Autor:
Data zakupu usługi: 25 lipiec 2017 Pisemny: 31 lipiec 2017 |
|
Biuro podróży: Аккорд-тур Туроператор (Lwów) Typ usługi: пакетный тур |
Dzień dobry. Piszę jako biuro podróży. Nie polecam nikomu kontaktu z tym organizatorem wycieczek.
Zarezerwowana wycieczka 25.07 "Wielkie odkrycie-Portugalia", wyjazd za 2 tygodnie, 11.08. Wcześniej kierownik Christina Gerilovich potwierdziła nam, że trasa z gwarancją i wyjazdem jest GWARANTOWANA. Trasa potwierdzona 26.07. Wyślij fakturę i poproś o płatność. Turyści płacą rachunek w dniu 27.07. A 28 lipca ten sam kierownik dzwoni do nas i mówi, że wycieczka zostanie odwołana „z powodu odwołania i zmiany terminu niektórych turystów” (oficjalna odpowiedź organizatora wycieczki).
Powtarzam, do wyjazdu zostały jeszcze 2 tygodnie. Wszystko wydarzyło się w ciągu 3 dni.
Turystka ma urodziny i planuje wyruszyć w trasę 11 sierpnia w miesiącu maju. Potem zadzwoniłem i wyjaśniłem kilka szczegółów, powiedzieli mi, że wycieczki są zarezerwowane. Ta „gwarancja” została mi potwierdzona przed dokonaniem rezerwacji. W rezultacie trasa zostaje odwołana, Accord zachowuje się brzydko.
Organizator wycieczki zaoferował turystom 3 alternatywy:
-ta sama wycieczka z wyjazdem „jutro” ze Lwowa, turyści w Kijowie
- kolejna wycieczka jest tańsza, z nocnymi wycieczkami do Hiszpanii
- Zwrot w ciągu 14 dni.
Turyści zdecydowali się na bezpośredni kontakt z przedstawicielem Accord, na co otrzymali odpowiedź, że wszystkie sprawy powinni załatwić za pośrednictwem swojego biura podróży. Organizatorzy wycieczek powiedzieli nam, że czasami zdarza się, że nie są winni, w rozmowie telefonicznej powiedzieli, że turyści nie dostali paszportów (przypominam, 2 tygodnie przed wyjazdem), w liście pisali do nas o „ anulacja” i „przejazdy” przez innych turystów (zwykle za takie „odwołania” i „przejazdy” na 2 tygodnie turyści płacą karę w wysokości 50% kosztów wycieczki)
W rezultacie:
- Accord zebrał pieniądze na wycieczkę i "poczekaj na zwrot pieniędzy" (wygląda to na jakąś nieoprocentowaną pożyczkę). Można było uwierzyć w śmiertelny wypadek iw to, że kierownicy do ostatniej chwili byli pewni, że wycieczka odbędzie się, jeśli nie zrobi się tego tak szybko, jak to możliwe. A gdyby nie opinie innych kolegów z tym samym „śmiertelnym wypadkiem”. Cóż, gdyby nie zostały jeszcze 2 tygodnie do wyjazdu, w trakcie których można by zebrać wymaganą ilość osób.
- turyści czekają na zwrot pieniędzy, aby świętować swoje urodziny za granicą. Turyści nie dostali przyzwoitej alternatywy, żadnych przeprosin od Accord, żadnego jasnego wyjaśnienia, kiedy będą pieniądze i co się stanie. Nie rekompensują pieniędzy za przelewy bankowe i za dostarczenie biletów kolejowych.
- jako biuro podróży z jednej strony mamy niezadowolonych turystów, nadszarpniętą reputację, próby „kto ile na wycieczce zarabia”, zmarnowany czas. Z drugiej strony touroperator, który zachowuje się niewłaściwie, niekompetentni pracownicy, którzy nie wiedzą, jak pracować z partnerami lub turystami, niezrozumiała sytuacja, która pachnie rozwodem w stylu lat 90-tych.
Jedyną rzeczą jest to, że Accord zwróci pieniądze w całości w ciągu obiecanych 14 dni i wkrótce opuści rynek.