Autor:
Data zakupu usługi: 31 październik 2014 Pisemny: 12 listopad 2014 |
|
Biuro podróży: Anex Tour Туроператор (Kijów) Typ usługi: пакетный тур |
Ja i moi przyjaciele postanowiliśmy pojechać do Egiptu, długo wybieraliśmy wycieczki, przejrzeliśmy oferty różnych agencji, touroperatorów i wybraliśmy świetną ofertę w dobrej cenie od Anex Tour.
Nie było problemów, samolot został przesunięty - natychmiast nas o tym poinformowano. Po co. Dziękuję bardzo!
Ale po przybyciu do hotelu spotkali nas niezbyt mili przewodnicy. Jest tam 5 osób, ale rozmawialiśmy z tymi ludźmi: Hussam Talaat i Mohamed Desouky.
1) Podczas rozliczenia pojawiły się pewne trudności, no cóż, nie podobał nam się nasz pokój, chcieli go zmienić, przewodnicy ciągle się powtarzali, jest problem - skontaktuj się z nami, pomożemy, wszystko rozwiążemy. W końcu - nic. No dobrze, nie przyszliśmy siedzieć w pokoju)
2) Następnego dnia spotkanie poranne. Spotkanie prowadził przyjemniejszy przewodnik, nazywa się Mohamed Adel, w sumie sensownie wyjaśnił zasady panujące w hotelu, długo opowiadał o wycieczkach. Rozumiem, że to ich praca. Na koniec rozdał formularz do wypełnienia, w którym należało podać swoje dane, numer pokoju i wycieczkę.
Wszystko wypełnione, pole wycieczkowe puste. No cóż, nie byliśmy jeszcze gotowi, aby za kilka godzin zdecydować, dokąd chcemy się udać. Budżet był ograniczony, więc chciałem pomyśleć, zdecydować, że wszyscy będą zainteresowani i dopiero wtedy kupić.
Widząc puste pole wycieczek, przewodnik Mohamed Desoku (tak, wybaczcie, że źle napisałem) był bardzo oburzony, mówiąc dlaczego, musimy wziąć i jechać, Egipt jest ciekawy itp., staraliśmy się wytłumaczyć, że mówią, że zastanowią się, zdecydują i na pewno coś wybierzą, na co nasunęło się bardzo brzydkie pytanie: „co, nie ma pieniędzy? Biedne?”, mąż jest oburzony, ale próbował ponownie bardzo poprawnie wyjaśnić całą sytuację, ale nie zrobili tego. Nie słyszeli nas, ale po prostu powtarzali, że nie ma pieniędzy, dawaj pieniądze. To bardzo denerwujące!
Po kilku minutach poproszono nas o przeniesienie do Husama (o ile zrozumiałem, on jest tam głównym)
Bardzo paskudnie wyglądający człowiek, zaczął mówić o tym, że po prostu nie wierzy, że jeszcze nie zdecydowaliśmy, musimy teraz wybrać się i kupić wycieczkę, zaczął powtarzać, że zna Ukraińców i naszą mentalność, znowu zdanie o braku pieniędzy, że zawsze szukamy kulek, a jego żona jest Ukrainką i go hodujemy.
Po długich rozmowach i wyjaśnieniach naprawdę nie chcieliśmy kontaktować się z przewodnikami, nie są oni nieprzyjemni, w efekcie czego w ogóle odmówili zakupu, zmusili nas do napisania, że odmawiamy, a przewodnicy nie ponoszą odpowiedzialności.
3) Przez cały pobyt w hotelu przewodnicy ani razu się nie przywitali, kiedy ich mijali, chociaż jestem pewien, że nas zapamiętali. Absolutnie w tym samym tonie komunikował się z innymi gośćmi. Zauważyli, że mieli podobne konflikty z odwiedzającymi.
Drogi touroperatorze, wycieczka Anex! Proszę o wyjaśnienie, jak powinni się zachowywać przewodnicy, w jakim tonie rozmawiać z turystami, a jakich zwrotów w ogóle nie wymawiać (mówię o biednych i pieniądzach), tacy przewodnicy po prostu psują wizerunek Waszej firmy !!!
W przyszłości zastanowię się 100 razy przed zakupem wycieczki od tego operatora.
PS Według opinii innych turystów (2 kobiety w średnim wieku, które po raz pierwszy przyjechały do Egiptu), po wykupieniu wycieczki u przewodnika, przewodnik nie zadał sobie trudu, aby ostrzec ludzi, że potrzebna jest arafatka lub szalik w cukrze, w efekcie turyści kupili go tam za $5, a w hotelu kupili go np. za $2, na drugiej wycieczce przewodnik też nie ostrzegł, że będzie dużo dodatkowych wydatków i ich koszt (jazda po Nilu, wejście do grobowców)