Autor:
Data zakupu usługi: 04 kwiecień 2014 Pisemny: 24 kwiecień 2014 |
Biuro podróży: News Travel (Kijów) Typ usługi: пакетный тур |
Recenzję tę zostawiamy potencjalnym klientom News Travel, może się przyda, bo. sami napotkali obojętność ze strony firmy w stosunku do turystów. Ten touroperator nie ponosi odpowiedzialności za nic. Najważniejsze dla nich są pieniądze otrzymane od klientów, a rozwiązanie stworzonych przez nich problemów pochodzi z działu fantasy. Poniżej znajduje się tekst wiadomości wysłanej na e-mail. adres do dyrektora turystyki, a także kierownika działu kontroli jakości. Firma nie otrzymała odpowiedzi na ten apel. Wyciągnęliśmy z tego własne wnioski. Być może przyda się ktoś inny, a mianowicie ci, którzy chcą wygodnie i sprawnie wypoczywać za swoje pieniądze. To jest dokładnie to, czego chcieliśmy, ale niestety nie usłyszeliśmy w naszych prośbach przez przedstawicieli Biura Podróży.
„Dzień dobry, Wiktorio.
Znowu zwracam się do Ciebie, ponieważ jesteś Dyrektorem Turystyki.
Rozmawialiśmy z Olgą.
Ze swojej strony zaznaczam, że w imieniu NEWS Travel przeprosiła za sytuację, która się rozwinęła. W komunikacji była bardzo poprawna i pełna szacunku. Żadnych roszczeń wobec niej - osoby, której nie mógł, starającej się pomóc.
Ale, ku naszemu ubolewaniu, sprawa nie została dla nas rozwiązana w pozytywnym kierunku, ponieważ według Olgi firma nie ma jednej opcji zmiany harmonogramu czasu wyjazdu zarówno tam, jak i z powrotem. Nie ma możliwości przesunięcia daty wyjazdu o 1 dzień później. Nawet, jak wyjaśniła Olga, z opcją dopłaty z naszej strony, również nie ma dla nas opcji.
Okazuje się, że niestety, ale miałem rację pisząc swoją recenzję, a mianowicie - "To nie jest pytanie - umowa mówi, że Biuro Podróży ma prawo w razie potrzeby zmienić godzinę wyjazdu/przylotu. I co a właściwie my, turyści, mamy w tym przypadku rację? Okazuje się, że nie ma! Ani daty, ani godziny nie można zmienić, a my jesteśmy zmuszeni stracić prawie cały dzień odpoczynku z waszej winy.”
Rozumiem, że takie recenzje na stronach o Twojej firmie nie są przyjemne, o czym opowiadała mi Olga, ale proszę o radę, jak my, turyści, powinniśmy w tym przypadku postępować? Jak możemy się zabezpieczyć, jeśli ta trasa została pierwotnie wybrana? Pomimo tego, że w tym czasie było wiele propozycji, w tym dla innego Tour Operatora. A teraz mamy inną opcję. I zaznaczam to bez naszej zgody. A wymiana została dokonana tydzień po tym, jak zapłaciliśmy za wycieczkę (płatność była 23.03.2014). Naprawdę w ciągu tych 3 tygodni nie było możliwości poinformowania turystów o zmianach, może trzy tygodnie wcześniej dałoby się jakoś rozwiązać ten problem, a nie teraz, tydzień przed wyjazdem?
Jak widać opcji jest wiele – byłaby chęć zaopiekowania się turystami i odpowiedzialność za zobowiązania wynikające z umowy.
Turysta nie jest w niczym chroniony, w przeciwieństwie do Biura Podróży i przewoźników lotniczych. Jeśli chodzi o linie lotnicze, to chciałbym osobno zaznaczyć, że nie świadczą nam usług za darmo i najwyższy czas jakoś nauczyć się dostosowywać do życzeń turystów. Co więcej, ceny lotów czarterowych niewiele różnią się od cen lotów regularnych. Wydaje nam się, że nadszedł czas, aby zacząć uczyć się świadczenia wysokiej jakości usług turystom i z korzyścią dla turystów, a nie tylko z korzyścią dla naszych ukochanych Tour Operatorów i linii lotniczych.
Dochód - dochód, ale reputacja - ma znacznie większą cenę!
Pomimo tego, że nie było możliwości wcześniejszego wyjazdu, Olga wystąpiła z propozycją zapewnienia nam rekompensaty w postaci pewnej premii (rabatu) przy następnej rezerwacji wycieczki z Twoją firmą.
To oczywiście jest cudowne, ale ..... jest cudowne dla NEWS Travel, ponieważ automatycznie zostaniemy związani z Twoją firmą na co najmniej 1 dodatkową wycieczkę. Jednak biorąc pod uwagę pewne aspekty, nie jesteśmy pewni, czy w przyszłości będziemy mogli skorzystać z tej oferty, ponieważ. zaufanie już zostało utracone.
Rozumiemy pragnienie Olgi i firmy jako całości, aby recenzje turystyczne takie jak ta nie pojawiały się na stronach, ponieważ podważają wizerunek firmy, ale też nas rozumieją, zapłaciliśmy pieniądze i chcemy zapewnić wysoką jakość usługi turystyczne w pełni, których teraz nas pozbawiasz bez możliwości wyboru. A proponowana rekompensata to okres przyszły, w którym nie wiadomo, kiedy może nastąpić.
Kupując wycieczkę byliśmy pewni, że w przyszłości zwrócimy się do NEWS Travel. Ale, jak pokazała praktyka, „twoja koszula jest bliżej ciała” i zainteresowań turystów nie bierzesz pod uwagę w swojej pracy.
Na koniec rozmowy Olga wyraziła pragnienie, abyśmy nadal pozostali Twoimi klientami, aby każdy turysta był dla Ciebie cenny, a firma starała się w takich sytuacjach zrobić wszystko, co w jej mocy. Życzyła nam udanych wakacji.
Biorąc pod uwagę, że w tej chwili nie ma absolutnie żadnej ochoty na wyjazd w trasę, pomijając nasze interesy, nie miałam prawa obiecywać Oldze, że pojedziemy w trasę. To byłoby nieuczciwe z naszej strony.
Biorąc pod uwagę, że nie było opcji, które by nam odpowiadały. A odszkodowanie wygląda na wątpliwe (nie będziemy w stanie dokładnie obliczyć konkretnej wycieczki i wiedzieć, czy dali nam zniżkę, czy nie). Naprawdę nie mamy innego wyjścia, jak jechać na proponowaną wycieczkę i jednocześnie przekazać 10 zegarków, którym nie wiadomo i nie wiadomo dlaczego, czy nie jechać i też oddać, ale teraz są pieniądze i znowu to nie wiadomo komu i nie jest jasne dlaczego..
Wiesz, Wiktoria, w tym przypadku - to nie jest nawet kwestia pieniędzy czy 10 godzin (dzień) opłaconych przez nas - to kwestia moralności i etyki.
I uwierz mi, naprawdę nie mamy na tyle morale, by wyruszyć w trasę w takim stanie rzeczy.
Ale czy twoja firma ma etykę, która pozwala turystom dawać ci około 2000 dolarów i szczerze nie chcieć jeździć w trasę?”
PS Osobno zauważamy, że w tej chwili (2 dni przed wyjazdem) News Travel nie dostarczyło nam jeszcze dokumentów na wycieczkę.
Chętnie wystawimy pozytywną opinię o tym Biurze Podróży, jeśli ich słowa nie odbiegają od rzeczywistości świadczonych usług.