Autor:
Data zakupu usługi: 11 czerwiec 2011 Pisemny: 21 czerwiec 2011 |
|
Biuro podróży: JoinUp Туроператор (Kijów) Typ usługi: пакетный тур |
30 kwietnia zapłaciliśmy za wycieczkę dla dwojga do Czarnogóry od 11.06 do 18.06. touroperator Dołącz. Uzgodniliśmy kategorię pokoju i osobno - obecność balkonu (dla palaczy ma to znaczenie). Do balkonu - osobna dopłata. Voucher mówi - standardowy, dwuosobowy, z balkonem.
Kupony i bilety otrzymane 9 czerwca, tj. dzień przed wyjazdem.
Wyjazd z Kijowa 11 czerwca o godzinie 9-30, jesteśmy w Odessie, więc pociągiem wyruszyliśmy 10 czerwca o godzinie 19:00.
Po przybyciu do hotelu (willi) niespodziewanie umieścili nas w standardowym pokoju bez balkonu iz małym oknem we wnęce (!). Okno jest takie, że w pokoju jest ciemno nawet w ciągu dnia.
Biuro podróży gospodarza kontaktuje się z organizatorem wycieczki (Join Up) i okazuje się, że mają „overbooking” i nie ma pokoi na uzgodnionych warunkach, a generalnie ostatniej nocy (10 czerwca!) zostaliśmy o tym ostrzeżeni i mieliśmy rację odmówić wycieczki i odzyskać pieniądze. Rażące kłamstwo. I nie dość, że nie ostrzegano nas (do tego czasu byliśmy już na dworcu kolejowym w Odessie), ale także o braku numerów (o tym trochę niżej).
Zaczęliśmy dzwonić w Kijowie do biura Join Up pod numery podane na stronie internetowej. Zamiast rozwiązać problem i podjąć jakieś działania, spotkali się z niegrzecznością i niegrzecznością - „skąd masz swój numer telefonu?”, „kupiłeś wycieczkę promocyjną, więc czego chciałeś” itp.
Osiedlili się, ale dowiedziawszy się następnego dnia, że w pobliżu są wolne pokoje - i podobne do tego, za który zapłacili, a co więcej, postanowili nadal zarabiać.
Po udaniu się do biura przyjmującego biura podróży, okazaniu vouchera i wyjaśnieniu sytuacji, nalegali na relokację.
Dopiero wtedy dostaliśmy listę (!) wolnych pokoi na czas naszej wycieczki i przenieśliśmy się do dobrego pokoju...
1) O jakim rodzaju „overbooking” mówili w Join Up?
2) w jaki sposób można ostrzec turystów spoza miasta o zmieniających się warunkach w godzinach wieczornych na mniej niż dzień przed wyjazdem?
3) dlaczego nie można uzyskać informacji lub pomocy na telefony wskazane na stronach?
Oprócz nas w nieprzyjemną sytuację wpadły jeszcze 2 pary turystów, które z nami poleciały i kupiły wycieczki od Join Up:
- 2 kobiety, nie krewne, zamówiły dwójkę z osobnymi łóżkami (w voucherze oprócz tego, co jest napisane "bliźniak", jest to również osobno drukowane osobno - ale to im nadal nie pomogło). Są one umieszczane w pokoju z jednym wspólnym łóżkiem. Na wszystkie zastrzeżenia jest tylko jedna odpowiedź - według informacji touroperatora zostałeś wczoraj ostrzeżony.
- rodzina zamówiła i opłaciła (!) pokój z kuchnią (są takie, ale były zajęte), są zakwaterowani w pokoju bez kuchni...
Znasz już odpowiedź touroperatora...
Kilka spraw z różnymi osobami, niewłaściwa postawa i komunikacja, bałagan w organizacji i rozmieszczeniu pokoi...
I zupełny brak odpowiedzialności za to, że „pieniądze bierzemy na jedną rzecz, ale zapewniamy – w każdym razie”.
Ostrzeżenie dla wszystkich, którzy chcą skorzystać z usług touroperatora Join Up:
- bądź ostrożny i nalegaj, aby kupon zawierał wszystkie warunki, które zapłaciłeś.
- bądź przygotowany na niestandardowe nieprzyjemne sytuacje.
- nie wahaj się żądać tego, za co zapłaciłeś.