Po obejrzeniu zdję cia hotelu stwierdził am, ż e bę dą to udane wakacje z dzieckiem. W rezultacie 2 i pó ł godziny meldowania się , a raczej marynowania nas, a potem powiedzieli, ż e jest tylko jeden pokó j. W pokoju znajduje się okno wychodzą ce na dach, na któ rym znajdują się klimatyzatory.
… Już ▾
Po obejrzeniu zdję cia hotelu stwierdził am, ż e bę dą to udane wakacje z dzieckiem. W rezultacie 2 i pó ł godziny meldowania się , a raczej marynowania nas, a potem powiedzieli, ż e jest tylko jeden pokó j. W pokoju znajduje się okno wychodzą ce na dach, na któ rym znajdują się klimatyzatory. Pod prysznicem woda w ogó le nie spł ywa, zostaje 5-6 cm wody, chociaż moczę ją za każ dym razem po ką pieli. Na ś cianach pojawił y się nieszczelnoś ci, jakby w pomieszczeniu był o 60 cm wody. Powiedziawszy, ż e jest tylko ten pokó j, zameldowaliś my się i poprosiliś my o jego sprzą tanie. Ale kiedy wró cili godzinę pó ź niej, nie był o sprzą tane i powiedzieli mi, ż e jutro to posprzą tają . Oznacza to, ż e jedną noc musieliś my spę dzić na ł ó ż ku pozostał ym po poprzednich osobach. W koń cu sam znalazł em sprzą taczkę i bardzo skandalicznie poprosił em ją o sprzą tanie. Kiedy ponownie przyszedł em do pokoju, po prostu zmienili ł ó ż ko. Straszna obsł uga tutaj, w ogó le nie wybieraj się tutaj na wycieczkę
Tak jak
Lubisz
• 3
Pokaż inne komentarze …
• podróżował 2 roku wstecz
Dwudziestego czerwca, po raz pierwszy od trzech lat, udał o mi się wreszcie wycią ć okno na rodzinną wycieczkę do Turcji. Wybrali, jak zwykle, starannie, ale tym razem był o to jakoś wyją tkowe. Wię kszoś ć opcji opierał a się albo na presji czasu, albo na gwał townym wzroś cie cen, albo na problemach z czarterami, albo na spodziewanym ostrym wzroś cie kosztó w dopł at paliwowych od lipca.
… Już ▾
Dwudziestego czerwca, po raz pierwszy od trzech lat, udał o mi się wreszcie wycią ć okno na rodzinną wycieczkę do Turcji. Wybrali, jak zwykle, starannie, ale tym razem był o to jakoś wyją tkowe. Wię kszoś ć opcji opierał a się albo na presji czasu, albo na gwał townym wzroś cie cen, albo na problemach z czarterami, albo na spodziewanym ostrym wzroś cie kosztó w dopł at paliwowych od lipca.
Przeszliś my już.10-15 opcji, kiedy pojawił się hotel Scylax. Opinii był o niewiele, w wię kszoś ci pozytywnych, ogó lnie hotel wyglą dał przyzwoicie ze zdję ć , dodatkowo w wielu miejscach wspominano o remontach w 2021 roku. Rodzaje recepcji, lobby, restauracja, ró ż norodne dania po prostu przekupione. Hotel pię ciogwiazdkowy, dobra cena, ultra wszystko, z moż liwoś cią przewozu bagaż u po 28 kg na osobę . I tak moja ż ona i ja dostajemy bilet turystyczny do hotelu Scylax Family Club 5*. Adres - Mahmutlar Mah. D-400 Karayolu ustu Blv. Azaros Hotel sitei B blok 201/A-B, 07450 ALANYA. Zakwaterowanie i wyż ywienie - Standard / 2AD / Ultra All Inclusive.
Lot z Kazania był obsł ugiwany przez Turkish Airlines.
Okoł o 5 godzin pó ź niej dotarliś my do Antalyi. Lot przebiegł pomyś lnie, z niewielkim opó ź nieniem.
Transfer trwał okoł o 4 godzin, ponieważ kierowca zgubił się w Side i przez prawie godzinę nie mó gł znaleź ć hotelu naszych wspó ł pasaż eró w. Scylax był ostatni w kolejce, wię c dotarliś my o 2:00 w nocy. Zaczę ł o się robić ciekawie.
Po przyjeź dzie okazał o się , ż e w nazwie hotelu nie ma wzmianki o klasie obiektu 5* (https://disk. yandex. ru/i/WoMfZD2M3r1QlA). Nie był o też typowego znaku w takiej sytuacji, ż e hotel jest pod kontrolą Ministerstwa Turystyki i Kultury (konkretny przykł ad to https://disk. yandex. ru/i/TB4vtekzhzI8YQ).
Widzą c stan lobby i recepcji, przypominają c sobie zdję cia na stronach internetowych ró ż nych biur podró ż y i touroperatoró w, zadaliś my naturalne pytanie – czy zawieź li nas do wł aś ciwego hotelu? Recepcjonista, Kazach, odpowiedział , ż e to rzeczywiś cie Scylax Family Club, ale nie mó gł nic powiedzieć o gwiazdach i oficjalnych dokumentach o klasie hotelu, bo dostał pracę dopiero dwa dni temu.
Ostateczne zrozumienie popadał owa przyszł o po osiedleniu się w pokoju. Poziom naszej „pię ciogwiazdkowej” przedstawia film https://disk. Yandex. ru/i/w9WC5xgqKOhVjg. Sł aby zamek, niedział ają cy sejf, brudne stare rę czniki z dziurami (https://disk. yandex. ru/i/guUiwVLWScq0zg), brak ciepł ej wody, prą d rano wył ą czony, stara podarta poś ciel (https://disk yandex. ru/ i/Z06qS_ZiwOoUQA), brudne lustra i szklanki, odrapane meble z opuchliznami (https://disk. yandex. ru/i/4Dci633BgsMbMA). Pleś ń w pokoju (https://disk. yandex. ru/i/zHIbTWhMkHE6GA) (https://disk. yandex. ru/i/JED6Ird17ftuiw), resztki jedzenia po poprzednich goś ciach (https://disk. yandex. ru / i/BMXYDUe2Lh3m-w), nie ma czajnika, okularó w, zwykł ej 5* ksią ż ki z numerami telefonó w, opisami usł ug, kopertami. oł ó wki, komplety do szycia, akcesoria do butó w. NIC. Podobno domyś lnie zakł adano, ż e bę dziemy mieszkać w tym chlewie za cenę pię ciogwiazdkowego. Podstawowy brak bezpieczeń stwa (https://disk. yandex. ru/i/AgnEZsjgkvHq4g), bezpieczeń stwo elektryczne i higiena.
Przypomniał o mi się , ż e w jednej z recenzji wspomniano, jak dana osoba mogł a zmienić pokó j. Dlatego postanowiliś my przenocować i rano ruszyć w drogę . W 7.
00 wstał a, wszyscy kliknę li na zdję cie, sfilmowali je i poszli na ś niadanie. Po zgnił ym posił ku, o któ rym opowiem pó ź niej, stał o się jasne, ż e musimy walczyć.
W holu rozmawialiś my z kobietą z Kazachstanu. Pamię tam jej sł owa: „Jeś li jeszcze nie zapł acił eś , uciekaj stą d”. Kró tko mó wią c, przybyli.
Kazachski pracownik w recepcji powiedział , ż e albo zdecydujemy się z numerem w normalny sposó b, albo zrobimy skandal. Prawie wpadliś my w skandal, dopiero za trzecim razem udał o nam się zdobyć mniej lub bardziej przyzwoity pokó j, któ ry jednak ró wnież nie odpowiadał poziomowi 5*: brud, niedokoń czone naprawy, mysie ekskrementy, przerwy w dostawie prą du i ciepł a woda, odrapane meble. Ale mieliś my szczę ś cie, ż e udał o nam się dostać pokó j przed przyjazdem kierownika i zameldować się w nim. Niech wybiorą to teraz. Kierownik Sadyk, któ ry przyjechał bliż ej 10.00, starał się być uprzejmy, zapewnił nas, ż e we wszystkim nam pomoż e.
On oczywiś cie się zdziwił i powiedział swoim pracownikom za wydanie tego numeru (nie wiedział wtedy, ż e rozumiem turecki), pró bował rozpoczą ć rozmowę o dopł acie. Moja ż ona powiedział a pó ź niej, ż e miał em taki nastró j na propozycję dopł aty, ż e temat natychmiast umarł . Hurra, zostawili nam pokó j bez dopł aty. Po drugie nie byliś my zadowoleni z czystoś ci. Sadyk zapewnił , ż e wszystko zostanie rozwią zane. 6 sprzą taczek, któ rzy przyjechali pó ź niej, zrobił o pod naszym nadzorem generalne sprzą tanie, wyczyś cił o wszystkie okna i lustra, zmienił o poś ciel i rozdał o akcesoria. Po raz pierwszy na wszystkich wyjazdach otrzymaliś my szlafroki. Chcę być obiektywny i wyrazić wdzię cznoś ć tym sprzą taczkom. Jeden z nielicznych, któ rzy sumiennie wykonywali swoją pracę przez resztę dnia. Ł abę dzie był y skrę cone, pł atki posypane. My też o nich nie zapomnieliś my. Có ż , tatarsko-turecki surzhik ró wnież wykonuje swoją pracę )).
W ten sposó b osią gnę liś my lokalną wzglę dną czystoś ć.
Poniż ej jeden z najlepszych pokoi w hotelu już posprzą tany:
https://dysk. Yandex. ru/i/KGVVQgLKpMUcsQ
https://dysk. Yandex. pl/i/0WHGr1ukzFjQ_w
https://dysk. Yandex. ru/i/_3uJdql5TcSTJA
https://dysk. Yandex. pl/i/JZG06INWOEvxTw
https://dysk. Yandex. ru/i/3XdwGa1wJ42NDQ
https://dysk. Yandex. ru/i/rFMrVGzL0UO2Xg
https://dysk. Yandex. ru/i/ZZi6Ah5a-alQSw
https://dysk. Yandex. ru/i/PZE0rzq49S1dHQ
https://dysk. Yandex. pl/i/ISAo-gOPnUXfPg
https://dysk. Yandex. pl/i/tENqBwhnlvsBiA
https://dysk. Yandex. pl/i/MU300GOHlGqj5w
https://dysk. Yandex. ru/i/tQqTsz-TThml6A
https://dysk. Yandex. ru/i/K_uZj5Ltxn0k6Q
https://dysk. Yandex. ru/i/dLTMf8q0Kaa20A
https://dysk. Yandex. ru/i/SdpE8CREAR1CDw
https://dysk. Yandex. pl/509hDNte0Crp0g
Ale, jak rozumiesz, wcią ż nie jest to 5 *, któ rych osią gnię cie jest moż liwe tylko przy kompleksowej organizacji procesu. Problemu ekskrementó w nie da się rozwią zać nawet przez wielokrotne sprzą tanie, jeś li hotel nie przeprowadza deratyzacji (https://disk. yandex. ru/i/QTXd7v2WSS5ZSA). W przypadku braku prą du hotel nie moż e zapewnić w pokoju klimatyzacji, WI-FI, TV, ciepł ej wody, dział ają cej lodó wki itp. To samo dotyczy pomieszczeń ogó lnodostę pnych. (https://disk. yandex. ru/i/3vMndcGoB6QFUw), (https://disk. yandex. ru/i/qT_jjxD2V4dOIg).
Skoń czywszy z noclegami i sprawami organizacyjnymi, pospieszyliś my do spa, bo naprawdę uważ amy, ż e przed opalaniem trzeba zrobić peeling. Podobał o nam się spa. Dobra ł aź nia turecka, sauna, pralnia. Dzię ki facetowi od pralki.
Jego ż ona, któ ra jest bardzo skrupulatna w tym wzglę dzie, zauważ ył a jego delikatną pracę . Potwierdzam - dobra robota.
Jeś li wyjdziemy z tego, ż e bardzo trudno jest zepsuć sł oń ce, morze i morskie powietrze, to sprzą taczki, spa i kilku normalnych facetó w z obsł ugi hotelu stał o się jasnym promieniem na ciemnym ciele Skylaxa. Wtedy wszystko był o smutne.
Przygnę biają ce wraż enie zrobił o pomieszczenie zwane restauracją . Skoro rozważ amy sytuację nie z pozycji jadalni, ale z pozycji hotelu 5*, to: stoł y nie są obsł ugiwane, na stoł ach nie ma soli i pieprzu, obrusy są brudne i stare, w serwetnikach znajduje się nie wię cej niż.5 serwetek (https://disk. yandex. ru/i/LsR6D5zt42Vf8A). Kilka much. Dostę pne dania są rozdrobnione. W ogó le nie ma kubkó w, tylko jednorazowe kubki papierowe i plastikowe (https://disk. yandex. ru/i/TmfP6wNRlD6OLQ). Pó ź niej byliś my ś wiadkami, jak te plastikowe kubki był y myte i ponownie uż ywane wieczorem w barze w holu, ponieważ zawsze brakuje naczyń.
Co wię cej, sami pracownicy baru nie są zadowoleni z tej sytuacji.
Pod wzglę dem jakoś ci i asortymentu dań w Kazaniu nie ma czegoś takiego nawet w stoł ó wkach od dawna. Szkoda, ż e nie da się oddać smaku i jakoś ci wię kszoś ci potraw, któ re są albo obrzydliwie kwaś ne, albo rozgotowane, albo zjeł czał e. Przedstawiamy ś niadanie „pię ciogwiazdkowe” (https://disk. yandex. ru/i/f_UdJdujs783gQ), (https://disk. yandex. ru/i/EL8qRdX3peeN5Q), (https://disk. yandex. ru /i/ vDoB-KUg32setQ).
Obiad i kolacja są takie same. Dlatego nie jedliś my obiadu w hotelu. Jakoś ć gotowania jest sł aba. Dopiero bliż ej Id al-Adha coś zaczę ł o się zmieniać na lepsze. Z mię sa tylko kurczak w ró ż nych odmianach. Bez woł owiny, cielę ciny i jagnię ciny. Stale robili kotlety o ró ż nych kształ tach, ale z tego samego niskiej jakoś ci mię sa mielonego. Dwa razy w cią gu 10 dni wieczorem robili grillowaną rybę . Reszta dni - kurczak. W dni powszednie był też gulasz rybny, ale bardzo koś cisty i kiepsko ugotowany.
Aby zwię kszyć obję toś ć rozł oż onych dań gotowych, restauracja zastosował a nastę pują cą sztuczkę - uł oż yli produkty na chlebie i odwró conym talerzu (https://disk. yandex. ru/i/n3pgJYf9GJzFnQ).
Mniej lub bardziej jakoś ciowo przygotowane burgery do godziny 16.00, ale szybko się skoń czył y. Jednym z powodó w niskiej jakoś ci gotowania jest uż ywany przestarzał y sprzę t. Obsł uga ustawia sprzę t na maksimum, dlatego produkty palą się i rozpalają . Kiedy byliś my w restauracji, prawie wybuchł poż ar z powodu niesprawnego pieca gazowego (https://disk. yandex. ru/i/vM1NGJrkWTYQOA), gdy cał e pomieszczenie był o pokryte gryzą cym dymem. Innym razem widać , ż e okap nie dział a do grilla (https://disk. yandex. ru/i/0ffi9_f9zYcm8g). Każ dy, kto kiedykolwiek robił grilla wie, ż e wpł ywa to bezpoś rednio na jakoś ć gotowego produktu. Zgodnoś ć z normami sanitarnymi ró wnież nie jest już rano (https://disk. yandex. ru/i/K_UChM5PPuqJzg).
W hotelu nie był o ż adnych wysokiej jakoś ci sokó w, tylko proszek. W szczycie sezonu trzeba był o znaleź ć owoce tak kiepskiej jakoś ci.
To prawda, szacunek dla zwykł ych pomarań czy okazał y się bardzo sł odkie. Cukiernia - kompletny akhtung. Nie ma ż adnych skarg na jakoś ć piwa. Ż aden inny alkohol nie był pijany.
Cał kowicie zrezygnowaliś my z kolacji, preferują c wysokiej jakoś ci jedzenie w mieś cie (https://disk. yandex. ru/i/AnPECoiHl4Yv4w), (https://disk. yandex. ru/i/Q1b_anEhp6vhcQ), (https://disk. yandex. ru/i/ExCY3_oT3_sAtA. . Zgadzam się , nie każ dy hotel 5* daje to, ale na pewno w restauracjach a la carte. Nie mieliś my a la carte, choć był o to zadeklarowane na stronie organizatora wycieczek (https://disk. yandex. ru/i/_jl9NAhpvxrNLw).
Szczegó lną uwagę należ y zwró cić na przestrzeganie przez hotel norm sanitarnych i higienicznych. My, widzą c w hotelu odchody gryzoni, byliś my zszokowani, gdy zobaczyliś my, jak chleb jest przechowywany na podł odze w restauracji (https://disk. yandex. ru/i/MQ_NNu8VxDja8Q), (https://disk. yandex. ru/i /awF3Pk3VqCGayw). Ale przynoszą i kł adą na asfalcie, tutaj nasze emocje po prostu się wypalił y (https://disk. yandex. ru/i/c6B6uGFEtkTgxQ), (https://disk. yandex. ru/i/K6GvxxGWOstKAw). Tu, potem, sprzą taczka ulic zbiera ś mieci (https://disk. yandex. ru/i/v-yjFth6jeM51A). Nie siedzieliś my godzinami, ż eby to uchwycić . Po prostu każ dy, kto to robi, stracił wstyd bezkarnoś ci. Wszystko odbywa się otwarcie.
I stosunek do turystó w, jak milczą ce ś winie na jakiejś chlewni. Nic osobistego, to tylko proces biznesowy.
Restauracja nie ma poję cia o sprzą taniu. Brud na podł odze, brud na stoł ach rozdzielczych. Nie szukaliś my tych zdję ć . Zawsze tak był o (https://disk. yandex. ru/i/K_PzxvrCP3uBrw).
To wł aś nie mieliś my „pię ciogwiazdkowe” jedzenie.
Nieprzyjemnym momentem był o spotkanie z przewodnikiem. Skontaktował się z nami przedstawiciel FUN&SUN, któ ry przedstawił się jako Ali Mukhlis (aka Muhlis Kadiroglu). Na wszystkie reklamacje, któ re zł oż yliś my na temat niezgodnoś ci hotelu z poziomem 5*, niehigienicznych warunkó w i zł ej jakoś ci jedzenia (opis pó ź niej), przewodnik poradził nam, aby napisać reklamację , wysł ać ją na telefon i dać (sami! !! ) opcje, w któ rych chcielibyś my się przenieś ć . Oczywiś cie za dodatkową opł atą . Zgodnie z logiką rozmowy był o jasne, ż e decyzja o naszym przesiedleniu zostanie maksymalnie opó ź niona. Na pytanie, dlaczego my, któ rzy wykupiliś my wycieczkę.5*, zostaliś my umieszczeni w hotelu bez gwiazdek, przewodnik zostawił odpowiedź.
Kiedy przygotowywaliś my dokument, kilka osó b zgł osił o się do niego z pisemnymi roszczeniami. Stał o się jasne - to strumień . Obecnoś ć nieznajomych pozwolił a nam nalegać , aby przewodnik zanotował akceptację naszego roszczenia z peł nym imieniem i nazwiskiem, ponieważ nie zamierzał go podpisać . Co prawda popeł niliś my też bł ą d, ponieważ przewodnik zabrał ze sobą kopię , dają c nam moż liwoś ć jedynie jej sfotografowania (https://disk. yandex. ru/i/RpR_ncVQecQELw).
Wszystko tak, jak się stał o: opcjonalnoś ć atrybutó w dokumentu, opcjonalnoś ć w iloś ci kopii, kł ó tnie przy podpisywaniu, wysył anie zdję cia nie wiadomo gdzie, jakieś zaniedbanie we wszystkim - wszystko w koń cu przekonał o nas, ż e sporzą dzenie roszczenia to nic innego jak rytuał dla przewodnika, któ ry ma uspokoić podekscytowanych klientó w.
Oznacza to, ż e wszystkie nasze dział ania wpisują się w standardowy proces planowanego odprawy transportowej do tego bezgwiezdnego hotelu, czyli dojenia dodatkowej opł aty za przesiedlenie, a przewodnik dział a jak „piorunochron” w interesie organizatora wycieczek.
Zdają c sobie z tego sprawę , powiedzieliś my, ż e musimy jakoś ustalić . Nie powinniś my szukać opcji, ale organizator wycieczki powinien rozwią zać problem. Dlatego zaż ą dali rozwią zania sprawy do koń ca pią tku 01.07. 22lat. Mó wiono, ż e jest to forma oszustwa, z któ rym mieliś my do czynienia po raz pierwszy od 15 lat, a jeś li sprawa nie zostanie rozwią zana, sprawą zajmą się nasi prawnicy. Widzą c taki zwrot, przewodnik postanowił zmienić się z rzekomo rozwią zywania problemó w na arogancki. Wydaje się , ż e to jeden z gł ó wnych scenariuszy jego zachowania. To wiele mó wi zaró wno o przedstawicielu touroperatora, jak io samym touroperatorze. Powiedzmy wię cej, aroganckie zachowanie przewodnika jest jednym z powodó w napisania tej recenzji.
Niemniej jednak ustaliliś my, ż e przyjrzymy się opcjom na stronie organizatora wycieczki i wyś lemy przewodnik na telefon. Zrobiliś my to wszystko w nieco ponad godzinę . Nie otrzymaliś my jednak odpowiedzi. Pó ź niej okazał o się , ż e oszukali ró wnież nasze biuro podró ż y, wysył ają c mydł o o naszej rzekomej odmowie z proponowanego hotelu. Chaos w marszu.
Otoczenie zewnę trzne. Dla nas czystoś ć to podstawowa cecha, dla któ rej wybierasz hotel 5*. W Scylaxie to jest coś.
Oto nasza poranna wę dró wka na ś niadanie (https://disk. yandex. ru/i/yXZWQwbiyZQOZA). Prawdopodobnie znacznie zwię ksza apetyt. Po drodze dania z pokoi, któ re zwykle kosztują pó ł dnia (https://disk. yandex. ru/i/2cTg5RsJteNgQw), (https://disk. yandex. ru/i/kh_h4sPlf_mDGg), (https://dysk. yandex ru/i/TOjCpgIHu_t2cQ). Nie biegaliś my konkretnie wzdł uż alejek do edycji lub nie wybraliś my konkretnie czasu. To zwykł a trasa na ś niadanie. Tak dział a biznesowy proces sprzą tania przestrzeni publicznych w hotelu. Korytarze są nieuporzą dkowane, brudne, nieporzą dne (https://disk. yandex. ru/i/KT5tYj3Y6bAxZA), (https://disk. yandex. ru/i/Ssrdonwj2ejLDg), (https://disk. yandex. ru/i/4vr4-EQsplMimg), (https://disk. yandex. ru/i/x17evvxNFLHloQ), (https://disk. yandex. ru/i/C0zdiTWP0Ec-Zw). Pod murami znajduje się wysypisko budowlane (https://disk. yandex.
ru/i/ZcoToKNH22DTKQ).
Stan plaż y jest pokazany na filmie (https://disk. yandex. ru/i/SA6h5U6R4zrC6w). Infrastruktura i wyposaż enie porzuconego typu, wyrwane uchwyty prysznicowe. Szkoda, ż e zapachu nie da się przekazać . Brama na plaż ę powinna być zamknię ta o 21.30, ale nigdy się nie zamykają . Wejdź , kto chce. Po Scylaxie wyjaś nimy teraz nie tylko piaszczystą plaż ę , ale takż e piaszczysty zachó d sł oń ca, ponieważ okazuje się , ż e są to dwie ró ż ne koncepcje. Z personelu - tylko jeden starszy pracownik wyglą dał jednak cał kiem dobrze na stan plaż y. Szanuj go. Nie ma ratownikó w. Dzieje się tak pomimo tego, ż e nie ma pontonu, wejś cie do morza jest bardzo niebezpieczne, a wokó ł jest duż o dzieci i osó b starszych.
Ostatnią kroplą , któ ra przyć mił a podró ż , był a sztuczka przewodnika. Przypomnijmy, ż e organizator wycieczek nie zrobił nic dla naszego przesiedlenia. 06.07. 2022 zł oż ono dodatkowe roszczenie z ż ą daniem przeniesienia się do hotelu 5* (https://disk. yandex. ru/i/6txoBOM4Vg30Qg).
Przewodnik odmó wił jednak podpisania drugiego egzemplarza imieniem i nazwiskiem, datą przyję cia oraz znakiem akceptacji, argumentują c, ż e kierownictwo mu nie pozwolił o. Aby uzyskać dowody odmowy podpisania, zrobiliś my nagranie rozmowy i wideo na dyktafon (https://disk. yandex. ru/d/1bPQjaXnv1hSbA), (https://disk. yandex. ru/i/-nck5xF9Qy2jFw ). Trzeba był o szukać niestandardowych standardó w, ponieważ ci bezprawni ludzie mają zarejestrowane wszystkie posunię cia. Przewodnik powiedział , ż e nie mamy prawa go filmować i zaczą ł grozić , ż e wezwie policję . Jak pó ź niej stwierdził , za naruszenie porzą dku publicznego. Wydaje się , ż e temat ten już dawno stracił granice i wstyd z powodu bezkarnoś ci. W każ dym razie doszł o do raż ą cego naruszenia naszych praw. A winę za to ponosi organizator turystyki, jako podmiot odpowiedzialny za jakoś ć dostarczanego produktu turystycznego oraz za nasze bezpieczeń stwo w kraju goszczą cym.
Musieliś my zadzwonić na gorą cą linię do Konsulatu Rosji w Antalyi, aby je zaktualizować i poprosić o pomoc i wsparcie ze strony konsularnej.
Tym samym touroperator cał kowicie zlekceważ ył nasze prawa, zostawiają c jednego na jednego w sytuacji, któ rą sam stworzył , w obcym kraju, cał kowicie tracą c resztki zaufania.
Transfer powrotny i lot poszł y dobrze i na czas.
Po powrocie z wycieczki podję liś my kroki w celu uzyskania rzetelnych informacji. Okazał o się ż e:
- Klub rodzinny Scylax nie pozycjonuje się jako 5* (https://disk. yandex. ru/i/paSDA0qgn51djA);
- Na stronie https://yigm. ktb. rzą d. tr/genel/turizmtesisleri. plik aspx Generalnej Dyrekcji Inwestycji i Biznesu Ministerstwa Kultury i Turystyki Republiki Turcji, nie ma ż adnych informacji o hotelu Scylax Family Club, w tym o liczbie przypisanych mu gwiazdek (https://disk . yandex. ru/i/8g83rCtSB-dOXw);
- Organizator wycieczek FUN&SUN wprowadza w bł ą d potencjalnych klientó w hotelu Scylax, przedstawiają c go jako 5* (https://disk. yandex. ru/i/7cUgRbPOPK1l-g).
To samo dzieje się w przypadku innych hoteli bez gwiazdek, co wskazuje na celowy charakter podejmowanych dział ań;
- Wielu touroperatoró w, agentó w, witryn z recenzjami wprowadza w bł ą d co do gwiazdek hoteli, wnę trz itp. Oto przykł ady podró bek: Anex Tour (https://disk. yandex. ru/i/mNr8_3SG0kUmVg), Biblio Globus (https://disk. yandex. ru/i/mNr8_3SG0kUmVg), : / /disk. yandex. ru/i/CxZtsL6eGL0muQ), Pegas Touristik (https://disk. yandex. ru/i/oH357aGQOUOU_Q), TezTour (https://disk. yandex. ru/i/XKtd21fE2bQv2A). Oto Onlinetours (https://disk. yandex. ru/i/kbjmZiLQchHhQw) i Yandex. Podró ż e (https://disk. yandex. ru/i/r_vZYdefYznWyA).
Tak wię c ten rok był totalnym bał aganem. Potraktujcie to jako spisek korepetytoró w, któ rzy postanowili się zespawać jak ostatnim razem. Wyglą da na to, ż e Rostourism zamkną ł oczy. Hotele tureckie dzielą , ale udają , ż e są bilmierum. Ich wł adze - sam rozumiesz, doką d kierowany jest przepł yw ś rodkó w pienię ż nych. Wszyscy są zaję ci sprzedawaniem Ci drogi turysto, kotem w worku, wykorzystują c Twó j poś piech, kł opoty z czasem, odwoł ania czarteró w i wszystko inne. Czemu nie? Pę dzą cy ł osoś.
Zał oż ył em kanał telegramowy Scylax_Fun&Sun_Fraud (subskrypcja tutaj -https://disk. yandex. ru/i/vZs-mFSaQvK8Rg).
Zorganizujmy się i podzielmy się naszym doś wiadczeniem w kontaktach z tymi bezprawnymi ludź mi. Bę dę musiał stworzyć stronę internetową . Jeś li nie wiedzą , jak uczciwie pracować , pozwó l im znikną ć z rynku.
Przeszliś my już.10-15 opcji, kiedy pojawił się hotel Scylax. Opinii był o niewiele, w wię kszoś ci pozytywnych, ogó lnie hotel wyglą dał przyzwoicie ze zdję ć , dodatkowo w wielu miejscach wspominano o remontach w 2021 roku. Rodzaje recepcji, lobby, restauracja, ró ż norodne dania po prostu przekupione. Hotel pię ciogwiazdkowy, dobra cena, ultra wszystko, z moż liwoś cią przewozu bagaż u po 28 kg na osobę . I tak moja ż ona i ja dostajemy bilet turystyczny do hotelu Scylax Family Club 5*. Adres - Mahmutlar Mah. D-400 Karayolu ustu Blv. Azaros Hotel sitei B blok 201/A-B, 07450 ALANYA. Zakwaterowanie i wyż ywienie - Standard / 2AD / Ultra All Inclusive.
Lot z Kazania był obsł ugiwany przez Turkish Airlines.
Okoł o 5 godzin pó ź niej dotarliś my do Antalyi. Lot przebiegł pomyś lnie, z niewielkim opó ź nieniem.
Transfer trwał okoł o 4 godzin, ponieważ kierowca zgubił się w Side i przez prawie godzinę nie mó gł znaleź ć hotelu naszych wspó ł pasaż eró w. Scylax był ostatni w kolejce, wię c dotarliś my o 2:00 w nocy. Zaczę ł o się robić ciekawie.
Po przyjeź dzie okazał o się , ż e w nazwie hotelu nie ma wzmianki o klasie obiektu 5* (https://disk. yandex. ru/i/WoMfZD2M3r1QlA). Nie był o też typowego znaku w takiej sytuacji, ż e hotel jest pod kontrolą Ministerstwa Turystyki i Kultury (konkretny przykł ad to https://disk. yandex. ru/i/TB4vtekzhzI8YQ).
Widzą c stan lobby i recepcji, przypominają c sobie zdję cia na stronach internetowych ró ż nych biur podró ż y i touroperatoró w, zadaliś my naturalne pytanie – czy zawieź li nas do wł aś ciwego hotelu? Recepcjonista, Kazach, odpowiedział , ż e to rzeczywiś cie Scylax Family Club, ale nie mó gł nic powiedzieć o gwiazdach i oficjalnych dokumentach o klasie hotelu, bo dostał pracę dopiero dwa dni temu.
Ostateczne zrozumienie popadał owa przyszł o po osiedleniu się w pokoju. Poziom naszej „pię ciogwiazdkowej” przedstawia film https://disk. Yandex. ru/i/w9WC5xgqKOhVjg. Sł aby zamek, niedział ają cy sejf, brudne stare rę czniki z dziurami (https://disk. yandex. ru/i/guUiwVLWScq0zg), brak ciepł ej wody, prą d rano wył ą czony, stara podarta poś ciel (https://disk yandex. ru/ i/Z06qS_ZiwOoUQA), brudne lustra i szklanki, odrapane meble z opuchliznami (https://disk. yandex. ru/i/4Dci633BgsMbMA). Pleś ń w pokoju (https://disk. yandex. ru/i/zHIbTWhMkHE6GA) (https://disk. yandex. ru/i/JED6Ird17ftuiw), resztki jedzenia po poprzednich goś ciach (https://disk. yandex. ru / i/BMXYDUe2Lh3m-w), nie ma czajnika, okularó w, zwykł ej 5* ksią ż ki z numerami telefonó w, opisami usł ug, kopertami. oł ó wki, komplety do szycia, akcesoria do butó w. NIC. Podobno domyś lnie zakł adano, ż e bę dziemy mieszkać w tym chlewie za cenę pię ciogwiazdkowego. Podstawowy brak bezpieczeń stwa (https://disk. yandex. ru/i/AgnEZsjgkvHq4g), bezpieczeń stwo elektryczne i higiena.
Przypomniał o mi się , ż e w jednej z recenzji wspomniano, jak dana osoba mogł a zmienić pokó j. Dlatego postanowiliś my przenocować i rano ruszyć w drogę . W 7.
00 wstał a, wszyscy kliknę li na zdję cie, sfilmowali je i poszli na ś niadanie. Po zgnił ym posił ku, o któ rym opowiem pó ź niej, stał o się jasne, ż e musimy walczyć.
W holu rozmawialiś my z kobietą z Kazachstanu. Pamię tam jej sł owa: „Jeś li jeszcze nie zapł acił eś , uciekaj stą d”. Kró tko mó wią c, przybyli.
Kazachski pracownik w recepcji powiedział , ż e albo zdecydujemy się z numerem w normalny sposó b, albo zrobimy skandal. Prawie wpadliś my w skandal, dopiero za trzecim razem udał o nam się zdobyć mniej lub bardziej przyzwoity pokó j, któ ry jednak ró wnież nie odpowiadał poziomowi 5*: brud, niedokoń czone naprawy, mysie ekskrementy, przerwy w dostawie prą du i ciepł a woda, odrapane meble. Ale mieliś my szczę ś cie, ż e udał o nam się dostać pokó j przed przyjazdem kierownika i zameldować się w nim. Niech wybiorą to teraz. Kierownik Sadyk, któ ry przyjechał bliż ej 10.00, starał się być uprzejmy, zapewnił nas, ż e we wszystkim nam pomoż e.
On oczywiś cie się zdziwił i powiedział swoim pracownikom za wydanie tego numeru (nie wiedział wtedy, ż e rozumiem turecki), pró bował rozpoczą ć rozmowę o dopł acie. Moja ż ona powiedział a pó ź niej, ż e miał em taki nastró j na propozycję dopł aty, ż e temat natychmiast umarł . Hurra, zostawili nam pokó j bez dopł aty. Po drugie nie byliś my zadowoleni z czystoś ci. Sadyk zapewnił , ż e wszystko zostanie rozwią zane. 6 sprzą taczek, któ rzy przyjechali pó ź niej, zrobił o pod naszym nadzorem generalne sprzą tanie, wyczyś cił o wszystkie okna i lustra, zmienił o poś ciel i rozdał o akcesoria. Po raz pierwszy na wszystkich wyjazdach otrzymaliś my szlafroki. Chcę być obiektywny i wyrazić wdzię cznoś ć tym sprzą taczkom. Jeden z nielicznych, któ rzy sumiennie wykonywali swoją pracę przez resztę dnia. Ł abę dzie był y skrę cone, pł atki posypane. My też o nich nie zapomnieliś my. Có ż , tatarsko-turecki surzhik ró wnież wykonuje swoją pracę )).
W ten sposó b osią gnę liś my lokalną wzglę dną czystoś ć.
Poniż ej jeden z najlepszych pokoi w hotelu już posprzą tany:
https://dysk. Yandex. ru/i/KGVVQgLKpMUcsQ
https://dysk. Yandex. pl/i/0WHGr1ukzFjQ_w
https://dysk. Yandex. ru/i/_3uJdql5TcSTJA
https://dysk. Yandex. pl/i/JZG06INWOEvxTw
https://dysk. Yandex. ru/i/3XdwGa1wJ42NDQ
https://dysk. Yandex. ru/i/rFMrVGzL0UO2Xg
https://dysk. Yandex. ru/i/ZZi6Ah5a-alQSw
https://dysk. Yandex. ru/i/PZE0rzq49S1dHQ
https://dysk. Yandex. pl/i/ISAo-gOPnUXfPg
https://dysk. Yandex. pl/i/tENqBwhnlvsBiA
https://dysk. Yandex. pl/i/MU300GOHlGqj5w
https://dysk. Yandex. ru/i/tQqTsz-TThml6A
https://dysk. Yandex. ru/i/K_uZj5Ltxn0k6Q
https://dysk. Yandex. ru/i/dLTMf8q0Kaa20A
https://dysk. Yandex. ru/i/SdpE8CREAR1CDw
https://dysk. Yandex. pl/509hDNte0Crp0g
Ale, jak rozumiesz, wcią ż nie jest to 5 *, któ rych osią gnię cie jest moż liwe tylko przy kompleksowej organizacji procesu. Problemu ekskrementó w nie da się rozwią zać nawet przez wielokrotne sprzą tanie, jeś li hotel nie przeprowadza deratyzacji (https://disk. yandex. ru/i/QTXd7v2WSS5ZSA). W przypadku braku prą du hotel nie moż e zapewnić w pokoju klimatyzacji, WI-FI, TV, ciepł ej wody, dział ają cej lodó wki itp. To samo dotyczy pomieszczeń ogó lnodostę pnych. (https://disk. yandex. ru/i/3vMndcGoB6QFUw), (https://disk. yandex. ru/i/qT_jjxD2V4dOIg).
Skoń czywszy z noclegami i sprawami organizacyjnymi, pospieszyliś my do spa, bo naprawdę uważ amy, ż e przed opalaniem trzeba zrobić peeling. Podobał o nam się spa. Dobra ł aź nia turecka, sauna, pralnia. Dzię ki facetowi od pralki.
Jego ż ona, któ ra jest bardzo skrupulatna w tym wzglę dzie, zauważ ył a jego delikatną pracę . Potwierdzam - dobra robota.
Jeś li wyjdziemy z tego, ż e bardzo trudno jest zepsuć sł oń ce, morze i morskie powietrze, to sprzą taczki, spa i kilku normalnych facetó w z obsł ugi hotelu stał o się jasnym promieniem na ciemnym ciele Skylaxa. Wtedy wszystko był o smutne.
Przygnę biają ce wraż enie zrobił o pomieszczenie zwane restauracją . Skoro rozważ amy sytuację nie z pozycji jadalni, ale z pozycji hotelu 5*, to: stoł y nie są obsł ugiwane, na stoł ach nie ma soli i pieprzu, obrusy są brudne i stare, w serwetnikach znajduje się nie wię cej niż.5 serwetek (https://disk. yandex. ru/i/LsR6D5zt42Vf8A). Kilka much. Dostę pne dania są rozdrobnione. W ogó le nie ma kubkó w, tylko jednorazowe kubki papierowe i plastikowe (https://disk. yandex. ru/i/TmfP6wNRlD6OLQ). Pó ź niej byliś my ś wiadkami, jak te plastikowe kubki był y myte i ponownie uż ywane wieczorem w barze w holu, ponieważ zawsze brakuje naczyń.
Co wię cej, sami pracownicy baru nie są zadowoleni z tej sytuacji.
Pod wzglę dem jakoś ci i asortymentu dań w Kazaniu nie ma czegoś takiego nawet w stoł ó wkach od dawna. Szkoda, ż e nie da się oddać smaku i jakoś ci wię kszoś ci potraw, któ re są albo obrzydliwie kwaś ne, albo rozgotowane, albo zjeł czał e. Przedstawiamy ś niadanie „pię ciogwiazdkowe” (https://disk. yandex. ru/i/f_UdJdujs783gQ), (https://disk. yandex. ru/i/EL8qRdX3peeN5Q), (https://disk. yandex. ru /i/ vDoB-KUg32setQ).
Obiad i kolacja są takie same. Dlatego nie jedliś my obiadu w hotelu. Jakoś ć gotowania jest sł aba. Dopiero bliż ej Id al-Adha coś zaczę ł o się zmieniać na lepsze. Z mię sa tylko kurczak w ró ż nych odmianach. Bez woł owiny, cielę ciny i jagnię ciny. Stale robili kotlety o ró ż nych kształ tach, ale z tego samego niskiej jakoś ci mię sa mielonego. Dwa razy w cią gu 10 dni wieczorem robili grillowaną rybę . Reszta dni - kurczak. W dni powszednie był też gulasz rybny, ale bardzo koś cisty i kiepsko ugotowany.
Aby zwię kszyć obję toś ć rozł oż onych dań gotowych, restauracja zastosował a nastę pują cą sztuczkę - uł oż yli produkty na chlebie i odwró conym talerzu (https://disk. yandex. ru/i/n3pgJYf9GJzFnQ).
Mniej lub bardziej jakoś ciowo przygotowane burgery do godziny 16.00, ale szybko się skoń czył y. Jednym z powodó w niskiej jakoś ci gotowania jest uż ywany przestarzał y sprzę t. Obsł uga ustawia sprzę t na maksimum, dlatego produkty palą się i rozpalają . Kiedy byliś my w restauracji, prawie wybuchł poż ar z powodu niesprawnego pieca gazowego (https://disk. yandex. ru/i/vM1NGJrkWTYQOA), gdy cał e pomieszczenie był o pokryte gryzą cym dymem. Innym razem widać , ż e okap nie dział a do grilla (https://disk. yandex. ru/i/0ffi9_f9zYcm8g). Każ dy, kto kiedykolwiek robił grilla wie, ż e wpł ywa to bezpoś rednio na jakoś ć gotowego produktu. Zgodnoś ć z normami sanitarnymi ró wnież nie jest już rano (https://disk. yandex. ru/i/K_UChM5PPuqJzg).
W hotelu nie był o ż adnych wysokiej jakoś ci sokó w, tylko proszek. W szczycie sezonu trzeba był o znaleź ć owoce tak kiepskiej jakoś ci.
To prawda, szacunek dla zwykł ych pomarań czy okazał y się bardzo sł odkie. Cukiernia - kompletny akhtung. Nie ma ż adnych skarg na jakoś ć piwa. Ż aden inny alkohol nie był pijany.
Cał kowicie zrezygnowaliś my z kolacji, preferują c wysokiej jakoś ci jedzenie w mieś cie (https://disk. yandex. ru/i/AnPECoiHl4Yv4w), (https://disk. yandex. ru/i/Q1b_anEhp6vhcQ), (https://disk. yandex. ru/i/ExCY3_oT3_sAtA. . Zgadzam się , nie każ dy hotel 5* daje to, ale na pewno w restauracjach a la carte. Nie mieliś my a la carte, choć był o to zadeklarowane na stronie organizatora wycieczek (https://disk. yandex. ru/i/_jl9NAhpvxrNLw).
Szczegó lną uwagę należ y zwró cić na przestrzeganie przez hotel norm sanitarnych i higienicznych. My, widzą c w hotelu odchody gryzoni, byliś my zszokowani, gdy zobaczyliś my, jak chleb jest przechowywany na podł odze w restauracji (https://disk. yandex. ru/i/MQ_NNu8VxDja8Q), (https://disk. yandex. ru/i /awF3Pk3VqCGayw). Ale przynoszą i kł adą na asfalcie, tutaj nasze emocje po prostu się wypalił y (https://disk. yandex. ru/i/c6B6uGFEtkTgxQ), (https://disk. yandex. ru/i/K6GvxxGWOstKAw). Tu, potem, sprzą taczka ulic zbiera ś mieci (https://disk. yandex. ru/i/v-yjFth6jeM51A). Nie siedzieliś my godzinami, ż eby to uchwycić . Po prostu każ dy, kto to robi, stracił wstyd bezkarnoś ci. Wszystko odbywa się otwarcie.
I stosunek do turystó w, jak milczą ce ś winie na jakiejś chlewni. Nic osobistego, to tylko proces biznesowy.
Restauracja nie ma poję cia o sprzą taniu. Brud na podł odze, brud na stoł ach rozdzielczych. Nie szukaliś my tych zdję ć . Zawsze tak był o (https://disk. yandex. ru/i/K_PzxvrCP3uBrw).
To wł aś nie mieliś my „pię ciogwiazdkowe” jedzenie.
Nieprzyjemnym momentem był o spotkanie z przewodnikiem. Skontaktował się z nami przedstawiciel FUN&SUN, któ ry przedstawił się jako Ali Mukhlis (aka Muhlis Kadiroglu). Na wszystkie reklamacje, któ re zł oż yliś my na temat niezgodnoś ci hotelu z poziomem 5*, niehigienicznych warunkó w i zł ej jakoś ci jedzenia (opis pó ź niej), przewodnik poradził nam, aby napisać reklamację , wysł ać ją na telefon i dać (sami! !! ) opcje, w któ rych chcielibyś my się przenieś ć . Oczywiś cie za dodatkową opł atą . Zgodnie z logiką rozmowy był o jasne, ż e decyzja o naszym przesiedleniu zostanie maksymalnie opó ź niona. Na pytanie, dlaczego my, któ rzy wykupiliś my wycieczkę.5*, zostaliś my umieszczeni w hotelu bez gwiazdek, przewodnik zostawił odpowiedź.
Kiedy przygotowywaliś my dokument, kilka osó b zgł osił o się do niego z pisemnymi roszczeniami. Stał o się jasne - to strumień . Obecnoś ć nieznajomych pozwolił a nam nalegać , aby przewodnik zanotował akceptację naszego roszczenia z peł nym imieniem i nazwiskiem, ponieważ nie zamierzał go podpisać . Co prawda popeł niliś my też bł ą d, ponieważ przewodnik zabrał ze sobą kopię , dają c nam moż liwoś ć jedynie jej sfotografowania (https://disk. yandex. ru/i/RpR_ncVQecQELw).
Wszystko tak, jak się stał o: opcjonalnoś ć atrybutó w dokumentu, opcjonalnoś ć w iloś ci kopii, kł ó tnie przy podpisywaniu, wysył anie zdję cia nie wiadomo gdzie, jakieś zaniedbanie we wszystkim - wszystko w koń cu przekonał o nas, ż e sporzą dzenie roszczenia to nic innego jak rytuał dla przewodnika, któ ry ma uspokoić podekscytowanych klientó w.
Oznacza to, ż e wszystkie nasze dział ania wpisują się w standardowy proces planowanego odprawy transportowej do tego bezgwiezdnego hotelu, czyli dojenia dodatkowej opł aty za przesiedlenie, a przewodnik dział a jak „piorunochron” w interesie organizatora wycieczek.
Zdają c sobie z tego sprawę , powiedzieliś my, ż e musimy jakoś ustalić . Nie powinniś my szukać opcji, ale organizator wycieczki powinien rozwią zać problem. Dlatego zaż ą dali rozwią zania sprawy do koń ca pią tku 01.07. 22lat. Mó wiono, ż e jest to forma oszustwa, z któ rym mieliś my do czynienia po raz pierwszy od 15 lat, a jeś li sprawa nie zostanie rozwią zana, sprawą zajmą się nasi prawnicy. Widzą c taki zwrot, przewodnik postanowił zmienić się z rzekomo rozwią zywania problemó w na arogancki. Wydaje się , ż e to jeden z gł ó wnych scenariuszy jego zachowania. To wiele mó wi zaró wno o przedstawicielu touroperatora, jak io samym touroperatorze. Powiedzmy wię cej, aroganckie zachowanie przewodnika jest jednym z powodó w napisania tej recenzji.
Niemniej jednak ustaliliś my, ż e przyjrzymy się opcjom na stronie organizatora wycieczki i wyś lemy przewodnik na telefon. Zrobiliś my to wszystko w nieco ponad godzinę . Nie otrzymaliś my jednak odpowiedzi. Pó ź niej okazał o się , ż e oszukali ró wnież nasze biuro podró ż y, wysył ają c mydł o o naszej rzekomej odmowie z proponowanego hotelu. Chaos w marszu.
Otoczenie zewnę trzne. Dla nas czystoś ć to podstawowa cecha, dla któ rej wybierasz hotel 5*. W Scylaxie to jest coś.
Oto nasza poranna wę dró wka na ś niadanie (https://disk. yandex. ru/i/yXZWQwbiyZQOZA). Prawdopodobnie znacznie zwię ksza apetyt. Po drodze dania z pokoi, któ re zwykle kosztują pó ł dnia (https://disk. yandex. ru/i/2cTg5RsJteNgQw), (https://disk. yandex. ru/i/kh_h4sPlf_mDGg), (https://dysk. yandex ru/i/TOjCpgIHu_t2cQ). Nie biegaliś my konkretnie wzdł uż alejek do edycji lub nie wybraliś my konkretnie czasu. To zwykł a trasa na ś niadanie. Tak dział a biznesowy proces sprzą tania przestrzeni publicznych w hotelu. Korytarze są nieuporzą dkowane, brudne, nieporzą dne (https://disk. yandex. ru/i/KT5tYj3Y6bAxZA), (https://disk. yandex. ru/i/Ssrdonwj2ejLDg), (https://disk. yandex. ru/i/4vr4-EQsplMimg), (https://disk. yandex. ru/i/x17evvxNFLHloQ), (https://disk. yandex. ru/i/C0zdiTWP0Ec-Zw). Pod murami znajduje się wysypisko budowlane (https://disk. yandex.
ru/i/ZcoToKNH22DTKQ).
Stan plaż y jest pokazany na filmie (https://disk. yandex. ru/i/SA6h5U6R4zrC6w). Infrastruktura i wyposaż enie porzuconego typu, wyrwane uchwyty prysznicowe. Szkoda, ż e zapachu nie da się przekazać . Brama na plaż ę powinna być zamknię ta o 21.30, ale nigdy się nie zamykają . Wejdź , kto chce. Po Scylaxie wyjaś nimy teraz nie tylko piaszczystą plaż ę , ale takż e piaszczysty zachó d sł oń ca, ponieważ okazuje się , ż e są to dwie ró ż ne koncepcje. Z personelu - tylko jeden starszy pracownik wyglą dał jednak cał kiem dobrze na stan plaż y. Szanuj go. Nie ma ratownikó w. Dzieje się tak pomimo tego, ż e nie ma pontonu, wejś cie do morza jest bardzo niebezpieczne, a wokó ł jest duż o dzieci i osó b starszych.
Ostatnią kroplą , któ ra przyć mił a podró ż , był a sztuczka przewodnika. Przypomnijmy, ż e organizator wycieczek nie zrobił nic dla naszego przesiedlenia. 06.07. 2022 zł oż ono dodatkowe roszczenie z ż ą daniem przeniesienia się do hotelu 5* (https://disk. yandex. ru/i/6txoBOM4Vg30Qg).
Przewodnik odmó wił jednak podpisania drugiego egzemplarza imieniem i nazwiskiem, datą przyję cia oraz znakiem akceptacji, argumentują c, ż e kierownictwo mu nie pozwolił o. Aby uzyskać dowody odmowy podpisania, zrobiliś my nagranie rozmowy i wideo na dyktafon (https://disk. yandex. ru/d/1bPQjaXnv1hSbA), (https://disk. yandex. ru/i/-nck5xF9Qy2jFw ). Trzeba był o szukać niestandardowych standardó w, ponieważ ci bezprawni ludzie mają zarejestrowane wszystkie posunię cia. Przewodnik powiedział , ż e nie mamy prawa go filmować i zaczą ł grozić , ż e wezwie policję . Jak pó ź niej stwierdził , za naruszenie porzą dku publicznego. Wydaje się , ż e temat ten już dawno stracił granice i wstyd z powodu bezkarnoś ci. W każ dym razie doszł o do raż ą cego naruszenia naszych praw. A winę za to ponosi organizator turystyki, jako podmiot odpowiedzialny za jakoś ć dostarczanego produktu turystycznego oraz za nasze bezpieczeń stwo w kraju goszczą cym.
Musieliś my zadzwonić na gorą cą linię do Konsulatu Rosji w Antalyi, aby je zaktualizować i poprosić o pomoc i wsparcie ze strony konsularnej.
Tym samym touroperator cał kowicie zlekceważ ył nasze prawa, zostawiają c jednego na jednego w sytuacji, któ rą sam stworzył , w obcym kraju, cał kowicie tracą c resztki zaufania.
Transfer powrotny i lot poszł y dobrze i na czas.
Po powrocie z wycieczki podję liś my kroki w celu uzyskania rzetelnych informacji. Okazał o się ż e:
- Klub rodzinny Scylax nie pozycjonuje się jako 5* (https://disk. yandex. ru/i/paSDA0qgn51djA);
- Na stronie https://yigm. ktb. rzą d. tr/genel/turizmtesisleri. plik aspx Generalnej Dyrekcji Inwestycji i Biznesu Ministerstwa Kultury i Turystyki Republiki Turcji, nie ma ż adnych informacji o hotelu Scylax Family Club, w tym o liczbie przypisanych mu gwiazdek (https://disk . yandex. ru/i/8g83rCtSB-dOXw);
- Organizator wycieczek FUN&SUN wprowadza w bł ą d potencjalnych klientó w hotelu Scylax, przedstawiają c go jako 5* (https://disk. yandex. ru/i/7cUgRbPOPK1l-g).
To samo dzieje się w przypadku innych hoteli bez gwiazdek, co wskazuje na celowy charakter podejmowanych dział ań;
- Wielu touroperatoró w, agentó w, witryn z recenzjami wprowadza w bł ą d co do gwiazdek hoteli, wnę trz itp. Oto przykł ady podró bek: Anex Tour (https://disk. yandex. ru/i/mNr8_3SG0kUmVg), Biblio Globus (https://disk. yandex. ru/i/mNr8_3SG0kUmVg), : / /disk. yandex. ru/i/CxZtsL6eGL0muQ), Pegas Touristik (https://disk. yandex. ru/i/oH357aGQOUOU_Q), TezTour (https://disk. yandex. ru/i/XKtd21fE2bQv2A). Oto Onlinetours (https://disk. yandex. ru/i/kbjmZiLQchHhQw) i Yandex. Podró ż e (https://disk. yandex. ru/i/r_vZYdefYznWyA).
Tak wię c ten rok był totalnym bał aganem. Potraktujcie to jako spisek korepetytoró w, któ rzy postanowili się zespawać jak ostatnim razem. Wyglą da na to, ż e Rostourism zamkną ł oczy. Hotele tureckie dzielą , ale udają , ż e są bilmierum. Ich wł adze - sam rozumiesz, doką d kierowany jest przepł yw ś rodkó w pienię ż nych. Wszyscy są zaję ci sprzedawaniem Ci drogi turysto, kotem w worku, wykorzystują c Twó j poś piech, kł opoty z czasem, odwoł ania czarteró w i wszystko inne. Czemu nie? Pę dzą cy ł osoś.
Zał oż ył em kanał telegramowy Scylax_Fun&Sun_Fraud (subskrypcja tutaj -https://disk. yandex. ru/i/vZs-mFSaQvK8Rg).
Zorganizujmy się i podzielmy się naszym doś wiadczeniem w kontaktach z tymi bezprawnymi ludź mi. Bę dę musiał stworzyć stronę internetową . Jeś li nie wiedzą , jak uczciwie pracować , pozwó l im znikną ć z rynku.
Tak jak
Lubisz
• 42