Ku najgł ę bszemu ż alowi naszej rodziny, opró cz dobrze zaprojektowanej strony internetowej i gł oś nych wypowiedzi resortu o jego najwyż szym poziomie, nie został o to potwierdzone niczym innym. W rzeczywistoś ci ten oś rodek speł nia wymagania hotelu 3* i nic wię cej! Wydaje się , ż e pozytywne opinie o tym oś rodku piszą jego pracownicy i prawdopodobnie ich znajomi. . . podczas naszego pobytu na wakacjach spotkaliś my wielu niezadowolonych wczasowiczó w. Opowiem o wadach, któ re wyraź nie przykuł y moją uwagę , a o któ rych nie mogliś my przemilczeć i musieliś my skontaktować się z administracją :
1. Turyś ci z reguł y przyjeż dż ają tam „z drogi”. Na przykł ad nasze okna zaję ł y 1200 km. Okoł o godziny przed przyjazdem otrzymaliś my telefon od pracownika oś rodka z pytaniem, kiedy przyjedziemy, na co otrzymaliś my odpowiednią odpowiedź . Dotarwszy do hotelu, wysiadają c z samochodu, zobaczyliś my stoją cego za nim w milczeniu mł odego mę ż czyznę – musiał am go zapytać , czy tak nas spotyka? Dopiero po naszym pytaniu pojawił a się jednosylabowa odpowiedź - tak i po cichu poszliś my za nim na recepcję . Tam ś liczne dziewczyny zapytał y, jak przyjechaliś my (był o mił o), a gdy zapytaliś my, jak moż emy zjeś ć w drodze, od razu nam odpowiedział , ż e spó ź nił eś się na obiad (linia szwedzka, za któ rą już zapł aciliś my), wię c ty moż liwoś ć korzystania z restauracji za dodatkową opł atą ! Należ y pamię tać , ż e spó ź niliś my się o okoł o godzinę , kiedy do nas zadzwonili, nawet nie powiedzieli o tym ani sł owa, nie zaproponowali pozostawienia pudeł ka na lunch lub przynajmniej po prostu uprzedzili, ż e nie bę dziemy już jeś ć obiadu zgodnie z pł atna opcja. W efekcie przyszliś my do restauracji gł odni, zł oż yliś my zamó wienie, odczekaliś my 30-40 minut, a mó j ł osoś okazał się w ś rodku surowy! Po rozmowie z kelnerem namó wił nas, abyś my poczekali jeszcze 10 minut (w rzeczywistoś ci oczywiś cie okazał o się to dł uż ej), aż kucharz ugotuje to danie po raz drugi. Zgodził em się.... i przynoszą mi drugi raz surowego ł ososia do ś rodka! Znowu przeprosili, ale nie był o już ochoty na ponowne zamó wienie i tak dalej.... , wynik: wyszł am gł odna, mó j mą ż nie lubił gotowanego lipienia, a syn musiał trzy razy prosić o ł yż kę carbonara i wyjaś nij kelnerom, dlaczego do makaronu zapewniono odpowiednie sztuć ce. A to uwaga, jest to RESTAURACJA w obiekcie klasy premium !! !
2. Nastę pnie powiem kró tko: personel nie wita wczasowiczó w - zaczę liś my ich do tego przyzwyczajać naszym wstę pnym powitaniem!
3. Wszystko, co powinno znajdować się w hotelach o deklarowanym poziomie „na maszynie”, odbywa się tylko po proś bach i z reguł y nie po raz pierwszy! (Musiał am np. poprosić o materace na leż akach, rozdać rę czniki; poprosić o dodatkowe kosmetyki, bo pią tego dnia pobytu (z zasady) już postanowili przypomnieć , ż e takie rzeczy należ y robić codziennie, a nie tylko w dniu przyjazdu! I tak dalej ) mó wią c o kosmetykach: pierwszy raz w hotelu na tym poziomie (jak deklaruje oś rodek i odpowiednio okreś la przez to swó j koszt) nakł adają tylko szampon, ż el pod prysznic, czepek pod prysznic , zestawy do golenia i dentystyczne. Przepraszam, ale gdzie: balsam do wł osó w, balsam do ciał a, pł atki kosmetyczne, waciki, pilnik do paznokci ? ? ? To od dawna norma dla hoteli jeszcze niż szego poziomu !! !
W zwią zku z tym chciał bym zauważ yć , ż e kierownictwo oś rodka oszczę dza na wszystkim! Przyjechaliś my do spa - w ką ciku herbacianym nie ma nic poza herbatą ! Przepraszam, ale jak moż na proponować goś ciom sł ynny mió d ał tajski na herbatę , któ ry notabene jest sprzedawany w waszym hotelu? ! I odpowiedzieli nam: wielu wczasowiczó w pytał o już o mió d, ale stanowisko kierownictwa jest takie, ż e jeś li go potrzebujesz, kup go i przyjedź z wł asnym! Nawet nie chcę tego komentować...
Istnieje wiele pytań dotyczą cych restauracji jako cał oś ci: personel nie jest w niczym przeszkolony (uczucie, ż e jesteś w jadł odajni na autostradzie), bufet wę druje od obiadu do kolacji (reszta obiadu jest prezentowana pó ź niej przy obiedzie), itp. , itp.
Nie ma mniej pytań dotyczą cych centrum medycznego: absolutnie nieprofesjonalny personel; kolejki do zabiegó w, któ re są już zaplanowane na konkretną godzinę itp. Kupiliś my dwa programy poprawy zdrowia, któ re obejmował y usł ugi, któ rych absolutnie nie potrzebowaliś my, ale odmó wili ich wymiany na coś innego.
Rowery do wynaję cia był y zepsute, trzeba był o prosić o ich naprawę itp. . .
Podsumowują c: jeś li chcesz wysokiej jakoś ci wakacji i jesteś gotó w za to zapł acić , to ten oś rodek nie speł ni twoich pragnień i twoje wakacje zostaną zrujnowane. Resort ma wielkie ambicje, ale po prostu nie chcą dogonić co najmniej poziomu 4*, bo zarzą dowi zależ y na dobrym dochodzie bez inwestowania czegokolwiek w swó j biznes.
I znowu, nie każ dy ma się z czym poró wnać … duż o podró ż ujemy, w tym na przykł ad Ał taj!
Recenzja był a napisana doś ć szczegó ł owo, nie chcę , ż eby ktoś inny też zepsuł im wakacje!