Autor:
Data zakupu usługi: 06 sierpień 2020 Pisemny: 18 sierpień 2020 |
|
Biuro podróży: JoinUp Туроператор (Kijów) Typ usługi: отель |
Organizator wycieczek JoinUp! (w Egipcie biuro to nazywa się Sun International) pozostawiło raczej negatywne niż pozytywne wrażenia.
Wszystko odbywa się zawsze na ostatnią chwilę i późno.
Po przybyciu do Egiptu oficer spotkania prawie nie znał rosyjskiego, nie chciał komunikować się po angielsku i machnął ręką, gdy został poproszony o pomoc w wypełnieniu karty migracyjnej. I tak odsunął się nie tylko ode mnie.
Po prostu wysadzili nas w hotelu, zamknęli drzwi i wyszli. Nie należy oczekiwać żadnej pomocy w zadomowieniu się i komunikacji z administracją hotelu, która nie rozumie dobrze języka rosyjskiego.
Przewodnik hotelowy, Mohammed Muaffi, wydaje się zachowywać profesjonalnie na spotkaniu i widać po nim, że ma wiedzę we wszystkich sprawach. Ale nigdy nie kontaktuje się z nim we właściwym czasie, nie można się do niego dodzwonić. A zarządzanie rozwiązywaniem problemów organizacyjnych, które pojawiają się dla powierzonych mu klientów na całym etapie ich urlopu, jest jego bezpośrednią odpowiedzialnością.
Autobusy wycieczkowe w większości przypadków również się spóźniają. W zasadzie nie jest to zaskakujące, ponieważ. odbierają turystów w hotelach jeden po drugim i zawsze jest ktoś, na kogo wszyscy czekają. Ale możesz też ostrzec o spóźnieniu się dłużej niż 10 minut na Viber lub dzwoniąc. Oczekiwanie zawsze odbywa się przy stanowiskach odpraw, gdzie dostępne jest bezpłatne Wi-Fi.
Niektóre wycieczki JoinUp są na granicy jakiegoś oszustwa.
Tak więc podczas wycieczki do Dahabu, która kosztuje 50-60$, jesteście zmuszeni dokupić dodatkowe okulary za 15$ i szalik za 2-3$, które są niezbędne do zrealizowania standardowego programu wycieczki. Naprawdę za takie pieniądze nie da się brać pod uwagę takich drobiazgów? Podziękowania dla przewodnika Hamdiego, który pomógł mi rozwiązać problem w sposób, który był dla mnie akceptowalny.
W zasadzie wszystko rozumiem – ludzie też chcą zarabiać, a pensje w Egipcie nie są super. Przewodnicy prowadzą klientów do dostawców, a następnie dzielą się z nimi pieniędzmi. Dobra, dobra... wszyscy kręcą się najlepiej jak potrafią. W uczciwy sposób powiem, że przewodnicy ostrzegają, gdzie można się targować i pomagają znaleźć tańsze towary.
Ale historia odejścia była naprawdę oburzona. Nie znalazłem się na czas w listach na transfer na lotnisko i na lot. Problem został rozwiązany zaledwie 3 godziny przed odjazdem autobusu wahadłowego i 6 godzin przed odjazdem. Zgodnie z regulaminem listy muszą być gotowe na dzień przed wyjazdem.
Nie wiem, kto jest winien - administracja hotelu, przewodnik, biuro podróży czy agencja, która sprzedała wycieczkę tego biura podróży. Powiem jedno - poinformowałem ich wszystkich o problemie i wszyscy od razu "wyszli na mróz". W wyniku półtoragodzinnych prób zdołał wzburzyć przewodnik hotelowy Mohammed Muafi i wysłał poprawną listę. Absolutnie wszyscy odmówili komentowania przyczyn problemu.
Przed odlotem przedstawiciele JoinUp nie pomogli w odnalezieniu drogi na lotnisku. Odpadłem i odszedłem, a potem sam to wymyśl.
_________________
Trochę o zaletach, które niestety nie przeważają nad wadami.
Dobre, wygodne autobusy. normalni kierowcy. Zabawny strażnik z karabinem maszynowym, który towarzyszył turystom poza Sharm el-Sheikh.
Osobno podobał mi się przewodnik Hamdi, któremu udało się pomóc w problemach finansowych podczas wycieczki.