Autor:
Data zakupu usługi: 03 może 2018 Pisemny: 06 czerwiec 2018 |
|
Biuro podróży: TUI Турагентство (Kijów) Typ usługi: пакетный тур |
Oszustwo w Turcji od TUI.
Nigdy nie piszę recenzji, ale nadarzyła się okazja.
Każdy, kto wykupi wycieczkę do tego hotelu, powinien być przygotowany na sytuację, która nam się przytrafiła.
Razem z żoną wykupiliśmy wycieczkę do hotelu od 05.12.2018 do 22.05.2018 w hotelu Xeno Eftalia Resort 4* (nr.
w TUI Ukraine numer kuponu 3099991. Hotel został wybrany ze względu na bliskość Alanyi, centrum handlowego oraz na podstawie opinii o hotelu i poziomie usług.
Po przyjeździe do Antalyi przy kasie TUI dowiedzieliśmy się, który autobus dowozi nas do hotelu i odjechaliśmy.
5 minut przed przyjazdem przewodnik Bulat wręczył prospekt od TUI, w którym zapisana jest nazwa hotelu Grand Sunlife (nr 151 w rankingu hoteli w Alanyi https://www.turpravda.ua/tr/alanja/Grand_Sunlife -h11050.html).
Pytamy, o co chodzi? Odpowiedź brzmiała… Xeno Eftalia Resort jest zajęty, ale jutro pojedziesz do hotelu. I wsadzili cię do 5-gwiazdkowego hotelu (to było pierwsze kłamstwo TUI)
Wyjeżdżają z nami 4 osoby z Łucka, które wykupiły wycieczkę do Xeno Eftalia Resort 4*.
Było około 9 rano. Nosimy bransoletki i idziemy na śniadanie. Pytamy pierwszych śniadaniowych sąsiadów, jaki to jest hotel? A turyści ze Smoleńska opowiadają podobną historię kupując wycieczkę w Xeno Eftalia Resort 4* i wsiadając do Grand Sunlife 4*.
Tylko w ich przypadku Xeno Eftalia Resort 4* był w remoncie. I dowiadujemy się, że nie są sami i nie ostatni. I tę sytuację potwierdzają pracownicy hotelu.
Idziemy do recepcji i próbujemy skontaktować się z przewodnikiem TUI, dzwonimy na infolinię TUI 24 w Turcji +90 850 57 70 111. Długo nie dzwonią do przewodnika hotelowego w recepcji, mówiąc, że abonent nie odbiera telefon. Infolinia odpowiedziała po godzinie wybierania numeru i zapisała numer kuponu, obiecała wyjaśnić sytuację i została poproszona o oddzwonienie za pół godziny. Pół godziny później nikt nie odebrał telefonu w TUI24, próbowali dzwonić co 5 minut. Kiedy w recepcji zobaczyli nasz upór w kontaktowaniu się z przewodnikiem, w końcu go dopadli. Natychmiast odebrał telefon i na naszą prośbę o zmianę hotelu zalecił kontakt z infolinią TUI24. Przez kolejne dwa dni infolinia w ogóle nie odbierała telefonów...
WI-FI w hotelu dostępne tylko w nocy, w fajce wodnej WI-FI kosztuje 4$, ale działa od 11:00. Potem musieliśmy iść do kawiarni po drugiej stronie ulicy, kupić hasło i spróbować wyjaśnić sytuację, dzwoniąc i pisząc do biura podróży na Ukrainie.
Minęło ponad 5 godzin, sytuacja się nie wyjaśniła, nie ma przewodnika. Nerwy na krawędzi, po nieprzespanej nocy i tak dalej. Nie chcemy nocować w udostępnionym hotelu. Bo w czasie, który spędziliśmy na recepcji, ludzie podchodzili i mówili, że albo woda z prysznica nie spływa do kanalizacji, albo toaleta cieknie, albo żarówka się przepaliła, albo nie ma ręczników, potem zamiast obiecanego pokoju trzyosobowego zamieszkali w dwójce i nie było nawet dodatkowego łóżka, a wniosek o piwnicę był już trzy dni temu lub więcej, ale w końcu nie było reakcji.
Decydujemy się na wyjazd do Xeno Eftalia Resort 4*. Trzech starszych turystów zatrzymuje się w Grand Sunlife 4*, a pozostali trzej z dokumentami i voucherami jadą minibusem do Xeno Eftalia Resort 4*.
Po 30 minutach około 14:30 składamy dokumenty w recepcji Xeno Eftalia Resort 4* i zostajemy ciepło przyjęci, zakładamy bransoletki i przygotowujemy pokoje. O CUDZIE (nawet dzieci wiedzą, że cuda się nie zdarzają, więc okłamały nas i będą kłamać, jak czas pokaże).
Wracam minibusem do Grand Sunlife 4* i taksówką cała reszta dojeżdża do wybranego i upragnionego hotelu. Idący za nami przewodnik TUI Islam (pojawił się po 6 godzinach oczekiwania) mówi, że nikt tam na nas nie czeka i nie zakwaterują nas.
A tu jest nas sześć osób, paszporty przekazujemy administratorowi.
Dopóki nie dojedziemy do DREAM (Xeno Eftalia Resort 4), przewodnik Islam nazywa hotelowym przewodnikiem z TUI (zapomniałem nazwy). A ten przewodnik przychodzi z nami na przyjęcie i wyjaśnia sytuację pracownikom w czystym tureckim. I tutaj cuda się kończą lub trwają (kłamstwa i oszustwa).
Okazuje się, że dyrektor generalny, doskonale po angielsku, mówi, że TUI nie zarezerwowało pokoi i dlatego nie jesteśmy zakwaterowani.
Potem ręce opadły, staramy się o kolejny hotel od przewodnika. Oferują one Mysea Hotels Incekum (nr 252 w rankingu hoteli w Alanyi https://www.turpravda.ua/tr/alanja/mysea_hotels_incekum-h11524.html#reviews) .
Czytamy recenzje i odrzucamy ofertę. Potem, kiedy wrócili na Ukrainę, transfer grupowy zabrał parę z tego hotelu. Oni, tak jak my, wykupili wycieczkę, ale wylądowali nie w swoim hotelu, ale w remontowanym hotelu Mysea Hotels Incekum.
Sześcioro z nas minibusem wraca do Grand Sunlife 4*.
... Tego dnia w podobnej sytuacji znalazła się kolejna para z Federacji Rosyjskiej. Łącznie 8 osób, które konkretnie znamy z widzenia i prawdopodobnie więcej. Oznacza to, że tego „schematu” nie można wytłumaczyć kombinacją okoliczności.
Kolejny dzień i następny nie przyniosły odpowiedzi, ani obiecanej przeprowadzki do zakupionego hotelu. Przewodnicy mówią, że po naszej stronie i wszystko pozostaje na swoim miejscu.
Napisałem skargę do TUI, która została „rozpatrzona”. Następnie z TUI zaproponowali, że pójdą do łaźni tureckiej (hammamu). Ale hamam się nie odbyła, więc trzeba było podpisać papier o braku roszczeń wobec TUI…
Różnica między hotelami jest ogromna. Wszystkie porównania nie przemawiają na korzyść hotelu Grand Sunlife.
1) Bezpłatna siłownia, kort tenisowy (w ciągu dnia), dyskoteka, WI-FI (całodobowo), lody (zgodnie z rozkładem) w hotelu Grand Sunlife są po prostu niedostępne.
2) W Restauracji Głównej Xeno Eftalia Resort 4: woda butelkowana, herbata w jednorazowych torebkach różnego rodzaju, alkohol i wszystkie napoje serwowane były wyłącznie w szklanych naczyniach. Owoce podawano w całości, a nie pokrojone (pomarańcze, jabłka). Ekspresy do kawy Jacobs. Na plaży był bar z napojami i przekąskami. Ręczniki plażowe były bezpłatne. Praktycznie nie ma personelu rosyjskojęzycznego. Wszystko przeznaczone dla turystów z Europy.
3) W pokojach Hotelu Grand Sunlife prawie przez całą dobę brak ciepłej wody (nr 2522 i 3416).
Personel przypisywał to brakowi słońca lub po prostu
W Grand Sunlife 4* w ogóle nie ma wody butelkowanej, ani w restauracji, ani w sali mini-barowej. Wszystkie napoje, w tym alkohole, tylko w plastikowych szklankach. Owoce są zawsze cięte. Automaty do napojów kawowych firmy "La Roma". W tych maszynach ciągle brakowało mleka. Herbata w czajniczkach tylko czarna. Nie ma innego wyboru. Na plaży nie ma baru. Ręczniki na plaży są płatne. Cała koncepcja hotelu jest przeznaczona wyłącznie dla turystów rosyjskojęzycznych.
Podczas transferu na lotnisko wypełniłem ankietę TUI nr 013932 swoim adresem e-mail: „Jakie jest prawdopodobieństwo, że polecisz organizatora wycieczek TUI znajomemu lub koledze?”
Czekamy na ankietę online.
Cała ta sytuacja byłaby postrzegana inaczej, gdyby zdarzył się jeden incydent ze mną.
Ale działa tu system lub schemat „sprawiedliwego” doboru pieniędzy, który organizuje TUI w Turcji. Dziesiątki turystów z różnych miast Federacji Rosyjskiej i Ukrainy w różnym czasie kupują wycieczkę do jednego hotelu Xeno Eftalia Resort 4* i lądują w innym Grand Sunlife 4*. Na wszystkich zasobach w sieci koszt hotelu Xeno Eftalia Resort 4 * jest zawsze wyższy, a różnica w cenie jest we właściwym miejscu. Programem zdecydowanie zainteresował się Grand Sunlife 4*.
W programie najwięcej zyskują menedżerowie TUI w Turcji. Zwykli przewodnicy TUI w Turcji, jeśli nie są zaangażowani, wyraźnie spełniają wolę kierownictwa i są dobrze poinformowani, jak „pracować”. Cała ta sytuacja nie działa z obywatelami z bardziej zamożnych krajów….