niedokł adnie pokryta jaką ś farbą , a szwy są ró wnież niedokł adnie posmarowane silikonem!

Z dodatkowym ł ó ż kiem prawie niemoż liwe jest podejś cie do szafy z ubraniami. Do drzwi balkonowych, gdzie trzeba był o ustawić dwa krzesł a tył em do siebie.

Sejf - 3.0 USD dziennie - mał ostkowoś ć . . ! Swoją drogą nie dział ał a, zamykał a się i tyle...Czekał a na nich obsł uga. Okazuje się , ż e to rozł adowane baterie.
Informacja o 9. bloku został a w peł ni potwierdzona, bo ludzie wł aś nie stamtą d uciekli. Wedł ug nich po prostu nie moż na był o tam być , bo ludzie dusili się stę chł ym zapachem i ś ciekami.

Przy okazji codziennie od rana do wieczora obserwujemy zdejmowanie turystó w z recepcji dotyczą ce pokoi.

Był em ś wiadkiem komunikacji turystó w z recepcją.

Istota był a nastę pują ca: wczasowiczom - mamie z dzieckiem i babci zamó wiono dwupokojowy pokó j rodzinny, czyli w jednym pokoju ł ó ż ko mał ż eń skie i ł ó ż eczko dla dziecka, w innym pokoju jest drugi ł ó ż ko. Oczywiś cie dostali numer w bloku 9 (turyś ci nie byli z Rosji, ale mó wili po rosyjsku). Widać , ż e nie moż esz tam mieszkać , recepcjonistka odpowiedział a na ż ą danie zmiany numeru, ż e moż e to zmienić , ale skoro spotykają się w poł owie drogi, to trochę mniej! ! ! Mianowicie 2+1! ! ! Czyli apartament jednopokojowy z ł ó ż kiem mał ż eń skim i ł ó ż kiem dla dziecka! A kto gdzie bę dzie spał?

Zdarzał y się przypadki, ż e tylko dwie dziewczyny, któ re poszł y razem odpoczą ć , został y osiedlone w Double z jednym podwó jnym ł ó ż kiem, ale nie są to lesbijki, ale tylko dziewczyny!

I to wszystko 5 gwiazdek? ? ?

Tak poza tym! Powierzchnia pokoju dwuosobowego z bardzo duż ym trudem wpisuje się w normy hotelu 5*: pokó j z wą skim korytarzem ma tylko 16.7 m² , a dokł adniej 15.
1 m² , jeś li odejmiesz powierzchnię szafy wnę kowej.

2. Personel serwisowy.

W hotelu okoł o 95% urlopowiczó w to Rosjanie! Logiczne jest zał oż enie, ż e sł uż ba powinna mó wić po rosyjsku, a przynajmniej po angielsku… Nie, to gł ę bokie zł udzenie! Tylko turecki! ! ! Tak, znają kilka sł ó w: raz, dwa, trzy (potrafią też policzyć liczbę pokazanych palcó w), takż e piwo, wó dka, herbata, cola… Sł owo „koktajl” wprawia ich w osł upienie! Nie pijemy koktajli, ale nasi towarzysze, któ rych spotkaliś my w hotelu, chcieli spró bować...Poprosił em o koktajl w barze! Patrzą na mnie gł upio, po prostu gł upio i niezrozumiale i milczą . . ! Biorę menu, pokazuję w nim linijkę , w któ rej jest napisany koktajl i jego skł ad (gin, cola, cytryna)… Odwracają ulotkę w menu i pokazują mi numer 6 euro… Odwracam i pokaż sam począ tek menu z napisem „all inclusive”, potem koktajl. . Znowu "gł upi" wyraz twarzy...I tak tam iz powrotem kilka razy...
Pró bował em angielskiego i rosyjskiego - nie pomaga. Dopiero gdy podszedł kierownik i zapytał po angielsku, w czym problem, wszystko mu wyjaś niliś my, wszystko zrobił sam i rozstaliś my się...


Po morzu przyszedł em do herbaciarni i poprosił em o herbatę . „Herbata wie”, odpowiedzieli mi. „Ską d wiesz? ” – zaczą ł em pytać po rosyjsku i po angielsku… „Wiedzę …” i tyle. „Pokazuję mu zegar i staram się wytł umaczyć , ż e musi dawać ludziom herbatę przez kolejne 40 minut… Pokazuje mi pusty czajniczek z liś ć mi herbaty i powtarza swoje: „Poznaj herbatę ”! Powiedział em mu we wszystkich ję zykach: „Wię c idź i zró b to nowy napar! „On jest cał y jego wł asny: „ Herbata Noi. ”Oczywiś cie spluliś my i wyszliś my ...To, musisz zrozumieć , nie jest odosobnionym przypadkiem, tak jest przez cał y czas i wszę dzie na terenie hotelu.

Wydawanie rę cznikó w na leż aki: od 9:00! Przyszli o 8:55 - nie dają , mó wią za pię ć minut i wskazują zegar. OK, zgadzasz się i wracasz za pię ć minut. Teraz mó wią : „Za 20 minut”. Teraz wskazuję na zegarek, na ogł oszenie o rę cznikach..."Wiesz...
", - stare znajome sł owo!

Podczas ś niadania, obiadu i kolacji brudne naczynia nie są usuwane ze stoł ó w. Zostanie usunię ty tylko wtedy, gdy zjesz i wyjdziesz. Okruchy zostaną rę cznie zmiecione na podł ogę , obrus przewró cony na drugą stronę , widelce i noż e wyrzucone i wszystko OK! Miejsce gotowe!

Swoją drogą , jeś li przy stole siedzi ktoś mniej lub bardziej waż ny, na przykł ad rodzina z Anglii, kelner moż e sam wybrać się na piwo! W tym samym czasie czysta szklanka jest najpierw pł ukana, a nastę pnie dokł adnie wycierana! Ponieważ czystoś ć naczyń pozostawia wiele do ż yczenia! Wybierają c dania, zawsze musisz się tego kierować ! Brudne kubki, widelce, talerze - norma! Nawiasem mó wią c, na począ tku był y problemy z widł ami! Po prostu był o ich za mał o!

Hotel posiada trzy zjeż dż alnie wodne. Zgodnie z przepisami osoba musi być na sł uż bie, aby nie doszł o do wypadku z dzieć mi. Ale tak się nie dzieje (dokł adniej, osoba był a raz na 15 dni odpoczynku przez okoł o 1-1.5 godziny w dniu, w któ rym hotel był sprawdzany).

Dlatego dzieci pchają , zjeż dż ają ze wzniesień pię ciu lub wię cej osó b tył em, przodem, na brzuchu, na plecach, na materacach, krę gach, stoją c itp. , wspinają się na wzgó rze w kierunku tych, któ rzy stoczą się w dó ł … Dodatkowo, na dziecię cych zjeż dż alniach jeż dż ą doroś li mę ż czyź ni i chude kobiety, któ re swoją szybkoś cią i masą ciał a mogą z ł atwoś cią okaleczyć dziecko.

3. Terytorium hotelu.

Podł oga przy basenie najwyraź niej w ogó le nie jest myta. Bardzo brudny.

Toalety (publiczne) nie są sprzą tane w cią gu dnia.
On sam był ś wiadkiem, jak sł uż ą cy weszli do toalety, podpisał , ż e sprzą tanie został o zakoń czone i wyszli. O tym, ż e to wszystko jest formalne ś wiadczy fakt, ż e maszyna z rę cznikami papierowymi nie pracował a w tej toalecie przez dwa dni. I nic wię cej jak wytrzeć rę ce! ! !

Urlopowicze, któ rzy przychodzą na basen, piją oczywiś cie wodę , piwo, colę...Gdzie postawić kubki? Wszyscy zostawiają je na podł odze lub na mał ych stolikach.
A zbiera się je raz przed obiadem o godzinie 12 i raz wieczorem okoł o 16.00 Co robi sł uż ba przy zbieraniu kubkó w, jeś li np. został o w nich piwo? W ogó le nie zgadniesz! Leje pod ł ó ż ko! ! ! Jeszcze raz powtarzam, ż e dno basenu nie jest myte!


Osobnym tematem są materace do leż akó w i godziny otwarcia basenu. W normalnych hotelach, zwł aszcza 5*, basen czynny jest od wczesnych godzin porannych do 12 w nocy! Ale nie tutaj! Godziny otwarcia basenu (odpowiednio i zjeż dż alni dla dzieci) od 10.00 do 12.00 i od 14.00 do 17.00. Widać , ż e ludzie spę dzają znacznie wię cej czasu przy basenie, ale co się dzieje: zbliż a się godzina 17 i zbieracz materacy zaczyna chodzić mię dzy opalają cymi się i relaksują cymi ludź mi. Zbiera je i nosi na stosy. A jeś li poszedł eś popł ywać , moż e zabrać twoje rzeczy i przenieś ć je w inne miejsce na leż aku, aby podnieś ć materac. Wielokrotnie był em ś wiadkiem, jak po prostu wyrzucał kobiety z leż akó w i musiał y albo wyjś ć , albo usią ś ć na leż aku bez materaca.
To samo dzieje się na plaż y nad morzem, zaledwie godzinę wcześ niej - od 16.00!

4. Animacja.

Strona Pegasus mó wi: dyskretna animacja. Codzienne zaję cia sportowe. Zespó ł animatoró w skł ada się z 12 osó b. Są rosyjskoję zyczni animatorzy.

Bardziej poprawne był oby stwierdzenie, ż e animacja praktycznie nie istnieje. Tak i nie 12, ale tylko 6 osó b (wię cej nie widzieliś my w cią gu 15 dni), a nawet wtedy dwie z nich nigdy nic nie zrobił y.
Codziennie wszystko jest takie samo i nudne! A czasami (animacja) wcale nie jest!

Rano animator leniwie wę druje obok leż akó w i mó wi: „Chodź , zostawmy rzutki”, a potem: „Czy ktoś chce pograć w water polo? ”. Standard, pod koniec aerobiku w wodzie. Wieczorami gł upie, a czasem wulgarne ż arty przed dzieć mi, bo po pó ł godzinnej dziecię cej dyskotece zostają w amfiteatrze. Dyskoteka (dziecię ca), w któ rej dzieci przestają tań czyć po 3-4 krotkach, zmę czone monotonią.
Animator dla dzieci w cią gu dnia nie wykazuje zainteresowania dzieć mi. Na koszulkach kolorowymi farbami wypisane są imiona dzieci tych, któ rych rodzice zapł acili 10.0 dolaró w za tę koszulkę lub bajki z zegarkami...Opł acone koszulki są nastę pnie rozdawane dzieciom.

Ze mną przyszedł „szef” tych pseudo-animatoró w i skarcił (a dokł adniej krzyczał , a potem gł oś no mó wił ) naszego „gł ó wnego animatora”, powoł ują c się na przykł ad na inne hotele. Chociaż wszystko to dział o się po turecku, istota był a jasna i ż e z tym ró wnież w naszym hotelu wszystko jest bardzo zł e.

5. Odż ywianie.


Z owocó w - tylko jabł ka, pomarań cze i niesł odzone ró ż owe arbuzy. Dla tych, któ rzy nie wiedzą : nie chodzi o sezon, ale o chę ć hotelu do zaoszczę dzenia pienię dzy. Kupują tanie rzą dowe arbuzy, któ re są duż e, ró ż owe i bez smaku. Ale tanio! Ale prywatne arbuzy są czerwone, sł odkie i mał e, ale są droż sze!

Menu dla dzieci! A nie jest! A dokł adniej tylko na obiad, ale nie dla wszystkich!
Co zawiera? Nic specjalnego! Makaron, frytki! ! ! , ś wież e pomidory i ogó rki z reguł y ...

W poł owie czerwca pojawił się mał y wybó r wypiekó w! Osią gnię cie!

6. Morze i plaż a.

Plaż a jest brudna! Na ziemi dookoł a leż y trochę patykó w, ś mieci (kubki, opakowania, niedopał ki papierosó w, papier, resztki jedzenia)...Rozrzucone leż aki...Ale plaż a został a nagrodzona "Bł ę kitną Flagą "! ! !

Plaż a jest kamienista! Moż esz wejś ć do morza, choć z trudem, ale wyjś ć ...Musisz mieć umieję tnoś ci, zwł aszcza jeś li masz dziecko w ramionach ...

Jak dziecko moż e pł ywać w morzu? Nie ma mowy! Trzy metry od brzegu, a ja, mę ż czyzna o wzroś cie 1.81 m, „po gardł o”!

Pł ywać ? Problematyczny! Skoro po kilku wejś ciach i wyjś ciach rozumiesz, ż e do morza lepiej wejś ć w kapciach...!

Na plaż y jest molo, a raczej był o, ale lekką falą morza został o praktycznie zmyte! Był metalowy szkielet i porozrzucane deski. Turcy zawią zali dwie czerwone wstą ż ki i gotowe!
Nie zaję to się nimi przez kilka dni, aż do naszego wyjazdu.


Przez ostatnie kilka dni przed wyjazdem morze był o wzburzone. Pł ywanie był o niebezpieczne, ponieważ nawet doroś li mę ż czyź ni, wchodzą c do morza, byli doś ć mocno i daleko odrzucani przez fale z powrotem na brzeg. Pamię tam z dzieciń stwa, ż e ​ ​ na naszym Morzu Czarnym, na każ dej plaż y, zawsze był a, opró cz wszystkiego innego, informacja o tym, czy ką pać się czy nie. I wielkie litery! A na sł uż bie zawsze byli ratownicy. Ale to jest Turcja! Kim są ratownicy? Jakie są ś rodki ostroż noś ci? Wraz ze mną dwó ch mł odych pijanych chł opcó w w wieku 22-25 lat, ze sł owami „nie myś leliś my, ż e dzisiaj umrzemy…”, wspię ł o się do morza. Dobrze, ż e po pię ciu czy dziesię ciu bezskutecznych pró bach nadal im się nie udał o. Cał y czas był y odrzucane. Upadli, upadli, znó w wspię li się do przodu i znó w zostali odrzuceni przez falę . I utonę liby.

7. Prowadnice Pegaza.
Zameldujesz się jednego dnia, a przewodnicy spotykają się z Tobą dopiero nastę pnego. Sł uszne jest zał oż enie, ż e powinni opowiadać o strukturze hotelu i jego pracy. Nie! Mó wią , ż e dostał eś kartkę papieru w recepcji i wszystko tam jest. To prawda, ż e ​ ​ istnieje opis pł atnych i bezpł atnych usł ug hotelowych. . ! Gdzie wszystko się znajduje i jak dział a - nic o tym nie jest powiedziane, przewodnicy powinni wam powiedzieć , ale oferują tylko wycieczki, chociaż sami o nich niewiele wiedzą!

Napisaliś my roszczenie do Pegas Touristik. Przewodnicy Ekaterina i Elena, któ rzy stale pracują w hotelu, odmó wili przyję cia naszego roszczenia i podpisali kopię , aby ją otrzymać . Za ich poś rednictwem pró bowaliś my rozmawiać przez telefon z biurem firmy w Antalyi z wydział em do pracy z turystami, ale oni odmó wili rozmowy z nami, dają c jednocześ nie przewodnikom jasne instrukcje, aby nie przyjmować ani nie podpisywać niczego, co narusza ustawodawstwo Federacja Rosyjska.
Mimo to uparliś my się , ż e reklamację prześ lemy faksem do biura firmy. To prawda, ż e ​ ​ oczywiś cie nie był o reakcji ze strony organizatora wycieczek. Kto cię potrzebuje, kiedy pienią dze został y już wypł acone?

Tak, moż e jesteś my przesadnie krytyczni...Osoby, któ re pierwszy raz są w Turcji i pierwszy raz za granicą mó wią : "Wszystko bardzo nam się podoba, wszystko jest takie dobre i niedrogie w poró wnaniu do naszego poł udnia... ". Nasza opinia jest subiektywna. Ale wszystko to nie jest bezpodstawne, ponieważ wiele naszych „uwag” zawiera zdję cia.


Ale w każ dym razie! Nie idź do ASKA COSTA HOLIDAY CLUB. Nie psuj sobie wakacji.
I generalnie lepiej doł oż yć trochę pienię dzy i pojechać do Hiszpanii lub Wł och!
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał