Autor:
Data zakupu usługi: 04 marta 2020 Pisemny: 15 wrzesień 2020 |
|
Biuro podróży: Anex Tour Туроператор (Kijów) Typ usługi: пакетный тур |
Wczoraj wróciliśmy z wakacji w Sharm el-Sheikh (Egipt) zorganizowanych przez anex tour. Chcę podzielić się wrażeniami z firmy.
Po przyjeździe powitał nas przedstawiciel aneksu (zwany dalej przewodnikiem), który natychmiast przekazał nam nieprzyjemną wiadomość - zarezerwowany przez nas hotel (Sunrise Arabian Beach Resort) obecnie „nie działa” i zostaliśmy jednostronnie przeniesieni do inny - ośrodek Baron, który był nieco tańszy niż oryginalny hotel. Na pytanie „dlaczego hotel nie działa” przewodnik odpowiedział – „nie przeszedł jakiegoś certyfikatu koronawirusa”. Jak się później okazało to kłamstwo, hotel działa, po prostu przestał współpracować z aneksem. Następnie przewodnik przekazał nam formularz, w którym dobrowolnie zrezygnowaliśmy z jakichkolwiek roszczeń do aneksu. Na rozsądny sprzeciw, że jeszcze tego nie podpiszemy, bo nie jesteśmy pewni, czy będziemy mieli roszczenia do aneksu, przewodnik odpowiedział, że bez tej kartki nie osiedlilibyśmy się w hotelu. Aby nie marnować nerwów, postanowili po prostu podpisać papiery. Nawiasem mówiąc, podobny dokument podpisaliśmy jeszcze dwukrotnie w hotelu. Przykład na zdjęciu - https://www.dropbox.com/s/77z1lug4q5jwh8k/photo_2020-09-14_17-47-28.png?dl=0
W uczciwości należy zauważyć, że resort Baron, w którym nas przeniesiono, był całkiem przyzwoitym hotelem.
Pojawiają się również pytania dotyczące pracy przewodnika hotelowego. Za jego pośrednictwem zamówiliśmy kilka wycieczek, z których jedną był jacht VIP za 70 USD od osoby. Celowo zamówiliśmy u przewodnika, wiedząc, że te same wycieczki można odbyć taniej w innych miejscach. Ale mimo wszystko zdecydowaliśmy się na zakup aneksu za pośrednictwem oficjalnego przewodnika, aby następnie przedstawić komu w jakim przypadku. I w końcu było coś do pokazania. Na pierwszym spotkaniu przewodnik pokazał nam zdjęcie jachtu, który mógł mieć status „VIP”, ale w rzeczywistości jachtowi daleko do „VIP”. Przewodnik stwierdził również, że na jachcie będzie maksymalnie 15 osób, choć w rzeczywistości było ich więcej. Rozmawialiśmy na ten temat z przewodnikiem hotelowym przez Viber, w odpowiedzi otrzymaliśmy „sprawdzę w biurze”. Nadal nie otrzymaliśmy odpowiedzi i prawdopodobnie nie dostaniemy więcej. Zrzut ekranu czatu - https://www.dropbox.com/s/6k632vihux7wbn6/Screenshot%202020-09-15%20at%2015.16.34.png?dl=0
W suchej pozostałości mamy:
- Anex jednostronnie zmienił nasz hotel zamieszkania, bez uprzedzenia, bez prawa wyboru, bez rekompensaty za niedogodności.
- przedstawiciel firmy okłamał nas w sprawie powodu przeprowadzki
- przedstawiciel firmy, stosując metody manipulacyjne, zmusił nas do podpisania pisma stwierdzającego, że nie mamy żadnych roszczeń
- przewodnik hotelowy sprzedał wycieczkę, w której deklarowane usługi nie zostały wykonane w całości
Jeśli w przyszłości będzie wybór między anex tour a dowolnym innym operatorem, wybór nie będzie na korzyść anex.
Mam nadzieję, że recenzja się komuś przyda.