Autor:
Data zakupu usługi: 05 kwiecień 2018 Pisemny: 25 kwiecień 2018 |
|
Biuro podróży: Anex Tour Туроператор (Kijów) Typ usługi: пакетный тур |
Anex nie wybrał firmy, po prostu wybrał wycieczkę oferowaną przez Anex Tour.
Wyjazd zorganizowany został wykupiony na 6 nocy/7 dni.
Początkowo proponowano odlot około godziny 16 pierwszego dnia i powrót około godziny 11:00 dnia siódmego.
Zapłaciłem Anexowi 20 USD za każdego turystę, aby dostać poranny lot na odpoczynek. Mam lot o 8:00. Więc to świetnie.
Na kilka dni przed wylotem zostałem poinformowany, że Anex odwołał swoje loty z Egiptu w dniu 24.04, a wylecimy 25.04 + poinformowano mnie, że turyści nie będą dopłacać za dodatkowy dzień i że koszty te pokryje Anex, ponieważ był to problem ze strony organizatora wycieczek. Rozumiem, że mają prawo zmienić godziny odjazdów, ale powinno to nastąpić w ciągu jednego dnia i przy zachowaniu zdrowego rozsądku. W wyniku tego odroczenia musiałem globalnie zrestrukturyzować swoje plany, stracić pieniądze na wymianie biletów na zaplanowane wycieczki po powrocie z wakacji itp. No dobrze. Nie było opcji: albo zgódź się na 25.04, albo odrzuć wycieczkę.
Dzień przed odlotem do Egiptu nadchodzi kolejna wiadomość: poranny lot (za który zapłaciłem dodatkowo 20 dolarów za każdego turystę) został przełożony na 15:00. Na pytanie o zwrot mojej dopłaty za poranny lot (do którego nie doszło) nadeszła oficjalna odmowa. Podobno byli na tyle uprzejmi, że nie żądali ode mnie dopłaty za dodatkowy dzień (co wynikło z tego, że odwołali loty iz tego samego powodu poniosłem też dodatkowe wydatki osobiste), ale w związku z tym dodatkowym dniem , odpisują moje dopłaty za nieodebrany poranny lot.
Czyli początkowo przedstawiali to jako swój problem, który rekompensują wolnym dniem, a potem, gdy podniosłem kwestię zwrotu dopłaty, sprawa została od razu rozstrzygnięta nie na moją korzyść.
To znaczy, gdybym początkowo nie zapłacił dodatkowo za poranny lot, to w ten sam sposób wystartowałbym w porze lunchu i wrócił dzień później z powodu odwołania lotu i za mniejsze pieniądze. Opłata poszybowała w górę. I nie ma sensu się kłócić.
Odpoczywała z nami także rodzina, również z Anex, która pierwotnie miała lecieć na odpoczynek rano pierwszego dnia i wylecieć wieczorem 7 dnia. Jaki jest wynik? Loty zostały zmienione i przylecieli wieczorem pierwszego dnia i odlecieli wczesnym rankiem 7 dnia. Razem straciłem dwa płatne dni.
Kiedyś zawsze latałem z Join up i nigdy nie miałem żadnych problemów.
Skontaktowałem się z Anex po raz pierwszy i ostatni. Nie dość, że nie dbają o czas i plany swoich klientów (przekładanie lotów na inne dni), to „kradną” turystom nawet 30% urlopu, to jeszcze nie chcą zwracać pieniędzy za dodatkowe usługi opłacone przez turystów, których Anex nie mógł zapewnić.