Autor:
Data zakupu usługi: 06 listopad 2019 Pisemny: 15 styczeń 2020 |
|
Biuro podróży: JoinUp Туроператор (Kijów) Typ usługi: пакетный тур |
Na nowy rok postanowiliśmy odpocząć w Sharm. Wybraliśmy hotel na długi czas i niestety do wybranego można było dostać się tylko przez Join Up. Podobnie jak inni turyści, my również nie chcieliśmy kontaktować się z tym operatorem, ale liczyliśmy, że „przeleci”. Tak się nie stało.
Ich linia lotnicza to SkyUp. Czas wyjazdu był wielokrotnie przesuwany wieczorem i przez całą noc. Kiedy stało się jasne, że lot nie będzie o 1 w nocy, nie o 2 w nocy i nie o 4 w nocy, ale o 13:30, zaoferowali hotel tylko obcokrajowcom i nie chcieli zakwaterować ludzi z Kijowa, który wydał pieniądze na taksówkę do Boryspola. Dzięki masowemu niezadowoleniu i tak się osiedlili. Po południu lot został przełożony na kolejną godzinę. Dali mi jedzenie w samolocie w ramach przeprosin, ale to nie przywróci straconego dnia wycieczki.
Ponieważ wakacje przypadły na Nowy Rok, nasz agent, powołując się na dane JoinUp, podał obowiązkową cenę uroczystej kolacji w naszym hotelu - 80 USD od osoby, a my zapłaciliśmy wraz z wycieczką. W samym hotelu dowiedzieliśmy się, że kolacja generalnie była opcjonalna i jednocześnie najdroższa opcja kosztowała 50 euro, czyli o 25 dolarów taniej. Do kogo trafiła ta różnica, myślę, że to jasne. Lot powrotny też był uciążliwy: musieli lecieć o 20:40, ale po podpisaniu umowy JoinUp po cichu przełożył lot na 5:55 – czyli kolejny minus 1 dzień. Wysłaliśmy pismo z prośbą o zwrot tego, co zaginęło, w odpowiedzi otrzymaliśmy groźbę sądowych represji, bo my, jak mówią, zwróciliśmy się do nich w złym tonie. Oczywiście nic nie zwrócą.
Większość turystów się tam zatrzymuje, ale nie my. Stworzyliśmy grupę na Facebooku, w której zamieszczamy informacje o słabej jakości pracy touroperatorów oraz porady, jak uniknąć problemów. Dołącz: https://www.facebook.com/groups/2982876198412475/
Komunikujemy się również publicznie z JoinUp, domagając się odpowiedzi na wszystkie pytania. List otwarty do kierownictwa firmy i korespondencja z nimi: http://bit.ly/2QY4pFD
W korespondencji piszą, że odmówiliśmy ubezpieczenia na wypadek niewyjazdu na etapie rejestracji umowy, ale nikt nam nawet nie powiedział o jego istnieniu. Tacy są oszuści.
W przyszłości planujemy kontynuować działalność informacyjno-edukacyjną, wszystkim niezadowolonym turystom radzimy szanować samych siebie: NIE pogodzić się z niskim poziomem usług i bronić własnego.
Kosztem statków: nie ma to większego sensu lub zajmie bardzo dużo czasu, ponieważ umowa, którą podpisujemy, chroni operatora we wszystkich możliwych sytuacjach. Dlatego konieczne jest domaganie się zmian w takich zniewalających kontraktach.