Autor:
Data zakupu usługi: 28 może 2016 Pisemny: 10 czerwiec 2016 |
|
Biuro podróży: Anex Tour Туроператор (Kijów) Typ usługi: экскурсионный тур |
Od 28.05.2016 do 06.03.2016 z młodym mężczyzną byliśmy na wakacjach w Egipcie, Sharm El Sheikh w Royal Grand Sharm Hotel.
Pierwszego dnia odpoczynku wykupiliśmy u naszego touroperatora (ANEX TOUR) wycieczkę do Jerozolimy. Trzy razy zadałem pytanie o przekroczenie granicy, na co przewodnik odpowiedział, że nie może być problemów. Wycieczka kosztowała 100 USD za osobę. Już po wyjeździe o godzinie 20.00 29 maja 2016 r. w autobusie inny przewodnik powiedział, że przejście granicy izraelskiej może zająć dużo czasu, a niektórych nie można przegapić, w tym przypadku touroperator obiecał zwrócić 80% ceny koszt wycieczki. Na granicę Izraela dotarliśmy 30 maja 2016 o godzinie 00.15. Byliśmy na granicy do 11.30, do tego czasu izraelska służba migracyjna nie podjęła decyzji w sprawie 17 osób, czyli nie było odmowy i zgody na przekroczenie granicy. Liderzy wycieczek (Katya i Tonya, nie podali swoich nazwisk), którzy spotkali grupę na granicy, nic nie zrobili, byli niegrzeczni, nie odpowiadali na pytania, nie podawali numerów telefonów organizatora wycieczek. Izraelska Służba Migracyjna poinformowała, że touroperator musiał z wyprzedzeniem dostarczyć listy turystów w celu przyspieszenia procedury weryfikacji.O 11.30 postanowiono nas odesłać, po czym towarzyszący przewodnik zaczął domagać się 30$ od osoby za przeprawę granica z powrotem, skandal, ta kwota nie była już potrzebna. Przewodnik zniknął, a grupa 17 osób udała się na własną rękę do granicy egipskiej. Po chwili spotkaliśmy naszego przewodnika na granicy egipskiej. Odebrano nam paszporty i przez 2 godziny nie wyjaśniono przyczyn, podczas gdy inne grupy bez przeszkód przekroczyły granicę. Około drugiej po południu zwróciłem się do kierownika paszportów z prośbą o wyjaśnienie, dlaczego nas zatrzymano i gdzie są nasze dokumenty. Poprosił o opowiedzenie gdzie i skąd jedziemy, dlaczego wracamy z Izraela i czy ktoś z grupy wyjazdowej miał. Po 10 minutach rozmowy dokumenty zostały zwrócone i udało nam się przekroczyć granicę. Na własny koszt pojechaliśmy taksówką do hotelu. Nawet gdy byliśmy na granicy egipskiej, przewodnik zażądał, abyśmy wypełnili ankiety dotyczące wycieczki i pisali tylko dobre. Wróciliśmy do hotelu o 17:00 30 maja 2016 r., przez prawie dzień mieliśmy tylko suche śniadanie wydawane przy wymeldowaniu z hotelu, które zawierało ogórek, pomarańczę, kanapkę, kilka ciasteczek i 0,5 litrową butelkę wody. Po drodze mieliśmy tylko jeden sklep około 2 godzin od naszego hotelu. Po powrocie po aferze i policyjnych groźbach ze strony przewodników (Sabir, Said i Mukhamed) zwrócono nam 80% kosztów wycieczki, złożono reklamacje do organizatora wycieczki o zwrot pozostałej kwoty, koszt wycieczki podróż powrotną, a także zadośćuczynienie za szkody moralne i stracony dzień urlopu. Jednak przewodnicy odrzucili skargę i nie przekazali jej kierownictwu. Ponieważ mieliśmy zdjęcia tych skarg, wysłaliśmy je do ANEX TOUR za pośrednictwem przedstawiciela Ukrainy. Firma ANEX TOUR odmówiła zwrotu pieniędzy, uzasadniając swoją odmowę regulaminem firmy.
Nie radzę nikomu kupować wycieczek z aneksu, bo w 100% spotkasz się z oszustwem, niekompetencją i niedbałością. Zostaliśmy sami w obcym kraju, bez dokumentów i bez najmniejszego wsparcia touroperatora!