Autor:
Data zakupu usługi: 30 kwiecień 2015 Pisemny: 12 czerwiec 2015 |
|
Biuro podróży: Anex Tour Туроператор (Charków) Typ usługi: пакетный тур, экскурсионный тур, отель, авиаперелёт |
I tak w kolejności:
- wybraliśmy Anex Tour tylko dlatego, że z Charkowa latają tylko dwie firmy, a interesujące nas terminy lotu okazały się być w Anex Tour;
- zarezerwowaliśmy wycieczkę na miesiąc przed wyjazdem;
- cała nasza negatywność zaczęła się od momentu przybycia do Egiptu, Sharm El Sheikh, kiedy podeszliśmy do okienka „ANEX TOUR”, stały tam 4 osoby, dwie z nich miały długą kolejkę, a przy pozostałych dwóch była praktycznie bez kolejki i przepływ turystów minął szybko. Podszedłem, aby się dowiedzieć - zapytali mnie "ANEX TOUR"? - na co odpowiedziałem - tak. W odpowiedzi: "Kupon, 5 dolarów za każdą kartę, wszystko wypełnimy sami." Poprosiłem o karty i powiedziałem, że sami je wypełnimy, na co wyraźnie odpowiedziałem "W kolejce!" ;
- jeden z przedstawicieli Anex Tour, do którego była kolejka, gdy podszedłem do niego z pytaniem - nie tylko go zignorował, ale też w niegrzeczny sposób posłał "po chleb". Kiedy mimo wszystko otrzymaliśmy karty, nie wyjaśnił nam, jak je wypełnić, po prostu zignorował nasze pytanie o wizy - powiedział, że ich nie potrzebujemy (to samo w niegrzecznej formie, gdy poprosiliśmy o wyjaśnienie, ponieważ Planowaliśmy wyjazd do Kairu, potem w hotelu od przewodnika dowiedzieliśmy się, że podróż do Kairu autobusem jest zabroniona (tylko samolotem). Notatka dla turysty z Anex Tour mówi: „Po przybyciu na lotnisko w Egipcie musisz udać się do stanowiska „ANEX TOUR”, aby zaznaczyć swój kupon. Wypełnij kartę migracyjną w języku angielskim i samodzielnie kup wizy wjazdowe w okienku oznaczonym „WIZA”. Obserwowaliśmy, jak inni turyści wypełniają karty, sami kupowaliśmy wizy. Opuściliśmy lotnisko i zatrzymaliśmy się, żeby kupić kartę telefoniczną. Kiedy podeszliśmy do autobusu, inny przedstawiciel Anex Tour zaczął na nas krzyczeć (w dosłownym znaczeniu tego słowa szkoda, że nie pamiętamy jego nazwiska), że wszyscy na nas czekają, ale gdzieś idziemy itp. ., potem zapytał, kto kupował wizy. Powiedzieliśmy, że wizy kupiliśmy, poprosił o ich zobaczenie, a potem spadł na nas przypływ oburzenia i niezadowolenia - krzyczał, że kupiliśmy złe wizy, że nie są ważne, oszukali nas, że nie włożyli policyjna pieczątka na naszej wizie, że w hotelu musimy oddać nasze paszporty i wizy przewodnikowi hotelowemu, aby ten przekazał je na lotnisko i włożył jakieś policyjne pieczątki… w ogóle kompletna bzdura. Zrozumieliśmy, że to bzdura, ponieważ na wakacje jeździmy nie tylko za pośrednictwem touroperatorów, ale także na własną rękę;
- hotel jest dłuższy, pojechaliśmy na rodzinne wakacje (4 osoby), zarezerwowaliśmy 2 pokoje standardowe, przy rezerwacji zaznaczyliśmy, że pokoje powinny być w pobliżu. Kiedy się zameldowaliśmy, dostaliśmy pokoje w różnych częściach hotelu. Hotel poinformował, że organizator wycieczki nie przekazał im informacji na temat rezerwacji pokoi łączonych. W hotelu, który zarezerwowaliśmy, sąsiednie zakwaterowanie pokoi kategorii standard;
- od 21.00 do 01.00 nie mogliśmy się zameldować - w rezultacie zamieszkaliśmy w pokojach, które były od siebie oddalone. Następnego dnia przewodnik hotelowy nie mógł nam pomóc w rozwiązaniu naszego problemu z załatwieniem sąsiednich pokoi.
- wycieczki - osobny temat - w jaki sposób informacje na ich temat są przekazywane turystom i jakie zagrożenia niosą ze sobą turystom, jeśli zdecydują się na wycieczkę za pośrednictwem innej agencji. Ja skaczę prosto - mąż zamówił nurkowanie gdzie chciał, a nie turystę. Przewodnik widział nas czekających w hotelu, kiedy czekaliśmy na samochód. Potem wieczorem wyraził do nas swoją pogardę i nazwał nas „turystami ulicznymi” – niezbyt przyjemny, ale prawdziwy… jesteśmy przyzwyczajeni do podróżowania na własną rękę i nie skupialiśmy się na tym. W "ANEX TOUR" wykupiliśmy wycieczkę po Sharm, tylko ze względu na zwiedzanie Muzeum Tutanchamona (kopia muzeum narodowego w Kairze). Zapłaciliśmy 80 dolarów za wycieczkę. Zwiedzanie rozpoczęło się od wizyty w meczecie (trudno nazwać to wizytą, skoro byliśmy tylko na dziedzińcu meczetu, gdzie powiedziano nam o religii islamu), następnie zabrano nas na zakupy (zakupy) i na na sam koniec wycieczki zostaliśmy w końcu zabrani do muzeum, gdzie krótko opowiedziano nam historię i powiedziano nam, że możemy wtedy wszystko zbadać na własną rękę. Zanim zdążyliśmy zobaczyć choć połowę drugiej hali, przewodnik zaczął nas pędzić i powiedział, że wszyscy czekają na nas w autobusie i nie mamy już czasu. W rezultacie nigdy nie obejrzeliśmy wszystkich eksponatów w muzeum - dlatego wybraliśmy się na wycieczkę - na pewno nie na zakupy za 80 dolców. W autobusie ludzie byli oburzeni, że wszyscy czekają tylko na nas. Byłem oburzony w odpowiedzi, że zapłaciłem 80 $ za wycieczkę, chcę zobaczyć za co zapłaciłem.. i oto i oto ... okazuje się, że wszyscy inni ludzie w autobusie pojechali na tę wycieczkę za darmo, ponieważ bonus za wyjazd do Izraela lub Kairu. A my jako jedyni zapłaciliśmy za to pieniądze i nie mogliśmy zobaczyć, po co się wybraliśmy, bo przewodnik po prostu nie pozwolił nam dokończyć oglądania eksponatów w muzeum.
Po wycieczce pojawił się negatyw z usługi „ANEX TOUR”. Jeśli to możliwe, unikniemy podróży z „ANEX TOUR”.