Hotelowy szantażysta!

Pisemny: 16 grudzień 2013
Czas podróży: 22 listopad — 4 grudzień 2013
Ocena hotelu:
1.0
od 10
Oceny hoteli według kryteriów:
Pokoje: 2.0
Usługa: 1.0
Czystość: 1.0
Odżywianie: 2.0
Infrastruktura: 1.0
22 listopada 2013 r. przyjechaliś my z ż oną okoł o godz. Phuket. Na lotnisku powitali nas pracownicy Biblio-Travel LLC - Sayama Travel i odprowadzili nas do autobusu. Po drodze wyjaś nili nam, ż e autobus nie bę dzie mó gł podjechać pod każ dy hotel i zostaniemy przesunię ci do minibusó w.
Przez ogromne korki zaczę li nas wozić do hoteli, po okoł o pó ł torej godzinie zauważ yli ulicę , któ rą już przeszli, godzinę pó ź niej stał o się to ponownie, w rezultacie po raz trzeci, jadą c wzdł uż tej ulicy zatrzymali nas i pokazali nam perł owy kurort Patong 3. Okazał o się , ż e przez kilka godzin jechaliś my tą samą trasą , dlaczego nikt nie rozumiał . Od samego począ tku pracownicy Biblio-Travel LLC zachowywali się lekceważ ą co wobec swoich turystó w.
Nikt od razu nie rozpoznał hotelu, wszyscy spodziewali się , ż e zobaczą hotel, a nie chatę . Jedna walizka dotarł a przed nami, druga pó ź niej. Dokoń czył em papierkową robotę , dostał em klucze do pokoju. Pokó j jest mał y, ś ciany brudne, meble odrapane, wszystkie pokoje w hotelu wychodzą na lokalny dom lub hostel, odległ oś ć mię dzy budynkami wynosi 5-6 metró w, tak samo po drugiej stronie. W hotelu nie ma szlafrokó w, kapci, suszarki do wł osó w, jest tylko jedna przychodnia z mydł em, rę czniki są stare, nie chł oną wody. Ś niadania monotonne, raz jedliś my obiad w hotelu, porcje mał e, jedzenie niesmaczne. Do plaż y 420-430 schodó w, specjalnie mierzonych 6 razy. Plaż a jest duż a, jest wielu wczasowiczó w, leż aki są pł atne. W drodze na plaż ę , po lewej stronie jest apteka, któ ra sprzedaje balsamy, kremy i inne rzeczy w przystę pnych cenach, po lewej w pobliskim hotelu na każ dym kroku niedroga herbata, kosmetyki, wycieczki.

Wieczorem, ż eby wzią ć prysznic, wszedł em do wanny, pę kł a pode mną (wanna jest plastikowa). Nie mogł em sobie wyobrazić , ż eby tak się stał o. Nie ma innego sposobu na wzię cie prysznica. Okazał o się , ż e wanna nie wytrzymał a wagi 90 kg osoby.
Natychmiast skontaktowaliś my się z recepcją i zgł osiliś my problem. Rozmowa odbył a się w obecnoś ci rosyjskich ś wiadkó w, któ rzy przybyli z nami w tym samym czasie. Obsł uga hotelu wraz z nami i ś wiadkami udał a się do naszego pokoju. Po oglę dzinach wanny pracownik hotelu stwierdził , ż e potrzebuje czasu na podję cie decyzji, co dalej. Pó ł godziny pó ź niej powiedział , ż e wanna zostanie uszczelniona szczeliwem i nie bę dzie problemó w. W tym samym dniu ką piel został a uszczelniona szczeliwem. (Hotel nie miał ż adnych roszczeń wobec nas).
Roszczenia te pojawił y się pó ź niej, dzień przed wyjazdem, w nocy 3 grudnia powiedziano nam, ż e jutro musimy zapł acić.10 000 bahtó w za uszkodzoną wannę . (Na przykł ad znajomi zaginionego posiadacza kubka byli rozliczani co drugi dzień ). Gdybym stł ukł np. filiż ankę lub szklankę , zapł acił bym, bo to moja wina.
Razem z przyjació ł mi podeszliś my do wyjaś nienia sytuacji. Pracownik hotelu powiedział niegrzecznie: 13.12. 2013 o godzinie 13:00 odbę dzie się konferencja na nasz temat i ś miał o dodał , ż e za ką piel zapł acimy.
Natychmiast skontaktował em się z infolinią Biblio-Travel LLC w sprawie. Phuket przez telefon. 66-89-009-5000. Pracownik przez telefon wyjaś nił mi, ż e bę dę musiał zapł acić i czy jestem winny, czy nie, nikt tego nie zrozumie, tł umaczą c się tym, ż e jestem w obcym kraju. Jedyne, co mogą zrobić , to spró bować obniż yć cenę do 5000 bahtó w.

Ta opcja nam nie odpowiadał a i skontaktował em się telefonicznie z infolinią w Moskwie. 495-504-25-00. Z Moskwy powiedzieli, ż e wysł ali aplikację i przedstawiciel Biblio-Travel LLC skontaktuje się z nami w pierwszej poł owie dnia.
Bezsenna noc, nerwowy poranek, przeniesienie spotkania od 13.00 do 15.00, utrata dnia odpoczynku. Do godziny 15 przybyli przedstawiciele "Biblio-Globus" - Andrey i dwó ch pracownikó w tajlandzkich. Od strony hotelu byli pracownicy, któ rzy są stale na przeglą dzie. Wtedy prawdziwy show zaczą ł „wył udzać ” od nas pienią dze. Tajscy przedstawiciele Biblio-Globus byli wobec nas nieprzyjaź ni i cał ym swoim wyglą dem pokazali, ż e są z boku hotelu, tł umaczą c nam, ż e musimy zapł acić , nie interesuje ich to, co się zepsuł o - wanna czy bidet (nie jest jasne, dlaczego zdecydowali się jednak wyjaś nić , wyjaś niliś my, ż e wanna się zepsuł a), jaka był a skala i przyczyny uszkodzeń . Negocjacje prowadzili przedstawiciele Tajlandii, nie był o jasne, o czym mó wią , pó ź niej ogł osili kwotę.7600 bahtó w. Odnieś liś my wraż enie, ż e przedstawiciele Tajlandii mieli wł asny procent tej kwoty. Nikt nie był zainteresowany tym, co się stał o i jak. Na proś bę o dostarczenie atestu, karty gwarancyjnej, dokumentó w dotyczą cych ż ywotnoś ci wanny itp. w celu przeprowadzenia badania wanny, stopnia jej zuż ycia, tajscy przedstawiciele Biblio-Globus odmó wili nam.
Z jakiegoś powodu na począ tku wszystko był o OK, a potem pł aciliś my za ką piel, nikt nie odpowiedział . Ale grozili nam policją , wię zieniem i innymi kł opotami, dają c do zrozumienia, ż e ​ ​ jesteś my bezsilni w Tajlandii, podczas gdy sami obserwowali naszą reakcję i czekali, aż się zał amiemy i zapł acimy.
Przedstawiciele hotelu nie komunikowali się z Andreyem. To jedyna osoba, któ ra był a po naszej stronie, ale prowadził rozmowy przez przedstawiciela Tajlandii (dlaczego sam nie komunikował się z przedstawicielami hotelu, nie rozumiemy).

W rezultacie przyjechał a policja, policjant od razu powiedział , ż e powinniś my zapł acić bez ż adnego postę powania, nawet nie był zainteresowany czym. Wył udzenia pienię dzy trwał y w obecnoś ci policjanta na oczach turystó w. Turyś ci byli zszokowani arbitralnoś cią tego, co się dzieje. Po przekazaniu ż onie kosztownoś ci i pienię dzy poprosił em ją , aby po cichu wyszł a i poczekał a na decyzję poza hotelem, a w skrajnych przypadkach, jeś li do wieczora nic nie zadecyduje, wykupić bilet na pierwszy lot i polecieć z Tajlandii do dowolnego kraju, a stamtą d do Moskwy. I udał się na komisariat wraz z pracownikami Tour Operator LLC i przedstawicielami hotelu. (Na wyspie Phuket dział a policja turystyczna i są d turystyczny, któ ry powinien rozpatrzyć naszą sprawę , wiedzą c, ż e są d stanie po naszej stronie, pracownicy touroperatora przekazali nas zwykł ej policji po pienią dze).
Poż egnawszy się w duchu z rodziną , dział alnoś cią naukową i społ eczną , był am gotowa na karę wię zienia, egzekucję , ale nie miał am ochoty pł acić nikczemnemu hotelarzowi i pracownikom Biura Podró ż y. Wcześ niej uważ ał am, ż e obowią zkiem Biura Podró ż y jest ś wiadczenie wysokiej jakoś ci i bezpiecznych usł ug. Ponadto nie tylko wł asne usł ugi, ale takż e partnerzy ś wiadczą cy usł ugi zawarte w produkcie turystycznym. W rzeczywistoś ci okazał o się , ż e turyś ci są ż ywym towarem, z któ rego Biuro Podró ż y otrzymywał o pienią dze i przekazywał je jako zbę dną rzecz swoim partnerom, aby mogli zabrać wszystko, co został o od turysty.
Policja zabrał a mi paszport i po pewnym czasie ja, przedstawiciele hotelu i przedstawiciele Biura Podró ż y zostali odprowadzeni do sali posiedzeń . Policjant uparł się , ż eby zapł acić , nie chciał mnie sł uchać . Tł umacz był tajlandzkim przedstawicielem Biura Podró ż y (i nie wiem, o czym wł aś ciwie był a rozmowa). Na pytanie, dlaczego na począ tku wszystko był o w porzą dku, a potem wystawiono rachunek, nie był o odpowiedzi, ś miali się z proś by o gwarancję na wannę , dokumenty dotyczą ce jej ż ywotnoś ci i tak dalej. Na pytanie policjanta: „Jeś li podł oga spadnie pode mną , kto bę dzie winien? ” policjant klarownie wyjaś nił : to moja wina i bę dę musiał zapł acić za naprawę podł ogi i za wszystko, co mi powiedzą , tak jak w tej sytuacji, dziś zostanę aresztowany, a jutro odbę dzie się są d zostanie podję ta decyzja – grzywna w wysokoś ci 6000 bahtó w i trzy lata wię zienia za nieposł uszeń stwo policji.
Andrei zasugerował , aby zadzwonić do eksperta, aby ocenić naprawę wanny i znaleź ć przyczyny awarii, wszyscy się zgodzili. Dł ugo nie musiał am się dziwić (nikt nie zaczą ł przeprowadzać badań , kalkulację kosztó w wymiany ł azienki na nową przyniesiono w cią gu 10-15 minut, okazuje się , ż e był a gotowa z mocą wsteczną , są dzą c po dacie. I przez cał y ten czas mieszkaliś my spokojnie z zapieczę towaną ł azienką i zapewnieniami przedstawicieli hotelu, ż e nie ma problemó w i wszystko jest OK). Nie był o ani sł owa o stopniu zuż ycia wanny, jej stanie, ż ywotnoś ci, gwarancji, nie przedstawiono ekspertyzy. Wszyscy doskonale rozumieli, ż e to nie moja wina, wszyscy byli zainteresowani tylko pienię dzmi. Zastą pienie starej wanny nową szacuje się na 1.000 bahtó w.

Zadzwonił em do prawnika, opowiedział em sytuację , do któ rej powiedział - to powszechna konfiguracja i doradził em, abym dokonał pł atnoś ci i poradził sobie z tym, co się stał o po przyjeź dzie do domu. (W Moskwie pokazał em specjalistom zdję cie pę knię tej wanny. Powiedziano mi, ż e moż na ją naprawić na kilka sposobó w, np. pę knię ty plastik jest przyklejony z tył u twardą podkł adką epoksydową i problem został rozwią zany, ale najprawdopodobniej ta wanna wyczerpał a swoje zasoby. Naprawa wanny to kilka razy mniej niż zakup nowej, opcja naprawy nie był a brana pod uwagę ).
W wyniku negocjacji kwota wyniosł a 7 000 bahtó w. Nie miał em przy sobie ż adnych pienię dzy. Poprosił em o dojazd do hotelu, po zadzwonieniu do ż ony, ż eby tam przyjechał a, dostał em zgodę .
Na dworze padał o, pracownik hotelu zaproponował wzię cie skutera, poprosił em przedstawicieli Biura Podró ż y o zabranie auta - odmó wili. W wyniku jazdy skuterem w deszczu przezię bił em się i poplamił em ubranie. Pienią dze przekazał em policjantowi, a po sporzą dzeniu protokoł u dali mi paszport. Pracownicy Biura Podró ż y zabrali kopię protokoł u i zabrali mnie do hotelu. Po powrocie do hotelu obsł uga hotelu podchodził a do nas po kolei i mó wił a po rosyjsku: „Przepraszam”.
Organizator wycieczek Biblio-Travel LLC, któ rego pracownicy przyczyniają się do wył udzania pienię dzy od turystó w, doskonale zdaje sobie sprawę , ż e turysta nie ma doką d pó jś ć . W przeciwnym razie policja go zabierze, tak jak to zrobili z nami. Policja niczego nie zrozumie i nikt nie zapewni ci prawnika. Dlatego jeś li partner Biura Podró ż y Biblio-Travel Sp. Biuro Podró ż y przyczyni się do tego. Obie opcje są korzystne dla Biblio-Travel LLC: pierwsza, jeś li zapł acisz, a druga, jeś li zostaniesz uwię ziony, na twoim przykł adzie straszą innych turystó w, co ich czeka, jeś li odmó wią zapł aty.

Powody, dla któ rych Biuro Podró ż y to robi, są dla mnie niezrozumiał e, albo jego sprawy są tak zł e, ż e mu się bankructwo i pró buje oszukać ostatnich turystó w, albo dyrekcja nie wie, na czym tak naprawdę robią ich przedstawiciele o. Phuket. W każ dym razie nieobecnoś ć prawnika w kraju, w któ rym tysią ce osó b odpoczywa jednocześ nie w tym Biurze Podró ż y, prowadzi do niepokoją cej myś li.
Hotel wywarł na nas najwię cej negatywnych wraż eń , ceny noclegó w są bardzo wysokie, za pienią dze, któ re kosztuje pokó j hotelowy, moż na mieszkać dwa dni w są siednim.
Wysł ał em roszczenie do touroperatora, mam nadzieję , ż e zrozumie moją sytuację , a takż e zacznie powstrzymywać wył udzenia od innych turystó w, zał oż yć infolinię dla ochrony turystó w, a nie przed nimi.
Nie wiem, jaka bę dzie odpowiedź , Biblio-Travel LLC albo zajmie się tym, co się dzieje i powstrzyma wył udzenie, albo bę dzie je kontynuował o.
Nasz przypadek w tym hotelu nie jest jedyny, proś by o zapł atę za nieistnieją cą suszarkę do wł osó w, „brakują ce” okulary, uchwyty na kieliszki, sosjerki i alkohol przy wymeldowaniu stał y się normą w tym hotelu.
Jeś li wybierasz się już do hotelu, bą dź przygotowany na to, ż e bę dziesz musiał za coś zapł acić lub zostaniesz w Tajlandii przez trzy lata z grzywną w wysokoś ci 6000 bahtó w.
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał