Hotel jest stary i brudny. Baseny są czyszczone, ale niewystarczają co. W cią gu dnia toalety są w fatalnym stanie, wszę dzie brud, za mał o papieru, piasku, wody na podł odze. Stare leż aki przy niektó rych basenach i na plaż y nad morzem - gumowa wkł adka nie ma czasu wyschną ć , korzystanie z nich jest nieprzyjemne. Na zjeż dż alniach pod gó rę czę sto nie ma nadzoru personelu!
Osobno w kuchni...jest jedzenie, ale nie da się tego zjeś ć . Czym jest oszczę dnoś ć lub nieprofesjonalizm personelu?
Rano przy ś niadaniu niektó re palety z serem i warzywami leż ą otwarte - stoł y ustawione na ulicy i to wszystko przed otwarciem, wię c leż y do koń ca akcji. Pod dno podł oż yli ló d, a co z muchami? Na pewno im to nie przeszkadza.
Kawa jest bardzo zł a w maszynach i czę sto koń czy się wcześ nie. Jeś li chcesz tureckiego kremu, musisz zapł acić.
W tym hotelu kł adł em na nim mał y talerzyk, aby odł oż yć to, czego nie dał o się zjeś ć , bo nie był o dobre lub niedogotowane lub niedogotowane, ...wtedy już musiał em prosić o ugotowanie, ale czy mam powiedzieć kucharzowi?
Ró wnież kolejki...Są wszę dzie i na wszystko. Czekasz w kolejce na grilla, idziesz, stoisz w kolejce po przystawkę , potem przy barze o coś pytasz i znowu kolejka. Zanim dotrzesz do stoł u, jest już zimno.
Bar z przeką skami - przygotowują rzadkie ...pó ł produkty niskiej jakoś ci. Kelnerzy serwują menu.
Nie radzę ci tu iś ć ! Bo higiena, czystoś ć i jakoś ć produktó w przygotowywanych przez profesjonalną obsł ugę to szacunek dla klienta.
Nie widzieliś my tego w wybranym oś rodku Ozkaymak.
1. Wyjazd i rozliczenie
Lecieliś my z Zaporoż e, przewoź nika UIA, nie był o ż adnych skarg, wszystko przebiegał o zgodnie z planem. Po przybyciu do Antalyi ż adnych testó w PCR, ż adnych kodó w, nikt nie sprawdzał , chociaż są ró ż ne horrory.
Droga z lotniska zajmuje 2.5-3 godziny, potem kto ma szczę ś cie i ile bę dzie dostaw do innych hoteli. Doprowadza to do szał u, ż e robią swego rodzaju postó j techniczny, podczas któ rego oferują zakup lokalnych pamią tek/sł odyczy itp.
Dzię ki opiniom na YouTube zdał em sobie sprawę , ż e muszę zadowolić się widokiem na morze, co zrobił em za dopł atą.50 USD, zamieszkał em w pokoju 3627. Pokoje standardowe, czyste, meble w dobrym stanie, jest mini-barek z wodą /sokami (codziennie uzupeł niają za darmo), sejf gratis (też +), w ł azience w kilku miejscach był grzyb, ale nie zwracali na to uwagi, przyszli odpoczywać , a nie szukać wad.
2. Odż ywianie
Wielu pisze, ż e nie ma co jeś ć , to naprawdę kł amstwo. Nie spieram się , ś niadania są standardowe, jak wszę dzie, ale na obiad i kolację ZAWSZE gotują kilka rodzajó w mię sa z grilla + rybę , jest pizza, pyszne spaghetti. Zawsze są.2 rodzaje zup jadalnych, ogromny wybó r sał atek i ś wież ych warzyw, jakiś gulasz, ryż , makaron, ziemniaki, duż o owocó w (arbuz, ś liwki, gruszki, jabł ka, brzoskwinie), nie moż na spró bować sł odycze. Ciekawe, czego jeszcze potrzebujesz?
Jest też zbiornik na przeką ski, któ ry dział a od 11 do 17, rozdają frytki, hamburgery, przeką ski, sał atki i z jakiegoś powodu ludzie zawsze tam jedzą , nie gardzą )))
Teraz jest ograniczenie ze wzglę du na covid i kolejki są trochę napię te, gdy pracownicy restauracji narzucają ci jedzenie, ale nie ś pieszę się , stanie o dodatkowe 2-3 minuty nie stanowi problemu.
Alkohol, jak wszę dzie w tanich hotelach, to bzdura, ale mojito wchodzi z hukiem.
Wniosek dotyczą cy ż ywienia, to 5-
3. Terytorium
Terytorium nie jest zbyt duż e, jak dla mnie jest brudne, a w Egipcie lepiej to ś ledzą . Jest wiele miejsc na sesje zdję ciowe. Stopień.4
4. Plaż a i baseny
To bolesny temat tego hotelu, ponieważ . na 270 pokoi osobiś cie naliczył em 120 leż akó w na plaż y i kolejne 80 przy wszystkich basenach, w sumie nie wię cej niż.200 (! ). Irytuje, ż e bitwa o leż aki zaczyna się o ś wicie, ao 7 rano nie ma już miejsc w pobliż u basenó w, moż na znaleź ć kilka na morzu. Powiecie, ż e wszyscy nasi ludzie, ale się mylicie, 50-60% kontyngentu hotelu to Polacy i osobiś cie widział em, jak w wieku 5-30 lat biegają , aby zarezerwować leż aki przy basenach! Za ten hotel ogromny minus!
Baseny nie są specjalnie na dole i czyste, nigdy nie widział em ich odkurzanych, jak to ma miejsce w Egipcie.
Piasek na plaż y jest brudny od niedopał kó w papierosó w.
Wejś cie do morza jest piaszczyste i jest to mał a laguna, w któ rej wszyscy się pluskają , ale poszliś my trochę w prawo, do są siedniego hotelu i prawie zawsze był o tam pusto. Na plaż ę solidne 4.
5. Animacja
Wszystko jest standardowe: taniec powitalny, potem bocha, siatkó wka itp. Pokaż wieczorem. Stopień.4.
Wszyscy proszą o internet: dobrze zł apał w naszym pokoju iw holu, ł apie siatkę Utopia na plaż y, nie ma go przy basenach.
Duż ym plusem jest lokalizacja hotelu, bo. 100 metró w od niego zaczyna się ulica targowa, któ ra jest bardzo dł uga i wieczorami chodziliś my tam na spacer, na zakupy. Tam ceny są.2 razy tań sze niż na Ukrainie, jakoś ć lepsza, ale nie lubią targować się , bo w Egipcie)))
Wniosek dotyczą cy hotelu: to jest budż et 5, zapł acił em 1300 euro za tydzień za trzy osoby (kosztuje 1000 euro za dwoje) w ś rodku sezonu wakacyjnego.
Nie warto czekać na owoce morza i jakieś ozdoby tutaj, kto je chce, niedaleko jest Hotel Utopia, gdzie cena zaczyna się od 1000 euro za osobę za tydzień . Jednym z atutó w hotelu są nowe, jeszcze nie odrapane pokoje. Nie wiem, czy tu wró cę , ale ś miał o mogę polecić wszystkim hotel.
Teraz o samym hotelu. . .
Odpoczywaliś my z rodziną w tym hotelu w lipcu 2021 roku (2 osoby dorosł e + 1 dziecko 9 lat).
Należ y zaznaczyć , ż e nie jesteś my w tym hotelu pierwszy raz - poprzedni raz był w 2017 roku. Wtedy bardzo nam się podobał y i wspominał y nasze wakacje, zwł aszcza w poró wnaniu z innymi hotelami w Turcji. I bardzo się obawialiś my, ż e nasze mił e wspomnienia i wraż enia nie zostaną zepsute. . . w koń cu minę ł y 4 lata, a wiele moż e się zmienić , a nie na lepsze. . .
Ale byliś my mile zaskoczeni, ż e hotel nie tylko się nie pogorszył , ale stał się lepszy!! !
Niektó re meble został y zmodernizowane, pojawił y się nowe budynki i nowa infrastruktura, co sprawił o, ż e pobyt był jeszcze bardziej komfortowy!
Usiedliś my bardzo szybko. Personel jest przyjazny, mił y i uprzejmy. Witam i dzię kuję Maya za goś cinnoś ć i serdecznoś ć ! Poprosiliś my o pokó j z widokiem na morze (bo zarezerwowaliś my zwykł y standard z widokiem na lą d) i za drobny dodatek. dostaliś my ś wietny pokó j z 2 duż ymi ł ó ż kami, sofą , czę ś cią wypoczynkową z fotelami i NIESAMOWITYM widokiem na morze!
Teren jest bardzo pię kny, zadbany… hotel jest zanurzony w zieleni. Baseny są czyste i zadbane przez odpowiedni personel.
Morze! ! ! Morze jest cudowne! Czysto, ciepł o. . . z racji tego, ż e hotel poł oż ony jest w zatoce praktycznie nie ma fal a morze jest najczę ś ciej spokojne. Plaż a jest piaszczysta z drobnymi kamykami. Tak, jak wielu pisze, w morzu są kamienie. Przy wejś ciu jest ich niewiele i moż na je ominą ć (pierwszego dnia oczywiś cie rekonesans… trzeba uważ ać ), a na gł ę bokoś ci – czę sto znajdują się duż e gł azy. ALE! Dla nas to był tylko plus, bo pł ywają c w morzu (zwł aszcza z dzieckiem) jest to ś wietna okazja na odpoczynek. Tych. pł ywasz w morzu i bam, masz pod stopami duż y pł aski kamień , na któ rym moż esz stać i odpoczą ć . A w pobliż u takich kamieni jest ogromna liczba pię knych ś ró dziemnomorskich ryb - prawdziwe podwodne kró lestwo ! ! Zabierz ze sobą maski - nie poż ał ujesz! ! Plaż a jest doskonał a, piasek jest czysty, leż aki, choć nie nowe, są w dobrym stanie, personel utrzymuje porzą dek. W pobliż u bar i bar z przeką skami. Czy zawsze jest coś do jedzenia i picia?
Jedzenie: naszym zdaniem wszystko był o wię cej niż dobre! Smaczne i urozmaicone jedzenie. Kurczak, indyk, jagnię cina, cielę cina, wą tró bka, ró ż norodne ryby (na co dzień iw duż ych iloś ciach) - grillowane, pieczone, duszone, gotowane na parze, kebaby, kotlety. . . Warzywa, któ rych dusza zapragnie - ś wież e sał atki, pieczone, pikantne, marynowane...Dodatki: ryż , ziemniaki, zapiekanki, makarony (wszystkie w ró ż nych wzorach). Jest ogromny wybó r sł odyczy - baaardzo pysznie! Owoce: arbuz, melon, brzoskwinie, morele, winogrona, jabł ka, pomarań cze, grejpfruty… wszystko jest ś wież e, dojrzał e, soczyste. Duż o ś wież ych wypiekó w: chleb, buł ki, lawasz, tortille, pizza. . . Pyszne zupy! !
Ludzie, czy mó wicie poważ nie? Czy to nie wystarczy do jedzenia? Jak jesz w domu?
Nigdy nie jedliś my tego samego - codziennie coś nowego i za każ dym razem bardzo smaczne! Ś niadania, obiady, kolacje, przeką ski…wszystko był o super! Specjalne podzię kowania dla szefa kuchni hotelu (należ y zauważ yć , ż e ten sam szef kuchni pracował jeszcze w 2017 roku - cieszymy się , ż e go ponownie widzimy i jest to swego rodzaju pozytywna ocena dla hotelu - stał oś ć personelu).
A co najważ niejsze, ż adnych kolejek (a raczej są … ale mał e i bardzo kró tkotrwał e) – zawsze moż na znaleź ć stolik, zjeś ć posił ek i wypić . I za ten hotel dzię ki cał emu personelowi! Chł opaki pracują jak pszczoł y, zawsze przyjaź ni i uważ ni. Zwró ć uwagę , jeś li uś miechasz się do kogoś , masz pozytywne nastawienie i okazujesz szacunek, to zawsze dostajesz to samo w zamian! ! ! To jest dla komentarzy o niegrzecznoś ci ze strony personelu...moż e najpierw musisz zwró cić uwagę na swoje zachowanie i swoje emocje...
Nie ma ró wnież ż adnych skarg na sprzą tanie i konserwację pokoju. Pokó j był codziennie sprzą tany, minibar uzupeł niany co drugi dzień (lub w razie potrzeby). A za 1$ zostawiony dla pokojó wki (wycofywany co drugi dzień ) - codziennie znajdowaliś my ł abę dzie, kwiaty i serduszka z rę cznikó w, na ł ó ż kach - drobiazg, ale taki fajny? )
Dostę pna jest ró wnież animacja w hotelu. A tak przy okazji, niektó rzy faceci z zespoł u animatoró w ró wnież pozostali tacy sami, co ró wnież mile nas zaskoczył o ! ! Mini dyskoteka i program każ dego wieczoru. Po poł udniu odpowiednio rozrywka i zaję cia w cią gu dnia. Nie byliś my w to bardzo zaangaż owani, ale wedł ug opinii wczasowiczó w był o fajnie i ciekawie!
Tak, to nie jest luksusowy hotel! Ale w swojej kategorii cenowej hotel jest SUPER i jest to naprawdę dobra, pewna pią tka! Odpoczynek w tym hotelu jest SUPER! ! Czy wró cimy do tego? Zdecydowanie tak! ! !
Jeź dziliś my w ramach programu UAI, nie odczuliś my ró ż nicy mię dzy AL. Jedzenie jest zwyczajne, nic dziwnego. Jeś li chodzi o alkohol to generalnie osobna rozmowa, barmani poza piwem, wó dką , mojito nie nalewają niczego innego. W restauracji trzeba stać w dł ugich kolejkach, gdyż obsł uga nie jest zbyt chę tna do obsł ugi goś ci bardzo szybko. Jeś li chodzi o animację , to nie ma nic do powiedzenia, bo nie istnieje. Taniec rano zajmie basen, trudno nazwać animacją . Dyskoteka czynna jest od 22:00 do 23:30 - to jest dla dorosł ych. Przewodnicy na spotkaniu ostrzegali, ż e nie warto się kł ó cić i przeklinać z Turkami, jeś li was oszukali, to jest norma, oni też chcą zarobić .
Ceny wycieczek są kosmiczne. Jest wielu, któ rzy chcą cię wysł ać do sklepu z futrami i skó rami, ale lepiej tam nie chodzić , bo jeś li nic nie kupisz, sprzedawcy cię atakują i trudno jest uciec z ich niewoli. Administracja hotelu w ż aden sposó b nie reguluje tej kwestii. Poskarż yli się , ale wyjaś nili, ż e ci ludzie otrzymują procent od sprzedawanych klientom towaró w i nie mają na to wpł ywu.
Jedynym plusem hotelu jest morze i trudno to nazwać plusem, ponieważ morze jest cał e w duż ych kamieniach. A to, co widać na zdję ciu hotelu, jest prawdą , są miejsca, w któ rych normalnie moż na wejś ć do morza, ale kamieni jest naprawdę duż o. Trudno mi zaakceptować , ż e ten hotel ma status 5 gwiazdek. Naprawdę.3 * nie wię cej (
Absolutnie się zgadzam, ile osó b, tyle opinii. Postaram się być obiektywny i opisać moje osobiste wraż enia z hotelu.
OSADA - Okropny horror!! !
Po uprzednim przeczytaniu recenzji wiedział em o problemach z ugodą , ale wcią ż miał em nadzieję , ż e uda nam się ich unikną ć , nie był o! Check-in 14.07 o godzinie 14.00, do hotelu przyjechaliś my o 20.00, w recepcji mó wią , ż e nie ma wolnych standardó w, zaoferowali nocleg w gospodarce, a rano zobaczą co da się zrobić...Zdecydowanie odmó wili zameldowania się w gospodarce (szafa bez okien i drzwi). Na począ tku starał am się nalegać , aby zapewniali standard opł acone przez nas - to bezuż yteczne, potem mą ż poszedł rozwią zać sprawę za $ - i tak odmó wili, w efekcie zmę czeni dzieckiem czekali w holu do 01.00 już.15. 07 !!!! ! ! I dopiero o pierwszej w nocy w koń cu zadomowiliś my się w standardzie!
Co 2-gi miał problemy z zasiedleniem - ktoś nocował w gospodarce, ktoś zał atwił.2-3 dni w są siednim Incekum (taniej i gorzej niż pł atny Select). Tak, tylko Rosjanie mają problemy - obcokrajowcy są osiedlani bł yskawicznie.
Sprzą tanie jest ś rednie, ale nie jest zł e. Prawie każ dego ranka budzili się z pukaniem do drzwi i pytali ile osó b jest w pokoju - mó wię trzy, w koń cu zostawili tylko 2 komplety rę cznikó w na 3! Zadzwonił na recepcję - przynió sł pó ź niej. Pią tego dnia zeszł am do recepcji z proś bą o zmianę poś cieli (zgodnie z koncepcją hotelu poś ciel zmieniana jest co 3 dni), proś ba został a zarejestrowana. Szó stego dnia odsunę ł a się i lekko zł oż ył a prześ cieradł a na ł ó ż ku - wskazó wka pokojó wki, ż eby zmienić ubranie - kompletne ignorowanie, ponownie wł oż ył a starą ! Znowu zwró cił em się do recepcji - zmienił em to samo. W drugim tygodniu po prostu zdją ł em cał ą poś ciel i poł oż ył em ją na podł odze. Wracamy z plaż y i widzimy posprzą tany pokó j z tą samą stertą bielizny na podł odze. Ł apiemy pokojó wkę - na poś cieli jest napis "koniec"! )))) Popł ynę liś my! Zadzwonił em do recepcjonisty.... )))))))) Stał się cud, poś ciel został a znaleziona.
POKÓ J - rewelacyjny, duż y i przestronny, z duż ym balkonem. Mieliś my 3637 z widokiem na drogę - bardzo gł oś ny i zakurzony, ale nie ma na to ż adnych skarg, bo za widok na morze nie dopł acił em (swoją drogą pan, któ ry zapł acił za pokó j z widokiem na morze był osiadł w zwykł ym standardzie z tym samym widokiem na drogę ! ))) Lodó wka bardzo mał o chł odzi, klimatyzator wył ą cza się automatycznie za każ dym razem, gdy otwierasz drzwi na balkon.
Ż YWNOŚ Ć - standard, nikt nie bę dzie gł odny, minus - niedojrzał e i na wpó ł zgnił e owoce najniż szej jakoś ci. 1 raz w cią gu 2 tygodni wyję li miskę truskawek, któ rą "rozebrano" w kilka sekund - kto miał czas, zjadł.... kilka razy wiś nie - ta sama historia. Ogromne kolejki po jedzenie, po jajka sadzone każ dego ranka stał y w kolejce przez pó ł godziny....
Od 15:00 do 17:00 przy barze na plaż y rozdają darmowe, bardzo smaczne lody, po któ re trzeba stać w dł ugiej kolejce na sł oń cu. . .
ALKOHOL - pomyj, inaczej nie moż na tego nazwać .
To już nasza druga podró ż do Turcji, pierwszy raz odpoczywaliś my w tym roku w Mirada del Mar koł o Kemer (byliś my szalenie zachwyceni), planowaliś my wyjazd do Tunezji w lipcu, ale biuro podró ż y odwiodł o nas w ostatniej chwili, straszą c nas okropne meduzy w tym czasie i odrzucił opcje w Turcji. Po monitorowaniu ocen i recenzji Top Hotels wybrał em nieszczę sny Ozkaymak Select...Wszystko wydarzył o się spontanicznie, po powtó rzeniu wyboru w cią gu godziny dostaliś my naszą „loterię ”. Był em gotowy na pewne trudnoś ci wedł ug recenzji, wymienił em kilka drobiazgó w za 1 USD za napiwek. W rezultacie pracownik plaż y codziennie rano za 1 USD poż yczył dla nas 2 leż aki pod baldachimem na plaż y (có rka przesiadywał a w basenach). Był a wojna o leż aki! Za każ dy rę cznik plaż owy 10 USD depozytu w recepcji. Rę czniki na plaż y są kradzione, każ dego dnia ktoś zgubił rę czniki. . .
PLAŻ A - duż a, wą ska, duż o leż akó w, ale za mał o dla wszystkich. Wejś cie do morza jest bardzo zł e, kamieniste, moż na wejś ć tylko w 2 miejsca, gdzie duż o ludzi tonie - od razu zobaczysz. Woda jest w wię kszoś ci czysta i przejrzysta, moż na wpł yną ć na gł ę bokoś ć z dala od tł umu i zrelaksować się na kamieniu. Woda w morzu jest zbyt sł ona, oczy od razu zaczynają boleć i skó ra na twarzy mrowi (przez co moja có rka wolał a pł ywać w chlorowanym basenie, Morze Czarne jest jakoś droż sze. . . ).
Dobrzy barmani w barze na plaż y - Shamil i Bakir, bardzo przyjaź ni i pozytywni faceci. Gdy podszedł em, już mnie znają c, od razu przygotowali wodę mineralną , jak lubię - z cytryną i lodem. Nie da się pić koktajli - okropna sł odka mieszanka chemiczna nie rozumiem co...(OOOO, jakie pyszne koktajle był y w Mirada del Mar...! )
W holu siedzi pracownica hotelu Suraya - sł odka dziewczyna, któ ra stara się zł agodzić gniew rozzł oszczonych turystó w.
Chciał abym zwró cić uwagę na wspaniał ego fryzjera (master wagonu), któ ry mó j mą ż i ja mieliś my fryzurę . Bardzo tanie (tylko 10 USD) sprawia, ż e ś wietne fryzury modelowe.
Zabrał em ze sobą sznur do suszenia ubrań , spinacze do bielizny i mał y dmuchany basen zamiast niecki.
Kupiliś my wycieczkę w ostatniej chwili i dopiero po zakupie zaczę liś my czytać recenzje. Najbardziej niepokoją ce jest to, ż e administratorzy hotelu mogą wysł ać goś ci na jedną lub wię cej nocy w dziwnym pokoju z wą ską luką w samym rogu pokoju.
Zarezerwowaliś my i zapł aciliś my za pokó j z balkonem i widokiem na morze. Przyjechaliś my po godzinie 14.00, kiedy to pokoje powinny być gotowe na przyję cie goś ci. Administrator Burak wraz z innym administratorem od razu zaczę li zadawać nam dziwne pytania, na któ re odpowiedzi doskonale widzieli w swoim elektronicznym systemie zamó wień . Na przykł ad „Czy zarezerwował eś pokó j standardowy? ” „Nie”, powiedzieliś my, „z widokiem na morze”. Powiedziano nam, ż e nie mają tak wolnego pokoju i zaproponowano, ż e zatrzymają się w pobliskim hotelu i przyjdą zjeś ć w tym. Odpowiedział em, ż e nas to nie dotyczy, chcemy za co zapł aciliś my. Nastę pnie pojawił a się oferta pokoju na pierwszym pię trze z balkonem skierowanym w stronę morza. Widzieliś my je pó ź niej, z balkonu widać tylko drzewa.
Potem opowiedziano nam historię o rosyjskim samolocie, któ ry nie przyleciał i nie zabrał rosyjskich turystó w, dlatego nie ma wolnych pokoi. Pamię taj (! ), ż e jeś li tak się stanie, to nie hotel, ale organizator wycieczek organizuje noclegi dla turystó w, w któ rych znajdują wolne pokoje.
Powiedziano nam, ż e NIE ma pokoi i bez wzglę du na to, co zrobimy, to nam nie pomoż e. Był oby lepiej, gdybyś my poszli spę dzić noc w tym samym magicznym pokoju z okienkiem strzelniczym, o któ rym czytamy.
Nastę pnie zadzwoniliś my do naszej firmy NAZAR i przedstawiliś my im istotę sprawy. Obiecali się z nami skontaktować i czekać . Po doś ć kró tkim czasie odebraliś my telefon, odezwał się mó j mą ż . Hotelowi NAZAR powiedziano, ż e jest podwó jna rezerwacja. A jej mą ż opowiedział im historię o samolocie. Mieliś my wiarę . Potem był kolejny telefon od touroperatora. Wró ciliś my do recepcji i zdaliś my sobie sprawę , ż e administratorzy zostali wyrzuceni! Ton był przymilny, poproszono nas, abyś my spę dzili bardzo, bardzo noc tylko jedną noc w tym dziwnym pokoju, a nastę pnego dnia mogliś my wybrać pokó j, któ ry nam się podoba i na dowolnym pię trze! Był wieczó r, byliś my zmę czeni, jedliś my, chodziliś my i szliś my spać . Poradził em administratorom, aby okł amywali nas i organizatoró w wycieczek w ró wnym stopniu.
Nastę pnego ranka dostaliś my kartę -klucz do nowego pokoju i zapewniliś my, ż e bardzo nam się spodoba, poprosiliś my o zapamię tanie ich nazwisk (nie wiadomo dlaczego), zwł aszcza Buraka. Kró tko mó wią c, pokó j był po prostu super!
Mą ż napisał SMS do przedstawiciela touroperatora, ż e nie chce pł acić za pierwszy dzień w zwią zku z incydentem. Przedstawiciel biura podró ż y przyszedł do nas nastę pnego dnia i powiedział , ż e mają standardową procedurę odszkodowania w wysokoś ci 7000 rubli (1000 koron) dziennie. Otrzymaliś my pokwitowanie przelewu pienię dzy! Z kolei organizator wycieczki otrzyma tę kwotę od hotelu.
Najfajniejsze jest to, ż e przez wszystkie kolejne dni w barze na pierwszym pię trze zabiegano o nas jak o krewnych. Jak tylko przyjechaliś my, czę ś ciej mó j mą ż ? , ż eby posiedzieć i sprawdzić coś w Internecie, od razu ktoś z ich baru podszedł i zaproponował , ż e przyniesie wszystko, co chcemy. Przechodzą c pó ź niej, chwycili naczynia i spytali, czy chcemy czegoś jeszcze! Ś mialiś my się wię c z nich do koń ca pobytu.
Wskazó wka: nie kł ó ć się sam z recepcją , niech Twó j touroperator zrobi to za zapł acone pienią dze! Wtedy zachowasz nastró j na cał e wakacje.
Pragnę zwró cić uwagę na doskonał ą pracę masaż ysty w hotelu. Moja wdzię cznoś ć dla niego nie ma granic.
Wię c wszystko jest w porzą dku. Do hotelu przyjechaliś my w nocy...dostaliś my pokó j, jednak klimatyzacja nie dział ał a, nie dział ał a muszla klozetowa, rę czniki był y brudne, nie sprzą tane po poprzednich goś ciach. W pokoju nie ma kapci ani szlafrokó w. Nie ma dł ugopisu ani oł ó wka. W Mini barze są tylko 2 butelki 0.33 litra. woda. Musieliś my negocjować przez godzinę (nie był o rosyjskoję zycznego kierownika, musieliś my się porozumieć przez tł umacza Google), czekać na mistrza (pó ź niej muszla klozetowa znowu się zepsuł a). Nie był o ł ó ż eczka i nocnika (nocnik dla niemowlaka) dla trzyletniego dziecka (pó ź niej musieliś my we wsi kupić nocnik dla dziecka). W pokoju nie był o internetu (Wai-Fai), choć był to jeden z warunkó w zakupu biletu w biurze podró ż y. Plus, chamskie zachowanie pracownikó w recepcji Burak i Said (spojrzał em na recenzje - już wcześ niej mieli negatywne recenzje). Wszelkie pró by narzekania i zapraszania kierownictwa był y tylko szyderstwem – „moż esz poskarż yć się prezydentowi” (pytanie któ ry? ). Musiał em skontaktować się z kierownikiem hotelu Murad Bey przez przewodnika-kierownika biura podró ż y.
Ś wią teczny nastró j wydawał się zepsuty. Od razu chciał em napisać negatywną opinię o przyję ciu, ale morze, zadbane tereny, rozmowa z dyrektorem hotelu Murad Bey speł nił y swoją rolę - nastró j się poprawił . Teren jest naprawdę zadbany, są baseny, w tym dziecię cy (jedynym problemem jest to, ż e są mocno chlorowane, ż e nawet kilka metró w od nich czuć zapach - po prostu ś mierdzi wybielaczem), są zjeż dż alnie. Posił ki są dla dorosł ych, wybó r urozmaicony, ale karmienie trzyletniego dziecka jest problematyczne (niestety nie ma pł atkó w ś niadaniowych, zupek dla dzieci. Generalnie nie ma menu dla dzieci). Dobry wybó r owocó w i warzyw. Dzię ki kucharzom, ale obsł udze - minus. Ze wzglę du na duż ą liczbę urlopowiczó w pracownicy nie zawsze mają czas na posprzą tanie stoł ó w, niektó rzy reagują „negatywnie” na komentarze i proś by o posprzą tanie stoł u. Stare obrusy, powolni kelnerzy. . . Wyglą da na to, ż e są już bardzo zmę czeni pracą i turystami.
Wai-Fai tylko w holu, ł apie co drugi raz. Wieczorem prawie wszyscy wczasowicze gromadzą się w lobby, wię c problematyczne był o też znalezienie miejsca za fotelem lub sofą i cicha praca w Internecie.
Sprzą tanie pokoju warte jest osobnego przeglą du. W hotelach pię ciogwiazdkowych należ y to robić codziennie z wymianą poś cieli i rę cznikó w. Przez 8 dni sprzą tano nas tylko dwa razy. Pierwszy raz - po wymaganiach dotyczą cych rozliczenia nocnego (do posprzą tania po poprzednich goś ciach). Tak, konsjerż przyszedł posprzą tać , ale w cią gu dnia ś pi dziecko. Na proś bę przyjś ć i posprzą tać przed obiadem - brak odpowiedzi. Odda wodę , wymieni worek na ś mieci - to cał e sprzą tanie, w ogó le nie był o mowy o wymianie rę cznikó w i poś cieli.
Plaż a jest niewielka - wą ski pas piasku wzdł uż wybrzeż a, solidne rzę dy brudnych leż akó w, dobrze, ż e jest markiza. Biorą c pod uwagę fakt, ż e 2 hotele korzystają z wą skiego pasa plaż y, jest problem z miejscem, leż aki trzeba zabrać o 6-7 rano, inaczej bę dziesz się opalał pod otwartym palą cym sł oń cem i na piasku .
Ostatnią kroplą do decyzji o napisaniu negatywnej recenzji o pię ciogwiazdkowym hotelu Ozkaymak select 5* był o zachowanie wyznaczonych wcześ niej Buraka i Saida. Ktoś już pisał o problemach z wymianą rę cznikó w plaż owych i zwrotem za nie kaucji. Z tym też się zmierzyliś my. W recepcji widnieje komunikat: „drodzy goś cie W przypadku chę ci zabrania rę cznika plaż owego prosimy o kontakt z recepcją.10$ kaucji w zamian za kartę . Mił ego odpoczynku. ". W przeddzień wyjazdu, po zwrocie kart plaż owych, zaczę li wymagać od nas okazania czeku, przed któ rym nikt nas nie ostrzegał (nie był o tego napisane w ogł oszeniu), odmawiają c zwrotu kaucji (w tym samym czasie kopia wystawionego czeku został a znaleziona w recepcji). Ale nawet to moż na przezwycię ż yć , po dł ugim wyjaś nieniu, dzię ki rosyjskoję zycznemu kierownikowi, kaucja został a nam zwró cona. Wyjazd z hotelu o 5:45, Biorą c pod uwagę wczesny wyjazd, poprosili Buraka i Saida (był a ich wieczorna zmiana) o przygotowanie się do rana - trzy lunch boxy ze ś niadaniem, chciał em zjeś ć ś niadanie i nakarmić wnuka na lotnisko (droga trwał a ponad 2 godziny, a wylot o 11:10). Có ż za niespodzianka i przeraż enie mieliś my przed wyjazdem, kiedy nie rozumieją c ję zyka rosyjskiego, kierownik nocnej zmiany przynió sł zamiast termosu na lunch dwie kanapki owinię te folią . A to jest hotel 5*. Sfotografował em ten cud dla pamię ci. Jedzenie tych kanapek po trzech godzinach był o po prostu niebezpieczne. Aby się nie otruć , postanowiono wyrzucić je na lotnisko. Od takich rzeczy i wykształ ca negatywny stosunek do hotelu, eliminuje to, co dobre.
Podsumowują c powyż sze, chcę zwró cić się do wł aś ciciela (pana Ozkaymaka) i kierownictwa hotelu - jeś li pozycjonujesz się jako hotel z systemem ultra all inclusive 5 *, to takie „drobiazgi” są nie do przyję cia. Zmniejsza to zainteresowanie hotelem i Turcją . Otó ż biura podró ż y powinny we wspó ł pracy z tureckim Ministerstwem Turystyki, aby nie oszukiwać oczekiwań wczasowiczó w, dokonać korekty kategoryzacji hoteli.