Mity i rzeczywistość Aquila Elounda Village Hotel

Pisemny: 23 sierpień 2016
Czas podróży: 24 lipiec — 3 sierpień 2016
Komu autor poleca hotel?: Na relaksujące wakacje
Ocena hotelu:
3.0
od 10
Oceny hoteli według kryteriów:
Pokoje: 3.0
Usługa: 3.0
Czystość: 1.0
Odżywianie: 6.0
Infrastruktura: 3.0
Odpoczywał em z bratem w hotelu od 24 lipca do 3 sierpnia 2016 r. Jako turysta z 20-letnim doś wiadczeniem w ponad 50 hotelach z zaledwie 5 gwiazdkami z systemem „ultra” („premium”, „platyna”), chcę podzielić się opinią o tym hotelu, któ ra pozostawił a na mnie niezatarte wraż enie . Nigdy nie narzekał em i nigdy nie pisał em zł ych recenzji. Pierwszy raz spotkał em się z takimi problemami. Nadal...W szoku. Zacznę w kolejnoś ci.
Hotel znajduje się w malowniczym miejscu. Widoki na morze od strony baru na plaż y i gó ry z tarasu lobby baru nie pozostawią nikogo oboję tnym. Moż na się nimi cieszyć bez koń ca. Ale czę ś ć ogrodowo-parkowa hotelu rozczarował a mnie. Roś linnoś ć wydawał a się raczej rzadka i niezbyt dobrze utrzymana.
Animacja dział ał a codziennie w dzień i wieczorem. Wieczorem odbył y się ró ż ne imprezy na zaproszenie artystó w. Nie mogę ocenić jakoś ci takich wydarzeń , ponieważ Nie lubię tego wszystkiego. Ale jasne jest, ż e zespó ł animatoró w stara się zrobić wszystko, co moż liwe, aby zabawiać goś ci hotelowych.

Wielką zaletą tego hotelu jest doskonał a obsł uga w centralnej i innych restauracjach, lobby barze i barze na plaż y. Kelnerzy i barmani pracowali bardzo szybko, grzecznie i na wysokim poziomie, za co wszystkim bardzo dzię kujemy. Obecnoś ć lub brak napiwkó w nie wpł ynę ł y na stosunek do goś ci. Wszyscy goś cie są traktowani jednakowo iz szacunkiem.
Menu restauracji gł ó wnej jest doś ć urozmaicone, ale obfitoś ci, jaką moż na zobaczyć w innych hotelach systemu ultra, nie był o. Był y ró ż ne kolacje tematyczne. W zasadzie owoce morza był y obecne w asortymencie każ dego dnia. Selekcja mię s reprezentowana był a przez nastę pują ce typy: wieprzowina, woł owina, jagnię cina, kurczak, indyk, kró lik, kaczka. Był y też ró ż ne sposoby ich przygotowania. Nie mogę komentować smaku, ponieważ każ dy gust jest inny.
Jako pozytyw chciał bym odnotować obowią zkowe podawanie przeką sek do dowolnego napoju (chipsy ziemniaczane i orzeszki) w hotelowych barach.
Teraz za to, co mnie rozczarował o:
- system rozliczania posił kó w goś ci w hotelu realizowany jest na podstawie paragonó w kasowych wystawionych na numer pokoju. Dlatego w cią gu dnia musisz podpisać duż ą liczbę czekó w za każ dy wypijany napó j;
- gospodyni, spotykają c się z goś ć mi na obiad, nie radzi sobie ze swoją pracą , co prowadzi do powstawania kolejek przy wejś ciu do restauracji gł ó wnej;
- brak papierowych serwetek w restauracjach i barach;
- mocne napoje alkoholowe nie są podawane w porze lunchu i kolacji w restauracji gł ó wnej;
- napoje bezalkoholowe i alkoholowe w cią gu dnia moż na nabyć tylko w barze na plaż y, ponieważ bar w holu zaczyna pracę od godziny 17:00. Dlatego jeś li jesteś w gł ó wnym budynku hotelu i chcesz wypić szklankę chł odnego piwa, a minibar w pokoju nie jest uzupeł niany, bę dziesz musiał udać się do baru na plaż y w upale, co jest duż ą niedogodnoś cią ;

- plaż a hotelowa jest ogó lnie brudna. Wydawał o się , ż e leż akó w wystarczy dla wszystkich, ale nie był y one serwisowane w cią gu dnia i po godzinach. Leż akó w nie stawiano na swoich miejscach, nie usuwano z nich piasku i brudu. Sam piasek nie był wyró wnany. Parasole nad leż akami są wyją tkowo niewygodne, bardzo niskie. Nie był o szatni. Woda wypł ywają ca z prysznica tworzył a ogromne kał uż e, w wyniku któ rych zbliż anie się do prysznica i pobliskich leż akó w był o nieprzyjemne i niebezpieczne. Nawiasem mó wią c, nikt nie monitoruje bezpieczeń stwa wczasowiczó w na wodzie. Nie ma ratownika, nie ma dla niego miejsca. Na sztucznej plaż y przy wejś ciu do wody znajduje się duż a iloś ć kamieni, któ re powodują pewien dyskomfort. Tutaj, przy wą skim wejś ciu do morza, odbywają się praktyczne lekcje nurkowania, m. in. dla turystó w z są siednich hoteli. Podczas zaję ć nie są wyś wietlane znaki ostrzegawcze, co stwarza nie tylko niedogodnoś ci dla pł ywakó w, ale takż e zagroż enie dla ich ż ycia.
- Moim zdaniem oś wietlenie zewnę trzne i wewnę trzne hotelu to za mał o. Pokó j i wspó lne korytarze są ciemne. W kompleksie ogrodnictwa krajobrazowego brakuje oś wietlenia alejek.
Sam hotel od dawna nie był sprzą tany. Kierownik sł uż by sprzą tają cej tł umaczył obecnoś ć brudu cią gł ym wieją cym zakurzonym wiatrem. Jednak najwyraź niej mamy ró ż ne wyobraż enia na temat czystoś ci i czystoś ci. Moim zdaniem piaskowy pył bardzo ró ż ni się od chmur kurzu i brudu. W toaletach hotelu unosił się nieprzyjemny zapach, toalety nie był y dobrze wyczyszczone, podł oga był a brudna z pozostał oś ciami biologicznych plam wokó ł toalet i umywalek. Na wspó lnym korytarzu zawsze są ś mieci, sam korytarz nie był odkurzany. Dwukrotnie zauważ ono pozostawione z obsł ugi pokojowej naczynia, któ re stał y na podł odze we wspó lnym korytarzu od wieczora do 10 rano nastę pnego dnia, pokryte owadami, wydzielają c nieprzyjemne zapachy.
Jeś li chodzi o numer. Pokó j dwuosobowy w budynku gł ó wnym. Liczba osó b w pokoju to dwie. Wyblakł y meble. Doś ć wieszakó w na ubrania. Jest mini sejf. Klimatyzator w pokoju dział ał poprawnie, ale gdy był wł ą czony, z rusztu wyrzucał y się ogromne kł ę by kurzu. Zawartoś ć mini baru w pokoju jest doś ć zró ż nicowana. Hotel wymaga codziennego uzupeł niania baru w miarę zuż ywania się napojó w. Jednak dwa razy mini bar w ogó le nie był uzupeł niany, chociaż na stole regularnie pojawiał y się kwity za jego uzupeł nienie i pojawiał y się one pod nieobecnoś ć nas w pokoju. Dlatego bą dź przygotowany na taki moż liwy obró t wydarzeń . Niczego nie moż esz udowodnić , dlaczego patrz poniż ej.

Wentylacja w ł azience jest bardzo sł aba, nie ma automatycznego zapachu ani odś wież acza w aerozolu. W pokoju znajduje się suszarka do wł osó w. Nie ma lusterka kosmetycznego (lub lusterka do golenia). Instalacja wodocią gowa przecieka. Pomię dzy plastikową zasł oną a bokiem wanny znajduje się duż a kilkucentymetrowa szczelina, w wyniku któ rej podczas brania prysznica woda rozlewa się na podł ogę . Brakował o maty pod stopy. Odpł yw w ł azience jest wbudowany w podł ogę i zaprojektowany w taki sposó b, ż e mydliny wydostają się przez kratkę , dodają c jeszcze wię cej wody i brudu do podł ogi. Musiał em uż yć rę cznika do stó p zamiast dywanu jako wyspy ratunkowej do wyjś cia i wejś cia do ł azienki. Ale to też nie pomogł o, ponieważ rę cznik był cał kowicie zanurzony pod wodą . Po wzię ciu prysznica przez jedną osobę , druga musiał a chodzić po wodzie przed pó jś ciem do ką pieli. Rę czniki mają ciekawą historię . Zdziwił o mnie, ż e w ł azience dla dwó ch mieszkań có w był o tylko pię ć rę cznikó w (2 duż e, 2 ś rednie i jeden na stopy, któ ry po wzię ciu prysznica przez jedną osobę zamienia się w szmatę zatopioną na podł odze), tj. . po dwa i pó ł każ dego. To jest 5-gwiazdkowy hotel. Nieco uspokojony obecnoś cią dwó ch szlafrokó w frotte. Liczył am, ż e brakują ce rę czniki zostaną dostarczone trochę pó ź niej, tak jak w innych hotelach. Ale go tam nie był o.
Przez pierwsze kilka dni kosmetyki rozdawane był y tylko jednemu mieszkań cowi. Po iloś ci kł ę bó w kurzu na podł odze, lodó wce, obrazie, lustrze, na wezgł owiu ł ó ż ka i pod nim, w szafach, moż emy wywnioskować , ż e pokó j od kilku miesię cy nie był odpowiednio sprzą tany. Do pokoju zaproszono kierownikó w dyż urnych i rosyjskoję zycznych, któ rym pokazano niedostateczne sprzą tanie, brak odpowiedniej liczby rę cznikó w odpowiadają cej stanowi hotelu oraz brakują ce przybory toaletowe zgodnie z liczbą goś ci mieszkają cych w pokoju. Rosyjskoję zyczny kierownik był zszokowany iloś cią kurzu i brudu, zrobił kilka zdję ć telefonem i obiecał , ż e wszystkie niedocią gnię cia zostaną wyeliminowane. Pokazano brakują ce przybory toaletowe inne niż rę czniki, ale pokó j nigdy nie został odpowiednio posprzą tany. Musieliś my zwró cić się do kierownika sprzą tania. Zgadzają c się z wizualnymi elementami demonstracji kurzu i brudu w pokoju, został a zastą piona przez sł uż ą cą . Sytuacja konfliktowa został a rozwią zana pozytywnie. Nie był o wię cej pytań z naszej strony. Nie był o ż adnych uwag dotyczą cych sprzą tania pokoju nowej pokojó wki, za co bardzo jej dzię kujemy. Dostarczono brakują ce rę czniki, każ demu mieszkań cowi rozdano kosmetyki.
Ale dalsze wydarzenia zaczę ł y się rozwijać bardziej strome niż w serii detektywistycznej. Zamiast przeprosić nas za niedogodnoś ci (czego się nie spodziewaliś my i nie pytaliś my), hotel wszczą ł i sfabrykował skargę do przedstawiciela biura podró ż y na atak na pokojó wkę hotelową . Jako osoba szanowana i obywatelka poprosił em o spotkanie z dyrektorem generalnym hotelu w sprawie tego, ż e zostaliś my oskarż eni o obowią zkową obecnoś ć pokojó wki. Spotkanie został o dwukrotnie odrzucone. Jednocześ nie trwał szantaż przeciwko nam, ż e „poszkodowana” pokojó wka „moż e” zł oż yć skargę na policję , przez co nasze wakacje był y nie do zniesienia. Dopiero na naszą pilną proś bę o rozwią zanie tego konfliktu z obowią zkowym udział em administracji hotelu, pokojó wki, policji, przedstawiciela rosyjskiego konsulatu, telewizji i personelu rosyjskoję zycznego odbył o się spotkanie. W trakcie rozmowy nie przedstawiono nam ż adnych dowodó w oskarż enia. Pokojó wka nie był a obecna podczas rozmowy. Nie był o ś wiadkó w ze strony pokojó wki. Nie był o też przedstawiciela policji. Podczas rozmowy z administracją hotelu gł ó wny nacisk poł oż ono na nasze podejś cie do sprzą tania pokoju i hotelu jako cał oś ci, co był o z naszej strony zbyt wybredne, a takż e kilkakrotnie zwró cił em uwagę na moją biż uterię , któ ra rzekomo przeraż ał a " poszkodowana" pokojó wka wprowadził a ją w trans, po któ rym dł ugo nie mogł a się opamię tać , był a zdenerwowana (tł umaczenie dosł owne). Dziwne, jak niestabilna psychicznie pokojó wka mogł a w ogó le pracować z goś ć mi, bo to nie jest bezpieczne dla goś ci. Tym samym rozmowa na spotkaniu okazał a się bezcelowa i zabezpieczywszy się na brak roszczeń z naszej strony w sprawie sprzą tania pokoju nowej pokojó wki, dyrekcja hotelu obiecał a zapomnieć o rzekomym zdarzeniu i poproszono nas o kontynuowanie naszej wakacje. W wyniku spotkania dyrekcja hotelu nie przeprosił a za psucie nam humoru. W ten sposó b raż ą co naruszono nasze prawa jako goś cia hotelowego, poniż ono ludzki honor i godnoś ć . No có ż , niech to pozostanie na sumieniu wszystkich, któ rzy zrealizowali ten spektakl. Bó g jest twoim Sę dzią . Czas postawi wszystko na swoim miejscu.
Ale jest też pozytywny wynik tej historii, któ ra nie moż e się nie radować :

- po pierwsze, kolejni goś cie po naszej wizycie dostaną w miarę czysty pokó j, jeś li zostanie ponownie dobrze posprzą tany;
- po drugie, prawdę mó wią c, w hotelu zauważ alnie nasilił a się obsł uga sprzą tania w lobby, toaletach i pokojach.
Podczas pobytu w hotelu starał am się jak najdokł adniej i jak najdokł adniej oceniać ś wiadczone nam usł ugi. Moż e mieliś my pecha z pierwszą pokojó wką . Ale to nie są nasze problemy. To problemy kierownika serwisu sprzą tają cego, któ ry zamiast dbać o czystoś ć i porzą dek w hotelu, zajmuje się brudnymi insynuacjami. Przypominam jej i cał ej dyrekcji hotelu, ż e goś cie pł acą pienią dze za zakwaterowanie i ś wiadczone usł ugi, dlatego usł ugi muszą być ś wiadczone zgodnie ze statusem hotelu, w cał oś ci i wysokiej jakoś ci. Ja, jako konsument, któ ry zapł acił za obiecane mi usł ugi, mam prawo je oceniać , ż ą dać ich należ ytego wykonania, wyraż ać krytykę i komentarze, liczą c na adekwatną odpowiedź , ale kierownictwo hotelu nie przyjmuje krytyki. Dlatego w odpowiedzi na moje uwagi dotyczą ce sprzą tania nie pozostał o nic innego jak „przestraszyć ” nas absurdalnym dowcipem „atakiem” na sł uż ą cą . Najwyraź niej jest to druga strona hotelowej monety goś cinnoś ci.
Jeś li zamierzasz odwiedzić ten hotel, pamię taj, ż e kierownictwo hotelu bę dzie chronić interesy swoich pracownikó w, a nie interesy goś ci. Przygotuj się wię c na:

- Twoje walizki w pokoju zostaną otwarte, rzeczy w nich posortowane i przesunię te. Kradzież y nie był o, ale kosmetyki, któ re nie został y nam wcześ niej dostarczone „jakoś przypadkiem, same” pojawił y się w mojej walizce. Trudno osą dzić , kiedy to się stał o i po co przeprowadzono obliczenia. Tylko ten, kto to zrobił , najwyraź niej nigdy nie latał samolotem. Transport jakichkolwiek pł ynó w w takich opakowaniach jest niezwykle niebezpieczny. A moja walizka i jej zawartoś ć są dla mnie duż o bardziej wartoś ciowe. Dlatego polecam od czasu do czasu sprawdzać torby podró ż ne i koniecznie je zamykać ;
- bę dziesz musiał stale prosić o coś w recepcji, ponieważ usł ugi mogą nie być ś wiadczone w cał oś ci;
- jeś li poprosisz o dokł adniejsze posprzą tanie pokoju lub skrytykujesz mankamenty hotelu, zostaniesz o wszystko oskarż ony i tylko Ty bę dziesz winien wszystko, co się wydarzy;
- Twó j wyglą d, biż uteria i rzeczy osobiste mogą powodować nieodpowiednią reakcję i zachowanie personelu hotelowego, aż do oskarż eń o czary i mistycyzm itp.
Na podstawie wynikó w wizyty w hotelu wycią gam nastę pują ce wnioski. Hotel nie odpowiada statusowi 5 gwiazdek. Ogó lnie hotel ma wszelkie moż liwoś ci i warunki do stworzenia korzystnego pobytu dla swoich goś ci. Ale „sjesta” najwyraź niej cią gnę ł a się dalej. Bazują c na wynikach mojego pobytu w hotelu, stawiam wię cej minusó w niż plusó w. Biorą c pod uwagę powyż sze, a takż e zepsuł y nam nastró j, nie polecam tego hotelu na bezpieczny, relaksują cy i komfortowy pobyt.
Tłumaczone automatycznie z języka rosyjskiego. Zobacz oryginał