Autor:
Data zakupu usługi: 18 wrzesień 2012 Pisemny: 20 październik 2012 |
|
Biuro podróży: Аккорд-тур Туроператор (Lwów) Typ usługi: экскурсионный тур |
Trasa nazywała się „Opowieść orientalna”, a droga ze Lwowa do Marmaris nie jest krótka. Ale pierwsza niemiła niespodzianka ujawniła się, gdy spojrzałem na martwy autobus, który wcale nie był klasą międzynarodową. Rozumiem, że touroperator stara się wycisnąć z zainwestowanych środków to, co najlepsze, niezależnie od komfortu turystów. Nie było żadnych skarg na załogę, a także na Rusłana towarzyszącego Fiodorowowi - wszystko było spokojne, poprawne, grzeczne. Autobus jednak zepsuł się w drodze powrotnej i tracąc 3 godziny czasu na naprawy w Turcji, został wymieniony w Bułgarii, tracąc kolejne 2 godziny oczekiwania na wymianę. Ponadto zadeklarowana wycieczka krajoznawcza w Warnie składała się z pobieżnego oględzin niewyraźnych zabytków oraz wizyty w supermarkecie. Po Warnie odniosło się wrażenie, że nie ma tam nic do zobaczenia, bo nawet połowy ciekawych rzeczy tam nie pokazano. Dlaczego więc w ogóle włączać to do programu? Kolejną niespodzianką jest to, że nikt nie gwarantował realizacji zadeklarowanych w Turcji wycieczek fakultatywnych, ponieważ eskorta wycieczki kupuje je na miejscu i z tego, co jest aktualnie oferowane. Ale wtedy rola touroperatora staje się niejasna – przecież my sami możemy te wycieczki kupić na miejscu i 2 razy taniej, co większość zrobiła. Co więcej, przy zakupie staje się jasne, dlaczego pieniądze na wycieczki fakultatywne są zbierane pierwszego dnia wycieczki wyłącznie w euro. Wymieniając euro na liry w kantorze i kupując hurtowo wycieczki za liry, otrzymujesz dobry zysk. Niezbyt przyjemnie jest zrozumieć, że bezczelnie na tobie zarabiają, nie inwestując ani grosza i nie wydając żadnego wysiłku, ponieważ Accord-Tour nie bierze udziału w organizowaniu tych wycieczek.
Nikt z góry nie ostrzegał o tak późnych rozliczeniach w hotelach - o 1-2 nad ranem, ao 8 rano już na śniadanie. Deklarowany przez operatora w programie jako 4-gwiazdkowy hotel w Marmaris - Intermar, na stronie samego hotelu ma skromne 3 gwiazdki i nie twierdzi, że jest więcej usług, czyli jest wprowadzany w błąd konsumentów Serwis.
Ogólnie uważa się, że właściciele Accord-Tour nie są zbytnio zaniepokojeni zapewnieniem maksymalnego komfortu turystom, najwyraźniej jest już wystarczająco dużo klientów. Ale tego rodzaju usługi nie potrwają długo. Nie pójdę z nimi ponownie, poszukam alternatywy.