• podróżował 6 lat wstecz
Po raz pierwszy pojechaliś my do Gruzji i sami zorganizowaliś my tę podró ż , bez poś rednikó w: kupiliś my lot Almaty-Tbilisi-Almaty a/c „AirAstana”, zarezerwowaliś my hotele w Batumi i Tbilisi, znaleź liś my transfer Tbilisi-Batumi-Tbilisi i na wszelki wypadek wykupili ubezpieczenie - jednym sł owem niezł a wycieczka.
… Już ▾
Po raz pierwszy pojechaliś my do Gruzji i sami zorganizowaliś my tę podró ż , bez poś rednikó w: kupiliś my lot Almaty-Tbilisi-Almaty a/c „AirAstana”, zarezerwowaliś my hotele w Batumi i Tbilisi, znaleź liś my transfer Tbilisi-Batumi-Tbilisi i na wszelki wypadek wykupili ubezpieczenie - jednym sł owem niezł a wycieczka. pakiet. Wszystko to kosztował o nas okoł o 20% taniej niż ś rodki oferowane w tych samych terminach (08-20.09. 2018). Moż na powiedzieć , ż e wykonaliś my dobrą robotę z zadaniem, jedynym „bł ę dem” był wybó r hotelu w Tbilisi: kupiliś my go za 3*, oceny i pochwał y i zarezerwowaliś my niedrogi pokó j rodzinny dla dwojga z có rką od 14 do 20.09. 18 w Hotel Piano 3*, adres 4 Kirim Street, 0101 Tbilisi City, Gruzja.
Wł aś ciwie okazał o się , ż e nie ma tam „gwiazd”, tylko „ś wietna lokalizacja”, „codzienne sprzą tanie”, „kuchnia”, „rewelacyjne ś niadanie”, deklarowane przez Piano przy rezerwacji. com, to nic innego jak przynę ta przeznaczona dla naiwnych takich jak my, a czekał a nas cał a seria przykrych niespodzianek:
jeden.
Hotel Piano 3* - 3-poziomowy zró ż nicowany budynek w sektorze prywatnym, przystosowany do PENSJONATU. Z ogó lnej liczby pokoi (10 pokoi) nie ma dwó ch identycznych lub ró wnorzę dnych.
2. „Hotel” poł oż ony jest bardzo niewygodnie, nieł atwo go znaleź ć tak bardzo, ż e kierowca, któ ry przywió zł nas z Batumi i dobrze zna Tbilisi, po dł ugim krą ż eniu po alejkach nawigatora, musiał zadzwonić do Piano i zapytać jak to znaleź ć . Pobiegnę trochę do przodu: z hotelu do Meydan Square (miejsca, gdzie gromadzą się grupy wycieczkowe) jest 10-15 minut samochodem, jeś li nie ma korkó w; w pobliż u nie był o transportu publicznego, dlatego musieliś my skorzystać z usł ug Yandex-taxi, ś rednio 1 podró ż kosztował a nas 4.58 GEL (GEL). A taksó wkarze zabł ą kali się nie raz, szukają c Hotelu Piano - nawigatorzy nie pomogli.
Ponadto, są dzą c po opiniach był ych goś ci, hotel znajduje się w pobliż u dworca kolejowego, w budynku któ rego znajduje się ZŁ OTY RYNEK, gdzie mię dzy innymi sprzedawane są rę cznie robione wyroby srebrne z emalią cloisonné przez gruziń skich rzemieś lnikó w. Kiedy wię c spytaliś my administratorkę , jak dostać się na dworzec, polecił a nam wzią ć taksó wkę , bo trudno był oby iś ć na piechotę . Moje „spiskowe” zał oż enia: albo droga na stację pieszo nie jest ł atwa ze wzglę du na zawił oś ci alejek, albo dziewczyna po prostu nie ma wystarczają cego sł ownictwa, by naprawdę wyjaś nić po rosyjsku, jak dostać się na stację , albo jest umowa pomię dzy hotelem a taksó wką.
3. Nastę pnie „niespodzianka” przy zameldowaniu: administrator powiedział , ż e zarezerwowany przez nas pokó j jest zaję ty. Rozliczony w tań szym „zdyskontowanym” 50GEL na 6 nocy. Jak się pó ź niej okazał o, zostaliś my oszukani na 70 GEL (27 USD) - już w domu widział em na rezerwacji.
com, ż e ró ż nica w cenie za dobę dla tych pokoi przy zajmowaniu przez 2 osoby wynosi odpowiednio 20 GEL na 6 nocy - 120 GEL.
4. Kolejna „niespodzianka”: administrator nalegał , abyś my pł acili za pobyt gotó wką , a nie kartą VISA, chociaż ta forma pł atnoś ci jest wskazana w potwierdzeniu rezerwacji – widzicie, mają pewne trudnoś ci z wypł atą . Kiedy administratorzy zorientowali się , ż e bę dą czekać na gotó wkę od nas, to dopiero po 3 dniach, bo 3 dni z rzę du (15-17.09. 2018) wyjedziemy na 10-12-godzinne wycieczki poza Tbilisi, pł atnoś ć kartami był a przyję ta wieczorem 15.09. 18 jednak z zadeklarowanej kwoty poprosili 70 GEL o zapł acenie gotó wką , bez wystawiania ż adnego dokumentu - tylko tyle, ile oszukali.
5.3-osobowy pokó j 6, w któ rym się zakwaterowaliś my, okazał się niewygodnym pokojem z oknami po obu stronach przeszklonych drzwi wejś ciowych, a nawet w dzień jest zmierzch. W szafie są tylko 2 wieszaki, jeden jest domowej roboty z drutu.
W pokoju jest aneks kuchenny z lodó wką i czajnikiem, bez sztuć có w, naczyń , nawet szklanek. Samo naciś nię cie przycisku pilota, aby wł ą czyć telewizor, nie wystarczy, wł ą cza się z problemami, prawdopodobnie przez dekoder, ale nikt nie zadał sobie trudu, aby wyjaś nić , jak go wł ą czyć , nawet po skontaktowaniu się z administratorem; dla nas telewizor stał się bezuż ytecznym meblem. Jest telefon, któ ry „mieszka” na krześ le, a lepiej był oby przymocować go do ś ciany, przynajmniej ze wzglę dó w bezpieczeń stwa, ale chyba nikomu to nie jest konieczne. W godnoś ci. wę zeł cią gle ś mierdzi kanalizacją , wentylator nie oszczę dzał - najbardziej ś miertelna niespodzianka. Smró d wchodził do pokoju za każ dym razem, gdy drzwi był y otwierane, a ze wzglę du na poł oż enie okien niemoż liwe był o przewietrzenie pomieszczenia. Musiał em mieć otwarte okna przez wszystkie 5 dni / 6 nocy (na szczę ś cie zainstalowano na nich kraty) i wł ą czać klimatyzator w nocy. Klimatyzacja jest gł oś na i utrudniał a spanie w nocy. Nie był o kocó w.
Kabina prysznicowa bez drzwi, gdy bierzesz prysznic woda naturalnie wylewa się na podł ogę na zewną trz.
6. Podczas odprawy nie był o ani jednego rę cznika ką pielowego, udał o nam się z naszymi rę cznikami plaż owymi. Wynosili ś mieci i zmieniali rę czniki raz na 5 dni w przeddzień naszego wyjazdu i dopiero po skontaktowaniu się z administratorem. Wyglą da na to, ż e w Piano nie ma pokojó wek na peł en etat.
7. Kolejną „niespodzianką ” był y „rewelacyjne” ś niadania (08.30-12.00), wliczone w cenę noclegu - ś niadania okazał y się zł oż one wedł ug uznania „zakwaterowania” i nie są brane pod uwagę przeciwwskazania ż ywieniowe i preferencje goś ci konto - jedz to, co dają.
Codziennie „leczono” gotowaną kieł basą , raz był a jajecznica, 2-3 razy sał atki majonezowe – jedna podobna do Oliviera, druga z mię sa drobiowego z czerwoną sł odką papryką ; był y też smaż one tró jką ty (nazw nie znam, ale nie miał am ochoty pytać ) z ciasta podobnego do ptysi, faszerowane fasolą , potem serem lub twarogiem, czasem plastry ogó rka lub pomidora, 2.3 razy ser, kilka razy dali ł yż kę twarogu, ciasteczka „Mleko pieczone” lub „Jubileusz”. Pytali o pł atki owsiane - odpowiedź brzmi nie. Zwykł e mleko do kawy okazał o się problemem - najczę ś ciej dodawali „mleko skondensowane”, a kiedyś nie był o; kupili się i wyzywają co przynieś li na ś niadanie.
8. Opuszczają c fortepian, czę ś ciowo poskarż yli się administratorowi, aw odpowiedzi usł yszeli, jak dziecko mó wi: „Nic nie powiedział eś ! » No to tyle – okazuje się , ż e w tym „hotelu” dostaniemy usł ugę zadeklarowaną przez niego przy rezerwacji.
com, nie wystarczy za to zapł acić , nadal musisz postarać się „wybić ” wszystko, czego potrzebujesz od administratora! Nonsens!
Administratorzy byli mili, uś miechnię ci i uczynni, wszyscy starali się poczę stować nas domowym winem, ale wraż enie "hotelu" od samego począ tku został o cał kowicie i nieodwoł alnie zepsute. Kiedy zdaliś my sobie sprawę , ż e my ró wnież zostaliś my oszukani, to był a ostatnia kropla i có rka na rezerwacji. com napisał recenzję o Piano z listą „przeciw” wszystkich powyż szych, ale bez szczegó ł ó w, a oto odpowiedź „hotel” z pisownią i interpunkcją autora dosł ownie:
"mamy super widok na miasto) dobrze, ż e nie ma na to kaprysó w) powiedzmy, ż e cię ż ko znaleź ć hotel) ale znaleź liś my nasz hotel z takim widokiem z tarasu, nadal byliś my niezadowoleni. ż e nie ma takiego problemu ż e masz) wię c sam zgodziliś my się na ten temat i poprosiliś my o zniż kę od nas!!!
i nikt cię nie oszukał co do pokoju, patrzą c na zniż kę , o któ rą poprosili Horoshchenko)) jeś li ci się nie podobał o, dlaczego został eś , dlaczego się zgodził eś??? ? przepraszam, ale ten hotel nie jest domem, wię c wszystko tam był o) 2 rzeczy też , wasza dwó jka był a tak obliczona) każ dego dnia nasza administracja pytał a cię , czy jest jakiś problem, powiedz nam, ż ebyś my go wycię li, a ty mó wisz u nas tak, wszystko super) telewizor jest cał y wł ą czony i tylko ty masz problem? klimatyzacja to pierwszy raz, kiedy ktoś mó wi, ż e dział a gł oś no)) codziennie mó wiliś my ci, czy chcesz sprzą tać ! sam wł ą cz klimatyzator, a potem powiedz bez koca, myś lisz, ż e mó wisz, ż e masz pisk? nasze ś niadania są super, a kiedy jedli, nie powiedzieli, ż e wszystko jest w porzą dku, wszystko jest super)! mleko czy sprawiasz, ż e mleko jest problemem? ludzie jak powiedzieć DZIĘ KUJEMY ZA KAWĘ ZA HERBATĘ ZA POMOC W TBILISI ZA WINO I NAJCZĘ Ś CIEJ PORANNE Ś NIADANIE O 6 7 RANO A TO NASI ADMINISTRATORZY DLA CIEBIE NIE ODWIEDZILIŚ MY! to jest twó j blog dzię ki! "
Jeś li chodzi o koł dry, to we wszystkich hotelach NORMAL (sł owo kluczowe) znajdują się one na liś cie poś cieli i powinny być domyś lnie obecne w pokoju niezależ nie od pory roku, ale podobno ten „zakwaterowanie” nawet o tym nie wie.
4. Oczywiś cie "hotel to nie domek ż eby wszystko tam był o", wtedy nie trzeba w opisie pokoi zaznaczać "kuchni", a w pokoju 3-osobowym powinny być co najmniej trzy wieszaki i normalne, a nie z drutu, któ ry ugina się pod cię ż arem odzież y.
5. Wezwanie taksó wki to jedyna pomoc dla nas w Piano (i w Tbilisi), nie był o innej potrzeby.
6. O winie, herbacie i kawie - też kł amstwo: zawsze odmawialiś my wina, bo wracaliś my pó ź no z wycieczek, nikt nie czę stował nas herbatą lub kawą oddzielnie od ś niadania, piliś my w pokoju przywiezionym z wł asnych dań.
7. Tak zarozumiał e musi być stwierdzenie, ż e „ś niadania, któ re mamy / mamy / są super”!
Ską d taka pewnoś ć , ż e ich ś niadania są odpowiednie i powinno się nimi cieszyć absolutnie każ dy, bez wyją tku? ! Byliś my zmuszeni zjeś ć to, co podano - nie był o wyboru - i grzecznie podzię kowaliś my za ś niadanie, ale na pewno nie powiedzieliś my, ż e „wszystko ok, wszystko super)”. Kieł basa i ciasteczka pozostał y na naszych talerzach, có rka odmó wił a sał atek, ale nigdy nic w zamian nie oferowali, a ś niadania był y opł acone.
8. O ś niadaniu dla nas w godz. 6.00-07.00 - kolejne raż ą ce kł amstwo: tylko raz przyszliś my na ś niadanie wcześ nie, o godz. 08.15, bo do godz. musiał się obudzić - chł opak sł odko odpoczywał na kanapie.
Jesteś my ludź mi niekonfrontacyjnymi i z pytaniami o ukł ad „hotelu”, o jedzenie i wł ą czanie telewizji, z proś bą o wyniesienie ś mieci z pokoju, sugerowaliś my administratorom nasze oszoł omienie i ich niedocią gnię cia, ale widocznie zbyt subtelnie - trzeba był o zrobić skandal, aby go zdobyć.
Myś lę , ż e „minusó w” w Fortepianu nie widzieli ani goś cie, któ rzy degustowali domowe wino do gł ę bokiego „znieczulenia”, ani ci, któ rzy w przeciwień stwie do nas nie mają z czym się ró wnać – mieszkaliś my w Batumi (08-14.09. 2018) w pię knym 3-gwiazdkowym Hotelu Tsereteli Palace (tutaj jest moja recenzja na ten temat) i tam nie dostaliś my ani jednego powodu, ż eby „być kapryś nym”.
Po powrocie do domu przeczytał em na jednym ze stron, ż e w Gruzji nie ma prawnych kryterió w przyznawania gwiazdek do „obiektó w noclegowych” dla turystó w, a każ dy „hotelarz” decyduje o tej kwestii wedł ug wł asnego uznania, a decydują cą rolę odgrywa nie zdrowy rozsą dek, ale czę ś ciej wszystko, ambicja. Jak powiedział nam przewodnik podczas jednej z wycieczek, w Tbilisi jest ogromna liczba „hoteli”, takich jak Piano i wszyscy pró bują „wyrwać ” kawał ek z turystycznego „tortu”, ale problem polega na tym, ż e faceci nie rozumiem, ż e „gwiazdki” nad wejś ciem do hotelu zobowią zują zapewnić goś ciom odpowiednią obsł ugę.
Jeś li wię c wybierasz się do Tbilisi, wybierz hotel z rozwagą , „nie wszystko, co się ś wieci, jest zł otem” – mó wię o „gwiazdach”, ocenach i opiniach był ych goś ci.
Dzię kuję wszystkim, któ rzy do koń ca przeczytali mó j „lament Jarosł awny”. : -) Mam nadzieję , ż e komuś się przyda.. .
Wł aś ciwie okazał o się , ż e nie ma tam „gwiazd”, tylko „ś wietna lokalizacja”, „codzienne sprzą tanie”, „kuchnia”, „rewelacyjne ś niadanie”, deklarowane przez Piano przy rezerwacji. com, to nic innego jak przynę ta przeznaczona dla naiwnych takich jak my, a czekał a nas cał a seria przykrych niespodzianek:
jeden.
Hotel Piano 3* - 3-poziomowy zró ż nicowany budynek w sektorze prywatnym, przystosowany do PENSJONATU. Z ogó lnej liczby pokoi (10 pokoi) nie ma dwó ch identycznych lub ró wnorzę dnych.
2. „Hotel” poł oż ony jest bardzo niewygodnie, nieł atwo go znaleź ć tak bardzo, ż e kierowca, któ ry przywió zł nas z Batumi i dobrze zna Tbilisi, po dł ugim krą ż eniu po alejkach nawigatora, musiał zadzwonić do Piano i zapytać jak to znaleź ć . Pobiegnę trochę do przodu: z hotelu do Meydan Square (miejsca, gdzie gromadzą się grupy wycieczkowe) jest 10-15 minut samochodem, jeś li nie ma korkó w; w pobliż u nie był o transportu publicznego, dlatego musieliś my skorzystać z usł ug Yandex-taxi, ś rednio 1 podró ż kosztował a nas 4.58 GEL (GEL). A taksó wkarze zabł ą kali się nie raz, szukają c Hotelu Piano - nawigatorzy nie pomogli.
Ponadto, są dzą c po opiniach był ych goś ci, hotel znajduje się w pobliż u dworca kolejowego, w budynku któ rego znajduje się ZŁ OTY RYNEK, gdzie mię dzy innymi sprzedawane są rę cznie robione wyroby srebrne z emalią cloisonné przez gruziń skich rzemieś lnikó w. Kiedy wię c spytaliś my administratorkę , jak dostać się na dworzec, polecił a nam wzią ć taksó wkę , bo trudno był oby iś ć na piechotę . Moje „spiskowe” zał oż enia: albo droga na stację pieszo nie jest ł atwa ze wzglę du na zawił oś ci alejek, albo dziewczyna po prostu nie ma wystarczają cego sł ownictwa, by naprawdę wyjaś nić po rosyjsku, jak dostać się na stację , albo jest umowa pomię dzy hotelem a taksó wką.
3. Nastę pnie „niespodzianka” przy zameldowaniu: administrator powiedział , ż e zarezerwowany przez nas pokó j jest zaję ty. Rozliczony w tań szym „zdyskontowanym” 50GEL na 6 nocy. Jak się pó ź niej okazał o, zostaliś my oszukani na 70 GEL (27 USD) - już w domu widział em na rezerwacji.
com, ż e ró ż nica w cenie za dobę dla tych pokoi przy zajmowaniu przez 2 osoby wynosi odpowiednio 20 GEL na 6 nocy - 120 GEL.
4. Kolejna „niespodzianka”: administrator nalegał , abyś my pł acili za pobyt gotó wką , a nie kartą VISA, chociaż ta forma pł atnoś ci jest wskazana w potwierdzeniu rezerwacji – widzicie, mają pewne trudnoś ci z wypł atą . Kiedy administratorzy zorientowali się , ż e bę dą czekać na gotó wkę od nas, to dopiero po 3 dniach, bo 3 dni z rzę du (15-17.09. 2018) wyjedziemy na 10-12-godzinne wycieczki poza Tbilisi, pł atnoś ć kartami był a przyję ta wieczorem 15.09. 18 jednak z zadeklarowanej kwoty poprosili 70 GEL o zapł acenie gotó wką , bez wystawiania ż adnego dokumentu - tylko tyle, ile oszukali.
5.3-osobowy pokó j 6, w któ rym się zakwaterowaliś my, okazał się niewygodnym pokojem z oknami po obu stronach przeszklonych drzwi wejś ciowych, a nawet w dzień jest zmierzch. W szafie są tylko 2 wieszaki, jeden jest domowej roboty z drutu.
W pokoju jest aneks kuchenny z lodó wką i czajnikiem, bez sztuć có w, naczyń , nawet szklanek. Samo naciś nię cie przycisku pilota, aby wł ą czyć telewizor, nie wystarczy, wł ą cza się z problemami, prawdopodobnie przez dekoder, ale nikt nie zadał sobie trudu, aby wyjaś nić , jak go wł ą czyć , nawet po skontaktowaniu się z administratorem; dla nas telewizor stał się bezuż ytecznym meblem. Jest telefon, któ ry „mieszka” na krześ le, a lepiej był oby przymocować go do ś ciany, przynajmniej ze wzglę dó w bezpieczeń stwa, ale chyba nikomu to nie jest konieczne. W godnoś ci. wę zeł cią gle ś mierdzi kanalizacją , wentylator nie oszczę dzał - najbardziej ś miertelna niespodzianka. Smró d wchodził do pokoju za każ dym razem, gdy drzwi był y otwierane, a ze wzglę du na poł oż enie okien niemoż liwe był o przewietrzenie pomieszczenia. Musiał em mieć otwarte okna przez wszystkie 5 dni / 6 nocy (na szczę ś cie zainstalowano na nich kraty) i wł ą czać klimatyzator w nocy. Klimatyzacja jest gł oś na i utrudniał a spanie w nocy. Nie był o kocó w.
Kabina prysznicowa bez drzwi, gdy bierzesz prysznic woda naturalnie wylewa się na podł ogę na zewną trz.
6. Podczas odprawy nie był o ani jednego rę cznika ką pielowego, udał o nam się z naszymi rę cznikami plaż owymi. Wynosili ś mieci i zmieniali rę czniki raz na 5 dni w przeddzień naszego wyjazdu i dopiero po skontaktowaniu się z administratorem. Wyglą da na to, ż e w Piano nie ma pokojó wek na peł en etat.
7. Kolejną „niespodzianką ” był y „rewelacyjne” ś niadania (08.30-12.00), wliczone w cenę noclegu - ś niadania okazał y się zł oż one wedł ug uznania „zakwaterowania” i nie są brane pod uwagę przeciwwskazania ż ywieniowe i preferencje goś ci konto - jedz to, co dają.
Codziennie „leczono” gotowaną kieł basą , raz był a jajecznica, 2-3 razy sał atki majonezowe – jedna podobna do Oliviera, druga z mię sa drobiowego z czerwoną sł odką papryką ; był y też smaż one tró jką ty (nazw nie znam, ale nie miał am ochoty pytać ) z ciasta podobnego do ptysi, faszerowane fasolą , potem serem lub twarogiem, czasem plastry ogó rka lub pomidora, 2.3 razy ser, kilka razy dali ł yż kę twarogu, ciasteczka „Mleko pieczone” lub „Jubileusz”. Pytali o pł atki owsiane - odpowiedź brzmi nie. Zwykł e mleko do kawy okazał o się problemem - najczę ś ciej dodawali „mleko skondensowane”, a kiedyś nie był o; kupili się i wyzywają co przynieś li na ś niadanie.
8. Opuszczają c fortepian, czę ś ciowo poskarż yli się administratorowi, aw odpowiedzi usł yszeli, jak dziecko mó wi: „Nic nie powiedział eś ! » No to tyle – okazuje się , ż e w tym „hotelu” dostaniemy usł ugę zadeklarowaną przez niego przy rezerwacji.
com, nie wystarczy za to zapł acić , nadal musisz postarać się „wybić ” wszystko, czego potrzebujesz od administratora! Nonsens!
Administratorzy byli mili, uś miechnię ci i uczynni, wszyscy starali się poczę stować nas domowym winem, ale wraż enie "hotelu" od samego począ tku został o cał kowicie i nieodwoł alnie zepsute. Kiedy zdaliś my sobie sprawę , ż e my ró wnież zostaliś my oszukani, to był a ostatnia kropla i có rka na rezerwacji. com napisał recenzję o Piano z listą „przeciw” wszystkich powyż szych, ale bez szczegó ł ó w, a oto odpowiedź „hotel” z pisownią i interpunkcją autora dosł ownie:
"mamy super widok na miasto) dobrze, ż e nie ma na to kaprysó w) powiedzmy, ż e cię ż ko znaleź ć hotel) ale znaleź liś my nasz hotel z takim widokiem z tarasu, nadal byliś my niezadowoleni. ż e nie ma takiego problemu ż e masz) wię c sam zgodziliś my się na ten temat i poprosiliś my o zniż kę od nas!!!
i nikt cię nie oszukał co do pokoju, patrzą c na zniż kę , o któ rą poprosili Horoshchenko)) jeś li ci się nie podobał o, dlaczego został eś , dlaczego się zgodził eś??? ? przepraszam, ale ten hotel nie jest domem, wię c wszystko tam był o) 2 rzeczy też , wasza dwó jka był a tak obliczona) każ dego dnia nasza administracja pytał a cię , czy jest jakiś problem, powiedz nam, ż ebyś my go wycię li, a ty mó wisz u nas tak, wszystko super) telewizor jest cał y wł ą czony i tylko ty masz problem? klimatyzacja to pierwszy raz, kiedy ktoś mó wi, ż e dział a gł oś no)) codziennie mó wiliś my ci, czy chcesz sprzą tać ! sam wł ą cz klimatyzator, a potem powiedz bez koca, myś lisz, ż e mó wisz, ż e masz pisk? nasze ś niadania są super, a kiedy jedli, nie powiedzieli, ż e wszystko jest w porzą dku, wszystko jest super)! mleko czy sprawiasz, ż e mleko jest problemem? ludzie jak powiedzieć DZIĘ KUJEMY ZA KAWĘ ZA HERBATĘ ZA POMOC W TBILISI ZA WINO I NAJCZĘ Ś CIEJ PORANNE Ś NIADANIE O 6 7 RANO A TO NASI ADMINISTRATORZY DLA CIEBIE NIE ODWIEDZILIŚ MY! to jest twó j blog dzię ki! "
Jeś li chodzi o koł dry, to we wszystkich hotelach NORMAL (sł owo kluczowe) znajdują się one na liś cie poś cieli i powinny być domyś lnie obecne w pokoju niezależ nie od pory roku, ale podobno ten „zakwaterowanie” nawet o tym nie wie.
4. Oczywiś cie "hotel to nie domek ż eby wszystko tam był o", wtedy nie trzeba w opisie pokoi zaznaczać "kuchni", a w pokoju 3-osobowym powinny być co najmniej trzy wieszaki i normalne, a nie z drutu, któ ry ugina się pod cię ż arem odzież y.
5. Wezwanie taksó wki to jedyna pomoc dla nas w Piano (i w Tbilisi), nie był o innej potrzeby.
6. O winie, herbacie i kawie - też kł amstwo: zawsze odmawialiś my wina, bo wracaliś my pó ź no z wycieczek, nikt nie czę stował nas herbatą lub kawą oddzielnie od ś niadania, piliś my w pokoju przywiezionym z wł asnych dań.
7. Tak zarozumiał e musi być stwierdzenie, ż e „ś niadania, któ re mamy / mamy / są super”!
Ską d taka pewnoś ć , ż e ich ś niadania są odpowiednie i powinno się nimi cieszyć absolutnie każ dy, bez wyją tku? ! Byliś my zmuszeni zjeś ć to, co podano - nie był o wyboru - i grzecznie podzię kowaliś my za ś niadanie, ale na pewno nie powiedzieliś my, ż e „wszystko ok, wszystko super)”. Kieł basa i ciasteczka pozostał y na naszych talerzach, có rka odmó wił a sał atek, ale nigdy nic w zamian nie oferowali, a ś niadania był y opł acone.
8. O ś niadaniu dla nas w godz. 6.00-07.00 - kolejne raż ą ce kł amstwo: tylko raz przyszliś my na ś niadanie wcześ nie, o godz. 08.15, bo do godz. musiał się obudzić - chł opak sł odko odpoczywał na kanapie.
Jesteś my ludź mi niekonfrontacyjnymi i z pytaniami o ukł ad „hotelu”, o jedzenie i wł ą czanie telewizji, z proś bą o wyniesienie ś mieci z pokoju, sugerowaliś my administratorom nasze oszoł omienie i ich niedocią gnię cia, ale widocznie zbyt subtelnie - trzeba był o zrobić skandal, aby go zdobyć.
Myś lę , ż e „minusó w” w Fortepianu nie widzieli ani goś cie, któ rzy degustowali domowe wino do gł ę bokiego „znieczulenia”, ani ci, któ rzy w przeciwień stwie do nas nie mają z czym się ró wnać – mieszkaliś my w Batumi (08-14.09. 2018) w pię knym 3-gwiazdkowym Hotelu Tsereteli Palace (tutaj jest moja recenzja na ten temat) i tam nie dostaliś my ani jednego powodu, ż eby „być kapryś nym”.
Po powrocie do domu przeczytał em na jednym ze stron, ż e w Gruzji nie ma prawnych kryterió w przyznawania gwiazdek do „obiektó w noclegowych” dla turystó w, a każ dy „hotelarz” decyduje o tej kwestii wedł ug wł asnego uznania, a decydują cą rolę odgrywa nie zdrowy rozsą dek, ale czę ś ciej wszystko, ambicja. Jak powiedział nam przewodnik podczas jednej z wycieczek, w Tbilisi jest ogromna liczba „hoteli”, takich jak Piano i wszyscy pró bują „wyrwać ” kawał ek z turystycznego „tortu”, ale problem polega na tym, ż e faceci nie rozumiem, ż e „gwiazdki” nad wejś ciem do hotelu zobowią zują zapewnić goś ciom odpowiednią obsł ugę.
Jeś li wię c wybierasz się do Tbilisi, wybierz hotel z rozwagą , „nie wszystko, co się ś wieci, jest zł otem” – mó wię o „gwiazdach”, ocenach i opiniach był ych goś ci.
Dzię kuję wszystkim, któ rzy do koń ca przeczytali mó j „lament Jarosł awny”. : -) Mam nadzieję , ż e komuś się przyda.. .
Tak jak
Lubisz
• 1
Pokaż inne komentarze …